Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wat zou kunnen. Er ligt een ei naast het pootje zie ik net. Zondag met een gelanceerd ei viel ze ook van de tak af iets, misschien nu ook weer gebeurd en klem komen zitten met haar voorpootje daardoor. En een pootje en haar hele gewicht met een schok eraan komen te hangen is geen goede combinatie vrees ik.
.karuna schreef:Vraag aan zoolgangster en muzzie. Hoe zien de sprietjes van jullie babies eruit lang of kort. De vleugels kun je pas na twee? Vervellingen zien als het goed is. Maar wat ik gevonden heb (een fijne uitgebreide engelse site van iemand met een zee aan informatie) dat de mannen als babie al langere sprieten hebben dan de meisjes.

Morgen met rust laten, vrijdag maak ik wel schoon weer.
ik weet natuurlijk ook nket hoe oud ze is. Als de eitjes van haar zijn en op uitkomen staan is ze minstens een half jaar aan het leggen al en daarmee al zeker een jaar oud.
Ik heb haar achtergelaten bedolven onder verse braamblaadjes waarvoor ze alleen haar kop hoeft te bewegen om te eten. En warmer gezet bij de verwarming zodat ze hogere temperatuur heeft door de opstijgende warmte als de ketel aanslaat.
karuna schreef:Takje leeft nog. Had zich wel iets verplaatst en alles rondom haar aan blaadjes was aardig op. Ik heb er wat verse voorgehouden en ze begon al meteen te eten voor ik losgelaten had.het pootje is nu weg. En twee eitjes er weer uitgehaald.
De eitjes zijn nog eitjes .
en zat eerder in een te volle bak. Ik vermoed nog steeds dat ze naar beneden is gekiept en klem is komen zitten met dat pootje. Misschien al iets aangekluifd voorheen. Geen idee van.
die lag op de grond te liggen. Brrr karuna schreef:Ze is haar hele voorpootje kwijt tot haar schouder, daar zit een stompje van een cm.en zat eerder in een te volle bak. Ik vermoed nog steeds dat ze naar beneden is gekiept en klem is komen zitten met dat pootje. Misschien al iets aangekluifd voorheen. Geen idee van.
Ze verplaatst zich wel soepeler. Ik vermoed wel dat ze aardig op leeftijd is trouwens.
En het pootje weg als in verwijderd uit de bak, dat was na ontdekking al meteen volledig afgerukt?die lag op de grond te liggen. Brrr
ik vrees dat Takje vannacht is overleden. Gister nog goed gegeten in de ochtend. Ze zat vanmorgen op dezelfde plek als gisteravond. Maar toen had ze haar voorpootje nog om de tak geslagen nu niet meer. Geen reactie als ik haar zachtjes aanraak aan de achterkant. Met een stokje heel voorzichtig haar voelsprietje aangeraakt maar weer geen reactie en een sprietje dat een beetje stijfjes terugveert.