Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:25

Nog nooit van gehoord... maar wat een gaaf dier! :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 19:38

20 graden. pff dan loop ik me gek te zweten in een t shirt.

Pootje groeit niet meer helaas. -O- Wat zou kunnen. Er ligt een ei naast het pootje zie ik net. Zondag met een gelanceerd ei viel ze ook van de tak af iets, misschien nu ook weer gebeurd en klem komen zitten met haar voorpootje daardoor. En een pootje en haar hele gewicht met een schok eraan komen te hangen is geen goede combinatie vrees ik. :knuffel:

Mijn vader heeft net even met de webcam meegekeken. Die is helemaal weg van haar ook <3 .

Vraag aan zoolgangster en muzzie. Hoe zien de sprietjes van jullie babies eruit lang of kort. De vleugels kun je pas na twee? Vervellingen zien als het goed is. Maar wat ik gevonden heb (een fijne uitgebreide engelse site van iemand met een zee aan informatie) dat de mannen als babie al langere sprieten hebben dan de meisjes.

Zoolgangster

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:59

De voelsprieten van mijn babes zijn kort.
En dat zijn dames.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 21:09

Ah dan zou dat kloppen.

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 08:22

karuna schreef:
Vraag aan zoolgangster en muzzie. Hoe zien de sprietjes van jullie babies eruit lang of kort. De vleugels kun je pas na twee? Vervellingen zien als het goed is. Maar wat ik gevonden heb (een fijne uitgebreide engelse site van iemand met een zee aan informatie) dat de mannen als babie al langere sprieten hebben dan de meisjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij eentje lijken ze iets korter. Weet niet hoe duidelijk het verschil te zien zou moeten zijn. Zou toch graag minstens 1 man krijgen met paar vrouwen.
Zou je de site willen delen? Lijkt mij interessant.

Zoals jullie zien heb ik er inmiddels 3. De rest onder de lamp weg gehaald in de hoop dat ze iets langzamer uit gaan komen zodat het beetje verspreid gaat zijn en ik niet dalijk 17 volwassen dieren in het terrarium heb zitten.

Ik heb de doornen zoveel mogelijk verwijderd. Sommige waren best groot vergelijkend met hoe klein de takjes zijn. En heb van het blad de randjes geknipt. Ze deden eerst niks eten en toen las ik dat voor sommige nimfen de rand van de braam te hard kan zijn. Dus netjes weg geknipt en ze begonnen allemaal gelijk te eten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 09:52

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:40

Als de kleintjes niet eten helpt knippen van de bladranden inderdaad. Zoiets als toen wij kleine ukkies waren en de korstjes van onze boterhammetjes niet lustten, moest mama eerst de korsten erafsnijden, haha.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-21 22:26

Muzzy heb je de laatste zien uitkomen nog?

Takje hier eet weer. De schok van pootje kwijt wat te boven lijkt. Heb haar vandaag even in een fijnere positie geholpen. Ze kon met de linkerpootjes die overwaren net niet bij een takje komen. Nu wel en de schrik daarvan is over. Opluchting hier dat ze weer doorsmikkelt nu. :j

Alleen naar hoor dat losse pootje op de bodem. %) Morgen met rust laten, vrijdag maak ik wel schoon weer. :j

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 20:50

Bij nader inzien. De sprieten zijn volgens mij allemaal even lang. We gaan het zien.

Vandaag nummer 4 uit het ei. Hoop echt dat de rest nog even in hun eitje willen blijven

Nee helaas al 4 keer niet... alle 4 zaten ze ineens in het bakje toen we uit werk kwamen.

Fijn dat takje weer eet. Zal er wel sneu uit zien zo met een poot minder.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 21:23

Op love nature net geweest en terug te kijken.Strange creatures over wandelende takken onder andere

Ah nummer vier ook uit. Alle sprietjes toch even lang. Nog niets zien uitkomen, jammer

Pootje is echt sneu. Ik help haar een beetje en bied de blaadjes voor haar neus aan, :j ik weet natuurlijk ook nket hoe oud ze is. Als de eitjes van haar zijn en op uitkomen staan is ze minstens een half jaar aan het leggen al en daarmee al zeker een jaar oud.

Meer als dit kan ik niet doen. Ze eet, poept goed en er komen regelmatig eitjes uit.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:34

Leuk zeg! Ik vind deze soort een beetje eng geloof ik. Ik heb zelf wandelende blaadjes.

Hoe gaat het nu met degene die een pootje mist?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 20:02

Op dit moment geen idee en dus spannend. Ze is al twee dagen alleen. -O- Ik heb haar achtergelaten bedolven onder verse braamblaadjes waarvoor ze alleen haar kop hoeft te bewegen om te eten. En warmer gezet bij de verwarming zodat ze hogere temperatuur heeft door de opstijgende warmte als de ketel aanslaat. :j

Ook de eitjes geen idee van nu. Morgen weet ik meer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 15:57

Takje leeft nog. Had zich wel iets verplaatst en alles rondom haar aan blaadjes was aardig op. Ik heb er wat verse voorgehouden en ze begon al meteen te eten voor ik losgelaten had. :Y) het pootje is nu weg. En twee eitjes er weer uitgehaald.

De eitjes zijn nog eitjes . :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:08

karuna schreef:
Takje leeft nog. Had zich wel iets verplaatst en alles rondom haar aan blaadjes was aardig op. Ik heb er wat verse voorgehouden en ze begon al meteen te eten voor ik losgelaten had. :Y) het pootje is nu weg. En twee eitjes er weer uitgehaald.

