Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-20 20:24

Gewoon dat er een laagje ligt waar ze iets in kunnen woelen en rollen :) Badzand is vrij prijzig dus ik doe daar altijd zuinig mee :P Schep ook met een schepnetje alle viezigheid er uit.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:38

Top. Thanks voor je antwoorden :)

Nu nog even hier in de buurt zoeken naar de juiste bodembedekking, maar dat komt vast goed

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-20 20:49

En anders kan je altijd nog een beroep op Wesdijk doen haha, een bodemset :D Maar één set is voor 80cm.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:53

Ja, had bij jullie al gekeken en kan beter eerst ff hier wat rond kijken want met jullie set kom ik te kort en als ik dan alsnog bij moet halen + bij jullie verzendkosten moet betalen dan kan ik het zo goed alles hier halen :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-20 22:55

JesdaJinn schreef:
Ja, had bij jullie al gekeken en kan beter eerst ff hier wat rond kijken want met jullie set kom ik te kort en als ik dan alsnog bij moet halen + bij jullie verzendkosten moet betalen dan kan ik het zo goed alles hier halen :)

Haha, je kan natuurlijk ook twee sets bestellen ;) Je kan er zoveel bestellen als je wilt! Maar precies, neus eerst even rond vandaar dat ik ook zei dat je anders altijd nog in de webshop kan kijken. Lijkt me dat deze producten ook elders liggen! Al heb ik mij verbaasd bij Intratuin halsteren … alleen maar back2nature ...
Verzendkosten vervallen boven de €49.- tip voor een andere keer.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:15

Ik moet me er echt in verdiepen.
Ik denk dat zaagsel overal wel te koop is. Bij de meeste dierenwinkels denk ik wel.
Alleen dat hennep en couton (?) geen idee. Ook nooit naar gezocht maar dat loopt wel los. Mocht ik het niet kunnen vinden dan kom ik jullie lastig vallen :)

Ukje wordt 5och nog gemaakt :P

Ik heb denk ik al een naam :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-20 23:26

Cotton! Je hebt dat van verschillende merken. Cotton Clean van Barn-i en Cotton Comfort van Joris No Smell. :)

Haha hier heeft het koppeltje ook gezellig. Ben benieuwd de komende weken <3

Ja? Wat gaat het worden?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:34

Thanks voor die namen. Die ga ik opschrijven :)

Heb je foto van je koppeltje? Ben benieuwd naar de aanstaande ouders.

Ik denk Floki :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 15:45

Ja natuurlijk heb ik foto's! :)

Afbeelding

Afbeelding

& vandaag weer een nieuwe bak gemaakt. De andere is gereserveerd (verkocht tot ophalen). En vanaf woensdag ga ik met mijn traject beginnen dus ik/we weten niet hoeveel ik dan op de werkvloer aanwezig ben. Wellicht valt het mee, wellicht valt t zwaar tegen :') Ben nu ook helemaal verrot van 4 uurtjes werken op de computer & één bak inrichten.

Geen bijzondere scape, maar wel weer klaar voor een nieuwe bewoner!

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:49

Toch weer een mooie bak hoor Denies, je hebt daarin duidelijk talent en bakken ervaring!

En mooi koppeltje <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 17:53

Lukasje schreef:
Toch weer een mooie bak hoor Denies, je hebt daarin duidelijk talent en bakken ervaring!

En mooi koppeltje <3

Haha, het zou wel heel gek zijn als juist ik dit niet in de vingers zou hebben. Zo'n scape is voor mij nu een half uurtje werk als ik een beetje door ga en alles bij de hand heb. Voor de kant en klare bakken ga ik niet staan uitproberen, die moeten gewoon goed zijn.

Wel een heel lief complimentje, dankjewel!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:56

Mooi bak en wat een prachtige hamsters! Ben echt helemaal verliefd. Hoop binnenkort stappen te kunnen maken om ook een hamster te nemen en zo'n mooie bak te creëren voor hem/haar!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 18:10

Misschien vinden jullie het leuk om mijn andere hamsters te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn andere koppeltje wat ook binnenkort voor het echie mag gaan. Ik wil alleen dat de dame (Chiara) nog wat meer uitgroeit. Deze foto's zijn op 1 december gemaakt toen ze hier net waren, dus ze zijn ondertussen allemaal wel gegroeid. (Behalve Alpha, die is gelukkig afgevallen.. :o)

Afbeelding
Dit is ook een hele oude foto van Pure Colour's Yezzebelle (die grootste) & Pure Colour's Chanou. Met Chanou zou ik verder gaan fokken maar ik ben toen gestopt. Eeuwig zonde. Gelukkig is Alpha in grote lijnen familie van deze dames en daardoor komt er toch een stukje van hun terug!
Chanou is ondertussen 1jr & 7mnd. Yezzebelle heeft net de 2 jaar gepasseerd :) (geboren op 1-1-2018)
Daarnaast woont er nog een oudere Roborovski dame, Pure Colour's Freya. Daar heb ik helaas geen foto van. Was een éénmalig Roborovski nestje. Haar broer is verhuisd naar een andere fokker en is papa geworden; helaas ook vermoord door het vrouwtje :')

Afbeelding
Dit is Phalénes Beaudine. Het oogappeltje van Chantal(AlwaysH) die hier haar pensioen heeft in mijn scape bak van 120x50x50. Ontzettend lief dier en daarom is ze hier ook gekomen. Ik ben niet zo'n held met Syren.

