Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 07:01

Dank je wel, ik heb mijn andere hond er ook bij gezet. Hij blijft erbij horen ook al is hij er niet meer :(

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 07:06

Jeetje die is jong overleden. Mag ik vragen waarom hij is ingeslapen?

Mijn hond is nu bijna een jaar geleden overleden en als ik mezelf moet voorstellen zeg ik soms per ongeluk dat ik 4 honden heb ipv 3. En de twee nieuwste zijn pas na zijn overlijden gekomen.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 07:18

Hugo is overleden doordat hij heel erg veel pijn had van artrose. Zelfs pijnstilling die we geven bij operaties deed niets meer :( (ben paraveterinair)

Lay_D

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 07:33

Atalja, wat ontzettend verdrietig van Hugo.

Wij hebben in jan 2019 onze golden retriever in moeten laten slapen. Ik vergis mij nog wel eens met de namen, zo noem ik Puk per ongeluk wel eens Beau.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 07:37

Ymor schreef:
Weer heel veel leuke nieuwe mensen! Leuk om jullie verhalen te lezen. Doen de honden het een beetje goed met de storm?

Wij zijn vandaag op texel aangekomen. Het waait lekker maar verder is het heerlijk!!

[ [url=m/MjcAXt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Veel plezier op Texel!

Puk heeft weinig gedaan op de storm.
Ik heb hem alleen even vervloekt tijdens het uitlaten :o
Hij zag een blaadje waaien over de straat en ging daar als een malle achteraan en vergat daarbij dat ik de riem vast had,
55 kilo enthousiastme was voor mij teveel van het goede..

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 07:50

VillaNeusjes schreef:
Skippy01 schreef:
Bestaan er smooth shelties dan? Kortharig dus? Of ben ik nu echt verkeerd aan het onthouden en heb jij geen sheltie?

Beetje verwarrend, sorry. Als Aedan met pensioen gaat wil ik een collie, Schotse herder. Die zijn er kort en langharig. Dat heb ik ergens anders keer verteld aan IMJ. Dus excuus voor verwarring.

Aedan heeft af en toe last van de darmen. Omdat hij een enorme lange broek heeft en alles onder zit benoem ik dat als poep broek. En dat is enorm lastig als je onderweg bent naar de dokter of ziekenhuis oid. Dat is waarom ik zat te overwegen over te stappen op een kortharige collie .

Ah, check! Op die manier.
Ja, ik snap je... Kort haar is gewoon praktischer met dat soort dingen (ook met in hele vieze dingen rollen overigens. Mijn pod-mix haal ik een natte washand over en die is weer schoon, mijn vroegere spaniel kon dan toch echt gelijk in bad...)

JoellaLoves schreef:
Ik wil jullie graag voorstellen aan onze Duitse staande korthaar Falco. Deze knappe reu is 2,5 jaar oud en word actief mee gejaagd. Binnen kort gaan wij weer actief verder trainen voor het verbeteren van zijn apporteer werk!

Zijn der meer mensen hier die apporteer werk doen met hun hond?

[ [url=m/7Nl0zX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aGg11n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knapperd. Gaaf dat je er actief mee jaagt!
Helaas, hier een hond zonder recall (al 4 jaar niet, en geen verbetering), anders was ik graag naar jachttraining gegaan met hem, voor de fun. Hij is altijd druk aan het zoeken naar vogels en konijnen en apporteert alles (inclusief levende vogels weet ik uit ervaring -O- ), maar eenmaal in jachtmodus krijg ik hem daar niet meer uit, en omdat er podengo in zit, wat zelfstandige jagers zijn, kan hij echt niet los lopen, helaas...

Atalja schreef:
Ik meld me ook graag met Dirkje.
Dirkje is een kruising Chihuahua van 2 jaar (1 augustus 2018)
Hij mag altijd mee naar mijn pony Bonnie, daar kan hij lekker rondrennen en met andere hondjes spelen.
Verder doen wij samen detectiewerk. *\o/*
Dirkje is best onzeker, hij is als pup gebeten en heeft daarbij zijn kaaktak gebroken waardoor zijn kaak aan 1 kant niet meer vast zit aan het gewricht, mist een deel waardoor zijn bekkie scheef staat.

[ [url=m/E2ms6a.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/khRaBd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sxF1Ye.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had ook een kruising Amstaff genaamd Hugo, hij hoort er nog bij vind ik.
Ik heb hem 4 augustus in moeten laten slapen. |( Hij was net 5 jaar geworden.

[ [url=m/YtZVdy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een onwijs schatje is Dirkje! <3
En wat vreselijk sneu van je andere hond zeg, dat is nog veel te jong...

