Wie is er ook op zoek naar een hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 11:42

Ik denk inderdaad ook dat ze vaak op gereserveerd worden gezet als er al veel reacties binnen zijn. Ik zie ook vaak op verhuisdieren dat ze dan na een dag weer van gereserveerd worden gehaald. Wellicht zat er dan geen geschikte adoptant tussen.

Dat is ook fijn dat jullie zo toch bij Maya terecht zijn gekomen! Goed dat ze zo meedenken.

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 15:00

Afbeelding
Dit is onze cooper

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 16:32

anjali schreef:
Sem_ schreef:
Mag ik vragen welke grootte je dan ongeveer geschikt vindt? :) Ben ik wel benieuwd naar.

Wij hebben straks best een aardige woning, maar wel met verdiepingen en het is niet de bedoeling dat de hond boven komt. We hebben wel een tuin.

Ik duim voor jullie Eelmo! Hopelijk is het gewoon prima.

@KimD: Dan kun je toch beter al veel eerder,voordat een hond is uitgezocht of een huisbezoek gedaan,vermelden dat jullie op een klein appartement geen hond plaatsen?Lijkt me anders wel een teleurstelling voor de would-be adoptanten.

Nou, dit hebben wij dus ook een beetje. We zijn 2x bij de foster langsgeweest, al een paar keer gebeld met onze contactpersoon etc. Zou het echt heel jammer vinden als ze dan achteraf zeggen "nee toch niet". Begin dan met het huisbezoek.. Maargoed, ik loop nu iets op de zaken vooruit :D

Ik ben ook wel benieuwd wat jij (on)geschikt vindt, KimD.

Pillow, de honden uit je match worden idd al eerder gepost. Die mail is alleen een verzameling van de honden die op dat moment met jouw profiel passen. Wij keken ook meerdere keren per dag op Verhuisdieren en de site van de dierenbescherming.

Skippy01

Re: Wie is er ook op zoek naar een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 17:46

Jeetje ben toch blij als ik dit zo hoor dat ik niet in coronatijd op zoek ben naar een hond... Wat een ellende om steeds achter het net te vissen! :(:)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:12

In de gewone dierenasielen gaat dit ook zo. Vaak zijn ze zo snel weg dat ze niet eens op de site komen.Heel vervelend voor degenen die zoeken,maar wel fijn voor de honden zelf want vrijwel elke niet levensgevaarlijke hond wordt snel geplaatst en hoeft dus niet lang in het asiel te verblijven.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:28

Ik hoop dat het gaat lukken Eelmo!!

Ik heb vandaag de eerste speeltjes gekocht voor mijn pupje, hij is namelijk geboren! <3
Afbeelding

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 18:35

Wat leuk, gefeliciteerd!

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:34

Ik heb al 2 leuke honden en ben momenteel nog niet toe aan een 3e. Maar er zijn een aantal goede stichtingen die je ook een intake laten insturen en dan gaan ze samen met jou opzoek naar een passende hond. Dat doet de stichting waar Maya vandaag komt maar volgens mij ook een aantal andere.
Eerlijk gezegd zijn mijn honden beide geadverteerd op marktplaats, alleen dat lijkt nu wel een hele andere website dan een jaar geleden..
Hopelijk vinden jullie binnenkort een passend maatje <3

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:34

Arantes schreef:
Wat toevallig dat ik dit topic tegenkom! Zaterdag komt ons hondje uit Roemenië. Super spannend maar heb er heel veel zin in! Een 2 jarige reu. Qua ras echt een vuilnisbakkie, maar ik denk wel dat er iets van herder in zit met misschien nog een kleiner ras (hij is kleine middelmaat).

Ik merkte qua stichting inderdaad heel veel verschil in wat de eisen zijn. De stichting waar ons hondje vandaan komt kijkt echt naar wat past en of het matcht, terwijl we door een andere stichting nagenoeg direct werden afgewezen zonder even verder te kijken naar wat er mogelijk is.

Dit schreef ik van de week, ondertussen hebben wij hem gister opgehaald. En het is echt een schatje! Zo ontzettend lief en aanhankelijk. Nog wel wat onzeker maar ik had hem veel banger verwacht. Gisteravond lag hij na 2 uur al heerlijk bij de bank te slapen op het kleed. Helemaal relaxed!

Dat ding om zijn nek is een gps tracker trouwens, dit werd vanuit de stichting sterk aangeraden zodat je in geval van ontsnapping hem snel terugvindt.

Afbeelding

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:53

Wauw wat is hij mooi! Hij lijkt best flink aan de maat zo op de foto. Fijn dat het zo goed gaat. :)

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:01

pillow schreef:
Ik kreeg vanmorgen om 7.20 uur een mail van Stichting Verhuishonden dat ik weer een match had. Ik keek om 8.30 uur en toen dus al weer gereserveerd. Jammer want hij had echt goed gepast. Maar het klopt natuurlijk niet is nu al de 11 keer dat het zo gaat.

Het gaat vaak enorm snel bij verhuisdieren. Toen ik er zocht, refresde ik keer op keer, om maar zo snel mogelijk te reageren. Dus het kan wel kloppen , leuk is het niet.
Die mail komt pas later, en dan kan je weer te laat zijn.

Succes met vinden van een leuk passende hond.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 00:23

Sem_ schreef:
Wauw wat is hij mooi! Hij lijkt best flink aan de maat zo op de foto. Fijn dat het zo goed gaat. :)

Haha, dat hoor ik van iedereen inderdaad, maar valt heel erg mee! Hij is 50 cm en 20 kg, en nog vrij rank. Perfect maatje!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 17:47

"Onze" Rubio lijkt toch naar Nederland te kunnen komen *\o/* *\o/* Hij kan met iemand mee rijden naar Belgie. Nu even op zoek naar een bench en tuig. Hij mag namelijk in Spanje en Frankrijk niet los mee in de auto. Ik zit alleen even te kijken want hij mist 1 voorpootje dus niet ieder tuig zal handig zijn vrees ik.

