Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Balou_k schreef:15.30 uur
convulsies zijn gestopt, ademhaling stabiel.
Woonkamer is grondig schoongemaakt, alles wat in de was kan van kussenhoesjes en katten mandjes zit in de wasmachine.
shetjeIris schreef:Ach meid, wat een hel. Ik weet helaas precies hoe je je voelt. Ik heb begin dit jaar namelijk hetzelfde meegemaakt. Er zat een ampul honden Advantix in een doosje kattenontvlooispul. En ik heb nooit gezien dat ik een ander soort ampul in mijn handen had. Ook nooit ervan bewust geweest dat dit zo giftig is voor katten.
Ik had mijn 9 jarige poes 's avonds voor het slapen gaan het spul toegediend en vond haar pas de ochtend er na. Gelukkig heeft ze het overleefd, maar wat heeft ze zich rot gevoeld. Vreemd is dat mijn dierenarts adviseerde haar thuis in een donkere, rustige kamer te houden en elk half uur even te gaan kijken of het erger werd of niet. Het heeft de hele dag geduurd en pas de ochtend er na werd het minder.
Ik ben zo blij dat ik mijn 15-jarige die avond niet direct kon vinden! Hem had ik pas 's ochtends behandeld en ik kon hem gelukkig op tijd wassen voor hij verschijnselen kreeg!
Mijn kat heeft nog een tijdje minder goed kunnen springen, maar ik weet niet zeker of dat gerelateerd was aan de vergiftiging.
Ik wens je heel veel stekte toe. Zo te lezen heeft ze het ergste gehad!
Voor hoeveel kilo was jou Advantix? Ik heb gelukkig dat van een klein hondje gegeven.
RoosDeG schreef:Wij hebben er ook een lopen die vlooienspul heeft opgelikt van de hond.. (ook echt van de hond af gelikt) hij leeft nog, echter heeft hij er wel een hersenbeschadiging aan over gehouden.
Valt bijna tot niet op, behalve dat hij af en toe zich zelf aan valt.
Ik ga voor je duimen dat ht goed komt![]()
En wat is ie knap!