Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:27

in mijn ogen is dat snappen ook een hele duidelijke manier van d ehond om te vertellen dat wij als baas niet duidelijk genoeg zijn. ze snappen ons niet, geven de grens niet aan etc, en de hond gaat het dan maar overnemen.
net als dat doordraaien, als baas kun je zegen : stop, af! en niet de hond maar laten gaan. dan heeft ie weer duidelijkheid en zal hij ook weer kalmeren (denk ik dan).
als er tijd en ruimte is voor ene nieuwe hond zal ik me eerste moeten gaan inlezen in de lijnen. chels kwam op ons pad, eigenlijk zijn we er vrij bleu in gegaan.
ik wil een fijne huishond, maar ook 1 waarmee ik in de behendigheid bovenin kan lopen (even mijn "talent" daarbuiten gelaten dan hé :') )

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:30

Ik meld me ook! Nouja niet officieel maargoed.. Zelf geen mecenaat, op dit moment nieteens een hond, maar ik ben opgegroeid tussen het ras :j Paps heeft pakwerk gedaan, opa heeft gefokt, geweldige honden in de sport uitgebracht, politiehonden, de honden verkocht naar binnen én buitenland (denk aan Amerika). Opa was vroeger nogal bekend, hij had een hond waarmee hij altijd standaard, op elke keuring, op elke wedstrijd 1D werd. De hond was enorm, erg gewild, en zelfs nu word er vol trots aan mijn opa verteld; ja dat is er nog een uit die Rex, van Bruinsma. Niet wetend dat mijn opa die Bruinsma is. Mijn opa reageerd er dan heel verbaasd op, en moet er vervolgens om lachen.

Dan mijn oom, ook altijd mechelaars gehad, altijd de sport gedaan, en heeft honden lopen in Portugal en bij de ME.
Hij heeft ooit een geeft van mijn opa overgenomen. Ik kreeg een band met haar, zo sterk dat als een andere hond ook maar naar mij keek, zij de andere hond aanvloog.

Al met al, ik ben er tussen opgegroeid. Ken het karakter door en door, en ik vind het geweldige honden! Hun karakter is geweldig, een hond wat voor je door het vuur gaat als je er een maar een band mee hebt. Ik houd van het ras, van het karakter, van alles van dit ras, bij mij komt er later zeker een mechelaar in huis! :j

*gaat op zoek naar foto's!*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:57

Klopt helemaal. Sinds ik Djang begrijp. Is dat happen helemaal over.

Tuurlijk hij probeert uit. Maar dat is de leeftijd nog. Maar hij dramt niet door als ik mijn grens aangeef.

Met training hebben we hem heel lang laag in de driften gehouden. Nu is alles goed bevestigd. En gaan hem langzaam hoger in de drift zetten.

Zetten we hem nu opeens hoog in de driften. Dan kan ik er weinig mee beginnen.

Wij zijn er vorig jaar ook bleu ingegaan. Berner is 2 juli overleden. Toen dag erna besloten dat we een mechel wouden. Rondgekeken. Kwamen bij deze fokker uit en 5 juli Djang opgehaald.

Maar we waren al wel bekend met het ras.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:58

LoveUggs schreef:
Ik meld me ook! Nouja niet officieel maargoed.. Zelf geen mecenaat, op dit moment nieteens een hond, maar ik ben opgegroeid tussen het ras :j Paps heeft pakwerk gedaan, opa heeft gefokt, geweldige honden in de sport uitgebracht, politiehonden, de honden verkocht naar binnen én buitenland (denk aan Amerika). Opa was vroeger nogal bekend, hij had een hond waarmee hij altijd standaard, op elke keuring, op elke wedstrijd 1D werd. De hond was enorm, erg gewild, en zelfs nu word er vol trots aan mijn opa verteld; ja dat is er nog een uit die Rex, van Bruinsma. Niet wetend dat mijn opa die Bruinsma is. Mijn opa reageerd er dan heel verbaasd op, en moet er vervolgens om lachen.

