Een hond adopteren. Wie nog?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Taartje

Re: Een hond adopteren. Wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 14:36

Zo dat is snel gegaan! Hopelijk klikt het met Bella!

Ik heb aanstaande donderdag controle. Ze gaf ook aan dat ik al m'n vragen moest opschrijven en ze ze allemaal zou proberen te beantwoorden.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 14:53

Ja ging ineens heel snel ja! Deze mevrouw wist niet zoveel over Bella. Maar heb nog contact gehad met iemand anders die mij meer wist te vertellen.

Succes Taartje, het zal vast wel goed komen!!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 16:36

Spannend! Hou je ons op de hoogte?

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 18:12

Ik ben nu onderweg naar eindhoven en als het klikt komt ze mee naar huis! :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:23

Spannend! Veel succes en plaats je straks een foto met een update? :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:31

Oh, duimt!!! En anders komt er voor jou wel een andere en hopelijk voor dit hondje ook wel een passend baasje te vinden.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 21:00

Nou jongens.. ze ligt nu lekker op mijn schoot onderweg naar haar nieuwe huisje!

Ze is heel bang en erg gehecht aan de mevrouw waar ze opgevangen zat. Ze was ontzettend blij dat ze naar mij kwam en niet naar een groot gezin.

Van het moment dat ze haar aan mij gaf plakt ze ontzettend tegen mij. Het lijkt alsof ze wat bang is voor mannen. Mijn beste vriend bekijkt ze liever niet dus heb ook gezegd dat hij haar nu gewoon lekker met rust moet laten. Dat komt vanzelf wel!

Ben er zeker van dat ze helemaal gaat opleven, heb er een goed gevoel over.

Straks als we thuis zijn en ze een beetje heeft kunnen rondsnuffelen zal ik een fototje maken!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:12

Ah, nieuw huis! Nieuwe kansen.
Inderdaad vriend gewoon je hond hond laten, hondje komt vanzelf als ze heeft bedacht dat het goed is.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst en he! foto's morgen he?!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:19

Wat leuk! Gefeliciteerd met je aanwinst! :)
Mijn hondje, uit een opvang hier, was ook angstig voor alles en ook voor mannen in het begin. Is helemaal goed gekomen! :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:32

Aah sweet memories... mijn Spaanse meisje, 4 mnd oud, liep zonder enige aarzeling direct los met me mee naar de auto. Ze is zo ontzettend trouw <3
Veel plezier met je nieuwe aanwinst, geniet maar van elkaar :)

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:53

Wat leuk! Geniet maar enorm van haar, komt vast allemaal in orde!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 23:41

Gefeliciteerd! Heel veel geluk met je hondje. Ben benieuwd naar de foto.

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 09:33

Gefeliciteerd! Ben benieuwd hoe de nacht is verlopen. Mijn Spanjaard had een fikse terughoudendheid naar alles wat man was, de eerste tijd. Hij gromde zelfs behoorlijk naar mn vriend en zelfs naar zijn zoon (die was toen 12....). Is allemaal geodgekomen. Tijd geven en voorlopig niet te druk over maken, komt ongetwijfeld allemaal goed!

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 10:41

Ze is ontzettend braaf geweest vannacht! Ze wilde eerst de bench niet in, heb ik haar toch even erin gezet. Mijn trui die ik aan had gisteren erin gelegd en haar knuffeltje van haar opvanggezin. Ben ik 5 min bij haar blijven zitten en toen even op de bank gaan zitten. Ze gaf geen kik! Ben zo trots op haar!

Toen heb ik haar eruit gehaald en nog eventjes gaan wandelen. Nog een stukje gewandeld en toen gaan slapen. Zelfs vanmorgen was ze nog muisstil!

