Husky, wie heeft er een ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:47

dierenfan schreef:
Mijn volgende honden worden zeker te weten huskys. Ik train inmiddels al maanden mee en de sport en de honden zijn zo geweldig!!! Nu natuurlijk alleen maar veel wandelen en blijf lachen om de huskys. Luisteren? Echt niet!! Los lopen? Vergeet het maar (al ken ik enorm veel huskys die los kunnen maar deze 2 jagen te makkelijk)

Echter geef commando how of gee (vast verkeerd geschreven) en ze gaan feilloos haha.

Dit seizoen ga ik ook wedstrijden af of ik mee doe met de bikejoring weet ik nog niet maar kijken zeker wel en praten ook. Weet namelijk nog niet of ik nu showlijn achtige huskys of racelijn huskys of greysters of malamutes wil haha.

Ik ben voor groot en grof maar voor de sport is beter om anders te nemen. De hussen die ik nu train zijn show uiterlijk. Deze werken wel maar niet zo als de racelijn die ik deze winter ook mocht trainen. Scheelt ook dat de honden van nu uit asiel komen en op volwassen leeftijd begonnen zijn en de andere honden de sport vanaf pup kennen. ;)

Oh Greysters <3

Gaaf hoor, die echte sport! Aan de ene kant vind ik het jammer dat mijn hond zo lui is, aan de andere kant is het wel makkelijk :D Als ik zie hoe fel die werklijnen zijn blijf ik er lekker naar kijken haha. Dat gespring, gejoel en die blik in die ogen. Geweldig om te zien.

De Groenlander vind ik ook zo'n geweldige hond, jammer dat ze met soortgenoten niet zo fijn zijn.
Malamutes zijn niet zo fel en snel als de Husky. De Malamutes die ik ken zijn wel wat meer laidback dan de Husky's, meer kracht dan snelheid.

Leuk hoor, de sport. Ik zou het graag willen doen, maar alles is zo ver weg waardoor je er gelijk zoveel tijd aan kwijt bent. En je moet minstens 5 honden hebben en daar heb ik niet de ruimte voor |(
Als ik nou een sledeteam Podenco's houd zou ik wel als een speer gaan :')

Ik ben ook een van de weinige die dit barre weer toe juicht haha, eindelijk weer steppen *\o/*

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 11:01

Ja dit weer is heerlijk, mexx is ook eindelijk weer zichzelf. Niet meer dat continue gehijg ! :)
En weer fietsen en steppen *\o/* Kan niet wachten tot de sneeuw komt !

______

Dames ( en heren? ) ik heb een vraagje... Misschien dat jullie de oplossing weten of iig iets dat het wat werkbaarder word.

Onze mexx maakt zich ontzettend sterk op het moment dat er andere honden voorbij komen.

Ik heb niet het idee dat het 'vals' is, maar hij word dan zo ontzettend vrolijk en enthousiast.
Hij begint te trekken, en wanneer de lijn strak staat springt hij gewoon met zijn voorpoten omhoog op de andere hond af ( met kwispelende staart en zijn oortje imo onderdading naar achter).

Tijdens de cursus kan ik hem prima temperen, hij blijft dan netjes naast me lopen zonder op de andere hond af te stuiven. Maar wanneer ik thuis ben en met hem wandelen ( en niet echt 200% zijn aandacht heb) is het echt een ongeleid projectiel.

Op de cursus geven ze je mee, achteruit lopen en zijn aandacht blijven vragen. Op het moment dat hij de aandacht bij jou heeft hem aan de voet zetten en weer doorlopen. Maar ik kan gewoon echt met een rookworst en een piepbeest gaan zwaaien en dan nog krijg ik zijn aandacht niet bij mij -O-

Het moment dat ik hem toesta om even te gaan ruiken, komt er ook geen geluid, zijn staart staat lekker kwispelend, maar hij is gewoon ontzettend lomp wat het ook erg moeilijk maakt om hem iets te leren omdat veel honden hem gewoon eng vinden door zijn drukke gedrag :+

Het gevolg is dat je hem eigen onbedoeld met een strakke lijn laat spelen omdat je iets moet hebben om hem te controleren als hij te wild word. Maar die strakke lijn wil ik gewoon niet hebben omdat je zo erg dominantie ( en wellicht wat agressie van het niet heben van vrijheid t.o.v. van de andere hond ) een beetje in de hand werkt.

Greentea01

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:08

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:16

A_nouk schreef:
Ja dit weer is heerlijk, mexx is ook eindelijk weer zichzelf. Niet meer dat continue gehijg ! :)
En weer fietsen en steppen *\o/* Kan niet wachten tot de sneeuw komt !

______

Dames ( en heren? ) ik heb een vraagje... Misschien dat jullie de oplossing weten of iig iets dat het wat werkbaarder word.

Onze mexx maakt zich ontzettend sterk op het moment dat er andere honden voorbij komen.

