Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:42

Je bent niet machteloos TS, je staat in je recht als je haar BESLUIT te houden. Eventueel een andere kat aanbieden vind ik een heel nette tegemoetkoming.
Wij zijn onze kat ruim een jaar kwijt. Hoop nog steeds dat ik zo'n fijn telefoontje krijg als jij hebt gepleegd en wie weet zou ik hem daar ook laten. Zou hem nog een knuffel willen geven en zien hoe het met hem gaat, maar het verlies van een dier (vermissing is zoveel erger dan inslapen, de onwetendheid!) wordt dragelijker naar mate de tijd verstrijkt.

Ben benieuwd wat het uiteindelijk zal worden!

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 22:46

Het zou fijn zijn als sommige het topic eerst zouden willen lezen. Of ten minste eerst mijn reacties.

Ik houd de kat niet opzettelijk bij ze weg en heb nergens gezegd dat ik haar niet terug breng.

Als ik de keuze had bleef ze bij mij.

Nogmaals: de kat in kwestie was eerst een vreselijke bitch waarschijnlijk ook door het zwerven dit kon de eigenaar aan de telefoon ook beamen.

Vanuit hectische eerste 2 weken is ze daarna veel veranderd dit houd nu in dat als ik naar bed ga zij mee gaat, als ik op de bank lig zij ook en zelfs als ik naar de wc ga wilt mevrouw perce met mij mee.

Dus ja ik heb in die 2 jaar een behoorlijke band opgebouwd.

Ik heb de kat mij niet zomaar toegeëigend, maar geprobeerd de eigenaar te vinden. Dat ik dat ma een half jaar op geef is ook niet gek.

Waarom ik haar nu ineens tegen kom: geen idee.

Waarom de eigenaar haar niet tegen is gekomen. Ondanks onze gemeenschappelijke vrienden op fb en t feit dat die ook op mijn fb bericht hadden gereageerd: geen idee.

Helaas kunnen we er niets aan veranderen en brengt het een hoop gevoelend mee van beide kanten.

Ik heb contact met de eigenaar en wij beide hebben uitgesproken dat gevoel en verstand heel erg verschillend is.

Haar gevoel is ze hoort nog steeds bij de familie, haar verstand zegt haar bij mij te laten.

Mijn gevoel zegt: ze hoort bij mij is hier al 2 haar heeft het naar haar zin ( en of ze het voelt kruipr ze nu snel op schoot ) en ik wil haar niet kwijt.
Mijn verstand zegt: Het was ook een deel van hun gezin en ik zou waarschijnlijk dat ook niet los willen en kunnen laten.

We weten het van elkaar en ik hoop dat we ook zo kunnen communiceren, wat het beste is voor haar weet niemand.

Ik zorg zo goed als dat ik kan voor haar en probeer haar alles te geven wat ze nodig heeft. De " andere" eigenaar doet neem ik aan precies hetzelfde.

Ze kan zelf niet praten dus ook zij kan het ons niet vertellen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:51

Wat goed van je om ze toch te bellen.............en ik denk zeker dat ze het jou gunnen om het dier te laten houden.

Als het mijn kat was geweest en ik heb het 1 jaar gehad en die 2 jaren kwijt geweest en het heeft al 2 jaar geleefd bij een ander en het goed heeft, zeg ik ook gewoon hou het lekker, maar dat ik wel graag 1 x wil komen kijken of het m echt is en dan ben ik blij dat ie dan nog leeft, klaar!

Wij hadden ook een poes en die is weggelopen, het had niet zo fijn door onze felle hond, gewoon puur omdat het een angstige kat was.

Want de andere katten liet de hond gewoon met rust. 2 jaar later vond ik haar weer maar dan bij andere mensen in huis, ik kwam er over de vloer i.v.m. dat ik kapster was en die mensen hun haren gingen doen......ik herkende het dier, want het had een zeer aparte kleur, het was een grijze én rode cyperse poes in 1 en dat zie je echt niet veel en die speciale ogen....kon niet missen, echt niet.

