Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
VanHuisUit schreef:De andere is Gretha von der Blitze Dunen, een zwarte Duitse Herder met een uitstekende 'werk' stamboom.
Beide dames bij elkaar met eeuwige stok, bal of whatever er gevonden wordt onderweg.
[ [url=m/xFWESP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hutcherson schreef:[ [url=m/3diTh0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onderonsje met Bumper
welmoed__ schreef:Haha, ontzettend leuk Chriske! Die kippen zijn toch rare wezens. Floyd moet zo ook hard uitblaffen.
cursebreaker schreef:Wat gaan jullie lekker hard opeens hihi!
@chriske
Geweldige foto! Arya vind vogels erg interessant buiten. Die loopt dus heel vaak met d’r hoofd kijken naar de lucht als er weer eens wat over vliegt. Kippen had de fokster ook in de tuin rondlopen dus die kon ze wel al, maar nu zou ze er alsnog achteraan gaan denk ik. Dat vind ze te spannend hihi.
---
Wij hebben gister 2x een heel leuk rondje gehad op de heide. Hele leuke en stabiele honden tegengekomen waar Arya echt leuk mee heeft kennis kunnen maken en spelen; van rustig snuffelen, beetje rennen naar gewoon echt voluit spelen en gek doen zoals een herder dat zo goed kan met happen en alles erbij hihi - we kwamen een wolfhond van 5 maanden tegen en die was hetzelfde qua spelen als Arya dus die twee gingen helemaal los samen- ik kom niet veel honden tegen die echt zo lekker uitbundig spelen dus het is erg leuk als je ze dan wel tegenkomt. Die mensen zijn extra een stukje met mij meegelopen omdat zij het ook zo fijn vonden dat Arya en hun 'Buffy' zo leuk samen speelden. Kwam er nog iemand met een labrador langs die ook heel graag wilde spelen, maar die eigenaresse vond de wolfhond doodeng want die hapte in de oren van haar labrador
Die liep weer vrij snel verder. Ik vind het soms echt verbazingwekkend dat veel mensen bepaald gedrag niet kunnen onderscheiden van elkaar; spelen of agressief zijn bv.
Maar ik vind het zo fijn om vooruitgang te zien in Arya; haar te zien groeien en zekerder te zien worden. Als er honden op haar afgerend komen nu blijft ze staan waar ze een maand terug toch soms nog wat onzeker kon zijn, maar meestal gaat ze er nu ook zelf op af - en dan blijft ze weer staan om 'de kat uit de boom te kijken' en dan gaat ze weer erop af hihi. Leuk om te zien hoe ze daarin vooruit gaat en leert. Ook met meerdere honden tegelijk - want dan sta je soms met iemand te praten en spelen de honden met elkaar en komen andere mensen erbij staan - durft ze al steeds meer. Gaat ze lekker erbij en mee rennen en spelen. Zo leuk
welmoed__ schreef:Hier merken we dat Floyd gaat beginnen met wisselen. Zoekt veel aandacht, piept regelmatig als hij ergens op kauwt en zijn oor staat vaak weer scheef. De fokker vertelde ons dat vaak in de periode dat ze gaan wisselen, 1 oor weer wat gaat hangen. Zien we nu wel gebeuren.
Mensen nog tips om ze een beetje te ondersteunen daar mee?
En kleine hondjes worden groot. Gisteren een nieuw tuigje binnen gekregen.
[ [url=m/ozxoNR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het ene tuigje had hij al even niet meer om, die paste echt niet meer. Wat gaat het snel met groeien, pfoe.
cursebreaker schreef:Dat met het wisselen wordt hier ook opgemerkt. We hebben het niet gezien aan d’r oren, die zijn blijven staan, maar Arya uit zich met momenten dat ze opeens wil knabbelen aan de handen bv., terwijl ze dat dan eigenlijk alweer even niet meer had gedaan omdat we het afleren. Maar op zo’n moment als ze er last van heeft, gaat dat dan automatisch voor d’r. Vaak pakt Arya uit haarzelf een van de speeltjes waar ze goed op kan bijten en gaat hiermee aan de slag en dat helpt haar heel goed heb ik het idee. Ik heb verder geen tips eigenlijk met wat je nog meer kunt doen behalve speeltjes aanbieden om op te bijten en hopen dat dat wat helpt.
En die verschillende groottes in tuigjes, omg haha! Wat groeit ie ook snel ja!
Hier kwam vandaag toevallig ook ons nieuwe tuigje binnen. Ze zit helaas Net tussen 2 maten in, ondanks dat ik dit tuigje op 2 plekken kan verstellen. Het vorige tuigje, maat S begon langzaam te klein te worden - ze had er nog wel een weekje ofzo mee kunnen lopen, maar ik heb het nieuwe tuigje al vooruit besteld zodat die er op tijd zou zijn. Ik heb het nieuwe tuigje, maat M, net uitgeprobeerd met wandelen en het heeft wat speling op sommige plekken, maar de pasvorm is verder wel helemaal goed dus als we een weekje verder zijn zal het al een stuk beter zijn. Dalijk nog even wat verstrakken bij het deel om de nek, want daar zat het vooral wat losjes. Rondom de buik en achter de schouders enz zat het goed verder - ze heeft overal de bewegingsruimte die ze zou moeten hebben.
Ik ben voor een ander model gegaan van hetzelfde merk en dan ook maar meteen voor een kleurtje gegaan dit keer hihi.
[ [url=m/eX23vv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VKmJBI.jpg]Afbeelding[/url] ]
VanHuisUit schreef:Wat een heerlijk gezicht die pupsdie oren he, die doen het echt
![]()
Gretha was ook een en al oor als pup. Ze stonden trouwens vrij snel goed over eind ...
Niet dat dat charmant was![]()
[ [url=m/5a1Rj6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bij alle honden was dat wisselen vaak een tijd dat ze op van alles en nog wat zaten te kauwen. Als ze er erg last van hebben kun je even langs de dierenarts gaan soms zit er een dubbele kies /tand dan kunnen ze beter die eruit moet er even uithalen. Is zo gebeurd.