[VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 22:15

Erg lief en zeker waar! <3 _/-\o_

tijger22 schreef:
Ik snap niet waarom er door moet worden gezeurd over een geldkwestie. Het is nou eenmaal zo en er is niks aan te veranderen. NIEMAND heeft het coronavirus aan zien komen. Daarbij doet ze er alles aan om alsnog alles wat mogelijk is in huis te halen en te doen voor zowel mams al de pups... dit is geen aanval tegenover de mensen die hierover gereageerd hebben maar ik kan me voorstellen dat je als TS zijnde dat niet leuk vind als je het beste voor hebt met de diertjes. Ik denk dat jullie beter broodfokkers of mensen waarbij de toestanden anders is in negatieve zin kunnen gaan aanspreken. Ze maakt geen volgtopic als de omstandigheden voor de dieren slecht zijn oid...

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 22:21

€500 speciaal achteruit gezet voor eventuele complicaties. Bij mijn dierenarts is dit ruim voldoende. Mocht er meer nodig zijn is dit er uiteraard ook. Dat ik speciaal €500 achteruit heb gezet voor dit nest betekend niet dat mijn spaarpot daarmee ophoud, genoeg speling mogelijk. Al mijn dieren hebben (sub)spaarpotten zodat er voor elk dier genoeg beschikbaar is. Goedkope reu is een aanname. Hoe weet jij wat er voor de dekking betaald is? Reu is zoals vermeld getest en in bezit van stamboom. Mijn onkunde betreft het niet testen van teef heb ik een aantal pagina's terug al toegegeven dus hierover doorgaan is een beetje nutteloos, inmiddels is FCI rasgroep 05 test al de deur uit na de gegeven tips hierover. Dus ik doe hard mijn best de nodige kennis op te doen, ondanks dat dit achteraf is. Als ik niets om mijn hond had gegeven waarom zou ik dit dan alsnog doen? Deze onkunde betekend zeker niet dat moederhond en pups mede als mijn andere dieren tekort komen. Verder ga ik hier niet op in. Het is erg onnodig om door te gaan hameren over bepaalde dingen.

Als er puppynieuws is plaats ik weer een update! Mevrouw heeft net nog wat gegeten, zo nog eventjes haar temp opmeten :).

mvdende schreef:
tijger22 schreef:
Ik snap niet waarom er door moet worden gezeurd over een geldkwestie. Het is nou eenmaal zo en er is niks aan te veranderen. NIEMAND heeft het coronavirus aan zien komen. Daarbij doet ze er alles aan om alsnog alles wat mogelijk is in huis te halen en te doen voor zowel mams al de pups... dit is geen aanval tegenover de mensen die hierover gereageerd hebben maar ik kan me voorstellen dat je als TS zijnde dat niet leuk vind als je het beste voor hebt met de diertjes. Ik denk dat jullie beter broodfokkers of mensen waarbij de toestanden anders is in negatieve zin kunnen gaan aanspreken. Ze maakt geen volgtopic als de omstandigheden voor de dieren slecht zijn oid...


Sorry hoor, maar als je het beste voor hebt met de diertjes, dan had de ts in eerste instantie al niet met dit koppel gefokt....

Teef niet getest, goedkope reu niet getest, geen röntgenfoto willen maken... een banketstaaf budget van €500 wat echt véél te weinig is als het goed mis gaat.

Dit nest is al vanaf het aller eerste moment niet het beste over nagedacht.

En zowel ik als meerdere andere bokkers vinden dit jammer.
Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 28-04-20 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:22

mvdende schreef:
tijger22 schreef:
Ik snap niet waarom er door moet worden gezeurd over een geldkwestie. Het is nou eenmaal zo en er is niks aan te veranderen. NIEMAND heeft het coronavirus aan zien komen. Daarbij doet ze er alles aan om alsnog alles wat mogelijk is in huis te halen en te doen voor zowel mams al de pups... dit is geen aanval tegenover de mensen die hierover gereageerd hebben maar ik kan me voorstellen dat je als TS zijnde dat niet leuk vind als je het beste voor hebt met de diertjes. Ik denk dat jullie beter broodfokkers of mensen waarbij de toestanden anders is in negatieve zin kunnen gaan aanspreken. Ze maakt geen volgtopic als de omstandigheden voor de dieren slecht zijn oid...