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 07:51

Leuk topic! Ik meld me ook graag, zonder hond wel trouwens. Tot bijna een jaar terug een hele knappe, lieve Tollerdame gehad, Saar. Haar heb ik van haar 8ste tot 10de gehad, toen moest ik haar helaas laten gaan door darmtumoren.. ;( Ze was mijn eerste eigen hond (van thuis opgegroeid met Duitse Doggen), geadopteerd van een klant die helaas ook aan kanker is overleden, maar wel echt mijn perfecte hond.

Nu nog even geen ander, maar zie wel dagelijks veel honden door mijn werk als uitlaatservice en stage voor de instructeursopleiding :D

Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 08:01

Ymor schreef:
RoosvanBlue schreef:
Is dit het nieuwe puppy erbij 2020 topic of wat is het idee? Ik zie veel namen uit het andere topic maar hoewel ik graag veel over De Strikjes klets, wordt 2 topics bijhouden wel een beetje teveel van het goede :Y)

De Strikjes:

[ [url=m/f1gc5R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: ik vind dit een betere titel overigens hoor, de meeste puppies zijn al aardig puber inmiddels maar ik ben even zoekende waar ik mijn verhalen dan vanaf nu ga dumpen :o

Dit is een nieuw topic dus ernaast met ook een heleboel andere mensen. Ik ga er van uit maar dat is mijn aanname dat kiwi volgend jaar weer een nieuw puppy topic zal openen.

Er komt inderdaad vanzelf weer een puppytopic volgend jaar! :) Maar in t puppytopic is t meeste al geen puppy meer haha. Maar iedereen is daar ook gewoon welkom. Dat topic is niet bedoeld voor alleen pups. :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 08:20

kiwiwitje schreef:
Er komt inderdaad vanzelf weer een puppytopic volgend jaar! :) Maar in t puppytopic is t meeste al geen puppy meer haha. Maar iedereen is daar ook gewoon welkom. Dat topic is niet bedoeld voor alleen pups. :)

Voor mijn gevoel is dit topic vooral bedoeld als een gezellig, laagdrempelig kletstopic waar iedereen zich welkom voelt. Rashond of kruising, pup of volwassen en sporthond of huishond. Wat je merkt is dat in het puppytopic steeds weer de discussie oplaait over kruisingen en al dan niet verantwoord gefokt. Het hondenfokkerstopic is specifiek voor fokkers. Het sporthondentopic is behoorlijk agility gericht, en dat is ook niet ieder's 'cup of tea'. En het buitenlandse honden topic is natuurlijk alleen voor import.
Dus hier als doel gewoon een gezellig topic voor alles wat je bezighoudt op hondengebied, ongeacht de achtergrond van je hond of je doelen ermee :) Wil je dan iets specifieks, weet iemand hier je vanzelf naar het meer specifieke topic door te verwijzen denk ik zo :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 08:50

Skippy01 schreef:
kiwiwitje schreef:

Voor mijn gevoel is dit topic vooral bedoeld als een gezellig, laagdrempelig kletstopic waar iedereen zich welkom voelt. Rashond of kruising, pup of volwassen en sporthond of huishond. Wat je merkt is dat in het puppytopic steeds weer de discussie oplaait over kruisingen en al dan niet verantwoord gefokt. Het hondenfokkerstopic is specifiek voor fokkers. Het sporthondentopic is behoorlijk agility gericht, en dat is ook niet ieder's 'cup of tea'. En het buitenlandse honden topic is natuurlijk alleen voor import.
Dus hier als doel gewoon een gezellig topic voor alles wat je bezighoudt op hondengebied, ongeacht de achtergrond van je hond of je doelen ermee :) Wil je dan iets specifieks, weet iemand hier je vanzelf naar het meer specifieke topic door te verwijzen denk ik zo :)

Ik heb helaas totaal geen ''zeggenschap'' over hoe t topic verder qua reacties ingevuld word. Het puppytopic is bedoeld om samen te kletsen, met of zonder pup. net zoals jij dit topic omschrijft was gewoon de bedoeling van het puppytopic. ;) De reactie die je nu geeft wekt een beetje op dat dat met het puppy topic niet t geval is..
zoals in alle OP's van de puppytopic's vermeld is iedereen welkom met en zonder hond/pup. Juist om elkaar tips en adviezen te geven.
Maar daar ''hoort'' ook t advies thuis over eventuele ondoordachte aankopen van pups bij bijv broodfokkers oid. Alleen ik ben met je eens dat daar wel wat veel op door gehamerd word. Ik kan daar vrij weinig aan doen. Dat is iets wat we samen aan zouden moeten pakken door dat soort berichten te melden bij een MOD zodat die ingrijpt. Maar er komt genoeg commentaar, maar melden doet dan niemand. Dus daar zijn we dan dus allemaal schuld aan de sfeer in t topic toch? Zowel positief als negatief.

maar goed, dat is hier off topic. :)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 08:51

Jullie gaan hard!

