Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:Desiree schreef:Volgens mij zijn de meeste rassen onder de molossers niet echt moeilijke honden qua karakter.
Oei dat is echt niet zo hoor.
De meeste berghonden en erfbewakers hebben toch wel een baas met ervaring nodig.
Overigens hoort een stafford niet bij de molossers.
Caesar schreef:rapido schreef:Wij hebben een Pera Presa Canario.
Geweldige hond, teef die dit jaar 6 word.
Zeer waaks en defensief. Bewaakt ons erf maar verder heel lief tegen iedereen die wij binnen laten. Ook heel lief tegen de andere hondjes ( 2 Jack russels)
En de paarden.
Ze heeft een enorme borstkas en kan super snel rennen. Vind het altijd mooi hoe ze van een sukkelige dodo in ene een hele gevaarlijk ogende kolos kan veranderen wanneer ze onraad ruikt of hoort.
Verder is ze lekker lui en ligt veel te slapen.
Wij geven haar brok voorzien van chlucosamine van Royal Canin om haar soepel te houden.
Ik heb ook een rondje Google gedaan maar alleen de rasbeschrijving en adviezen lezende zou ik zo'n hond niet willen denk ik.
Fel en agressief? Niet voor gezinnen met kinderen? Niet geschikt voor huishoudens met andere dieren?
Oef. In Nederland zou ik die gok niet willen nemen, ondanks dat wij op een boerderij wonen.
Desiree schreef:Volgens mij zijn de meeste rassen onder de molossers niet echt moeilijke honden qua karakter. Maar ik zit nu te kijken op http://www.dierenasiels.com en in Almelo staan 4 honden beschreven waarvan 3 molossers. en één - uiteraard - stafford.
Er komen wel veel molossers in het asiel terecht. Dat vind ik erg jammer voor deze honden. IK hoop dat mensen die van deze rassen houden honden in het asiel ook een kans willen geven. De kruising boerboel die een tijd daar gezeten heeft, heeft volgens mij een tehuis gevonden en daar ben ik blij om.
Ik heb het asiel nog eens op de eigen website bezocht en daar zaten nog wat meer stafford achtigen en ook meer dogachtigen en molossers.
briitje schreef:Misschien zitten ze er juist omdat ze een moeilijk karakter hebben ?en de mens daar niet mee om kan gaan
Echt lang niet alle molossers zijn makkelijk hoorm vooral als je geen ervaring ermee hebt
rapido schreef:Wat het voer (Royal canin) betreft voor onze presa, dat zijn brokken speciaal voor zware rassen. De fokker adviseerde deze te voeren omdat er dus glucosamine in zit om ze soepel te houden.
Ik moet zeggen dat ze altijd mooie vaste ontlasting heeft.
De presas bij de fokker waren overigens ook allemaal hartstikke braaf.
rapido schreef:Tja en over een geschikt ras of niet, ik ben van mening je een goed moet nadenken waarom je voor een ras kiest. Wij hebben onze hond als waker gekozen..
Het zijn ook geen honden waarmee je uren kunt wandelen omdat hun lijf dat niet aan kan en ze daar op den duur last van gaan krijgen als je dat wel zou doen.
Wil je wandelen dan moet je een actieve hond nemen.
Seven schreef:ja klopt, zijn werk honden, je ziet ze veel pak trainingen doen in het buitenland, maar geen honden om uren mee door het bos te rennen en dat is wat ik dus bedoel. Ze zijn daar gewoon niet op gebouwd. Nogmaals wil je dagelijks kilometers lopen dan kun je beter een ander ras kiezen. Je kunt dit ook vinden in de beschrijving van veel dogo achtigen. Deze zijn immers gefokt om huis, baas en erf te bewaken.rapido schreef:Tja en over een geschikt ras of niet, ik ben van mening je een goed moet nadenken waarom je voor een ras kiest. Wij hebben onze hond als waker gekozen..
Het zijn ook geen honden waarmee je uren kunt wandelen omdat hun lijf dat niet aan kan en ze daar op den duur last van gaan krijgen als je dat wel zou doen.
Wil je wandelen dan moet je een actieve hond nemen.
Ik lees dit en moet zeggen ik heb een heel andere ervaring met de dogo canario
Het zijn juist werkers die heel goed grote afstanden kunnen afleggen, die graag voor hun baas werken. Ze kunnen zeer waaks zijn en hierin bij onjuiste training door slaan.
Zoals ik zei ik liep er 3 verschillende soorten trainingen mee en onze dogo's waren zeker geen luie honden juist heel felle honden vergelijkbaar met boxers, mechelaars ea kwa energie level
Kwa lijf horen ze ook niet zo massief/dik/grof te zijn dat ze beweging niet aan zouden kunnen. Ze horen juist voor een mollosers snel en wendbaar te zijn, ookal zijn ze grover gebouwd.
Een bevriende fokker waar ik vroeger veel mee heb overlegd etc kwa fokdoel, fokt al jaren dogo's voor de bewaking en schutzhund (IPO africhting ) en daar komen veel goede honden weg
Voorbeeldje
[ [url=m/ptHrMM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Margee schreef:Ik heb de Mastin wel gekozen op het karakter. Thuis op het erf, lekker relaxed en geen gedoe om haar maar bezig te houden met allerlei bezigheids therapie omdat ze haar energie kwijt moet.
Ik had dat nog nooit eerder gedaan, ik viel eerder op het uiterlijk.