[VOLG] Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ClauH

Re: Ten einde raad: poes wil niet meer eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 15:20

Ohhh sorry hoor ik zie nu ineens een hele verkeerde emoticon bij mijn bericht.
Moest de aai-over-het-bolletje zijn uiteraard....

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 18:40

Weten ze zeker dat er niet bijvoorbeeld een grasaar zit te irriteren? Hier in de praktijk een keer een kat gehad.. ook niet eten.. Bleek een grasaar in haar keel te zitten...
Ik hoop echt dat ze opknapt!!

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 19:41

Update 2: ze is thuis. En voor zover we het nu kunnen inschatten gaat ze toch een beetje vooruit. Het kwijlen is bijna weg, en ze ligt heerlijk ontspannen te spinnen. Ze ging zelfs staan tappen/teppen, ook wel dauwtrappen genoemd. En te ze lag te spinnen kneep ze met haar pootjes in de schapenvacht waar ze op ligt. We denken toch echt dat die terugslag van gisteren aan die rotsonde, de onrust in de kliniek, de teleurstelling iedere dag weer dat we weggaan, en aan alle medicijnen heeft gelegen. We hebben voorzichtig weer een beetje hoop <3

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 19:43

wendy1987 schreef:
Weten ze zeker dat er niet bijvoorbeeld een grasaar zit te irriteren? Hier in de praktijk een keer een kat gehad.. ook niet eten.. Bleek een grasaar in haar keel te zitten...
Ik hoop echt dat ze opknapt!!

Grasaren zie je hier in de wijk eigenlijk niet, en in onze tuin al helemaal niet. We wonen in een volgebouwde wijk, dichtstbijzijnde akkers liggen op 150 meter alfstand, en ze komt echt niet buiten de tuin

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 19:49

DeMolenhoek schreef:
Als jullie denken dat de sonde niet meer goed zit, waarom hamer je er dan niet op dat ze hem opnieuw moeten steken?

Even alles tot rust laten komen. Ze heeft 'm al in beide neusgaten gehad en het vermoeden is toch gerezen dat het haar belemmert om te eten, zeker gezien afgelopen zaterdag, toen ze steeds aanstalten maakte om te eten, en het dan toch maar niet deed. Alsof haar iets dwars zat...de sonde?? Het is bekend dat een neussonde in soms belemmert om te eten.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 19:52

Goof schreef:
He verdorie. Dat was niet wat je wilde horen.
Wordt er nog wel een keer goed in de keel gekeken voordat ze naar huis komt?
Ik vind het eerlijk gezegd wel bizar dat de sonde eruit gaat, want mocht ze niet gaan eten kun je ze over 2 dagen wegbrengen, maar dan voor een laatste keer.
Mijn kat had dus ook geen diagnose (op zijn bordje in de kliniek stond ' anorexia', want hij wilde gewoon letterlijk niet eten net als die van jou) en is met sonde en al thuis gekomen. Ik ben hem enkele dagen zelf blijven voeren via de sonde en hem blijven prikkelen met lekkere dingen totdat hij van het ene op het andere moment toch aangaf te willen eten.
Wil je je kat thuis niet nog sondevoeding blijven geven en kijken hoe ze zich gedraagt?

We hebben haar de vorige keer ook thuis sondevoeding gegeven. Besloten is om even niet teveel aan haar te plukken en haar even bij te laten komen. Woensdag hebben we weer overleg met de kliniek.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 20:11

ClauH schreef:
Ohhh sorry hoor ik zie nu ineens een hele verkeerde emoticon bij mijn bericht.
Moest de aai-over-het-bolletje zijn uiteraard....

Snap ik toch ;)

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:36

Fijn dat ze weer thuis is, maar verder wel heel erg dubbel ;(
Ik ga heel hard voor Cajou en jullie duimen.

Hier gaat het nog steeds niet beter, ondanks antibiotica. Eten wel Minous niet, ook niet met eetlustopwekker Mirtazapine.
Vandaag heb ik haar opgesloten in de slaapkamer met het idee dat ik dan tenminste precies kan zien of ze iets heeft gegeten en of ze ontlasting heeft gehad, maar dat gaf zoveel stress dat ik haar er maar weer uit heb gelaten. Nu gaat ze voor me op de loop wat het nog lastiger maakt om de anbiotica erin te krijgen.
Net telefonisch contact gehad met de dierenarts en die weet het ook niet meer. Ik kan blind pijnstilling/ontstekingsremmer geven of prednison geven.
Net heb ik haar dus maar novacam gegeven.