Linda, wat jammer dat je hond zo ziek is! Kun je zijn vel behandelen om het beter te maken?

SergeantRoos, wat een prachtige hond! Succes met je laatste jaar studie!

Blijnijn, het is hier heel anders. Of je hebt een erf hond die buiten slaapt of je hebt een baby die in je bed slaapt :+ . Verder lopen ze hier wat achter qua trainings- en voertechnieken en bijvoorbeeld een bench is echt uit den boze :') .
Verder is de adopt don't shop-hype hier écht een ding. Als je alleen al denkt om een hondje te kopen word je al weggezet als halve duivel :7 .

Verara, wat een leuke honden en wat een mooie omschrijving hahaha!

Machi, welkom! Wat een mooie groep!

Villaneusje, een hulphond, wat gaaf!

Roosvanblue, wat een leuke strikjes!

Mindim, ik heb ook informatie opgevraagd bij het asiel in Pretoria (waar ik eigenlijk woon) om volgend jaar misschien 'pleeg ouder' te worden. Nog niks besloten, maar het lijkt me een goede manier om iets positiefs te kunnen doen :).
Wat een walgelijke manier om dieren zo aan hun einde te laten komen 8)7

Ymor, veel plezier op vakantie!

Verder zie ik prachtige foto's voorbij komen <3, welkom!

Ik wilde Oelie (de oudste) introduceren met jacht, maar toen we een aantal weken terug letterlijk op bij een jachtrange was en er geschoten werd vond ze dat toch wle erg spannend. Terwijl Bambam ernaast lag en het allemaal wel prima was.

Onze honden gaan ook overal mee naartoe! Twee weekjes terug nog bij vrienden op een safari-ranch (vind het altijd moeilijk om te omschrijven waar we nou eigenlijk waren _O- ) en daar lag een dikke krokodil in het water waar de honden de vorige keer stiekem in waren wezen zwemmen. Ik ben absoluut niet van het hardhandig aanpakken oid maar toen ze twee weekenden terug weer richting het water gingen waar die krokodil dus lag heb ik ze even stevig aangesproken. Het lijkt wel alsof ze verstaan wat je zegt want ze zijn niet meer in de buurt geweest := . Die vriendelijke krokodil heeft al 2 (!) honden opgegeten!
Verder hopen we over twee maandjes naar de kust te gaan voor vakantie, uiteraard gaan de honden mee. Ben benieuwd wat ze van het strand vinden! Ze zijn allebei niet mal van zwemmen, helaas voor hun moesten ze het toch leren omdat we een zwembad in de tuin hebben.

[EDIT] Even wat filmpjes op youtube gezet :') Hier waren ze wel echt nog klein hoor, dit was in juni.

Laatst bijgewerkt door Marije112 op 27-08-20 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 09:15

Loiz knappe hond! Ben benieuwd waar je hierna mee thuis komt.

Skippy heb je al eens andere sporten geprobeerd?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:13

Ymor schreef:

Nee, ook bij agility was de trainer heel stellig: hij moet kunnen stilzitten tijdens het wachten en hij moet recall hebben.
En andere sporten hebben niet direct mijn interesse eigenlijk.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:16

Skippy01 schreef:
Ymor schreef:

Nee, ook bij agility was de trainer heel stellig: hij moet kunnen stilzitten tijdens het wachten en hij moet recall hebben.
En andere sporten hebben niet direct mijn interesse eigenlijk.

Blijven en terugkomen zijn wel 2 belangrijke eigenschappen met trainingen waarbij honden veel los werken.

Enniets als speuren? Volgens mij gebeurt dat aan een lange lijn. Op die manier kun je gebruiken wat de hond toch al graag doet. Misschien helpt dat zelfs met het terugkomen, omdat je het speuren op commando gaat zetten.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:21

EmptyWords schreef:
Blijven en terugkomen zijn wel 2 belangrijke eigenschappen met trainingen waarbij honden veel los werken.

Enniets als speuren? Volgens mij gebeurt dat aan een lange lijn. Op die manier kun je gebruiken wat de hond toch al graag doet. Misschien helpt dat zelfs met het terugkomen, omdat je het speuren op commando gaat zetten.

Moet zeggen dat mij dat zelf niet heel erg aanspreekt eigenlijk...
(Het is ook niet dat we ons vervelen hoor, woon tegen een natuurgebied aan, dan hoef je je niet te vervelen met een hond :D Jachttraining spreek mij persoonlijk het meeste aan, maar hey, dat komt dan met een eventuele volgende hond wel weer ;) )

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:23

Ja, als je het zelf niet leuk vind maakt het niets uit natuurlijk.