Het zag er gelukkig uit en was zeer zelfverzekerd geworden, niet meer angstig, dus liet ik het gewoon zo en ze hadden een hond die er wel heel lief voor was.

Het is goed zo!!!

Want dat het gelukkig is en een goed leven heeft bij deze mensen is veel belangrijker dan dat ik het terug wilde.....wij hadden al genoeg honden en katten en waarom zou ik het geluk van deze poes en de mensen afpakken..........het was heel bang en niet gelukkig met onze hond.

Kijk, dat is ook liefde en het gunnen.

Thenexttry

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 22:57

@ ragdollcat

Dat is heel lief van je en daar heb je ook een punt.

Ik verwacht alleen niet van die mensen dat ze ook zo reageren want ik weet namelijk zelf ook niet wat ik zou doen.

Dat is dus het dubbele ik verplaats me continu van mezelf naar hun en denk dat dat andersom ook gebeurt.

We gunnen het elkaar en de kat beide, maar willen het allebei eigenlijk ook niet.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:03

Komt goed!

Want die heeft bij jou een goed tehuis gevonden en is al veel langer bij jou dan bij de eerste eigenaars.

Die poes was ook veel langer bij die mensen dan dat ie was bij ons.......en ik gun het de poes, ze heeft zelf haar nieuwe huisje gevonden en die mensen hebben haar met open armen geholpen toen ze dachten dat ze geen tehuis had en dat is niet voor niets.

Het is ook haar leven en daar moet ze ook van genieten, ze heeft een eigen keuze gemaakt en die mensen uitgekozen.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 30-08-16 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:04

Mijn kat is en jaar foetsie geweest en had me erbij neergelegd dat hij ergens anders zat.
Als hij dus echt een leuk huis had gevonden mocht hij van mij daar blijven.
Vind zijn geluk belangrijker dan de mijne.
Weer terug is ook weer een grote stap en verandering.

Mijne kwam echter terecht in asiel en na een half jaar weer bij mij... in moeten laten slapen. Heel zuur -O-
Heb het zoeken nooit opgegeven...

Sammy2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:14

Jeetje wat heftig voor alle partijen! Kan niet anders zeggen dat ik het heel netjes van je vind dat je contact hebt opgezocht met de oude eigenaren.

Egoïstisch gezien zou ik mijn kat ook na twee jaar terug willen. In het belang van de kat kan die beter bij jou blijven! Ik duim dat de oude eigenaren dit ook inzien. Soms is loslaten het mooiste wat je kan doen! Heel veel succes!

RedLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:22

Als eigenaresse van een kat die ondertussen reeds 3 jaar verdwenen is,zou ik toch wel een gat in de lucht springen als iemand me kon vertellen wat er met haar gebeurd is.
Maar als ze het goed heeft waar ze zit,zou ze van mij mogen blijven als de nieuwe eigenaar me af en toe op de hoogte hield.
Zoals Sammy2000 zegt,wil ik haar uit egoïstisch standpunt ook wel terug.Voor de kat is dit echter niet ideaal.
Dit alles gezegd zijnde;dit zou alleen maar gelden indien de huidige 'eigenaars' er alles aan gedaan hebben om haar te verenigen met vorige eigenaars en haar niet onrechtmatig hebben verkregen of bewust hebben binnengehaald.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:31

Eerst en vooral ts: respect dat je contact opgenomen hebt (ik had het wrs niet gedaan ;-))... En dan nog eens hoedje af voor de manier waarop je dit behandeld (inclusief sommige reacties in dit topic ;-))...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:47

TS. Wat je in een van je laatste posts allemaal benoemd over je band met de kat, heb je dat ook benoemd naar de "vorige" eigenaars? Wellicht kan dat hun beslissing ook beïnvloeden. Als ik hun was geweest zou dit wellicht de druppel zijn die mij over de streep trekt om de kat bij jou te laten.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:49