Ik heb niet het idee dat het 'vals' is, maar hij word dan zo ontzettend vrolijk en enthousiast.
Hij begint te trekken, en wanneer de lijn strak staat springt hij gewoon met zijn voorpoten omhoog op de andere hond af ( met kwispelende staart en zijn oortje imo onderdading naar achter).

Tijdens de cursus kan ik hem prima temperen, hij blijft dan netjes naast me lopen zonder op de andere hond af te stuiven. Maar wanneer ik thuis ben en met hem wandelen ( en niet echt 200% zijn aandacht heb) is het echt een ongeleid projectiel.

Op de cursus geven ze je mee, achteruit lopen en zijn aandacht blijven vragen. Op het moment dat hij de aandacht bij jou heeft hem aan de voet zetten en weer doorlopen. Maar ik kan gewoon echt met een rookworst en een piepbeest gaan zwaaien en dan nog krijg ik zijn aandacht niet bij mij -O-

Het moment dat ik hem toesta om even te gaan ruiken, komt er ook geen geluid, zijn staart staat lekker kwispelend, maar hij is gewoon ontzettend lomp wat het ook erg moeilijk maakt om hem iets te leren omdat veel honden hem gewoon eng vinden door zijn drukke gedrag :+

Het gevolg is dat je hem eigen onbedoeld met een strakke lijn laat spelen omdat je iets moet hebben om hem te controleren als hij te wild word. Maar die strakke lijn wil ik gewoon niet hebben omdat je zo erg dominantie ( en wellicht wat agressie van het niet heben van vrijheid t.o.v. van de andere hond ) een beetje in de hand werkt.

Oh herkenbaar :')

Ik heb het weg gekregen door niet meer aangelijnd met andere honden te laten kennismaken. Na het springen en trekken wordt hij beloond door toch naar de hond te kunnen. Wat hij doet is dus effectief.
Ik heb nooit achteruit gelopen, gewoon omdraaien en oversteken. De ruimte nemen tot hij weer rustig wordt en doorlopen. Die ruimte zal je steeds kleiner kunnen maken.
Manu was op die leeftijd ook een verschrikking met honden passeren, joelen en springen en met die gekke poten maaien.
Bij hem heeft het nooit gewerkt af te leiden of tempo terug te nemen. Juist meer doorlopen en meer afstand pakken. Hij moest leren honden te negeren. Echt negeren doet hij nog steeds niet maar meer dan even omkijken doet hij niet meer.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 11:23

Het belonen d.m.v. het mogen snuffelen gebeurd overigens alleen wanneer ik van mening ben dat hij zich rustig gedraagt en niet gemaaid heeft met zijn poten :j ik ben me heel bewust dat ik hem beloon als ik het wel toestaat, lang leve de puppy cursus en de basis principes :D

Maar als ik het dus wel toesta, heb ik na een paar minuten lomp geweld :')

Ik ben er momenteel wel heel actief mee bezig omdat hij nu een formaat krijgt dat hij wanneer hij doortrekt mij gewoon omtrekt, het monster :x

Marcella, dank voor de blog ! Ik heb er net al even snel er overheen gelezen ga er vanavond eventjes voor zitten :)

Het probleem is alleen je komt altijd honden tegen op plekken waar je niet de ruimte hebt om even tijdelijk uit de weg te kunnen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:39

A_nouk schreef:
Het probleem is alleen je komt altijd honden tegen op plekken waar je niet de ruimte hebt om even tijdelijk uit de weg te kunnen.

Ja tell me about it.

En hem aan de andere kant van jou zetten en blokken?
Ik duw met mijn knie wel eens tegen zijn borst en dan alleen even kort een rukje aan de riem met een blok van mijn knie, "let op" en doorlopen.
En eh het kan ook een fase zijn hoor.

Ik kwam gisteravond nog een man tegen met broer en zus van 10 maanden oud. Het leek net of hij ski's aan had. Manu stoof ook overal op af op die leeftijd en dat zou je nu echt niet meer zeggen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 12:18

Ik probeer hem ook te blokken :j maar ik ben en maar een klein meisjes :') en hij bliekt dan nog gewoon links en rechts langs mijn benen :')

Hij heeft dit altijd wel gedaan, en ik ben heel consequent dat hij eits niet mag als hij zich niet gedraagd, en sta pas toe als hij zich wel gedraagt. maar heb het idee dat mijn medemens die hem ook een keer per dag mee naar het bos neemt iets mee toe staat.

Hij is nu ok echt aan het puberen hoor versterkt ook wel het e.e.a. en merk ook dat hij steeds meer in de gaten krijgt dat hij een mannetje is ( moeten eens een afspraak gaan maken voor een operatie }:) ) , moet hem op verschillende plekken vaker corrigeren :j Slaapt sinds deze week ook weer beneden omdat hij na 5 uur in de ochtend niet meer rustig op zijn mandje lag en ons aan het terroriseren was op de slaapkamer.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:24

Deze komen uit asiel en zijn in hun eerste jaren niets gewend geweest dan het park bij het huis en de tuin en het huis. Doodsbang van vreemde mensen (paniek echt) vinden kinderen gruwelijk eng laat staan hardere geluiden of onverwachtse geluiden. Alle andere dieren dan honden zijn eetbaar tot het tegendeel bewezen is......

