Het nemen van een hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:12

gribaldi schreef:
Mensen vinden puppy's altijd leuk, tot ze wat groter worden en ouder. Dan gaan ze puberen etc :P

Al zie ik niet echt een reden om geen hond te nemen als je fulltime werkt hoor ;)

Ze hond (Bordercollie achtig diertje) heeft altijd zijn bolle puppy hoofdje gehouden (niet zoals een chihuahua, gewoon anatomisch correct, maar gewoon te schattig! <3 )
Hij maakt altijd vrienden als hij meegaat. Winkels waar hij eigenlijk niet mag komen (we wisten het niet, hadden het bordje niet gezien) en dan vinden de mensen hem zo schattig dat hij wel naar binnen mag en krijgt hij zelfs een kopje water.

Maar soms is het lastig. We gaan meerdere keren per jaar naar clinics met de paarden en dan gaat hij meestal mee. Maar als we s avonds uit eten gaan moet het wel een restaurant zijn waar hij mee mag. Laatste keer duurde het serveren van de tapas zo lang dat we na het stokbrood moesten gaan. Kenny was het zat. Dus lekker hongerig terug naar huis :+ . Hoort erbij. Als het een puber was geweest (als ik mensenkind) was ik ook gegaan. Als je de hele dag lief bent mag je het s avonds best zat zijn.

Maar dat moet je wel kunnen. Een interessante les missen omdat de hond moet piesen...
maar ons hondje gaat gewoon meestal mee, tenzij wij vinden dat het voor hem niet leuk zal zijn (als we zelf eigen paarden meenemen bijvoorbeeld, dan hebben we gewoon niet genoeg tijd en aandacht voor hem, dus past mijn moeder thuis op hem). Maar hij gaat altijd mee, en als hij niet mee kan, gaan wij ook meestal niet. Tenzij het iets is wat niet zo lang duurt en hij alleen thuis kan blijven. Maar dan heb je het met een uur of 4 wel gehad.

Ondanks het feit dat hij eruit ziet als een border collie is hij echt mega lui! Kan de hele dag liggen slapen! Dus als hij overdag meegaat naar stal etc kan hij prima een paar uur alleen zijn in de avond. Is nu volgens mij in 3 jaar tijd 3/4 keer gebeurd.
Overdag is er eigenlijk altijd wel iemand thuis.

Travellust

Re: Het nemen van een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:36

Haha jullie nemen hem echt overal mee naar toe :P Zo fanatiek ben ik niet hoor, althans niet met uit eten gaan, winkelen etc. Ga ik naar een strandtent dan gaat ze wel gewoon mee hoor. Vermaakt zich prima zonder te zeuren.

Ergens op visite waar honden welkom zijn wil ik haar ook nog wel eens meenemen, maar over het algemeen als ik weg ga 's avonds is ze gewoon thuis.
Heb zo'n makkelijke hond in omgang wat dat betreft. Klaagt nooit :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:45

Ik heb er 3 dus die gaan ook nooit mee (ze zien me aankomen met 3). Behalve op dagtrip zijn ze mee of ik zorg ervoor dat iemand ze even uit laat. Ze zijn heel makkelijk. Kunnen de hele dag alleen zijn zonder slopen of blaffen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:00

@gribaldi het is hier ontzettend duur ja daar in tegen vergleken met nederland zijn de huisdier/veedier verzekeringen erg goed :j

Mijn honden gaan ook overal mee naar toe :p nu moet ik zeggen wij zijn niet het type gezin dat vaak uitgaat oid een keer een biosje en thats it. Vakantie is eigenlijk in eigen land en dan gaan de hondjes ook lekker mee. De warme landen trekt ons ook niet echt.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:50

Babootje, dat is erg fijn, is hier net zo :)

Kirri, ik ben jaloers. Ben echt verliefd op Scandinavië. Heerlijk om in eigen land op vakantie te kunnen en dan te kunnen genieten van de natuur en alles!
Nederland is dan maar saai :')

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:35

gribaldi schreef:
Haha jullie nemen hem echt overal mee naar toe :P Zo fanatiek ben ik niet hoor, althans niet met uit eten gaan, winkelen etc. Ga ik naar een strandtent dan gaat ze wel gewoon mee hoor. Vermaakt zich prima zonder te zeuren.

