Ben benieuwd hoe ze uitgroeien
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
noox schreef:Ik vind NDH’tjes super leuk maar die koppies alsmaar ronder toch wel jammer... Let jij daar op? Zijn die ronde koppies een fok ideaal of ‘toeval’, of probeer je ze juist wat ‘natuurlijker’ te krijgen?
Zelf ook een lief NHD voedstertje (beetje uit de kluiten gewassen dat wel), maar als ik haar vergelijk met mijn andere rasloze voedstertje heb ik soms toch wel het idee dat ze wel hoofdpijn moet hebben af en toe...
Die bruine otter kleurtjes zijn echt heeeeel leuk![]()
Die zou er wel bij mogen, heb toch twee voedsters dus een gecasteerde ram past er heussss wel bij...
SparkYY_8 schreef:noox schreef:Ik vind NDH’tjes super leuk maar die koppies alsmaar ronder toch wel jammer... Let jij daar op? Zijn die ronde koppies een fok ideaal of ‘toeval’, of probeer je ze juist wat ‘natuurlijker’ te krijgen?
Zelf ook een lief NHD voedstertje (beetje uit de kluiten gewassen dat wel), maar als ik haar vergelijk met mijn andere rasloze voedstertje heb ik soms toch wel het idee dat ze wel hoofdpijn moet hebben af en toe...
Die bruine otter kleurtjes zijn echt heeeeel leuk![]()
Die zou er wel bij mogen, heb toch twee voedsters dus een gecasteerde ram past er heussss wel bij...
Ik vind karakter belangrijkeren mijn NHDtjes zijn over het algemeen ook wat forser omdat je bij die echte minis veel dwerggroei en sterfte hebt in de nestjes. Dat wil ik niet. Dus nee, ze voldoen misschien niet helemaal aan de standaard maar zijn lief, tam en hebben een super karakter
Bij de zwarte zie je ook dat hij een wat smaller koppie heeft als wat hoort, en indd niet zo bol als bij de tentoonstellingen. Ik vind het ook niet mooi als de kop te rond is, dan lijkt het met of de neus eruit steekt als een snavel :p
noox schreef:Nee ik ben juist van mening dat ze wel redelijk ronde koppies hebben haha. En dat ik die standaard dus niet mooi/goed vind, vind het hetzelfde als bij die platte neuzen bij mopshondjes enzo. En dat je misschien, in het belang van de konijntjes, daar meer op zou kunnen letten door af en toe rammetjes van anderen te gebruiken die een minder doorgefokt koppie hebben. (Waarmee ik echt niet wil zeggen dat de jouwe per se doorgefokt zijn of dat dat jouw schuld is, maar dat ik persoonlijk denk dat wat langwerperige hoofdjes fokken beter voor ze als individuen zou zijn.)
Dieuwke_ schreef:Oh wat een heerlijk topic dit. Mag ik vragen hoeveel nestjes je ongeveer per jaar hebt?