Sorry hoor, maar als je het beste voor hebt met de diertjes, dan had de ts in eerste instantie al niet met dit koppel gefokt....

Teef niet getest, goedkope reu niet getest, geen röntgenfoto willen maken... een banketstaaf budget van €500 wat echt véél te weinig is als het goed mis gaat.

Dit nest is al vanaf het aller eerste moment niet het beste over nagedacht.

En zowel ik als meerdere andere bokkers vinden dit jammer.


TS heeft toegegeven dat dit misschien niet het best bedachte idee was al meerdere malen. Ze heeft al veel kritiek netjes aangehoord en gedaan wat binnen haar mogelijkheden ligt. Lijkt me dat ze dan niet meer kan doen? Of wat wil je nog meer bereiken als ik vragen mag? Of wil je het nog honderd duizend keer gaan herhalen terwijl het op dit moment gewoon zo is?

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:31

tijger22 schreef:
Ik snap niet waarom er door moet worden gezeurd over een geldkwestie. Het is nou eenmaal zo en er is niks aan te veranderen. NIEMAND heeft het coronavirus aan zien komen. Daarbij doet ze er alles aan om alsnog alles wat mogelijk is in huis te halen en te doen voor zowel mams al de pups... dit is geen aanval tegenover de mensen die hierover gereageerd hebben maar ik kan me voorstellen dat je als TS zijnde dat niet leuk vind als je het beste voor hebt met de diertjes. Ik denk dat jullie beter broodfokkers of mensen waarbij de toestanden anders is in negatieve zin kunnen gaan aanspreken. Ze maakt geen volgtopic als de omstandigheden voor de dieren slecht zijn oid...


Hoe kun je stellen dat TS het beste voor heeft na dit hele topic? Alleen omdat je haar persoonlijk kent?

Ik hoop dat dit topic de ogen opent voor veel mensen, want dit is het perfecte voorbeeld van onverantwoord en ondoordacht kweken met honden. Niet meer niet minder.

TS mag god op haar blote knieën bedanken als dit van A tot Z goed gaat, en dan bedoel ik niet de 8 weken dat die pups thuis zijn. Dan bedoel ik zolang die pups leven, want TS blijft daar verantwoordelijk voor. Zeker als er binnen twee jaar erfelijke ziektes opduiken, dan mag TS wel wat meer geld ophoesten dan €500,-.

Mensen moeten echt gaan beseffen dat hier Russisch Roulette wordt gespeeld met levende wezens! Dit is een donkere schaduw voor fokkers die letterlijk duizenden euro's in één hond steken om zo überhaupt iets te kunnen bijdragen aan het ras dat ze fokken.

€500,- is een giller, daar red je het niet eens die 8 weken mee zonder uberhaupt complicaties of tegenslagen.

Dus je kunt met geen mogelijkheid stellen dat TS weet waar ze mee bezig is, en als het een beetje de goede kant op lijkt te gaan dan springt TS zelf weer van de klif door opmerkingen zoals deze avond.

En Corona heeft hier precies 0,0 mee te maken, want 9 van de 10 dierenartsen werken gewoon nog.

Ik trek dan ook sterk in twijfel of TS uberhaupt wist dat een foto de normale gang van zaken is of gewoon 'mee' probeert te praten.

TS heeft inderdaad een aantal zaken in huis gehaald, ook onbenullige zaken. Dat geld had beter anders besteed kunnen worden of in die karige buffer.

