Mijn eigen kat vergiftigd, duim alsjeblieft mee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:24

Jeetje, wat schrikken. Fijn dat ze nu stabiel is.

Zoals iedereen zegt, is het een dom ongeluk en kun je het niet terugdraaien, hoe erg je het ook vindt. De poes heeft er ook niks aan dat jij je zo rot voelt om die fout.

Dit geschreven, weet ik dat je als buitenstaander het zo kan zien en beseft. Maar sta je in die schoenen, is het gewoon vreselijk. Ons kleine hondje is omgekomen door een naar ongeluk waar ik bij was. Ik verwijt me zelf alles. Had ik daar maar niet gelopen, op een andere tijd, of had ik anders kunnen ingrijpen. Ze was van onze zoon en mijn man en zoon vinden het vreselijk, maar beseffen veel meer dat het een ongeluk is, en ik daar alleen maar liep voor het plezier van de honden.

Ik duim voor je en hoop dat ze er goed uitkomt. Al met al was je er toch vrij snel bij en is er snel gereageerd door de da.

IMJ

Re: Mijn eigen kat vergiftigd, duim alsjeblieft mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:32

Joh wat een nachtmerrie moet dit voor je zijn..
Je poes voelt er nu niets van gelukkig, die slaapt lekker. Ik hoop en duim met ke mee dat ze weer helemaal de oude wordt..
Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar zoals alle anderen zeggen: wees niet boos op jezelf.. je deed het niet expres maar juist met de beste bedoelingen!

Missbeauty30

Ik duim voor je! Hoop dat het nu alleen maar beter gaat.
En neem je zelf niets kwalijk, een ongeluk zit in een klein hoekje. :(:)

The_Cat

Ik duim voor je mee! Wat erg voor je. Hopelijk komt ze er door en is ze snel weer de oude

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:35

Ts... als ik zo naar het tijdstip van je OP kijk, en dan daarin lees dat je katje op dát tijdstip al bij de dierenarts onderzocht is, én al onder behandeling is... dan vind ik je gewoon een topper. Geen idee hoe het had geweest als je midden in de nacht wakker had geworden, maar wie wordt er midden in de nacht wakker? dat kan je jezelf toch niet kwalijk nemen? jij was vroeg in de ochtend wakker en hebt meteen actie ondernomen toen je zag dat het niet goed was. Jij verdient geen trap na, baasjes zoals jij verdienen een pluim.

Heeft de DA nog iets gezegd over het verloop van deze narigheid? ik neem aan dat het stoppen van de convulsies en stabiliseren van de ademhaling sowieso al een enorme stap in de goede richting is, geeft dit al aan dat het de goede kant op gaat of is het nog te vroeg om daar iets over te kunnen zeggen?

Ik check eigenlijk al sinds vanochtend steeds dit topic om te kijken hoe het gaat, en ik duim nog steeds op de best haalbare afloop. Sterkte in elk geval nog de komende uren, misschien kan je wat afleiding vinden van wat leuke tv programma's!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:38

Gelukkig een voorzichtig positieve update, blijf hard door duimen dat het vooruit blijft gaan.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:43

Och wat vreselijk. Ik snap dat je het jezelf kwalijk neemt, zou ik ook doen, maar dit heb je niet bewust gedaan. Zo te zien ben je dol op je dieren en is dit gewoon een vreselijke fout. Onthoudt dus goed dat je hier geen schuld aan hebt.
Ik ga voor je duimen dat je beestje de komende uren goed doorstaat. Je laatste update klonk wat hoopvol toch?

Je hebt heel goed gehandeld door haar zo snel bij de arts te brengen. Je bent een goed baasje! Kop op! Een virtuele knuffel voor jou en je poezebeest.

Nannetje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:49

veel sterkte, wees niet te hard voor jezelf. je hebt haar niet bewust wat aangedaan.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:53

Balou_k schreef:
15.30 uur
convulsies zijn gestopt, ademhaling stabiel.

