[Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

suusantana

Re: [Volg] Franse bulldogs pupjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:48

Spannend!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:51

Succes!

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 22:34

Ennn de temperatuur is weer gestegen. Ze houdt ons al sinds vrijdag zo in spanning :')

We willen babies Djeda!!!

Ze laat ook niet meer het vreemde en "zoekende" gedrag zien van vanmiddag. Ze is geheel relaxed. Zal vannacht niet worden, morgen dan maar.. hoop ik..

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:20

Enne ? Nog geen pups -O- ?

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:28

Van de woorden 'eigen bedrijf" voor een fokkerij gaan mijn nekharen al overeind staan. En dan ook nog de momenteel zeer populaire rassen. Het stamboom loos fokken en het geen interesse hebben in de honden te laten keuren (lees showen). De minpunten als de neuzen niet het belangrijkste vinden. Zegt mij broodfok.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:30

Armitage schreef:
Van de woorden 'eigen bedrijf" voor een fokkerij gaan mijn nekharen al overeind staan. En dan ook nog de momenteel zeer populaire rassen. Het stamboom loos fokken en het geen interesse hebben in de honden te laten keuren (lees showen). De minpunten als de neuzen niet het belangrijkste vinden. Zegt mij broodfok.

Nou weten we het onderhand wel he.
We zitten te wachten over update over de pups niet dat gezeur steeds weer.
Alles is al gezegd daarover.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:32

Armitage schreef:
Okay, dus als ik je goed begrijp mogen mensen geen geld verdienen aan zeer populaire rassen? Waarom?

Wat is, in jouw optiek de meerwaarde van een stamboom? En van het lopen van shows? Je bent je ervan bewust dat shows ook niet altijd een verbetering teweeg brengen?

Waar lees je dat over de neuzen binnen de keuze van TS/haar moeder?

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:37

justdiesel schreef:
Armitage schreef:

Nou weten we het onderhand wel he.
We zitten te wachten over update over de pups niet dat gezeur steeds weer.
Alles is al gezegd daarover.

Ieder zijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:43

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:00

Ik ben ontzettend benieuwd naar wat voor moois ze geknutseld heeft. Hopelijk laat ze je (en ons) niet heel lang meer in spanning.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:01

Armitage schreef:
Ailill schreef:
Okay, dus als ik je goed begrijp mogen mensen geen geld verdienen aan zeer populaire rassen? Waarom?

Wat is, in jouw optiek de meerwaarde van een stamboom? En van het lopen van shows? Je bent je ervan bewust dat shows ook niet altijd een verbetering teweeg brengen?

Waar lees je dat over de neuzen binnen de keuze van TS/haar moeder?

O my sorry heer weet het al uit Dubln.
Mensen zouden eens eerst moeten lezen voordat ze gaan lopen roeptoeteren. Maak anders zelf een topic aan, dit is totaal niet (meer) relevant. En een stamboom en zeker shows zeggen ook niet alles.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:46

Armitage schreef:

Als die shows er nooit waren geweest waren er nu waarschijnlijk veel minder doorgefokte honden op uiterlijk. Maar juist honden die op gezondheid zijn gefokt.

Fijn dat het goed gaat ze maakt het spannend!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:48

LisannePruts schreef:
Armitage schreef:

Als die shows er nooit waren geweest waren er nu waarschijnlijk veel minder doorgefokte honden op uiterlijk. Maar juist honden die op gezondheid zijn gefokt.

Fijn dat het goed gaat ze maakt het spannend!
Precies dit inderdaad :j

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 15:12

Wij doen niet mee aan shows omdat wij na bijna tien jaar fokken gemerkt hebben dat zeker bij oldies (omdat het geen officieel ras is en er dus veel gedoe is over hoe die eruit zou moeten zien) het voornamelijk van de smaak van de keurmeester afhangt wat voor een plaats jij krijgt :+. Shows zijn vooral handig (voor ons) om aanwezig te zijn voor naamsbekendheid. En veel van de kopers van onze pups doen mee omdat ze het leuk vinden om een keertje mee te doen. Wij fokken naar óns ideaal beeld, wat wij mooi vinden, en soms valt dat niet in lijn met wat mensen op show willen zien. Qua fransjes zien we op show wel zwaardere honden met een kortere neus. Ons teefje zou daar niet echt bij passen terwijl ze wel mooi in verhouding is etc.