Nogmaals, ik wens TS ALLE succes van de wereld, want dat heeft ze zeker nodig, maar ze mag een kapel platbranden als ze over 10 jaar met succes kan terugkijken.

Anoniem

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:46

Wat is jullie doel? Dit nog -tig keer komen herhalen?

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:51

DeMolenhoek schreef:
Wat is jullie doel? Dit nog -tig keer komen herhalen?


Ik hoop dat TS zich realiseert hoe slecht en beroerd de keuze was die ze gemaakt heeft en nóóit meer zulke acties herhaald.

Daarnaast hoop ik dat meelezers ervan leren en kiezen voor een goede fokker die juiste keuzes maakt. Dat de gang van zaken zoals TS dat heeft gedaan niet de juiste weg is om of een pup te kopen of om zelf te doen. Zeker omdat er ook een topic is waar het wel op de juiste manier gedaan wordt, dat contrast is groot en duidelijk. Hopelijk leren mensen en TS daarvan.

Een hart voor dieren hebben is niet voldoende.

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 23:19

KimD schreef:
DeMolenhoek schreef:
Wat is jullie doel? Dit nog -tig keer komen herhalen?


Ik hoop dat TS zich realiseert hoe slecht en beroerd de keuze was die ze gemaakt heeft en nóóit meer zulke acties herhaald.

Daarnaast hoop ik dat meelezers ervan leren en kiezen voor een goede fokker die juiste keuzes maakt. Dat de gang van zaken zoals TS dat heeft gedaan niet de juiste weg is om of een pup te kopen of om zelf te doen. Zeker omdat er ook een topic is waar het wel op de juiste manier gedaan wordt, dat contrast is groot en duidelijk. Hopelijk leren mensen en TS daarvan.

Een hart voor dieren hebben is niet voldoende.


Als je het had gelezen heeft ze zich dit allang gerealiseerd. En daarbij was mijn opmerking meer bedoeld om deze hele verhalen die elke keer opnieuw getypt worden te stoppen want hoe vaak je dit ook blijft herhalen veranderd dit niet DEZE situatie van DIT topic.
En daarbij heeft TS meerdere malen aangegeven zich dit beseft te hebben, en ja over Een 10 jaar dit 10 jaar dat, dat weet TS inmiddels en is dus niet jou probleem om dat te blijven herhalen.

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 23:34

Je ziet het verkeerd, het is niet telkens hetzelfde verhaal opnieuw. TS komt zelf steeds met nieuwe dingen naar voren.

Nu het niet maken van de foto en de reden waarom, dat had TS kunnen realiseren dat zoiets opnieuw voor discussie kon zorgen.

Het is overigens wel mijn probleem, want kwekers zoals TS bezorgen mensen die doordacht fokken behoorlijk wat kopzorgen. Fokkers moeten zich continu verdedigen waarom ze die keuzes maken, waarom de pups 'zo duur' zijn.

Mijn teef heeft nog geen nest gehad en ik ben grofweg €3000,- euro verder om überhaupt te mogen fokken en fatsoenlijk te kunnen fokken...

Als je dan leest dat er een buffer is van €500,- is dan word ik boos en vooral verdrietig ja. Niet voor TS, wel voor het hondje. Want voor het hondje hoop ik nog steeds dat alles goedkomt en ze een voorspoedige bevalling mag hebben zodat zij in ieder geval geen slachtoffer zal zijn van de keuzes.

