Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vrouwke schreef:Ik vind het hartstikke grappige beesten, en lief.
Die 2 van ons ook, zo lief.
Alleen die poep.![]()
![]()
![]()
Heb jij dat niet?
chocobroodje schreef:Wat ik me nou afvraag he, er zijn dus verschillende rassen. Als je 2 rassen kruist kun je dan nog naar keuringen bv? En heb je ook echt stamboeken die een inschrijving weigeren omdat ze niet raszuiver zijn? Selecteer jij in je normale kudde ook op ras of kijk je alleen of de stier de koe verbeterd?
En de "campina" koe, ik bedoel dan de melk koe die wij gewend zijn om in Nederlandse weides te zien lopen, is dat nou van oorsprong een nederlands ras?
Sorry hoor gewoon heel nieuwsgierig
Deugenietje schreef:Hoeveel kan een gemiddelde goede kalf opbrengen?
Merell123 schreef:Leuke stage vergoeding, wens je koe een voorspoedige dracht.
TS misschien kun je eens bij een bedrijf gaan kijken die niet ophokt, lijkt me als melkveehouder die een toekomst daarin ambieert op z'n minst interessant voor je eigen visie! Dan kun je ook voor de toekomst meer gaan bepalen wat jij zelf oke vind en niet enkel wat je is aangeleerd.
Mijn schoonouders hebben een melkvee bedrijf, de kalfjes hier mogen bij hun moeder blijven. En als je ziet hoeveel de kalfjes met elkaar spelen en ravotten en bij hun moeder liggen, dan denk ik alleen maar zo hoort het! En deze kalfjes zijn gewoon gezond, de koeien geven gewoon de melk die ze zouden moeten geven.. Ik ben blij dat ik dit dagelijks mag aanschouwen!
lisaaahtjuuh schreef:Merell123 schreef:Leuke stage vergoeding, wens je koe een voorspoedige dracht.
TS misschien kun je eens bij een bedrijf gaan kijken die niet ophokt, lijkt me als melkveehouder die een toekomst daarin ambieert op z'n minst interessant voor je eigen visie! Dan kun je ook voor de toekomst meer gaan bepalen wat jij zelf oke vind en niet enkel wat je is aangeleerd.
Mijn schoonouders hebben een melkvee bedrijf, de kalfjes hier mogen bij hun moeder blijven. En als je ziet hoeveel de kalfjes met elkaar spelen en ravotten en bij hun moeder liggen, dan denk ik alleen maar zo hoort het! En deze kalfjes zijn gewoon gezond, de koeien geven gewoon de melk die ze zouden moeten geven.. Ik ben blij dat ik dit dagelijks mag aanschouwen!
Ben ik al meerdere malen geweest met mijn vriendin die daar melkt en ook voor school. Ik weet precies hoe dat is en ik zou het zelf ook wel willen. Maar die overgang valt echt niet mee hoor. Dan mogen we eerst de jackpot wel winnen. We kunnen net rondkomen. Er is echt geen geld om dat te realiseren. Dus proberen we het op deze manier zo goed mogelijk te doen.
tanjaatjuhh schreef:Iedereen die geen jaar op een boerderij gewerkt heeft heeft hier geen recht recht van spreken vind ik. Tis zo makkelijk te bleren over iets waar je de ballen verstand van hebt. Ik werk al 12 jaar in de veehouderij en het blijft altijd sneu als er een koe weg moet. Bij sommige willen we er niet eens bij zijn. Er wordt tegenwoordig zo hard gefokt op gezonde benen en een gezonde koe die het langer vol houdt.
De koeien in Nederland hebben het niet slecht! Maar de Nederlandse regering maakt het wel slecht. Zo moeten Nederlandse boeren mest af zetten terwijl ze het best op eigen grond kunnen gebruiken. Daardoor gaan sommige hun koeien weer binnen houden omdat de mest die ze daar uitschijten ook meegerekend wordt en groot verlies is. Zo zijn er wel meer voorbeelden.
Typisch gevalletje stropdas om altijd op kantoor zitten nooit een koe gezien.