Dan mijn oom, ook altijd mechelaars gehad, altijd de sport gedaan, en heeft honden lopen in Portugal en bij de ME.
Hij heeft ooit een geeft van mijn opa overgenomen. Ik kreeg een band met haar, zo sterk dat als een andere hond ook maar naar mij keek, zij de andere hond aanvloog.

Al met al, ik ben er tussen opgegroeid. Ken het karakter door en door, en ik vind het geweldige honden! Hun karakter is geweldig, een hond wat voor je door het vuur gaat als je er een maar een band mee hebt. Ik houd van het ras, van het karakter, van alles van dit ras, bij mij komt er later zeker een mechelaar in huis! :j

*gaat op zoek naar foto's!*

Ben benieuwd naar de foto's.

Ik ben helemaal verliefd geworden op dit ras. Ze zijn ook erg verslavend. Heerlijke dieren zijn het gewoon.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:20

hie rook hotel de botel van het ras. áltijd willen werken, maar ondertussen zo lief en knuffelbaar.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:23

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 13:34

Tot 2 jaar terug vond ik het doodenge dieren :')

Tot mijn moeders vriend een mechelpup kocht. Paar maand ouder als mijn labje. En toen besloten om elke zondag te gaan wandelen. Omdat ze beide erg lomp waren. En zo begon ik het ras steeds leuker te vinden. En sinds mijn moeder Djang heeft en gegeven moment vroeg als ik er mee wou trainen. Was ik helemaal om.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:01

Ben benieuwd naar foto's LoveUggs!

Dat snappen doet Ylva ook, maar dan vooral bij visite/vreemden. Ze weet wel dondersgoed dat ik het niet wil, maar om haar af te leren om het ook bij anderen niet te doen vind ik nogal lastig. Ik moet wel zeggen dat het langzaamaan minder wordt.

Ylva is ook op ons pad gekomen, ik wilde wel graag een Mechelaar omdat ik het mooie honden vind en vroeger hebben we ook een Mechelaar gehad. En toevallig stond er op dat moment ook nog een nestje puppy's hier vlakbij te koop. We hadden Ylva gekozen omdat ze zo mooi donker was (bijna zwart) maar nu ze volwassen zijn hebben al haar zusjes die ik gezien heb dezelfde kleur :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:06

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onder andere foto, van de keuringen/examens van de honden van mn opa & oom, foto's van bij de ME, en de laatste foto, de hond op de bank is de huidige hond van mijn oom. (Heeft een hekel aan foto's!)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:31

je ziet het plezier dat die honden hebben gewoon. Ze zien er angsaanjagned uit in actie, maar als je beter kijkt zie je dat die hond gewoon dikke lol heeft.

snappen naar vreemden deed chels ook. ik heb iedereen voer laten geven. nu schooit ze als een malle, maar is ze wel veeeel makkelijker naar vreemden, want dan krijgt ze koekkies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:48

Leuke actie foto's.

Het is gewoon een spelletje voor de honden. Djang loopt altijd te kwispelen als hij beet heeft.

En zodra we terug rijden naar huis. Dan gaat zijn knoppie weer om. En is hij weer een knuffel mechel.

Eentje bij ons op de club heeft iets te grote hoektanden en zit zo hoog in zijn drive. Dat ie continu met tanden zichtbaar rondloopt :') Zal zo eens foto zoeken.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:55

Wij zeggen altijd over de hond van mijn oom, dat hij een of andere gangster is. Hij is echt ENORM groot, kan als hij op 4 poten staat, gewoon zn kont op de bank drukken en ertussen gaan zitten, en meneer heeft een gouden hoektand :+

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:09

Ik wil mij hier graag ook melden. Wij hebben namelijk thuis ook een mechelaar lopen van net een jaar oud. De foto's die ik voorbij heb zien komen van slaaphouding is ook hier erg bekend. En wat stuk kan moet ook echt stuk, hier blijft niet heel als je net op let.