Maargoed: :x :x :x ;)

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 00:04

Er is in het begin van het topic al vermeld dat er geen echo gemaakt ging worden, dit is dus niets nieuws wat naar voren word gebracht. De buffer van €500 is voor dit nestje speciaal achteruit gezet, betekend niet dat dit al het geld is wat ik tot mijn beschikking heb, heb dit al meermaals benoemd. Tevens zijn beide honden van ons uitgebreid verzekerd, die springt dus ook voor een deel van eventuele kosten bij mochten er complicaties optreden. Dus er is niets zieligs aan mijn teef en hier hoef je ook niet "verdrietig" over te zijn. Ze heeft een prima leven en zal prima zorg krijgen. Bekijk het hoe je het wil bekijken ik weet wat er hier op de spaarrekening staat en wat te besteden is buiten de €500 "buffer". En dat is meer als genoeg kan ik je verzekeren. Aan jou de keuze of je dit kan accepteren en je erbij neer legt of dat je stellig vast blijft houden dat het niet scannen iets nieuws is wat de wereld in komt of dat er financieel geen goede zorg verleend kan worden aan teef.

KimD schreef:
Je ziet het verkeerd, het is niet telkens hetzelfde verhaal opnieuw. TS komt zelf steeds met nieuwe dingen naar voren.

Nu het niet maken van de foto en de reden waarom, dat had TS kunnen realiseren dat zoiets opnieuw voor discussie kon zorgen.

Het is overigens wel mijn probleem, want kwekers zoals TS bezorgen mensen die doordacht fokken behoorlijk wat kopzorgen. Fokkers moeten zich continu verdedigen waarom ze die keuzes maken, waarom de pups 'zo duur' zijn.

Mijn teef heeft nog geen nest gehad en ik ben grofweg €3000,- euro verder om überhaupt te mogen fokken en fatsoenlijk te kunnen fokken...

Als je dan leest dat er een buffer is van €500,- is dan word ik boos en vooral verdrietig ja. Niet voor TS, wel voor het hondje. Want voor het hondje hoop ik nog steeds dat alles goedkomt en ze een voorspoedige bevalling mag hebben zodat zij in ieder geval geen slachtoffer zal zijn van de keuzes.

Maargoed: :x :x :x ;)


Afbeelding


Lig inmiddels heerlijk met de kat op de bank de wacht te houden. Warmtelamp al fijn aan. Ze heeft net nog wat gegeten, sinds +/- 30 min wat onrustig, soms draaien en een kleine nestelingsdrang. Ze ligt nu weer heerlijk te slapen. Temp weer even gemeten, 37.4. Gaat iniedergeval niet lang meer duren. Morgen ochtend weer even de temperatuur opmeten en haar gehele dag goed in de gaten houden.

Boras
Berichten: 9997
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 01:32

KimD, heb jij nog een leven naast Kristy1998x? :D

Of je nu alle gelijk van de wereld hebt of niet, al die aandacht voor de ts van jou wordt een beetje too much.

Laat gaan joh. Scheelt je ergernis :)

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 02:38

Alle complicaties rondom dracht zijn niet verzekerd. Dat is een van de redenen geweest om mijn hond uit de verzekering te halen. :)

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 05:52

kiwiwitje schreef:
Alle complicaties rondom dracht zijn niet verzekerd. Dat is een van de redenen geweest om mijn hond uit de verzekering te halen. :)


Idd, wat betreft dracht vergoedt de verzekering helemaal niks.

Ik vind 500 euro persoonlijk ook weinig. Is dat echt reserve of ga je daar alle ontwormingen/inentingen van de pups mee betalen? Een keizersnede alleen al kost zo 500 euro.

Wat mensen zich niet beseffen is dat pupkopers steeds meer rechten krijgen en inzicht. Op het moment dat TS een hondje verkoopt met een erfelijk gebrek en daar op niet getest heeft dan heb je niks aan die 500 euro. Dan kleden ze je helemaal uit bij de rechtbank.

Anoniem

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 06:05

Dat is hier ook al meerdere keren aangehaald en ts beseft dit. Zij heeft ook al vaker aangegeven dat zij alles in potjes spaart en er wel degelijk meer ter beschikking is dan die €500. Zelfs in de meest recente opmerkingen nog.

