Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Weet je heel zeker dat er niet toch ergens een nestje verstopt zit...?
Is er wel modder in de buurt voor ze om mee te bouwen?
FleurVP schreef:Ik denk dat als valken niet binnen komen het wel meevalt. Ik krijg waarschijnlijk heel moeilijk zwaluwnestjes door de kerkuil. Die komt namelijk graag naar binnen en heb ik ook weleens op muizenjacht in de paardenstal gezien. Als je veel zwaluwen hebt plaatsen ze ook geen uilenkast heb ik gelezen.
Ik vermoed dat de buren waar tot vorig jaar een paard stond en waar altijd het bovenluik open staat maar wel met tralies ervoor een nest hebben. Want er vliegen wel vaak zwaluwen rond en ook in de stal.
Nu overweeg ik dus om een soort van langwerpige grote 'kooi' te maken van planken met grof gaas ervoor waar zwaluwen wel door kunnen maar de uil niet. Kijken of dat werkt.
herintreder1 schreef:Weet hier ook iemand of het problemen gaat geven wanneer je een valkenkast op het erf plaatst, voor de zwaluwenpopulatie?
superpony schreef:Nou, niet goed gekeken dus..........
Ik zag de hele tijd een klein vogeltje zitten, maar te snel om te zien wat het is. Loop ik schuur uit, zie ik opeens voor me een nestje op de rand van een lamp. Een nestje van blaadjes en een gaatje als ene holletje. Hartstikke leuk.
Dus vanmiddag denk ik; ik zie steeds die zwaluwen in en uit vliegen, dus toch maar zoeken. Het past echt nergens dan op de plankjes onder de balken...........
Maar ze hebben dus ook op een lamp gebouwd. Maakt niet uit, we hebben een nestje