Ts heel netjes dat je gebelt hebt. Maar ik word een beetje kriegel van je manier van reageren en ik vind wel dat je jezelf een beetje in een afwachtende/slachtoffer rol zet.
Je gaat nu afwachten wat zij willen. Maar het gaat erom wat jij wil, jij beslist uiteindelijk of je de kat terug wil geven en niet zij. In het begin van dit topic heeft een bokker de wettelijk kant netjes uitgelegd. En heel simpel, het termijn dat zij recht hebben om de kat terug te eisen is allang verjaart. En zij zijn ook laks geweest. Als de kat hen echt zo dierbaar was hadden ze hem maar moeten chippen, dan had dit allemaal voorkomen kunnen worden.
Geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om een kat na 2 jaar nog terug te geven. Zou het ze wel melden en het ze daar bij laten.

Nu kunnen we allemaal op de emotie gaan spelen over een o zo zielig 10 jarig meisje. Maar het is maar net hoe je het als moeder brengt. Jr kan het insteken van weer je nog hoe verdrietig je was, maar ze is gevonden wil je haar terug. Waarbij kind in de emotie gaat en kat natuurlijk weer wil. Of je zegt:goh wat fijn, ze is gevonden en ze woont nu bij een hele lieve mevrouw die heel goed voor haar zorgt, fijn he! Dat is een totaal andere insteek. Plus dat kinderen ook gewoon om moeten leren gaan met het verwerken van verliezen.

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:59

knuffeldier schreef:
Ts heel netjes dat je gebelt hebt. Maar ik word een beetje kriegel van je manier van reageren en ik vind wel dat je jezelf een beetje in een afwachtende/slachtoffer rol zet.
Je gaat nu afwachten wat zij willen. Maar het gaat erom wat jij wil, jij beslist uiteindelijk of je de kat terug wil geven en niet zij. In het begin van dit topic heeft een bokker de wettelijk kant netjes uitgelegd. En heel simpel, het termijn dat zij recht hebben om de kat terug te eisen is allang verjaart. En zij zijn ook laks geweest. Als de kat hen echt zo dierbaar was hadden ze hem maar moeten chippen, dan had dit allemaal voorkomen kunnen worden.
Geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om een kat na 2 jaar nog terug te geven. Zou het ze wel melden en het ze daar bij laten.

Nu kunnen we allemaal op de emotie gaan spelen over een o zo zielig 10 jarig meisje. Maar het is maar net hoe je het als moeder brengt. Jr kan het insteken van weer je nog hoe verdrietig je was, maar ze is gevonden wil je haar terug. Waarbij kind in de emotie gaat en kat natuurlijk weer wil. Of je zegt:goh wat fijn, ze is gevonden en ze woont nu bij een hele lieve mevrouw die heel goed voor haar zorgt, fijn he! Dat is een totaal andere insteek. Plus dat kinderen ook gewoon om moeten leren gaan met het verwerken van verliezen.

Helemaal mee eens :) Ik zou dr lekker bij je houden, is je goed recht in alle opzichten!

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 00:07

Het is absoluut niet mijn bedoeling mij in een slachtofferrol te plaatsen. Sorry als dat verkeerd over komt.

Tuurlijk ben ik hartstikke blij met het stukje " recht" wat eventueel zou hebben. En dat was ook waar ik in de OP in principe om vroeg.

Waren het nou vervelende mensen was het makkelijk. Hoe gemeen ook.

Maar ik probeer het ook andersom voor te stellen en dat maakt dat ik niet het bekijk t maar je krijgt haar niet spel wil spelen.

