Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ymor schreef:Weer heel veel leuke nieuwe mensen! Leuk om jullie verhalen te lezen. Doen de honden het een beetje goed met de storm?
Wij zijn vandaag op texel aangekomen. Het waait lekker maar verder is het heerlijk!!
[ [url=m/MjcAXt.jpg]Afbeelding[/url] ]
VillaNeusjes schreef:Skippy01 schreef:Bestaan er smooth shelties dan? Kortharig dus? Of ben ik nu echt verkeerd aan het onthouden en heb jij geen sheltie?
Beetje verwarrend, sorry. Als Aedan met pensioen gaat wil ik een collie, Schotse herder. Die zijn er kort en langharig. Dat heb ik ergens anders keer verteld aan IMJ. Dus excuus voor verwarring.
Aedan heeft af en toe last van de darmen. Omdat hij een enorme lange broek heeft en alles onder zit benoem ik dat als poep broek. En dat is enorm lastig als je onderweg bent naar de dokter of ziekenhuis oid. Dat is waarom ik zat te overwegen over te stappen op een kortharige collie .
JoellaLoves schreef:Ik wil jullie graag voorstellen aan onze Duitse staande korthaar Falco. Deze knappe reu is 2,5 jaar oud en word actief mee gejaagd. Binnen kort gaan wij weer actief verder trainen voor het verbeteren van zijn apporteer werk!
Zijn der meer mensen hier die apporteer werk doen met hun hond?
[ [url=m/7Nl0zX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aGg11n.jpg]Afbeelding[/url] ]
Atalja schreef:Ik meld me ook graag met Dirkje.
Dirkje is een kruising Chihuahua van 2 jaar (1 augustus 2018)
Hij mag altijd mee naar mijn pony Bonnie, daar kan hij lekker rondrennen en met andere hondjes spelen.
Verder doen wij samen detectiewerk.![]()
Dirkje is best onzeker, hij is als pup gebeten en heeft daarbij zijn kaaktak gebroken waardoor zijn kaak aan 1 kant niet meer vast zit aan het gewricht, mist een deel waardoor zijn bekkie scheef staat.
[ [url=m/E2ms6a.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/khRaBd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sxF1Ye.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik had ook een kruising Amstaff genaamd Hugo, hij hoort er nog bij vind ik.
Ik heb hem 4 augustus in moeten laten slapen.Hij was net 5 jaar geworden.
[ [url=m/YtZVdy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ymor schreef:RoosvanBlue schreef:Is dit het nieuwe puppy erbij 2020 topic of wat is het idee? Ik zie veel namen uit het andere topic maar hoewel ik graag veel over De Strikjes klets, wordt 2 topics bijhouden wel een beetje teveel van het goede![]()
De Strikjes:
[ [url=m/f1gc5R.jpg]Afbeelding[/url] ]
Edit: ik vind dit een betere titel overigens hoor, de meeste puppies zijn al aardig puber inmiddels maar ik ben even zoekende waar ik mijn verhalen dan vanaf nu ga dumpen
Dit is een nieuw topic dus ernaast met ook een heleboel andere mensen. Ik ga er van uit maar dat is mijn aanname dat kiwi volgend jaar weer een nieuw puppy topic zal openen.
kiwiwitje schreef:Er komt inderdaad vanzelf weer een puppytopic volgend jaar!Maar in t puppytopic is t meeste al geen puppy meer haha. Maar iedereen is daar ook gewoon welkom. Dat topic is niet bedoeld voor alleen pups.
Skippy01 schreef:kiwiwitje schreef:Er komt inderdaad vanzelf weer een puppytopic volgend jaar!Maar in t puppytopic is t meeste al geen puppy meer haha. Maar iedereen is daar ook gewoon welkom. Dat topic is niet bedoeld voor alleen pups.
Voor mijn gevoel is dit topic vooral bedoeld als een gezellig, laagdrempelig kletstopic waar iedereen zich welkom voelt. Rashond of kruising, pup of volwassen en sporthond of huishond. Wat je merkt is dat in het puppytopic steeds weer de discussie oplaait over kruisingen en al dan niet verantwoord gefokt. Het hondenfokkerstopic is specifiek voor fokkers. Het sporthondentopic is behoorlijk agility gericht, en dat is ook niet ieder's 'cup of tea'. En het buitenlandse honden topic is natuurlijk alleen voor import.
Dus hier als doel gewoon een gezellig topic voor alles wat je bezighoudt op hondengebied, ongeacht de achtergrond van je hond of je doelen ermeeWil je dan iets specifieks, weet iemand hier je vanzelf naar het meer specifieke topic door te verwijzen denk ik zo
Ymor schreef:Loiz knappe hond! Ben benieuwd waar je hierna mee thuis komt.
Skippy heb je al eens andere sporten geprobeerd?
Skippy01 schreef:Ymor schreef:Loiz knappe hond! Ben benieuwd waar je hierna mee thuis komt.
Skippy heb je al eens andere sporten geprobeerd?
Nee, ook bij agility was de trainer heel stellig: hij moet kunnen stilzitten tijdens het wachten en hij moet recall hebben.
En andere sporten hebben niet direct mijn interesse eigenlijk.
EmptyWords schreef:Blijven en terugkomen zijn wel 2 belangrijke eigenschappen met trainingen waarbij honden veel los werken.
Enniets als speuren? Volgens mij gebeurt dat aan een lange lijn. Op die manier kun je gebruiken wat de hond toch al graag doet. Misschien helpt dat zelfs met het terugkomen, omdat je het speuren op commando gaat zetten.
EmptyWords schreef:Ja, als je het zelf niet leuk vind maakt het niets uit natuurlijk.
En ach, je hoeft ook niet te sporten met een hond natuurlijk
Many schreef:Skippy, je bent niet de enige hoor! Pomme is ook zo'n zelfstandige jager (en momenteel ook nog een puber) dus die loopt ook niet los. Ik ben het loslopen wel weer met haar aan het oefenen, op stukjes waar ze echt nergens heen kan, maar loslopen in een groot gebied zie ik voorlopig nog niet gebeuren.
Ik ben wel van plan om met haar te gaan speuren, dat doet ze namelijk uit zichzelf al de hele dagIk hoop eind van het jaar daarmee te kunnen beginnen.