Woonkamer is grondig schoongemaakt, alles wat in de was kan van kussenhoesjes en katten mandjes zit in de wasmachine.

Dat is positief toch??
Ik duim nog steeds voor jullie.
En maak jezelf niet gek. Je bent je zo bewust van je fout, maar je hoeft er niet voor te blijven boeten. Je hebt er nu alles aan gedaan om het goed te maken, niet zo hard zijn voor jezelf :(:) Y;(

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 17:54

shetjeIris schreef:
Ach meid, wat een hel. Ik weet helaas precies hoe je je voelt. Ik heb begin dit jaar namelijk hetzelfde meegemaakt. Er zat een ampul honden Advantix in een doosje kattenontvlooispul. En ik heb nooit gezien dat ik een ander soort ampul in mijn handen had. Ook nooit ervan bewust geweest dat dit zo giftig is voor katten.
Ik had mijn 9 jarige poes 's avonds voor het slapen gaan het spul toegediend en vond haar pas de ochtend er na. Gelukkig heeft ze het overleefd, maar wat heeft ze zich rot gevoeld. Vreemd is dat mijn dierenarts adviseerde haar thuis in een donkere, rustige kamer te houden en elk half uur even te gaan kijken of het erger werd of niet. Het heeft de hele dag geduurd en pas de ochtend er na werd het minder.
Ik ben zo blij dat ik mijn 15-jarige die avond niet direct kon vinden! Hem had ik pas 's ochtends behandeld en ik kon hem gelukkig op tijd wassen voor hij verschijnselen kreeg!
Mijn kat heeft nog een tijdje minder goed kunnen springen, maar ik weet niet zeker of dat gerelateerd was aan de vergiftiging.
Ik wens je heel veel stekte toe. Zo te lezen heeft ze het ergste gehad!
Voor hoeveel kilo was jou Advantix? Ik heb gelukkig dat van een klein hondje gegeven.

Ik weet niet voor hoeveel KG het was.. Volgens mij tot 15kg? Maar ik durf het gewoon echt niet te zeggen..

Wat voor symptomen gaf jouw kat? Ik zou haar echt niet thuis hebben durven laten in de staat dat James was/is.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:55

Oh jee, wat een ellende. Hier draaien de duimen ook, hopelijk komt ze er door heen. Sterkte!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 17:56

Ik wil nogmaals even benadrukken dat ik jullie allemaal vreselijk lief vind. Het is zo fijn om 'niet' alleen te zijn.

Ik vond haar om 07:30 - ze lag aan het infuus om 07:45. Mijn dierenarts en ik hebben niet getreuzeld!
Laatst bijgewerkt door Balou_k op 15-03-18 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:57

Wat verschrikkelijk! Duimen draaien hier ook :(:)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:58

Tuurlijk meid, het zit hier sjokvol met dierenvrienden. Dit wenst niemand niemand toe!

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 17:59

Wat ontzettend *** TS. Snap goed dat je je ontzettend schuldig voelt, maar soms gebeuren dit soort dingen. Het heeft geen zin om te blijven hangen in 'wat als'. Belangrijkste is dat je goed gehandeld hebt op moment dat je er achter kwam. Meer dan afwachten kan je nu niet doen. Ze is in goede handen. Als ze er goed doorkomt kun je alleen wat schuldgevoel afkopen door haar extra te verwennen. Gelukkig is dierenliefde onvoorwaardelijk en zal ze jou niks kwalijk nemen. Heel veel sterkte!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:04

Gelukkig dat de convulsies gestopt zijn en haar ademhaling stabiel is.
Ik blijf duimen voor haar.

