Nestje pups fokken, misschien sneller dan gepland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sann_

Re: Nestje pups fokken, misschien sneller dan gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 23:27

Prachtig die foto's!! Heel jammer dat ik er niet bij kon zijn. Hopelijk een volgende keer wel :D

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:10

Wat een prachtige honden zeg! Ik denk dat dit de mooiste honden zijn die ik ooit gezien heb. Prachtige koppies, vacht en uitstraling.

Dit zou een officieel ras moeten zijn, alhoewel, nu zijn ze extra uniek natuurlijk.

Geniet ervan en hopelijk komt er een mooie dochter uit om de lijn voort te zetten??? :D :D

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 17:47

Ja jammer Sanne, maar hopelijk de volgende keer wel en dan met pup ^_^

Dankjewel Michelle, maar zelf hou ik geen pup meer aan hoor. 2 honden vind ik zelf een fijn aantal en er komt er pas een bij als Tess bejaard is :p

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 19:34

Er zal vast wel iemand met een teef uit 1 vd nesten willen fokken. Zou wel super zijn. Of 1 vd reuen op een teef dan wordt deze lijn net zo goed voort gezet uiteraard ;)

Ik zal niet zelf fokken maar als mijn reu goed uit de testen komt en prettig karakter heeft mag hij heel misschien best een leuke geteste teef dekken ;) mits het ras of kruising van die teef past ;)

Maar dit is absoluut!! mijn doel niet al gun ik anderen ook een super goed gebouwde gezonde hond. Juist kruisen en testen kan dat zo goed geven. Gelukkig hoef ik de komende 1.5 jaar daar nog niet druk over te maken. Eerst rustig op laten groeien en karakter laten ontwikkelen als er al een pup voor mij bij is ;)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:10

Mooie honden, ik ben benieuwd naar de pups!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 13:13

op de foto waren er maar 4 pups te zien, de DA zei dat er een kans is dat er nog ergens 1 en heel misschien 2 pups achter de organen verborben liggen, maar het nest word niet zo groot als dat ik verwachte helaas.
maar voordeel van de foto is weer dat het een ritje naar de DA scheelt na de bevalling.

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:16

Ach als ze maar allemaal gezond zijn ;) 10 pups was volgens mij ook wel heel erg veel :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:40

Idd gezondheid staat voorop ;) zo spannend wat er uit gaat komen!!
Wij tellen er 5. 4 schedels duidelijk te zien met ruggengraat maar denken 5de ruggengraat ook te zien maar schedel niet echt daar van.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 17:52

iets bewerkt zodat de skalletjes beter zichtbaar zijn
Afbeelding

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 18:06

Wij tellen er inderdaad ook 5 dus laten we daar maar voor duimen dan ! En dan wel 5 gezonde natuurlijk !:)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:17

Goede bewerking, dat maakt het echt veel duidelijker <3

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 15:54

En toch zie ik er maar 4 hoor. Waar zien jullie een vijfde dan? Links op de foto ligt 1e pup verticaal op de foto, dan zie je nog 3 duidelijke schedeltjes en ruggenwervels (gestapeld) horizontaal liggen op de foto..
4 is een mooi aantal. Liever dan een 10+ nest want dat is echt zo zwaar voor zowel de moederhond als voor jou zelf als baasje. Ik hoop dat mijn teef zo tussen de 4 a 6 pups zal werpen.. Maar ze komt zelf uit een groot nest dus vrees dat het er best meer zouden kunnen worden. Maar meer dan 8 hoeft écht niet voor mij.

Dus ik hoop vooral dat het 4 prachtige gezonde pups zijn die zonder problemen fijn zullen opgroeien bij je :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 16:42

Net onder de darmen ligt een pup die je goed ziet. Boven die pup lijkt nog een ruggengraat te zijn. Je ziet de scheddl niet door de darmen. Maarrr we twijfelen er ook over hoor.

Klein nest idd heerlijk maar niet als je op een wachtlijst staat met in elk geval 6 mensen en er 4 a 5 pups geboren gaan worden hahaha. Echt veel te spannend hoor!!