Ik hoop dat we dit gewoon beide goed kunnen oplossen

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 00:19

Om het voor jezelf makkelijker te maken. Het gaat hier om het belang van de kat. Een kat die helemaal bij jouw op haar plek is en die er echt niet beter van wordt als ze moet verhuizen. Tel daar nog eens bij op dat heel veel katten kinderen helemaal niet zo leuk vinden en soms om die reden zelf opzoek gaan naar een ander huis. (Haha zie het al helemaal voor me, heb je een vetgoed kindervrij huis voor jezelf geregeld als kat. En dan wordt je na 2 jaar weer terug gebracht....shoot _O- )

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 00:26

Maar er is toch geen goede oplossing? Als zij hun kat terug willen, kun jij wijzen op de wet en zijn ze nóg een keer verdrietig. Als jij hen de kat wel teruggeeft, ben jij verdrietig (en echt begrijpelijk).
Het komt op mij nu over of je ze gebeld hebt om van hen te horen dat ze blij zijn dat jij hun kat hebt opgevangen en hun 'zegen' wilde dat ie bij jou kon blijven. Een beetje vissen naar een compliment en goedkeuring.
En nu pakt het anders uit en willen ze de kat misschien wel terug (wat ook best een logisch gevolg is van jouw telefoontje) en zit je in zak en as en wil je het 'goed' oplossen, terwijl er geen 'goed' meer mogelijk is.
Vandaar mijn vraag, waarom bellen als je eigenlijk niet van plan was de kat terug te geven? Of misschien gewoon te vlot gebeld en te weinig/kort nagedacht over de consequenties van dat telefoontje.

Vroeger liep in een onbewaakt ogenblik onze binnenkat weg. Hij kwam niet meer terug, we waren verdrietig, maar legden ons erbij neer. Toen een hele tijd later zijn lichaampje werd gevonden (of wat er nog van over was, voornamelijk z'n bandje..) waren we niet opnieuw verdrietig. Het was bevestiging van wat we al wisten. Als we dat niet hadden geweten waren we ook van het ergste uit blijven gaan en ons daarbij neergelegd.
Na twee jaar lijkt het me dat je je erbij neer hebt gelegd dat je kat dood is en dan word je gebeld dat ie er nog is én binnen handbereik is, maar krijg je foto's en mag je langskomen, maar liever niet meer mee naar huis nemen. Dan zou ik wél opnieuw verdrietig worden. Dat was mij dan liever bespaard gebleven. Of mijn kat terug, of geen slapende honden wakker maken. Maar goed, dat denk ik. :)

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 03:02

knuffeldier schreef:
Om het voor jezelf makkelijker te maken. Het gaat hier om het belang van de kat. Een kat die helemaal bij jouw op haar plek is en die er echt niet beter van wordt als ze moet verhuizen. Tel daar nog eens bij op dat heel veel katten kinderen helemaal niet zo leuk vinden en soms om die reden zelf opzoek gaan naar een ander huis. (Haha zie het al helemaal voor me, heb je een vetgoed kindervrij huis voor jezelf geregeld als kat. En dan wordt je na 2 jaar weer terug gebracht....shoot _O- )

Mee eens :)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 07:14

Dreamybol schreef:
Maar er is toch geen goede oplossing? Als zij hun kat terug willen, kun jij wijzen op de wet en zijn ze nóg een keer verdrietig. Als jij hen de kat wel teruggeeft, ben jij verdrietig (en echt begrijpelijk).
Het komt op mij nu over of je ze gebeld hebt om van hen te horen dat ze blij zijn dat jij hun kat hebt opgevangen en hun 'zegen' wilde dat ie bij jou kon blijven. Een beetje vissen naar een compliment en goedkeuring.
En nu pakt het anders uit en willen ze de kat misschien wel terug (wat ook best een logisch gevolg is van jouw telefoontje) en zit je in zak en as en wil je het 'goed' oplossen, terwijl er geen 'goed' meer mogelijk is.
Vandaar mijn vraag, waarom bellen als je eigenlijk niet van plan was de kat terug te geven? Of misschien gewoon te vlot gebeld en te weinig/kort nagedacht over de consequenties van dat telefoontje.