Alleen vind ze alles nog zo spannend .. ze vindt mij ergens heel leuk, maar toch ook nog wel heel eng. Ze moest vanmorgen natuurlijk plassen en was zo blij dat ik haar kwam halen dat ze het niet meer kon ophouden en toen schoot ze terug de bench in. Heb het gewoon genegeerd en haar weer eruit gehaald en lekker stukje gaan wandelen. Probleem is alleen dat ze buiten nog niet durft te plassen of poepen. 10 min na het wandelen begon ze binnen rond te draaien. Ik was nog net op tijd. Eenmaal buiten in de tuin wijkt ze geen centimeter van me af.

Spelen snapt ze ook helemaal niks van.. dus probeer ik maar wat met haar rond te rennen aangezien ze mij zo achterna loopt en dan begint ze toch al een beetje op te leven. Ze is zelfs kwispelend naar me toe gekomen! Na 20 min rond rennen heeft ze dan toch heel snel gepoept. Dus ik ga het zo proberen.

Ze is in huis echt heel rustig en stil. Je zou niet zeggen dat het een hondje is van pas 5 maanden ocherm.. Straks mag ze wat spelen met een andere hond als ze wilt, vind het zo sneu voor haar anders..

Maar toch zie ik al verschil hoor! Ze durft nu wat rond te lopen in huis, ze heeft gegeten en gedronken. Buiten loopt ze al niet meer continu met haar staart tussen haar benen en mij begint ze ook al wat leuker te vinden. Er zit trouwens echt geen gram kwaad in haar. Je kunt alles met haar doen, ze is ontzettend onderdanig. Mijn plan is dan ook om haar te ondersteunen en een echte leider te zijn. Maar ze moet het toch een beetje zelf doen. Ik ben erbij om haar te helpen maar ik ga haar niet vertroetelen als ze iets eng vindt.

Ik ben trots op de kleine muis! Ze doet het al zooo goed, had ik echt niet verwacht!!

Ik heb nog geen foto's waar ze blij op kijkt want zodra ik mijn telefoon uithaal heeft ze al zoiets van uhhhmm wat ga je nu weer met me doen?!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zal straks proberen nog wat foto's te maken. Misschien dat ze een beetje opleeft als het andere hondje komt. Ik hoop het voor haar, want ze verdiend het echt!

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 10:57

Mijn dame uit Curacao... <3 7,5 jaar is ze nu.. Kwam naar Nederland toen ze 5 maanden was.
Afbeelding

Heb nog een hond gehad uit Curacao, 2 uit Spanje en een Hongaartje.

Nu heb ik 4 honden..ook nog een teckel uit het asiel en een Weimaraner en Pointer. Die hebben een stamboom en de volgende ook weer.. buitenlandertje neem ik niet meer. Vind deze rassen leuker :+

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:21

Leuk! Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met haar. Wij hebben ook een hondje uit Griekenland. Heerlijk beestje, hebben we echt geluk mee gehad. Fijn karakter en gehoorzamer dan mijn vorige twee Nederlandse (ras)honden

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:28

Leuk dat je haar zo snel al hebt kunnen halen! En wat een leuk hondje is het, veel plezier met haar!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:29

Ik heb mijn tweede en derde adoptie hond hier wonen.
Mijn eerste was 10 maanden toen hij bij mij kwam. Een grote ongecastreerde reu. Dat zal ik niet snel weer doen, hij moest nog vol door de pubertijd heen en dat met z'n kloten...Werd daar niet altijd even blij van. Verder een toplieve fijne hond, maar heb ze dan liever geholpen.
Onze tweede kwam met 18 maanden naar ons toe. Net gecastreerd, maar wel door de pubertijd heen. Opgegroeid in een kennelgroep in een asiel in Spanje. Een hele sociale rustige hond die heel makkelijk leert.
Onze derde kwam bij mensen vandaan die hem domweg niet aankonden. 11 maanden oud, verwent pestnest. Wel gecastreerd dus dat scheelde wel. Het is helaas geen makkelijke hond, maar hebben hem nu 6 jaar en kan me ook geen leven zonder hem voorstellen.