Temperatuur is gedaald naar 37 graden, ze zou nu dus echt wel moeten beginnen. Maar ze hijgt nog niet dus we wachten af, we hopen wel dat het vandaag komt want morgen zijn mijn broertje en zusje jarig := als we dan niet weg kunnen omdat mevrouw nog niet bevallen is zou dat best wel rot zijn

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:44

Respect TS, dat je zo netjes blijft reageren. Ik was allang uit mijn slof geschoten. Ik vind dat je netjes ingaat op al die veroordelende berichten, die constant conclusies hebben zonder het hele topic te lezen of die überhaupt jou, je moeder of de honden kennen.

Ik ben ontzettend benieuwd naar wat ze gebakken heeft en hoop op een voorspoedige bevalling, met hopelijk geen keizersnede!

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 18:17

Sannens schreef:
Respect TS, dat je zo netjes blijft reageren. Ik was allang uit mijn slof geschoten. Ik vind dat je netjes ingaat op al die veroordelende berichten, die constant conclusies hebben zonder het hele topic te lezen of die überhaupt jou, je moeder of de honden kennen.

Ik ben ontzettend benieuwd naar wat ze gebakken heeft en hoop op een voorspoedige bevalling, met hopelijk geen keizersnede!

Dankjewel! Ik vraag me soms wel af of mensen alle berichren maar half lezen en alleen maar reageren op de slechte dingen en de rest negeren :+

Djeda zit naast me te rillen, wat schijnbaar een teken is dat de weeën eraan zitten te komen! Eindelijk schot in de zaak

Edit: ze is begonnen met hijgen!!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 18:34

Spannenddd :):)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 18:46

Lestrange01 schreef:
Sannens schreef:

Dankjewel! Ik vraag me soms wel af of mensen alle berichren maar half lezen en alleen maar reageren op de slechte dingen en de rest negeren :+

Djeda zit naast me te rillen, wat schijnbaar een teken is dat de weeën eraan zitten te komen! Eindelijk schot in de zaak

Edit: ze is begonnen met hijgen!!

Succes! Rillen en hijgen is inderdaad een teken dat ze zich aan het klaarmaken is. Mijn teefje heeft dit bijna een hele dag gedaan voordat ze haar eerste pupje kreeg.

succes!

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 18:47

Successsss voor de mooie mama en voor jullie, ben ontzettend benieuwd wat voor leuke kruimeltjes eruit komen

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:44

Veel succes met de bevalling. Heb ooit zelf 1x een nestje gefokt en echt nooit meer. Beval nog liever zelf haha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:46

Spannend!
Tot hoe lang mogen ze overtijd zijn zonder dat er ingegrepen hoeft te worden?

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 21:31

tyleysmiley schreef:
Successsss voor de mooie mama en voor jullie, ben ontzettend benieuwd wat voor leuke kruimeltjes eruit komen

Dankje! We hopen op heel veel mini mama's! Kleuren kansen zijn blue en blue faun volgens mij, dus ze zullen heel veel op haar lijken.

Cayenne schreef:
Spannend!
Tot hoe lang mogen ze overtijd zijn zonder dat er ingegrepen hoeft te worden?

Dat weet ik niet. We hebben dat eigenlijk nooit gehad. Maar donderdag zat ze volgens mij pas op 58 dagen dus ze is pas dinsdag uitgerekend. Nog even wachten zou niet erg zijn, maar omdat ze al zo lang zich anders gedraagt verwachtte we het al sinds vrijdag :+

truus1957 schreef:
Veel succes met de bevalling. Heb ooit zelf 1x een nestje gefokt en echt nooit meer. Beval nog liever zelf haha

Ja het kan flink mis gaan. We hebben zelf altijd geluk gehad, af en toe 1 of 2 pups dood, een paar keer een paar ziek, maar ik ken genoeg mensen die bij hun eerste nestje echt een trauma ervaring eraan overhielden. Of dat het gewoon zo ontzettend veel werk was..

Nog steeds geen weeën helaas, maar dat zal niet lang meer duren.. ze weigert bij ons vandaan te gaan dus ze gaat op de bank bevallen. Iemand moet haar hand op haar hebben, anders gaat ze echt zoeken en ons aantikken. Nog nooit eerder een hond gehad die zoveel steun zocht.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:36

Spannend!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 21:54

Matrasje voor de kist leggen en er lekker bij gaan liggen/zitten :D
Deed ik ook. Ik had wel een fijne kist. De lange zijde kon er grotendeels uit zodat er alleen onderaan een opstaande rand was. Dus kon er makkelijk bij
Afbeelding
Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 00:11

:') die ogen op die eerste foto :')