Kan iedereen hier nu mee stoppen zodat de OPRECHT geïnteresseerden gezellig kunnen volgen? Alles is ondertussen al genoeg herhaald en uitgekauwd. De pups zijn al lang en breed onderweg, als ze al niet geboren zijn.

Lukasje
Berichten: 11445
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 07:27

Dit is idd een pittig topic geworden en gedane zaken nemen geen keer maar ik begrijp anderzijds ook erg goed dat verantwoorde fokkers zoals KimD zich blauw ergeren aan de laksheid waarmee sommigen een nest fokken.

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 07:41

Lukasje schreef:
Dit is idd een pittig topic geworden en gedane zaken nemen geen keer maar ik begrijp anderzijds ook erg goed dat verantwoorde fokkers zoals KimD zich blauw ergeren aan de laksheid waarmee sommigen een nest fokken.


Dan moet ze maar een eigen topic aanmaken als het haar zo hoog zit.
Oneindig dingen blijven herhalen onder andermans topic is echt onnodig.

cariena1973
Berichten: 510
Geregistreerd: 07-04-09
Woonplaats: Oldenzijl

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 07:44

Heel veel.suvces met de laatste loodjes

Sirius_

Berichten: 10958
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:08

Ik word een beetje moe van alle aanvallen op ts. Na 7 pagina's weten we het wel. En als het nou wel mis gaat, gaan we dan 7 pagina's zeggen, ik zei het toch?
Pupkopers krijgen steeds meer inzicht maar doen hopelijk ook steeds meer onderzoek. Als ik al interesse had in een pup had ik dit topic vanaf pagina 1 gelezen. En ik denk dat elke potentiële pupkoper dit doet.
Nee ik vind de keuze van ts niet slim maar ze kan het niet terugdraaien. Nu kunnen we alleen maar hopen op het beste.
Ik vind wel dat ts volwassen en netjes reageert op alle aanvallen, mijn complimenten.

En verder blijf ik volgen en hoop ik dat de bevalling vlot verloopt.

_Cathalijne

Berichten: 859
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:40

Succes kristy. Probeer nog wat dutjes te doen. Tussen temp daling en daadwerkelijke start kan nog zon 24-36 uur zitten, en 1x gestart wil je er toch een beetje energiek bijzitten :)

Ik vind de toon van het topic ook helaas niet altijd even vriendelijk. Als fokker zie ik ook liever dat fokken op een andere manier wordt gedaan, maar dit zijn Gedane zaken. Dan kun je er wel tegenaan blijven schoppen, of bij alles wat benoemt wordt alles weer omhoog halen. Of je kunt er voor kiezen om het los te laten, en waar mogelijk tips te geven waar ts wat aan heeft. En dan valt mijn keuze op het laatste

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:46

Hoe is de nacht gegaan? :D

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:47

Succes Kristy. Ik ben benieuwd of er al puppy's zijn.

Tip van mij: ik zou vooral niet meer teveel informatie delen. Hoe meer jij probeert jezelf te verantwoorden, hoe meer sommige Bokkers menen dat ze daarop door moeten blijven gaan. Zelf vinden die mensen dat ze helemáál niet zeuren / drammen want jij hebt iets nieuws gezegd en daar reageren ze op volgens hun. Geef ze gewoon die voeding niet meer. Het gaat andere mensen niets aan hoeveel geld er in jouw potje zit / waarom de dierenarts gesloten was / dat het vandaag regent ;)

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 11:49

Zijn de nacht goed doorgekomen, mevrouw heef veel geslapen. Zo de temp opmeten, net DA gehad voor mijn merrie wat er even flink in hakt, was aan het tempen dus nog niet toe gekomen. Ze is niet heel onrustig vandaag. Dutjes doen tussendoor is een goede tip!

Begrijp je helemaal haha, ik laat het daarom nu ook rusten :o. Lekker de focus op mijn hond en de komende puppy's leggen. Zo benieuwd naar ze.

estja schreef:
Succes Kristy. Ik ben benieuwd of er al puppy's zijn.