Ik hou zelf totaal niet van puppies. Ja ze zijn te schattig om waar te wezen, maar ze proberen alles uit, en net als je denkt dat ze het doorhebben, gaan ze puberen en zijn ze spontaan alles vergeten. Als er weer een dier bij zou komen, is dat ook weer een oudere hond uit een asiel, bij mensen vandaan of desnoods weer een buitenlandse.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:45

Ach wat een leuk hondje! Mooi ook om te lezen hoe begaan en leuk je haar vind. Ik denk dat dit zo te horen helemaal goed moet komen. Ik denk dat angstige op het begin er echt bij hoort. Dat had die van mij ook. Met het uitlaten trouwens precies hetzelfde zodra we weer binnen waren deed hij het daar.
Wat ik heb gedaan is dat dan maar even voor lief nemen en wanneer ze dan in de tuin of op straat iets doen (als ze klaar zijn, anders heb je kans dat ze stoppen :') ) enthousiast belonen en eventueel een koekje.
Ik geloof dat het hier na een week wel over was.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 12:17

_Micha_ schreef:
Ach wat een leuk hondje! Mooi ook om te lezen hoe begaan en leuk je haar vind. Ik denk dat dit zo te horen helemaal goed moet komen. Ik denk dat angstige op het begin er echt bij hoort. Dat had die van mij ook. Met het uitlaten trouwens precies hetzelfde zodra we weer binnen waren deed hij het daar.
Wat ik heb gedaan is dat dan maar even voor lief nemen en wanneer ze dan in de tuin of op straat iets doen (als ze klaar zijn, anders heb je kans dat ze stoppen :') ) enthousiast belonen en eventueel een koekje.
Ik geloof dat het hier na een week wel over was.

Ja dit probeer ik inderdaad te doen. Niet straffen als ze iets binnen doet maar gewoon negeren. En alsnze het buiten doet en ze is klaar belonen. Voor zover ik haar kan belonen. Als ik te blij ben vind ze me een beetje eng. Koekje neemt ze aan maar spuugt het na een keer bijten weer uit...
Hopelijk begrijpt ze wel dat ze iets goed doet!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 12:26

Er is vast wel een beloning te vinden die ze lekker vind (honden worst?)
Idd niet straffen want dat zal haar alleen maar angstig maken.
Ik zou scheutig zijn met beloningen (lekkers en aandacht) alleen idd zelf niet te druk worden dan.
Succes!

Afbeelding

Mijn Spaanse knappe dame <3

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-17 13:15

Nikass schreef:
Er is vast wel een beloning te vinden die ze lekker vind (honden worst?)
Idd niet straffen want dat zal haar alleen maar angstig maken.
Ik zou scheutig zijn met beloningen (lekkers en aandacht) alleen idd zelf niet te druk worden dan.
Succes!

[ [url=m/pu3qJY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn Spaanse knappe dame <3

In huis vind madame de snoepjes heerlijk! Buiten durft ze het niet op te eten :(..

Maar wr hebben geduld, komt wel in orde!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:17

Ah zo :j

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:20

Gefeliciteerd met dit knappe meisje <3

Onze hond komt dan wel van een fokker (achteraf blijkt dat ook niet al te zuiver te zijn) en die is ook extreem angstig. Buiten durft hij ook geen lekkers aan te nemen. Wij hebben voor buiten heel lang gezocht naar wat er nou echt zo lekker is dat hij het durft, en dat is knakworst. Uiteraard niet te vaak en hele kleine stukjes, maar misschien ook een idee om wat verschillende dingen uit te proberen. En met geduld kom je er zeker!

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 13:44

Gefeliciteerd! Wat een leukerd, ik hou van donkere hondjes <3
Komt met veel liefde en geduld echt wel goed, op veilige vertrouwde afstand aan van alles laten wennen! :)