Vroeger liep in een onbewaakt ogenblik onze binnenkat weg. Hij kwam niet meer terug, we waren verdrietig, maar legden ons erbij neer. Toen een hele tijd later zijn lichaampje werd gevonden (of wat er nog van over was, voornamelijk z'n bandje..) waren we niet opnieuw verdrietig. Het was bevestiging van wat we al wisten. Als we dat niet hadden geweten waren we ook van het ergste uit blijven gaan en ons daarbij neergelegd.
Na twee jaar lijkt het me dat je je erbij neer hebt gelegd dat je kat dood is en dan word je gebeld dat ie er nog is én binnen handbereik is, maar krijg je foto's en mag je langskomen, maar liever niet meer mee naar huis nemen. Dan zou ik wél opnieuw verdrietig worden. Dat was mij dan liever bespaard gebleven. Of mijn kat terug, of geen slapende honden wakker maken. Maar goed, dat denk ik. :)

Nou, als mijn kat al 2 jaar kwijt was en iemand belde me om te zeggen dat hij het goed heeft, zou mij veel rust geven.
Ik zou steeds in mijn achterhoofd houden dat hij misschien wel na een aanrijding nog geleden heeft langs de weg.

Voor mij zou het dus wel een opluchting zijn als het zo zou gebeuren. Maar zou na 2 jaar de kat ook niet terug willen, wanneer hij daar een goed huisje heeft.

Bij diefstal vind ik het een heel ander verhaal natuurlijk. Dan hangt het van Veel meer af.

Nu heeft de ts de poes tot 2 maal toe aangemeld als gevonden bij de juiste instantie. De vorige eigenaren hadden met een beetje zoeken zeker bij die instantie uit kunnen komen. Bij Google komt hij gelijk naar boven wanneer je vermiste kat intoetst. Bij de dierenarts zullen ze je ook altijd doorverwijzen. Lijkt me dat je bij de D. A ook gaat navragen voor het geval ze een aangereden poes krijgen aangeboden.
Staat hier ook altijd een stukje in de lokale krant over gevonden en vermiste huisdieren, met verwijzing naar de amivedi

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 07:27

Poehee...ik zou graag mijn mening willen geven.
TS heeft al het mogelijke gedaan om de eigenaar te vinden,
pas na 2 jaar word er een eigenaar gevonden.

Ik denk dat TS in haar recht staat dat de kat nu gewoon van haar is,
er is te veel tijd verstreken. Ik denk dat het voor de oude eigenaar fijn is om te weten dat het goed is met de kat, zodat ze het goed kunnen afsluiten.

Nu heb ik zelf ook drie kinderen, 4, 8 en 10 jaar. Een normaal kind kun je op de leeftijd van 8 en 10 jaar prima iets uitleggen. Ik houd er dan ook niet van dat je als ouder je kind gebruikt om iets voor elkaar te krijgen of in te spreken op gevoelens en emoties van een ander. (excuses als ik het verkeerd heb geïnterpreteerd). Het is toch fijn om je kind uit te leggen, dat poes ergens woont waar hij het enorm naar zijn zin heeft met een vriendje.

Daar ben ik van mening dat de kat nu gelukkig is, hij heeft een goed huis, een soort genoot, als je echt van je kat houd denk je daar ook aan. Twee jaar is een hele lange tijd !!! De vorige eigenaar heeft gewoon pech, ze mag blij zijn dat TS haar belde en dat ze nu wat rust krijgt om het een plekje te geven.

Sommige mensen, nu weet ik niet of de oude eigenaar zo is, zijn van die mensen die altijd en overal het laatste woord moeten hebben, altijd in hun gelijk willen staan, misschien is het er wel zo één?

TS als jij gehecht bent aan die kat, die kat aan jou en je kater en je wilt hem houden, hou hem dan gewoon. De vorige eigenaar heeft geen rechten meer en kan hoog en laag springen zo veel ze wil.