En ach, je hoeft ook niet te sporten met een hond natuurlijk

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 10:24

Ik ben het er wel mee eens dat je hond goed moet kunnen wachten en terug komen. Maaarrr soms is het juist zo door het enthousiasme wat ze krijgen door de training ze daardoor juist beter gemotiveerd worden om te luisteren. Het kan dus twee kanten op gaan. Heeft alles te maken met de intrinsieke en extrensieke motivatie. Als ik iets aan behendigheid doe met vik hoef ik hem niet te belonen want het spelletje zelf is al een beloning.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:45

Skippy, je bent niet de enige hoor! Pomme is ook zo'n zelfstandige jager (en momenteel ook nog een puber :+) dus die loopt ook niet los. Ik ben het loslopen wel weer met haar aan het oefenen, op stukjes waar ze echt nergens heen kan, maar loslopen in een groot gebied zie ik voorlopig nog niet gebeuren.

Ik ben wel van plan om met haar te gaan speuren, dat doet ze namelijk uit zichzelf al de hele dag :+ Ik hoop eind van het jaar daarmee te kunnen beginnen.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:46

Marije wat woon je gaaf zeg.

Ohoh Pietertje krijg concurrentie van Dirkje. Nee hoor vind ze alle 2 <3

Leuk weer allemaal nieuwe honden. Ook op telefoon zijn er te veel om op iedereen te reageren.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:53

EmptyWords schreef:
Ja, als je het zelf niet leuk vind maakt het niets uit natuurlijk.

En ach, je hoeft ook niet te sporten met een hond natuurlijk

Nee precies, hoeft niet gelukkig :) We lopen echt wel veel hier. Kan hij ook echt zijn ei kwijt: bospaadjes, muizenholen, bosvennetjes. Als we dat een uur, of twee, of soms in het weekend drie doen, is hij ook zéér tevreden gelukkig :D

Many schreef:
Skippy, je bent niet de enige hoor! Pomme is ook zo'n zelfstandige jager (en momenteel ook nog een puber :+) dus die loopt ook niet los. Ik ben het loslopen wel weer met haar aan het oefenen, op stukjes waar ze echt nergens heen kan, maar loslopen in een groot gebied zie ik voorlopig nog niet gebeuren.

Ik ben wel van plan om met haar te gaan speuren, dat doet ze namelijk uit zichzelf al de hele dag :+ Ik hoop eind van het jaar daarmee te kunnen beginnen.

En dan is Pomme nog een neus-jager, dan is speuren zeker interessant! Toby is natuurlijk vanuit zijn podengo-deel een multi-sensory hond. Die jaagt op zicht, geluid en neus. Neus-aan-de-grond is dan ook niet zijn natuurlijke positie :')

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:53

Trouwens, nu we toch met zoveel hondenbezitters bij elkaar zijn: wij willen met oud en nieuw graag ergens naartoe waar geen vuurwerk is. Onze oudste hond is doodsbang voor vuurwerk, dus als het even kan, ontsnappen we daar graag aan. Heeft iemand nog een tip voor gebieden/accommodaties? We willen niet al te ver weg, Nederland/Duitsland/België heeft de voorkeur.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:48

Many,

Een vriendin van mij gaat sinds 2 jaar naar een B&B in de buurt van Hoorn als ik het goed heb, haar hond is ook vreselijk bang maar sinds ze daar heen gaan,ervaart de hond de dag zelf totaal geen stress meer.

Je hebt volgens mij ook speciale vakantie parken maar die zijn naar mijn weten altijd al vrij snel vol geboekt rondom die dagen.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:50

Thanks Lay_D! Veel is inderdaad al volgeboekt, dus alle tips zijn welkom :)

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:56

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:12

Ja, dit topic gaat snel :+ Wat veel gave honden! En super leuk dat het zo ontzettend veel verschillende soorten en maten zijn.

Vuurwerk is wel een dingetje ja, slim dat je er nu al mee bezig bent iets te zoeken! Mijn vorig hond was ook echt drama nadat er ooit rotjes achter hem neer gegooid zijn. Hoop bij de pup dat dit een stuk relaxer word. Hebben jullie ervaringen met bv zo'n oefen cd, werkt dat echt om ze er aan te laten wennen?

Ik vind het zo tof om te zien hoe mensen echt fanatiek met hun hond trainen :j Er zijn ook zo veel dingen die je kan doen.

Wat is trouwens volgens jullie de beste manier om je pup mee te nemen als je die bij de fokker op mag halen? Op schoot of al gelijk ik een reisbench?