Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiwiwitje schreef:Dorus; tuurlijk!Welkom! Weer een rottweiler?
Billy schreef:Probleem is dat er bijna geen stamboomloze honden zijn uit geteste ouders. En ik denk dat de meeste rashonden aan de eisen van de rasverenigingen voldoe en getest zijn
Billy schreef:Ik snap alniet dat je stamboomloos en ongetest fokt, maar dat je dan ook nog met een ras wilt fokken wat onder de HR hondenregeling valt snap ik al helemaal niet. Je zadelt eigenaren behalve met gezondheidsrisico’s ook met muilkorfplicht en meer van dat soort ellende op....
Machie schreef:Ik ben sowieso geen voorstander van fokken met rasloze honden. Kijk, weet je nu de oorsprong van zo'n hond dan kan je wat. De kans is groot dat mijn teefje tzt een nest krijgt met een reu van een ander ras. Maar dit zijn alle twee rashonden met papieren waarvan de geschiedenis bekend is. Alle twee de lijnen doen al generatie op generatie aan gezondheidsonderzoeken. Dat is heel anders dan een teef hebben en zeggen ik wil een nest, gewoon voor de fun. Ik had niks liever gehad dan een pup van mijn andere teef, maar omdat ik niks van haar weet heb ik dat nooit gedaan.
StonedRomy schreef:Hier kies ik in principe welke pup naar wie gaat maar overleg is altijd mogelijk, al heb ik altijd het laatste woord. Er word ook sowieso een puppytest gedaan. Er zullen ook pups naar het buitenland gaan en diegenen hebben niet altijd de mogelijkheid om te komen kijken dus zelf kiezen is dan ook niet mogelijk.Een gedragstest is trouwens altijd goed om te doen voordat je gaat fokken... Maar dit zeg ik ook tegen fokkers van een golden retriever nest.
Lotte, al een idee welk werk je wilt doen met je hond binnen de jacht? Dat maakt het ook al een stuk makkelijker natuurlijk.
Hoe werken jullie als fokker trouwens met puppy keuze? Mag iemand gewoon kiezen of kijk je naar de persoon en geef je ze opties of bepaal jij of....
Zelfde vraag voor de kopers trouwens. Wat vinden jullie fijner en wat doet jullie fokker? welke pup kiezen jullie en volgens welke theorie?
Zelf twijfelde ik bij Olivia tussen 2 honden. Vanaf foto 1 na geboorte. Uiteindelijk bij kijken voor de hond gegaan die ik wakker heb moeten maken na 1 uur haha. Was een van de dominantere pups, maar nam wel haar rust en ze beet niet, likte alleen maar.
Volgende pup is voor mijn ouders en vind het lastig welke ik voor ze moet uitkiezen. Ze willen een kopie van Olivia, maar dat lijkt me voor het roedel weer niet goed.
http://dogzine.nl/nl/nieuwsartikelen/me ... -castratie Kwam dit artikel laatst tegen. Vond het wel interessant voor toekomstige pup kopers.
StonedRomy schreef:Imo is dat niet de juiste manier van pups matchen met nieuwe eigenarenDan is de keuze tussen een paar pups een goede optie en je hoeft niet iedere kijker een pup mee te geven natuurlijk. Liever de volgende op de wachtlijst met veel ervaring laten komen voor een felle pup dan die meegeven aan een leek omdat die nummer 8 is op de wachtlijst bijvoorbeeld.
Qua foutgaan heb ik het over fokkers die een duidelijk hele 'dominante' teef meegeven aan een eerste hond baasje... Puur omdat de teef niet goed is voor de fok en de rest van de kijkers allemaal fokkers zijn. Die krijgen dan dus de goede honden en dan zit een leek met een hele felle hond.