Ergens op visite waar honden welkom zijn wil ik haar ook nog wel eens meenemen, maar over het algemeen als ik weg ga 's avonds is ze gewoon thuis.
Heb zo'n makkelijke hond in omgang wat dat betreft. Klaagt nooit :+

onze hond is ook makkelijk , alleen als je een paar uur van huis bent en dan thuis komt gaat ie met zijn kont naar je toe liggen, tenminste naar mij toe , naar de rest komt ie wel. maar op mij is dat kreng altijd boos :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:38

Herkenbaar :') Ik word ook genegeerd dan ja, ze loopt mij straal voorbij en gaat de eerst bij de rest kijken... Heb je een teef of een reu?

Dat wil ook nog wel schelen :+

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:45

een reu nou ja dat zou hij moeten zijn , het is gewoon een mietje hahaha

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:54

Ik heb een teef, vreselijk.. Nee hoor ze is echt heel lief als we samen zijn en ze luistert dan prima maar zodra de mannen er zijn ben ik niet meer in beeld. :')

Ik kan niet wachten tot ik een reu krijg :+

iSuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:56

Zag dit topic voorbij komen en dacht meteen aan de advertentie die ik een aantal jaar geleden had geplaatst op facebook (foto: nee... geen konijn, maar shih-tzu puppie Lex). Stuk minder reacties gekregen dan verwacht, maar wel serieuzere gegadigden. Een hond adopteren is voor altijd en als je dat niet kunt beloven, is het geen optie.
Afbeelding

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:16

Ik moet er wel om lachen eigenlijk, ik heb niet altijd evenveel tijd, ik ben haar wel eens (heel erg) zat zeker soms bij trainingen, gelukkig heb ik geen (directe) kinderwens, ik ben al eens verhuisd en ze gaat gezellig mee :+
En vraag mij soms af of ze echt wel hond is :')

Maar weg gaat ze niet hoor, al roep ik dat wel regelmatig als ze weer eens haar "middelvinger" naar mij opsteekt :P

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:04

gribaldi schreef:
Ik heb een teef, vreselijk.. Nee hoor ze is echt heel lief als we samen zijn en ze luistert dan prima maar zodra de mannen er zijn ben ik niet meer in beeld. :')

Ik kan niet wachten tot ik een reu krijg :+

Die zijn nog veel erger hahaha

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:07

Verhuizen willen we niet, tijd hebben we genoeg en kinderen hebben we al. En ja, die ben ik ook wel eens zat als ze een piep-jank-bler dag hebben... O:) En de hond zal ik vast ook wel eens denken, waar ben ik aan begonnen... Maar het is absoluut goed om er stevig over na te denken, want een te rooskleurig beeld, daar is niemand mee gewonnen.

Wij zijn in ieder geval helemaal klaar om dit avontuur aan te gaan. Wachten duurt lang zeg... zucht.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:33

Ben verhuisd om hond... telt dat ook?
En dan ook nog naar locatie rekening houdend met hond?

Wou graag tuintje voor hond, dus dat werd verhuizen. En dan wel ergens heen waar je hem vlak bij je huis ook nog beetje fatsoenlijk kon uitlaten (uitlaatveld (wel aangelijnd) aan overkant van straat) en moest niet te ver zijn van mijn honden oppas...

Heb toen tegen de hond gezegd, waar het eens om dan binnen een jaar dood te gaan, dan doe ik je wat! (was in 2012 al 12, dus tja... hij is overigens 16 geworden).

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:47

Ik wil ook verhuizen, voor mezelf maar ook ook voor de hond, maar wat ik nu op het oog heb duurt nog wel even. Maar wel huisje met tuin en naast de hei/bos, dus lijkt me heerlijk. Hoop dat het gaat lukken. Of deze hond het gaat meemaken weet ik niet, ze is een flatje van 11 jaar, dus kan maar zo afgelopen zijn. Maar dan komt/komen er wel weer nieuwe, zou niet zonder kunnen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:20

Ik ben minder gaan werken (mede) voor de honden. Ik ben ze regelmatig zat geweest.
Ik ben verhuist met honden. En toen we de oudste 2 kinderen kregen hadden we ook nog een hond...