De eitjes zijn nog eitjes . :')

Ze horen makkelijk op 5 poten verder te kunnen, wel vind ik het vreemd dat ze eerst alleen een stuk van de poot kwijt raakte, terwijl ze alleen zit. Normaal gesproken is zoiets alleen mogelijk door teveel hongerige soortgenoten in dezelfde bak.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 13:12

Ze is haar hele voorpootje kwijt tot haar schouder, daar zit een stompje van een cm. :(:) en zat eerder in een te volle bak. Ik vermoed nog steeds dat ze naar beneden is gekiept en klem is komen zitten met dat pootje. Misschien al iets aangekluifd voorheen. Geen idee van.

Ze verplaatst zich wel soepeler. Ik vermoed wel dat ze aardig op leeftijd is trouwens. :j

En het pootje weg als in verwijderd uit de bak, dat was na ontdekking al meteen volledig afgerukt? :) die lag op de grond te liggen. Brrr

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:04

karuna schreef:
Ze is haar hele voorpootje kwijt tot haar schouder, daar zit een stompje van een cm. :(:) en zat eerder in een te volle bak. Ik vermoed nog steeds dat ze naar beneden is gekiept en klem is komen zitten met dat pootje. Misschien al iets aangekluifd voorheen. Geen idee van.

Ze verplaatst zich wel soepeler. Ik vermoed wel dat ze aardig op leeftijd is trouwens. :j

En het pootje weg als in verwijderd uit de bak, dat was na ontdekking al meteen volledig afgerukt? :) die lag op de grond te liggen. Brrr

Ja, sneu hoor, zo'n pootje kwijt, niet leuk om dat dan op de grond te zien liggen. :knuffel:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 11:40

-O- ik vrees dat Takje vannacht is overleden. Gister nog goed gegeten in de ochtend. Ze zat vanmorgen op dezelfde plek als gisteravond. Maar toen had ze haar voorpootje nog om de tak geslagen nu niet meer. Geen reactie als ik haar zachtjes aanraak aan de achterkant. Met een stokje heel voorzichtig haar voelsprietje aangeraakt maar weer geen reactie en een sprietje dat een beetje stijfjes terugveert. ;(

Ik kijk het nog even aan maar als ze rond 12 nog steeds geen enkele reactie geeft ga ik een mooi plekje in de tuin voor haar zoeken. Dan is ze in ieder geval nicotine vrij in een ruim verblijf in alle rust overleden ipv in een te volle bak in de rooklucht. Dit was natuurlijk het risico dat er in zat. Maar het blijft niet leuk.

Dan verblijf goed schoonmaken en opnieuw beter inrichten in afwachting van de eitjes.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 11:53

Hee balen -O- -O-

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 12:04

Wat jammer zeg, net nu ze zo'n fijn tehuis heeft gekregen, je hebt echt je best gedaan!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 12:32

Ik houd me maar vast aan fijne hospice gehad. Het zat er in en ik had in eerste instantie verwacht dat ze binnen een dag of twee zou overlijden eigenlijk.

Het plan was haar volgend weekend ophalen ipv hals over kop toen. Gelukkig dat dat gebeurd is, anders was ze dood gegaan met iedere dag lomp vasthouden met een handschoen in een te kleine bak met nicotinelucht.

Haar laatste eitjes liggen nu in een bakje en zullen ergens een keer uitkomen ga ik van uit. Tot die tijd de oude eitjes ook rustig doordoen, geen idee of die ook geleden hebben onder de nicotine lucht. De blobjes worden wel groter en zijn duidelijk meer dan het dubbele dan die van de verse eitjes.

Inmiddels haar toch al begraven, haar buikje was al dof en stug ipv zacht en haar ogen dof zonder reactie. Met eruit halen weer geen enkele reactie. De rest van de hout dingen staan nu buiten te luchten tot ze weer nodig zijn. Het verblijf vanmiddag even goed uitsoppen voor het geval dat.

Verdrietig maar ze was al ouder en heeft een best heftig leven gehad vermoed ik van baas naar baas gesleept worden in een te klein te vol verblijf. :(:)

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:48

Wat balen zeg! Je weet ook niet precies hoe oud ze was? Ze heeft het in ieder geval nog nog relaxed gehad bij je!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 13:54

Nee maar de eitjes waren ook van haar. Dus minstens 6 maanden tot volwassenheid en 6maanden uitkomtijd. Dat maakt minstens een jaar oud.

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:12

Afbeelding

De 1e is vervelt! Is een vrouwtje toch? Lijkt alsof ze een kroontje heeft.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 14:17

muzzy17 schreef:
[ [url=m/3hmLOT.jpg]Afbeelding[/url] ]

De 1e is vervelt! Is een vrouwtje toch? Lijkt alsof ze een kroontje heeft.

Zoals ik het kan zien een mannetje :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:34

Ik verwacht komende week 10 eitjes vd psg 9 en ik heb vandaag 10 ieniemini nimfjes ontvangen vd psg 392 (Longodiodes sp. Iloco). :)
Ben een beetje geïnspireerd geraakt door dit topic, op Marktplaats gaan kijken wat daar aangeboden werd en bij elke soortnaam/PSG-nummer gaan zoeken naar de eisen die elke genoemde soort stelt.
Naast de twee soorten die ik hierboven noemde wil ik tzt nog wandelende blaadjes en wellicht nog een paar soorten maar eerst deze twee soorten in de vingers krijgen. *D