gribaldi schreef:Mensen vinden puppy's altijd leuk, tot ze wat groter worden en ouder. Dan gaan ze puberen etc![]()
Al zie ik niet echt een reden om geen hond te nemen als je fulltime werkt hoor
Ze hond (Bordercollie achtig diertje) heeft altijd zijn bolle puppy hoofdje gehouden (niet zoals een chihuahua, gewoon anatomisch correct, maar gewoon te schattig!

Hij maakt altijd vrienden als hij meegaat. Winkels waar hij eigenlijk niet mag komen (we wisten het niet, hadden het bordje niet gezien) en dan vinden de mensen hem zo schattig dat hij wel naar binnen mag en krijgt hij zelfs een kopje water.
Maar soms is het lastig. We gaan meerdere keren per jaar naar clinics met de paarden en dan gaat hij meestal mee. Maar als we s avonds uit eten gaan moet het wel een restaurant zijn waar hij mee mag. Laatste keer duurde het serveren van de tapas zo lang dat we na het stokbrood moesten gaan. Kenny was het zat. Dus lekker hongerig terug naar huis

Maar dat moet je wel kunnen. Een interessante les missen omdat de hond moet piesen...
maar ons hondje gaat gewoon meestal mee, tenzij wij vinden dat het voor hem niet leuk zal zijn (als we zelf eigen paarden meenemen bijvoorbeeld, dan hebben we gewoon niet genoeg tijd en aandacht voor hem, dus past mijn moeder thuis op hem). Maar hij gaat altijd mee, en als hij niet mee kan, gaan wij ook meestal niet. Tenzij het iets is wat niet zo lang duurt en hij alleen thuis kan blijven. Maar dan heb je het met een uur of 4 wel gehad.
Ondanks het feit dat hij eruit ziet als een border collie is hij echt mega lui! Kan de hele dag liggen slapen! Dus als hij overdag meegaat naar stal etc kan hij prima een paar uur alleen zijn in de avond. Is nu volgens mij in 3 jaar tijd 3/4 keer gebeurd.
Overdag is er eigenlijk altijd wel iemand thuis.