Maar ik hoop het hardst op een bevalling die vlot verloopt met gezonde mams en pups die sterk dn gezond oud gaan worden. Of ik er nu wel of niet 1 heb zo maakt daar geen verschil in ;)

Uiteindelijk heeft alles een reden en komt het altijd goed ;)

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 18:03

Ja daar ben ik ook van overtuigd. Aanstaande woensdag heb ik een wandeling gepland staan met de eigenaar van de reu welke ik op het oog heb voor mijn teefje. We moeten daarna alleen nog even de testen afwachten, maar als dat positief is dan mogen ze rond mei 2017 gezellig samen op date... zo spannend. Maar tot die tijd volg ik graag dit nestje en ben ik heel benieuwd hoe ze gaan worden.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 15:25

het gaat iig een stuk rustiger worden dan het vorige nest(misschien ook wel fijner ivm het verdelen van de aandacht) en de gezonheid van pups en mams staan natuurlijk op de 1e plaats.
ik heb idd 6 mensen op de lijst, maar 1 heeft nog geen vragenlijst ingeleverd dus valt als 1e af en mijn neef heeft zich als laatste opgegeven dus als het er 5 zijn krijgt hij de 5e en anders heeft hij pech :p

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 17:51

Nog 1 week dan weten we misschien al wel meer ;)
Zelfs mijn ouders (herders zijn vals en eng) vinden ze fantastisch mooi!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 17:52

Aartje schreef:
Ja daar ben ik ook van overtuigd. Aanstaande woensdag heb ik een wandeling gepland staan met de eigenaar van de reu welke ik op het oog heb voor mijn teefje. We moeten daarna alleen nog even de testen afwachten, maar als dat positief is dan mogen ze rond mei 2017 gezellig samen op date... zo spannend. Maar tot die tijd volg ik graag dit nestje en ben ik heel benieuwd hoe ze gaan worden.

Veel plezier en hoop dat hij is zoals je hoopt dat hij is! Ik ben nieuwsgierig in elk geval op welk type de keuze gevallen is!

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:48

Nog een weekje ! Ik ben zoooo benieuwd :D Ik hoop dat alles goed gaat en dat het mooie gezonde pups zijn ! Tessa gaat het vast weer fantastisch doen ;)

Sann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 00:06

daisyjazz schreef:
Nog een weekje ! Ik ben zoooo benieuwd :D Ik hoop dat alles goed gaat en dat het mooie gezonde pups zijn ! Tessa gaat het vast weer fantastisch doen ;)

Anders ik wel :D :D

Welk voer krijgen ze eigenlijk bij jou? En worden de pups daar ook mee opgegroeid?

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 08:09

bij krijgen ze goodlife petfood, de pups krijgen hier ook pupbrokken van (maak er aan het begin een papje van)
http://goodlife-petfood.nl/

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 08:11

ik denk trouwens wel dat het hele flinke pups gaan worden(aangezien ze nu 10 tepels voor zichzelf gaan hebben :p)

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:11

Ennasil92 schreef:
ik denk trouwens wel dat het hele flinke pups gaan worden(aangezien ze nu 10 tepels voor zichzelf gaan hebben :p)

Hahaha net zo als die 4 van ons ;) In dat geval: ben je gewaarschuwd, het mogen er dan wel 4 zijn... ze hebben energie voor 10 :+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:20

Ennasil92 schreef:

Heb een nest van 8 malamutes x husky's op zien groeien maar hun wogen met 7 a 8 weken ook al 7 a 8 kg haha. Idd ook zeer ondernemend maar dag is juist zo gaaf aan puppen........ bij een ander hahahaha

mammaloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:37

Hier ook twee nesten gehad bij onze Friese Stabij. Het eerste nest waren er 10. Wat was ik blij dat die op een gegeven moment allemaal naar hun nieuwe baasjes gingen, dat was echt veel werk. En het tweede nest hadden we afgelopen zomer. Er waren weer 9 geboren, maar helaas 2 dood geboren. Uiteindelijk dus 7 pups, maar dat was al een stuk rustiger. En de pups uit het laatste nest waren ook een stuk rustiger en schoner dan het eerste nest.(andere reu). Helaas het laatste nest voor onze Stabij. Misschien ooit in de toekomst nog eens. Want het is een geweldige ervaring om de pups geboren te zien worden en uitgroeien tot kleine hondjes.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:28

Hoe is het met Tessa?