Tip van mij: ik zou vooral niet meer teveel informatie delen. Hoe meer jij probeert jezelf te verantwoorden, hoe meer sommige Bokkers menen dat ze daarop door moeten blijven gaan. Zelf vinden die mensen dat ze helemáál niet zeuren / drammen want jij hebt iets nieuws gezegd en daar reageren ze op volgens hun. Geef ze gewoon die voeding niet meer. Het gaat andere mensen niets aan hoeveel geld er in jouw potje zit / waarom de dierenarts gesloten was / dat het vandaag regent ;)

Billy

Berichten: 20726
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:24

Ik laat meestal een echo maken, dit keer toevallig niet ivm de corona, het was op mijn werk te druk..
Ik heb ook nog nooit een foto laten maken, ook nu niet.
Tnt zijn de pups allemaal gekomen, de keer dat de bevalling stagneerde door een pup met een teruggeslagen kop had een foto niks uitgemaakt. Dat was sowieso uitgedraaid op een keizersnee

Ann

Berichten: 13350
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:49

De reacties van KimD begrijp ik wel. Nu er 1 van onze 2 hondjes is overleden, zijn we op zoek naar een maatje. Omdat we vroeger Keeshondjes hebben gehad, ben ik me daar ook in gaan verdiepen. Maar dat was even flink schrikken. De middenslag Keesjes die wij eerder hadden zijn er bijna niet meer. Het schijnt 'mode' te zijn om allerlei kleine 'rassen' met elkaar te kruisen om zo klein en zo fluffy mogelijk hondjes te fokken die voor absurd hoge prijzen verkocht worden én waarschijnlijk gezondheids issues gaan krijgen door het onverantwoorde fokken.

@TS, ik hoop oprecht dat de bevalling van jouw hondje goed gaat en er gezonde puppy's worden geboren die een fijn baasje gaan krijgen.

Haarbal

Berichten: 3458
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 00:10

Ann schreef:
De reacties van KimD begrijp ik wel. Nu er 1 van onze 2 hondjes is overleden, zijn we op zoek naar een maatje. Omdat we vroeger Keeshondjes hebben gehad, ben ik me daar ook in gaan verdiepen. Maar dat was even flink schrikken. De middenslag Keesjes die wij eerder hadden zijn er bijna niet meer. Het schijnt 'mode' te zijn om allerlei kleine 'rassen' met elkaar te kruisen om zo klein en zo fluffy mogelijk hondjes te fokken die voor absurd hoge prijzen verkocht worden én waarschijnlijk gezondheids issues gaan krijgen door het onverantwoorde fokken.

@TS, ik hoop oprecht dat de bevalling van jouw hondje goed gaat en er gezonde puppy's worden geboren die een fijn baasje gaan krijgen.


Even offtopic inhaken als mede-middenslag-Kezen-mens; hebt je al over de grens in Duitsland gekeken? Daar zijn er nog redelijk wat fokkers van. Ik ben uiteindelijk voor een kruising middenslag witte kees x border collie gegaan.

TS, succes met de laatste loodjes! Ik hoop dat je nog wat uurtjes slaap kan pakken de komende nachten :)

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:49

KimD schreef:
Echt dikke onzin, DA's (in NL) werken gewoon op afspraak. Ik kan deze week terecht voor een hele onbenullige gezondheidscheck maar die wel moet voor de papierwinkel op orde te hebben.

TS had gewoon een afspraak kunnen plannen voor een foto, zeker bij die kleine rassen weet een DA dat het niet iets is 'voor de leuk'. Vind het voor TS wel schandalig als het daadwerkelijk waar is dat ze geweigerd is. Met zo'n bevalling zou ik willen weten waar ik aan toe was.


Zelfs voor het inslapen van een ziek dier kon ik niet langskomen. Dus moest een andere zoeken.