Afbeelding

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:40

Wat super leuk gefeliciteerd!!! Wat een lief koppie <3

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:58

@letsdunit wat ontzettend fijn zeg! <3

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 19:02

Oh wat fantastisch!!! Ik heb altijd enorme voorkeur voor hondjes die net iets anders zijn, dus een missend voorpootje steelt m'n hart per direct :') :') Wat een bekkie ook!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 19:05

We hebben al een kat op 3 pootjes, Stompy red zich er ook prima mee. Enige zorg die ik had was dat wij veel met de paarden mennen en de honden dan mee lopen maar in dit geval kan hij op de wagen als hij moe wordt dus durf ik het wel aan. Ik heb al jaren Beaucerons maar ben nu wel toe aan een wat makkelijkere hond en dat schijnt hij te zijn, kan met alles overweg.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 22:24

letsdunit wat een knapperd en wat fijn dat hij deze kant op komt!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:43

Het is echt een drama in hondenland op het moment en ik denk inderdaad over aantal maanden wel veel herplaats, al zie je nu al van de eerste golf, maar die worden nog snel geadopteerd.
Ik denk voor de mensen die specifiek wat zoeken beste is om fokkers aan te schrijven met een uitgebreid verhaal wie je bent en wat je kan bieden. Wij waren niet op zoek naar een pup, maar toevallig is het mogelijk zo gelopen en gaan we vrijdag beslissen wel/niet doen, ik weet bijv. dat ze nog een pup heeft. Maar de enige reactie die ze krijgen is is die er nog? Wat kost die? Of honderden andere vragen, zonder aan te geven wat degene zelf zoekt en kan bieden. Als mensen vooraf aangeven wat ze zoeken en wat ze kunnen bieden, kunnen zij aangeven of de pup bij je past en van daaruit verder kijken of de zoeker een klik heeft met de pup.
Nu zochten wij dus nog geen pup, maar kwam desbetreffende pup steeds bij mij zitten toen ik daar even was en we overwogen wel een hond erbij, alleen nog niet direct.

Verder heb ik contact met een aantal goede stichtingen die Buitenlandse honden herplaatsen. Buitenlandse honden, er zijn stichtingen die de naam stichting niet zouden mogen dragen en er zijn stichtingen die ontzettend goed zijn. Stichtingen die het karakter beoordelen, met gastgezinnen werken en ook net als een goede fokker kijkt of de hond of pup bij je past ipv maar zorgen dat die verkocht/geplaatst wordt.

Heel leuk om dit topic verder te lezen, staan heerlijke bekjes in en dat driepootje geweldig <3. Wij hebben onlangs een poot moeten amputeren bij een hond uit Roemenië en die is nu net geplaatst, zo dankbaar!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 16:09

Zijn er hier mensen die het gelukt is een hond van Verhuisdieren.nl te krijgen?

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 16:11

Nee, maar we hebben wel via hen op de eerste hond gereageerd. Dus we kennen het proces wel!

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 16:40

anjali schreef:

Ja, het is mij gelukt! Wel van eventjes voor de Corona periode, dus dat zal wel schelen. Maar toen ben ik ook een hele poos bezig geweest met de pagina volgen en reageren etc.
Nu een lief boerenfoxje van 7 jaar in mijn leven. <3

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:43

anjali schreef:

Hopelijk wij :') We zitten er nu midden in.

Het is idd echt gekkenhuis, zoveel mensen willen een hond. Maarja, als je weet dat je na corona er nog steeds tijd voor hebt, is nu natuurlijk wel een mooi moment ervoor. Geen uitjes, weinig bezoek, weinig plannen en veel thuis.

Wat fijn dat Rubio toch naar NL kan komen! Zal idd wel even zoeken worden naar een geschikt tuigje voor hem.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:53

Verhuisdieren heb ik al veel over gehoord, dat het zo een gekkenhuis is. Mijn collega wil ook een hondje maar ik heb het haar al afgeraden. Zij is nu thuis door corona maar gaat straks weer gewoon 4 dagen werken, dan moet je geen hond willen.

Het wordt nog lastig met onze Rubio, hij kan meerijden met iemand tot Gendt, dus ik ben al aan het uitzoeken of ik uberhaupt Belgie in kan komen en hoe het allemaal zit met regels.

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:23

Lukasje schreef:
LibertyLucky schreef:
Ik heb sinds een aantal weken een Sarplaninac herder mix pup geadopteerd
Ik heb helaas geen idee hoe je foto's moet uploaden

Oef, pittige kruising! Ik ben best benieuwd naar je foto.

Ik probeer het uit te leggen ...
Onder de kader waar je je tekst typt staat “voeg foto’s toe”. Dan krijg je een keuze. Ik kies daar voor “kies bestanden”. Wanneer je “fotobibliotheek” kiest, kom je bij je foto’s terecht. Daar selecteer je de foto die je wenst. Vervolgens klik je de button “save”. Wanneer het goed is, staat nu de foto zichtbaar. Om die in de tekst te krijgen, zorg je dat je cursor op de plek staat waar je de foto in de tekst wil, en dan klik je op de foto zelf.
Indien ik geen stap ben vergeten, zou het zo moeten lukken. Succes!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hay dankjewel!
Ik wist niet dat het zo simpel geworden was om fotos te uploaden!
Hier is onze pup Zuko
Van een klein bolletje wol naar een langpootmugje van nu ruim 17 weken