Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schuur_ schreef:Top! Wordt er soms ook flauw van dat mensen beginnen van ‘ja het is een jachthond eh’ maar juist deze soorten kan je makkelijk leren om los te lopen want ze zijn er op gericht om met de baas te werken. Als hij zelf achter konijnen en herten aanschiet zit zr iets niet juist in de opvoeding. De ene is wel makkelijker dan de andere maar bv een podenco is gewend om alleen te jagen, dat is wel een uitdaging!
Hier wordt zelfs amper naar vogels gekeken, hij vindt het leuk en interessant maar zal er echt niet achteraan gaan. Enige puntje zijn zwaluwen, daar wordt die me een partij zenuwachtig van maar dan nog staat die aan de rand van het pad/weiland gespannen te kijken en zal doe er niet zelf op af vliegen.
hyppolyte schreef:Meld zich ook weer even, hier een pup besmet met Giardia gehad, dus 2-3 weken lang poepruimen, huis soppen, bench soppen, 2x per nacht eruit voor spetterpoep.... Goddank lijkt ie er nu vanaf te zijn, poep is weer normaal na 2x ontworming en AB kuur. Heeft ie opgelopen van die opvangpup, ook fijn, wat vooral leuk is, die stichting geeft niet thuis, dus ik draai zelf volledig voor alle kosten op. Denk je ook iets goeds te doen voor een hondje, zit je zelf met de gebakken peren....
Verder is de pup wel echt geweldig, ze zijn echt nog leuker dan ik al dacht, ben heel benieuwd hoe hij zichzelf gaat ontwikkelen, wil toch ook wel graag wat veldwerk met hem gaan doen als ik dat zo zie. Die neus werkt al erg goed, vogeltjes zijn heel interessant en wil ie wel graag achteraan, maar hij is meestal wel goed terug te roepen. Alleen is het even een dingetje met de duitse herderpup van mn vriend, die luistert slecht (naar mij), en die neemt dan Wall-E mee in zijn ongewenste gedrag. Maarja, zomervakantie is weer bijna voorbij, dus dan heb ik weer meer tijd alleen met die gup. Komt wel goed.
Azmay schreef:Ik kom even binnen met een vraagje omdat ik niet zo vlug weet waar ik hem anders moet stellen en ik wil graag vandaag bestellen. Ik wil graag een jachtlijn kopen voor die kleine frummel van me, maar welke doorsnede raden jullie aan? Die in de dierenwinkel hebben alleen maar zon leren dingetje dus dat wil ik niet. Hij moet wel een goede stop hebben.
Ik zat te denken aan Hunter, die heeft 8 of 10mm.
Skippy01 schreef:Azmay schreef:Ik kom even binnen met een vraagje omdat ik niet zo vlug weet waar ik hem anders moet stellen en ik wil graag vandaag bestellen. Ik wil graag een jachtlijn kopen voor die kleine frummel van me, maar welke doorsnede raden jullie aan? Die in de dierenwinkel hebben alleen maar zon leren dingetje dus dat wil ik niet. Hij moet wel een goede stop hebben.
Ik weet niet of je inmiddels besteld hebt, maar ik zou voor 10mm gaan. 8 mm is erg dun. Tenzij je hond natuurlijk al 100% onder appel is, en de riem nauwelijks functioneel meer is? Ik heb het bij onze spaniel altijd op 10mm gehouden, en zou voor mijn kleine spring in het veld nu ook geen 8mm durven pakken (die sprint nogal eens uit t niets naar voren).
Azmay schreef:Ik kom even binnen met een vraagje omdat ik niet zo vlug weet waar ik hem anders moet stellen en ik wil graag vandaag bestellen. Ik wil graag een jachtlijn kopen voor die kleine frummel van me, maar welke doorsnede raden jullie aan? Die in de dierenwinkel hebben alleen maar zon leren dingetje dus dat wil ik niet. Hij moet wel een goede stop hebben.