Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KellyDV schreef:Bedankt voor alle tips! Ik ga nog eens goed nadenken over de catterynaam.
Wnnr laten jullie de poes voor het eerst dekken? Sommige doen al met 10 maanden, de ander met 1,5jaar.
En geven jullie dan in de tussentijd de pil?
Toess schreef:Daphara, wanneer ben jij zeker of een kitten tabby is? En waar zie je het aan? Ik meen het te weten maar er is natuurlijk ook ghostmarking. Ik denk btw dat ze alle 6 tabby zijn maargoed haha.
Mooi nest heb je!
Onze cattery heet Dyma, helemaal kort haha
Ik denk er ook over om suprelorin of melatonine te geven. Onze oude dame hebben we al 2x laten opereren aan mama tumoren en die kreeg de pil bij de vorige eigenaar, dus de DA wijt het daaraan. Je begrijpt dat ik de pil dus niet durf te geven.
Mijn vriendin heeft nu 1 poes op suprelorin en die kamt nu wat met overgewicht..
Vandaag heeft onze oude Abessijn haar verdere onderzoeken gehad. Na 1 week bloeddrukverlagers is haar oogdruk en dus ook de pupilreflex weer goed! Haar hart heeft iets oedeem erom maar verder werkt die naar behoren. Gelukkig! Over 1 maand weer een hartecho en verder de rest van haar leven aan de bloeddrukverlagers.
Resistance schreef:Eergisteren ofzo plaatste ik hier een berichtje van dat Pluim maar niet krols werd, nou... ze is vandaag plotseling ongelofelijk krols geworden.Alleen hebben we de pil niet bij ons omdat we er niet vanuit gingen dat ze het werd, en we zijn in Zweden (hebben we een huis; zijn we nog tot eind augustus). Heeft iemand toevallig kennis van een noorse boskatten cattery omgeving Karlstad/Värmland in Zweden?
[ [url=m/X8nKze.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daphara schreef:Alleen nummer 2 staat er echt duidelijk op, de rest is echt heel onduidelijk, maar dit zijn mijn gokjes op basis van de foto’s:
1. Tabby (tortie tabby?) Mitted
2. Sealpoint
3. (Blue) tabby
4. Sealpoint
5. Seal mitted
6. seal/Blue tabby
Resistance schreef:Eergisteren ofzo plaatste ik hier een berichtje van dat Pluim maar niet krols werd, nou... ze is vandaag plotseling ongelofelijk krols geworden.Alleen hebben we de pil niet bij ons omdat we er niet vanuit gingen dat ze het werd, en we zijn in Zweden (hebben we een huis; zijn we nog tot eind augustus). Heeft iemand toevallig kennis van een noorse boskatten cattery omgeving Karlstad/Värmland in Zweden?
[ [url=m/X8nKze.jpg]Afbeelding[/url] ]
Toess schreef:Daphara schreef:Alleen nummer 2 staat er echt duidelijk op, de rest is echt heel onduidelijk, maar dit zijn mijn gokjes op basis van de foto’s:
1. Tabby (tortie tabby?) Mitted
2. Sealpoint
3. (Blue) tabby
4. Sealpoint
5. Seal mitted
6. seal/Blue tabby
Ik zal morgen even betere maken. 4 en 5 zijn seal mink.
Oma van de kittens was wel een tortie maar moeder is seal tabby mitted en vader seal mink. Geen idee hoe groot de kans is op tortie dan.
Kun je dan nog eens kijken. Nu inderdaad niet ideale foto's. Thanks!
Citaat:Heb je een foto van moeders? Dan graag de zijkant, voorkant gezicht (met kin er duidelijk op) achterkant oren en de staart.
Als moeder geen tortie is en pappa niet rood, dan is tortie onmogelijk.
Maar als oma tortie is, kan moeder het wel zijn, alleen verstopt onder de point vachtkleur verdeling.
Toess schreef:Citaat:Heb je een foto van moeders? Dan graag de zijkant, voorkant gezicht (met kin er duidelijk op) achterkant oren en de staart.
Als moeder geen tortie is en pappa niet rood, dan is tortie onmogelijk.
Maar als oma tortie is, kan moeder het wel zijn, alleen verstopt onder de point vachtkleur verdeling.
Ze had als kitten, en nu nog een beetje, wel wat een oranje neusje. Mij werd verteld dat dat bij seal tabby hoort?
Ik maak morgen van haar ook foto's!
Waarom denk je dat kitten tortie is? Vanwege de witte neus? Ik vond dat namelijk wel apart want dat zou anders onder bicolor vallen en dat zit niet in de lijnen.
Van moeders kant:
Oma black tabby, opa red point.
Moeder tortie tabby mitted, vader blue point.
Annemiek73 schreef:Ook bij de Somali heb je een hoop kleuren. Naast wildkleur en sorrel heb je ook nog chocolate, red en tortie. En daarvan ook weer de verdunde kleuren blauw, fawn, lilac en creme. En dan ook nog eens met of zonder zilver. Onze Somali was een lilac zilver. We hebben hem 1,5 jaar geleden in moeten laten slapen en ik mis hem nog steeds.
Annemiek73 schreef:Voor mij maakt kleur ook niet uit, we gaan vooral voor het karakter. We hopen over een tijdje weer 2 Somali's te kunnen verwelkomen. Het wachten is op het krols worden van de poes. Het worden dan als alles goed gaat half zusjes/broertjes van jou kittens.
KellyDV schreef:Bedankt voor alle tips! Ik ga nog eens goed nadenken over de catterynaam.
Wnnr laten jullie de poes voor het eerst dekken? Sommige doen al met 10 maanden, de ander met 1,5jaar.
En geven jullie dan in de tussentijd de pil?
Patty14 schreef:Mag ik mij hier melden?
Wij hebben thuis 2 birmanen en zijn aan het wachten op een geschikt poesje voor de fok. Het is voor mij allemaal nieuw dus kan veel informatie uit dit topic halen.
Verder kan ik nog niet zoveel mee praten. Aanmelden vereniging, aanvragen cattery naam moet allemaal nog. Eerst wachten op een geschikt poesje