Afbeelding
En dit is mijn Hamsterkamer :)

__Sannne schreef:
Mooi bak en wat een prachtige hamsters! Ben echt helemaal verliefd. Hoop binnenkort stappen te kunnen maken om ook een hamster te nemen en zo'n mooie bak te creëren voor hem/haar!

Ontzettend leuk! Houd je ons op de hoogte? :D

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 18:40

Ohh wat een prachtige beestjes, vooral Chiara vind ik echt heeeel mooi! Mooi ook zo die hamsterkamer!

Zal hier zeker updaten mocht er eindelijk een hamstertje komen. Tot die tijd lees ik braaf mee!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 18:43

Je hond vind het zeer interessant :D

Waarom ben je niet zo’n held met Syren? :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 18:51

__Sannne schreef:
Ohh wat een prachtige beestjes, vooral Chiara vind ik echt heeeel mooi! Mooi ook zo die hamsterkamer!

Zal hier zeker updaten mocht er eindelijk een hamstertje komen. Tot die tijd lees ik braaf mee!

Dankjewel! En hartstikke leuk! Dat je maar goed geïnspireerd hier mag worden, haha.

C_arola schreef:
Je hond vind het zeer interessant :D

Waarom ben je niet zo’n held met Syren? :)

Ja die vind het maar wat interessant. De rest boeit het niet zo :') Maar toen Bo nog een pup was ging die ook altijd gezellig mee. Nu is het Mera haar plekje.

Ik heb eens in de winkel mijn best gedaan om een Syrtje tam te maken. Iedere dag op schoot, ging hartstikke goed. Tot er iets gebeurde en dat dier in het rond begon te bijten en ik met twee bebloede handen door de winkel liep. Tot zo ver mijn liefdevolle instelling :P Sindsdien vind ik ze gewoon dood eng. De manier hoe ze 'omdraaien' als je ze wilt oppakken wanneer ze het spannend vind. Eigenlijk gewoon hun hele lichaamstaal.
Met russen heb ik dat totaaaal niet. Ik pak alles op :P

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 18:55

Begrijpelijk gezien je ervaring.
Ik heb het juist andersom, ik vind Syren vaak rustiger en relaxed en veel makkelijker in de hand. Rusjes vind ik juist snel, minder makkelijk handtam te krijgen en drukker. Ik heb zo’n 5 Rusjes gehad en daarna 4 Syren gehad, maar de Syren vond ik toch wel makkelijker.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 18:55

Ik wil een Alpha <3

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 18:56

Nog niet eerder van gehoord. Heb je een foto/plaatje? :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 18:58

C_arola schreef:
Begrijpelijk gezien je ervaring.
Ik heb het juist andersom, ik vind Syren vaak rustiger en relaxed en veel makkelijker in de hand. Rusjes vind ik juist snel, minder makkelijk handtam te krijgen en drukker. Ik heb zo’n 5 Rusjes gehad en daarna 4 Syren gehad, maar de Syren vond ik toch wel makkelijker.

Grappig is dat dan heh, die verschillen. Ik heb met Russen dus totaal geen problemen, ze zijn rustig, nieuwsgierig en heel gemakkelijk qua karakter. Bij mijn Syren ben ik altijd maar aan het nadenken. Nu is Beau echt een schatje maar ook die durf ik niet direct op te pakken. Bij de Exoknaag zag ik vele Syrenfokkers dat wel doen, en een enkeling werd echt gebeten, en die kijken gewoon nergens van op :')
Ik weet niet of ik hier na nog een Syr zou willen .. Heb er nu 5 gehad.

JesdaJinn schreef:
Ik wil een Alpha <3

Haha, dat had gekund :P Het is echt een heerlijke goedzak, maar toen hij hier kwam veel te dik :P

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:04

Helaas. Ik heb nu al een ander beloofd :)
Maar waar jij zit is ook wel wat ver :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 19:08

C_arola schreef:
Nog niet eerder van gehoord. Heb je een foto/plaatje? :)

Afbeelding
:P

JesdaJinn schreef:
Helaas. Ik heb nu al een ander beloofd :)
Maar waar jij zit is ook wel wat ver :)

Haha, daarom ook dat het 'had gekund'. & Alpha zelf is ook al beloofd aan iemand anders zodra ik de keus maak om afstand van hem te doen *\o/* De zus van zijn overgrootopa heeft daar gewoond als pensioen hamstertje <3

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:10

Bedankt voor de foto :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:14

Ik vind hem prachtig :D

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:40

Mag ik mij ook bij jullie aansluiten?

Vorige week is helaas mijn Syrtje overleden.. ik ging eens op marktplaats rondkijken of er niet nog eentje in een te klein hokje te koop stond en dat was zo dus die heb ik vrijdag opgehaald. Hij is 1 jaar oud en ik ben helemaal verliefd op hem! Hij is echt super vriendelijk en heel tam. Volgens mij is zijn nieuwe huis wel goedgekeurd en vindt die het tot nu toe heel leuk.

Meet Pluisje:

Afbeelding