Ik snap je schuldgevoelens, zou ik ook hebben.
Maar echt dit is een stom ongeluk(je).
Je had en hebt het beste met je dieren voor. Je ben een goede baas.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:06

TS wat heb je goed en snel gehandeld! Echt een topbaasje ben je :) Zoals al gezegd, fouten overkomen iedereen. Het gaat erom hoe je ze oplost. En volgens mij heb je echt super gehandeld.
Ik duim mee, hopelijk gaat het helemaal goedkomen. Gelukkig is het al een stapje in de goede richting gegaan. Sterkte!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:10

Jeetje wat heb ik met je te doen ts. Ook ik duim voor jullie! Gelukkig lijkt ze stabiel te zijn .

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 18:12

Ik vind vooral mijn dierenarts een geweldig mens! Ik belde haar terwijl ze nog in haar blote kont in bed de baby aan het voeden was. Hulde aan de meest geweldige, meedenkende en meelevende dierenarts die er bestaat!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:15

wat fijn dat ze lijkt te stabiliseren,hopelijk vanaf nu alleen nog maar vooruitgang,en lieve balou,je hebt het niet expres gedaan, dit is echt een vergissing, probeer je niet teveel verwijten te blijven maken,je zorgt nu hartstikke goed voor haar en je doet er alles voor dat ze het gaat redden, dat is wat telt..

ik denk dat iedereen weleens per ongeluk iets gedaan heeft wat niet de bedoeling was,zo had ik een paar jaar geleden mijn vriend laten zien hoe je een paard ontwormd en ook 1 van de paarden laten ontwormen,dit ging goed,dus ik vroeg of hij de shetjes dan even wilde doen,nog voorgedaan hoeveel met dat ringetje enzo...ik de eerste dosering klaar gemaakt en de spuit meegegeven,komt ie even later binnen dat de spuit zo zwaar ging en dat ie zoveel kracht moest zetten dat die hele spuit de shet in gegaan was...had ie het dopje er niet afgehaald en dus met kracht door de ring heen gedrukt,ja hoor voor 1000 kilo wormenkuur in een shetje,nu was het gelukkig ivermectine en dat kan je tig keer te hoog doseren,maar ook dit had anders af kunnen lopen,en ook zo niet bedoeld ...

we gaan gewoon allemaal duimen dat James binnenkort weer lekker huis is :) :j

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:18

Ach TS wat vreselijk schrikken. Hopelijk komt je poezel er goed doorheen :(:)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:27

Hoi TS,

Normaal ben ik al heeel lang alleen maar meelezer op bokt, maar nu ga ik toch ook even reageren.

Wat jammer van je kat! Ik hoop dat ze er weer helemaal bovenop komt!

Net zoals mijn voorgangers hierboven al aangaven: je hoeft je zeker niet schuldig te voelen! Ongelukken gebeuren en je hebt direct correct gehandeld! Veel mensen zouden het eerst ‘even aankijken’ met alle gevolgen vandien. Ik vind je een geweldig baasje en ik hoop oprecht dat je kat na dit avontuur nog van een heel lang en gelukkig leven samen met jou kan genieten!

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:28

RoosDeG schreef:
Wij hebben er ook een lopen die vlooienspul heeft opgelikt van de hond.. (ook echt van de hond af gelikt) hij leeft nog, echter heeft hij er wel een hersenbeschadiging aan over gehouden.
Valt bijna tot niet op, behalve dat hij af en toe zich zelf aan valt.

Ik ga voor je duimen dat ht goed komt :*
En wat is ie knap!

Even hierop terugkomend.. bij ons was het ook advantix...

Ik blijf duimen voor jullie.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:32

Onze kat kreeg het toen van Exil. Na die tijd contact opgenomen met Exil, toch goed voor ze om te weten als het mis gaat. Reactie was dat we wel een boekje als compensatie konden krijgen over hoe je je kat opvoedt 8)7

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:33

Balou_k schreef:
Hulde aan de meest geweldige, meedenkende en meelevende dierenarts die er bestaat!

En hulde aan jou. Wat ben jij een snelreagerende superlieve kattenvrouw/poezenmoeder/bazinnetje.