Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KarmaChansy schreef:Ze is wel heel knap hoor!Wanneer mag je haar ook al weer halen?
noox schreef:Ga je haar laten steriliseren? Lijkt me best lastig om een intacte reu en een intacte teef in 1 huishouden te hebben. Hoe wil je dit dan aanpakken na de eerste loopsheid?
xDenies schreef:Goeiemorgen! Ik weet niet of jullie het leuk vinden om nog updates te blijven volgen, ik zal jullie niet iedere dag vervelen hoor![]()
Mera is een heerlijk hondje. Ze is heel netjes richting de andere honden en gunt hun ruim hun ruimte die ze nodig hebben en aangeven. Bodhi zit wat meer bij Mera in de buurt en bemoeit zich ook erg met de opvoeding wat we dus als positief mogen beschouwen. Ze is heel vriendelijk, vind voeten geweldig en houd vooral mij goed in de gaten en volgt overal. Ze kan serieus al op commando zitten, ja het is nog niet perfect maar ik was reuze verbaasd. Ze begint haar naam ook al wel te herkennen en als we roepen, 'Mera, kom!' of iets in die richting dan sprint ze ook op je af. Het is een echte kroeldoos wat ik wel terug herken in Bodhi.
Ze is geen pup die alleen maar door, door, door gaat. Ze ploft echt op haar gemakje ergens neer en gaat liggen slapen. Als ze echt goed in slaap is dan leg ik haar lekker in de bench/ren en slaapt ze daar heerlijk verder. Dat is gister zeker zo'n 3/4 keer gebeurd tot het daadwerkelijk bedtijd was. Eten doet ze trouwens goed en gisteravond eerste plasje buiten op het gras.
Ik heb vannacht op een matras voor de bench/ren geslapen en het is me reuze meegevallen. Ik moet het afkloppen want wie weet vanavond …. maar ze heeft een aantal keer heel zacht gemiept omdat ze haar plekje niet kon vinden maar keer op keer is ze neer geploft en gaan slapen. Op een begeven moment was ze alleen 's nachts haar zebra door de benchtralies heen aan het sleuren (waarom? deurtje staat open hoor) en die heb ik wel even weggehaaldIk ben één keer wakker geschrokken omdat ik haar helemaal niet gehoord had en was even bang dat er iets mis was, maar Mera lag heel diep te slapen.
Ik slaap heel licht dus ik ben meerdere keren wel wakker geweest maar ze was echt heel braaf. Vanochtend toen ik mij omdraaide naar haar zat ze op haar kont 'naar me te kijken'![]()
Ze liep al een stuk beter mee aan het riempje, ben nu even zonder Bodhi gegaan want die loopt toch een stuk verder en wij hebben een hoger wandeltempo. Ze heeft netjes in het gras geplast en uiteindelijk in de tuin gepoept (dus niet binnen), dus dat is super! Ze ligt nu ook weer heerlijk te slapen
Ohja! Vannacht een droge bench/ren en alles netjes op de puppypad! Ik vind het knap!
[ [url=m/p5FboE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Op mijn matras even samen wakker worden. Lekker op haar kluifje.
[ [url=m/F61wvt.jpg]Afbeelding[/url] ]
'Haast' terug naar huis - zo leuk om te zien hoe mensen heel boos op hun fiets zitten en dan haar rond zien springen en direct ontdooien
[ [url=m/bVzghK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Aanschouw de vieze puppypadEn Mera die in de bench staat te eten.
noox schreef:Ga je haar laten steriliseren? Lijkt me best lastig om een intacte reu en een intacte teef in 1 huishouden te hebben. Hoe wil je dit dan aanpakken na de eerste loopsheid?
Mera wordt inderdaad t.z.t geholpenWe gaan zien hoe het loopt, ik ben niet de eerste persoon die dit zal hebben/doen. Ook fokkers hebben natuurlijk meerdere honden lopen van verschillende geslachten ongeholpen. Mocht het echt niet gaan dan kan ze een korte periode terug naar de fokker.
Gaby schreef:Ze is echt mega leuk. En zo te horen ook heel lief en slim.
Ik vind ook dat je supergave namen voor je honden hebt bedacht.