Afbeelding

BiancaKing13 schreef:

Wat leuk BiancaKing13 dat dat kennissen van jou zijn. Ziva komt namelijk uit het vorige nest van hun :D

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:52

Gisteren spelen met Lei

Afbeelding
Afbeelding

Slaaphouding kennen we hier ook :')

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:53

nowylover schreef:
Ik wil mij hier graag ook melden. Wij hebben namelijk thuis ook een mechelaar lopen van net een jaar oud. De foto's die ik voorbij heb zien komen van slaaphouding is ook hier erg bekend. En wat stuk kan moet ook echt stuk, hier blijft niet heel als je net op let.

[ Afbeelding ]

BiancaKing13 schreef:

Wat leuk BiancaKing13 dat dat kennissen van jou zijn. Ziva komt namelijk uit het vorige nest van hun :D

Wat leuk. Ik lees al een tijdje mee omdat mijn ouders een mechelse herder hebben (teefje) en die komt ook uit het vorige nest van deze mensen! Heerlijke hond echt mijn vriendinnetje!
Ik zal vanavond of morgen ook foto's plaatsen.
Bij Asta blijven kussens in haar bench ook niet heel. ;-)

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:38

Hier de beloofde foto's van Asta!
Heb samen met haar puppycursus gedaan en zijn met A begonnen. Ook examen gedaan maar niet gehaald de 1e keer. 2e keer weer mee begonnen maar gestopt ivm tijdgebrek en vooral de club die ons eigenlijk niet trok.
Meteen bij de puppycursus al afwerend tegenover herders... zo jammer! Terwijl het juist een hartstikke slim ding is.
Er gingen ons steeds meer dingen tegen staan. En het feit dat ze bij mijn ouders altijd los op het erf loopt werkt dan ook niet echt mee!
Luistert hier thuis prima, is overal nieuwsgierig naar maar ook goed waaks! Gewoon een heerlijke hond dus ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:54

margreet4 schreef:
Hier de beloofde foto's van Asta!
Heb samen met haar puppycursus gedaan en zijn met A begonnen. Ook examen gedaan maar niet gehaald de 1e keer. 2e keer weer mee begonnen maar gestopt ivm tijdgebrek en vooral de club die ons eigenlijk niet trok.
Meteen bij de puppycursus al afwerend tegenover herders... zo jammer! Terwijl het juist een hartstikke slim ding is.
Er gingen ons steeds meer dingen tegen staan. En het feit dat ze bij mijn ouders altijd los op het erf loopt werkt dan ook niet echt mee!
Luistert hier thuis prima, is overal nieuwsgierig naar maar ook goed waaks! Gewoon een heerlijke hond dus ;)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ahhh wat ontzettend leuk dat jou ouders een zusje hebben van Ziva. Ze lijken ook echt op elkaar, al heeft Asta wel een breder hoofd, net iets meer als hun papa.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:18

Leuke foto's weer :D

Ik heb er vandaag ook weer paar geschoten van Djang. Op training doet hij het ook goed. Zijn nu bezig met zij transport aan te leren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:21

hij heeft een scheve lach.... super lief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:24

Recht lachen kan ie ook :D

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:25

scheef is leuker, dan is het net zo'n vent die een meid probeert te verleiden met 1 mondhoek omhoog <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:27

EmptyWords schreef:
scheef is leuker, dan is het net zo'n vent die een meid probeert te verleiden met 1 mondhoek omhoog <<)

Haha _O- hij probeerde mij te verleiden <<) Zodat ik zijn tennisbal ging gooien :))

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:28

whaha... tis m vast gelukt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:30

EmptyWords schreef:
whaha... tis m vast gelukt :P

Ja zeker.

Binnenkort eens weer een setje kopen. Zijn al 2 gesneuveld :') Maar doe er al vanaf januari mee. En gebruik ze alleen als beloning. Best netjes vind ik zelf :j

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:32

hier gaat er geen bal kapot, chels houd echt alles heel.
ik gebruik ook geen tennisballen maar een gatenbal, zal zo eens een foto maken.
ik heb wel een tas tennisballen hangen, die vind ze bij de tennisbaan :')