Ik heb bij deze een link waarin staat wat je rechten en plichten zijn volgens het wetboek:
http://www.licg.nl/22s/praktisch/wetgev ... eving.html

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 07:34

TS wij hebben die situatie gehad. Dan niet na 2 jaar maar een maand of 3 later. Ondertussen waren onze kat en de aanloper gezworen vrienden geworden. We hebben de dame uitgenodigd en toen ze ze samen zag heeft ze besloten hem bij ons te laten. Mits we het goed vonden natuurlijk.

Je zou ook kunnen voorstellen dat ze op de kat passen als je met vakantie gaat. En misschien zijn ze alleen al blij wanneer ze hem op Facebook of instagram kunnen volgen. Dat ze zien dat het goed is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 07:46

Danique schreef:
Ik moest er stiekem wel om lachen dat er laatst ook een topic liep waarin een oud vrouwtje de TS haar kat had gecatnapped, en dat zij haar kat maar terug moest gaan 'stelen' want het was HAAR kat, of hij nou 6 maanden weg was of niet...

En hier moet TS de kat vooral houden en tegenvoorstellen gaan doen :')

Verhaal dat jij stelt is toch wel op zeer belangrijke punten anders:

- kat bewust van baasje weg gepit
- pas een half jaartje weg

Deze poes is gewoon helemaal THUIS bij TS, ze heeft duidelijk het beste met het beestje voor, ze zit er al 2 jaar en daarmee 2x zo lang als bij haar oude baasje èn dat oude baasje zit in een verhuizing, dus dat arme ding zou op een compleet nieuwe plek moeten wennen als het terug zou moeten naar het oude baasje. Dan is kind toch echt ondergeschikt aan de poes hoor, mooi moment voor een goede levensles dat wensen van kind niet altijd belangrijker zijn dan welzijn van een dier :j

Een beetje leuk kind zal dat ook prima kunnen begrijpen en wanneer ze dat niet kunnen is het helemáál beter om ze dat maar te leren :=

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 07:56

Ik zou het mijn kind niet vertellen dat de poes gevonden is en nog niet besloten is wie het dier krijgt.Voorkomt alleen maar drama.En zou het ook nooit vertellen als de kat bij haar nieuwe huisje blijft.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 07:57

Kom nu dit topic tegen. Wat lastig TS! Ik hoop dat ze bij jou mag blijven vooral omdat ze aangeven al een andere kat te hebben en het eigenlijk al afgesloten hadden. Dat ze dan gewoon een keer komen kijken (of vaker) is niet gek natuurlijk.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 07:58

Britta31 schreef:
Ik zou het mijn kind niet vertellen dat de poes gevonden is en nog niet besloten is wie het dier krijgt.Voorkomt alleen maar drama.En zou het ook nooit vertellen als de kat bij haar nieuwe huisje blijft.

Maar waarom dan niet? Je kunt het toch op een nuchtere manier uitleggen? Ik denk dat het drama zo groot is als je het zelf maakt.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 08:02

Ik kan me jouw verdriet goed voorstellen Thenexttry. Je hebt 2 jaar een kat opgevangen en jullie hebben een band. Je weet ook heel goed dat de vorige eigenaren zomaar kunnen zeggen dat ze de kat terug willen en dat breekt je.
Het is toch eigenlijk alleen maar mooi om dit op bokt te gooien, zonder de vorige eigenaren ermee lastig te vallen? Om hun een eigen keuze te geven?

Ik zal ook kapot gaan van verdriet en ook diep van binnen wetende dat als een kat bij mij weggelopen was, ik deze toch wel graag terug wil, ook na 2 jaar.

Sterkte ts!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 08:05

Geweldig, heb hele topic gelezen.

Als,ik het zo hoor, hebben jullie beide, het goede plekje van de poes voor, en blijft het lekker bij jou, het thuis van de kat!

Ik had zelf ook gebeld, duidelijkheid over het wel en wee van het dier.

En persoonlijk zou ik blij zijn dat dier nog leeft, een goede plek heeft, en dat zou mij rust geven, en ik zou zon dier niet terug willen, tenzij de eigenaar die t nu heeft, dat zou willen.