Terwijl ik hier zit te typen komt ze binnen en gaat ze eten. :) Ik snap er helemaal niets meer van maar geniet er maar gewoon van. Wat ze binnen heeft gekregen stelt niet veel voor maar geweldig dat ze weer iets interesse in eten heeft.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:35

Na het kleine beetje eten is ze bij mij op schoot gekropen en heeft ze nog wat rosbief gehad. Werkelijk..... ik snap er niets van. :\

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 21:53

romeorowan schreef:
Na het kleine beetje eten is ze bij mij op schoot gekropen en heeft ze nog wat rosbief gehad. Werkelijk..... ik snap er niets van. :\

Hoe is het mogelijk...wat een goed nieuws! Wat zijn ze toch onvoorspelbaar... Met Cajou wachten we tot morgen met het aanbieden van eten. Eerst maar even acclimatiseren. Ook zij zit in de slaapkamer opgesloten, dan kunnen de anderen er niet bij. En dan kan ze vannacht lekker bij haar vader slapen. Ik ben verbannen naar de logeerkamer :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:27

Hoe gaat het?

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 17:20

Update Cajou: ze heeft een open plek op haar borst, hier heeft ze een verbandkraag voor gekregen, maar waarschijnlijk zat deze te strak. Deze er vandaag zelf afgehaald, waarna ze meteen begon te drinken en drie kattensnoepjes opheeft *\o/* . Ze is op de bak geweest en heeft ontlasting gehad, en geplast, dus ook geen onnodige aandrang meer. Verder heeft ze heerlijk geslapen, en ze begon zelfs te teppen/tappen (aka dauwtrappen) en dat doe je niet als je je niet lekker voelt. We zijn nu druk bezig om alle verviltingen uit haar lange haren te knippen, want anders gaat ze deze er zelf uittrekken. Maar al met al zijn we voorlopig heel gelukkig met het resultaat. <3 <3 <3

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:59

Is dat nu het hele issue geweest of begrijp ik het verkeerd?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:54

Krijgt ze nu nog dexamethason?
Toch typisch, waar heeft/had ze nu last van?

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:08

Wat fijn dat het weer beter met haar gaat! :)

Maar ik zou het wel echt bizar vinden als dit hele gedoe blijkt te komen door een te strakke verbandkraag...

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:10

Goed nieuws dus!!

Maar is de kraag er niet eerder afgehaald om te kijken hoe die reageerde dan?

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 10:17

Update: die kraag was gelukkig pas van de laatste dag, omdat haar hele borst openlag van het kwijlen en likken (lang haar), in de tijd dat ze opgenomen is geweest heeft ze geen verband gehad. Of deze nu echt te strak zat of niet, dat weet ik niet, maar ze werd er wel door belemmerd. Iig: ze eet en drinkt weer (Crunchies van Whiskas - niet echt gezond, maar alles wat erin gaat is meegenomen, tonijnwater en gewoon water) dus we zijn erg gelukkig!
Ze ligt nu lekker op de krabton te slapen <3 <3
Ik hou jullie op de hoogte, en nogmaals bendankt voor het meedenken en alle lieve berichtjes <3

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:20

Wow wat is dat positief nieuws. Super!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:23

Wat enorm fijn TS!

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 14:52

Hannanas schreef:

Ze weten het echt niet. Ze heeft maandag nog een afbouwinjectie gekregen dus we moeten even kijken hoe het gaat

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:01

Hoe heeft die kraag dan gezeten? Wel fijn dat het nu beter lijkt te gaan.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:06

dorothea schreef:
Hannanas schreef:

Ze weten het echt niet. Ze heeft maandag nog een afbouwinjectie gekregen dus we moeten even kijken hoe het gaat

Spannend!
Katten zijn wat dat betreft heel rare wezens. Onze poes lag half dood met 34 graden en nierproblemen, en is er weer helemaal bovenop. Er lag toen zo'n leuke rooie kater in het hok naast onze poes en hij keek zo helder uit z'n ogen etc en deze kater was de volgende dag overleden. Ik begreep er niks van, hij leek ogenschijnlijk lang niet zo ziek als de onze. De arts vertelde toen dat katten best vaak echt een mysterie zijn voor dierenartsen.Ik duim nog steeds.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:29

Mijn kat heeft ook een periode gehad dat ze nauwelijks at. Onderzoek heeft niets opgeleverd (behalve stress voor de kat). Vervolgens weer helemaal opgeknapt.
Soms is het zo jammer dat ze niet kunnen praten.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 19:20

Het zijn echt bijzondere wezentjes <3

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 19:08

Update: ze heeft vandaag toch een mindere dag en heeft heel regelmatig aandrang om te plassen, en dan komt er bijna niets :(. Ook likt ze heel veel onder haar staart. Dit zou kunnen wijzen op een blaasontsteking maar in haar urine was niets te vinden. Wat heeft ze nu weer? |(