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 08:29

Ik heb wel eens gedacht dat een ander baasje beter zou zijn voor mijn hond dan ik. Ik kreeg een jagende en ontrainbare husky mee van mijn ex. Ik ben hem zo vaak zat geweest dat ik jankend op straat stond en een stroomband besteld had. (uiteraard weer geannuleerd :D )

Nu ben ik alweer een paar jaar echt verliefd op die hond. Ik heb gewoon vlinders in mijn buik. Hij is mijn beste maatje en ik raak in paniek als ik bedenk dat er ooit een dag zonder hem komt.
Wat ik met hem heb ervaar ik echt als bijzonder. En we gaan dit jaar verhuizen naar een huis met tuin aan vaarwater zodat we lekker kunnen kanoën, vindt ie geweldig.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 08:37

Onze hond, en wij, nooit een cursus gehad. Onze hond was mishandeld en had jaren in het Kleine hokje in het Asiel van Curacao. Dat los je niet op met een keuze dat los je op met liefde. Zoveel werk is het ook niet. Ik geef mijn hond vooral aandacht (ik doe trucjes) en mijn ouders ( en ik en mijn broer soms als we uit school komen) laten hem uit. Ik heb zeker geen spijt, ik bedoel als ik er even tussenuit wil ga ik wandelen met hem. Of joggen, is saai alleen, leuk met hond!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:42

De mensen die fulltime werken, hoe doen jullie dat overdag met de hond?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:08

Als ze niet mee zijn dan heb ik tussen 12:00 en 14:00 pauze en ga naar huis. Ben zelfstandig en verdeel mijn werk over 6 en in drukke periodes 7 dagen. Daardoor blijft er elke dag voldoende tijd over om echt iets met ze te doen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:34

Amandavd schreef:

Naar de opvang.

Heel eerlijk over die 'bewustwording plaatjes'? Ik vind die altijd een beetje... vreselijk.

Ik geloof niet dat er ook maar één persoon zal zijn die nav zo'n plaatje zal zeggen "oh! Is dat zo! Goh. Nou in dat geval neem ik maar geen hond"

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:46

Mijne zit een hele dag in de tuin. Ik ga 's morgens wandelen, na het werk een grote ronde en 's avonds nog een klein stukje.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:50

Amaris schreef:
Amandavd schreef:

Naar de opvang.

Heel eerlijk over die 'bewustwording plaatjes'? Ik vind die altijd een beetje... vreselijk.

Ik geloof niet dat er ook maar één persoon zal zijn die nav zo'n plaatje zal zeggen "oh! Is dat zo! Goh. Nou in dat geval neem ik maar geen hond"

Zit ze dan de hele dag in de opvang? Bevalt je hond het? Sorry dat ik dat allemaal vraag maar wij krijgen in juli een pup en ik moet misschien gebruik gaan maken van de opvang zodra ze wat ouder is, vandaar mijn vraag.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:05

Nou, de pup is er nog niet, maar daar wordt aan gewerkt :)

Het is niet zomaar een "hokkenopvang" maar eentje die wat anders is dan anders, en ik denk dat pup het daar ontzéttend leuk gaat vinden, want ze kan er de hele dag rondrennen in de roedel:
www.joekelz.nl

Zonder deze opvang zou ik er met mijn fulltime werken niet aan denken om aan een hond te beginnen. Want opvang en dan de hele dag in een hok vind ik sneu.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:39

Amaris schreef:
Nou, de pup is er nog niet, maar daar wordt aan gewerkt :)

Het is niet zomaar een "hokkenopvang" maar eentje die wat anders is dan anders, en ik denk dat pup het daar ontzéttend leuk gaat vinden, want ze kan er de hele dag rondrennen in de roedel:
http://www.joekelz.nl

Zonder deze opvang zou ik er met mijn fulltime werken niet aan denken om aan een hond te beginnen. Want opvang en dan de hele dag in een hok vind ik sneu.

Oh wat grappig die opvang heb ik ook op het oog! De eerste twee maanden heb ik sowieso vrij, ze komt als het goed is in juli. Ik werk namelijk in de huiswerkbegeleiding dus vrij in de zomer. Maar ik weet niet hoe en wat daarna vandaar.