Nooit los te laten dus als op zeer goed omheind terrein

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:33

dierenfan schreef:
Deze komen uit asiel en zijn in hun eerste jaren niets gewend geweest dan het park bij het huis en de tuin en het huis. Doodsbang van vreemde mensen (paniek echt) vinden kinderen gruwelijk eng laat staan hardere geluiden of onverwachtse geluiden. Alle andere dieren dan honden zijn eetbaar tot het tegendeel bewezen is......

Nooit los te laten dus als op zeer goed omheind terrein

dan kan je het beter niet doen inderdaad. Ze kunnen nou eenmaal niet allemaal los.

Die van ons gelukkig wel!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:41

Alle andere huskys die ik van de winter getraind heb konden wel los. Soms alleen op bepaald terrein soms ongeveer overal. Vind het niet los kunnen lopen zelf dus ook geen husky trekje meer maar vroeger dacht ik dat het bij het ras hoorde

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:20

A_nouk schreef:
Hij is nu ok echt aan het puberen hoor versterkt ook wel het e.e.a. en merk ook dat hij steeds meer in de gaten krijgt dat hij een mannetje is ( moeten eens een afspraak gaan maken voor een operatie }:) ) , moet hem op verschillende plekken vaker corrigeren :j Slaapt sinds deze week ook weer beneden omdat hij na 5 uur in de ochtend niet meer rustig op zijn mandje lag en ons aan het terroriseren was op de slaapkamer.

:))

Als je jong castreert kunnen ze ook wel zo puberaal blijven hè. In ieder geval voor langere periode.
Manu is ook een echt mannetje maar vreselijk stabiel. Ik heb daarom ook besloten hem niet te castreren tenzij blijkt dat het medisch gezien nodig is of hij gefrustreerd raakt door zijn hormonen.
Tot nu toe is het plasjes likken, klappertanden en stoere man spelen.
Ik vind ze zoveel mooier intact, dat ook nog.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 13:28

dierenfan schreef:
Alle andere huskys die ik van de winter getraind heb konden wel los. Soms alleen op bepaald terrein soms ongeveer overal. Vind het niet los kunnen lopen zelf dus ook geen husky trekje meer maar vroeger dacht ik dat het bij het ras hoorde

Vaak gaat het ook mis op het grote jachtinstinct. Ik kan de mijne in het park enzo best los laten maar in de woonwijk bijvoorbeeld niet. Als ze ene kat zien rennen ze zo de weg over. Ze komen wel weer terug hoor, maar ben ze wel even kwijt op dat jacht instinct.

Die van ons zijn alleen doof als ze met hun neus bezig zijn.

Maar en er zijn zat rassen die niet los kunnen. beagels vaak het zelfde verhaal

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:36

Klopt zeker ik ben zelf altijd veel bezig met mijn honden. Als ik een pup neem ga ik die vanaf dat ik de pup heb los laten op veilige plekken en hier altijd belonen. Huidige honden lopen zelfs los op fietspad naast drukke rijksweg. Dat zal bij een husky nooit lukken verwacht ik. Geeft ook niet met de sport en een 10 meter lijn hebben ze ook een fantastisch leven!!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:55

Dan kunnen ze ook zat inderdaad. ik ben al super blij dat ze lekker los kunnen in het park en op losloop gebieden en het strand enzo. Heerlijk! Ze leggen toch 10 x mijn afstand of op het zelfde stuk dan kunnen ze lekker hun energie kwijt!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:44

Anouk ik zou hem leren dat jij leuker bent. Deze winter een werklijn husky pup de beginselen geleerd van het trekken. Hij vind rennen en trekken het einde. Hij mocht trekken als we een andere hond moesten passeren. Honden vind huj geweldig nu om zomaar voorbij te vliegen.

Mijn luie eigen hond is gek op eten. Zodra hij een hond zag ging hij focussen en uitvallen. Ik hem hem geleerd net de klikker en koekjes dat kijken mocht dat was klik koekje. Hij wil zo graag koekjes dat hij zoiets had van baasss hond daar!!!! Koekje nu

Dit langzaam af bouwen totdat het een gewoonte is om even te kijken maar dan bij mij een aai halen en soms wat lekkers

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:45

Lisitano schreef:
dierenfan schreef:
Mijn volgende honden worden zeker te weten huskys. Ik train inmiddels al maanden mee en de sport en de honden zijn zo geweldig!!! Nu natuurlijk alleen maar veel wandelen en blijf lachen om de huskys. Luisteren? Echt niet!! Los lopen? Vergeet het maar (al ken ik enorm veel huskys die los kunnen maar deze 2 jagen te makkelijk)

Echter geef commando how of gee (vast verkeerd geschreven) en ze gaan feilloos haha.

Dit seizoen ga ik ook wedstrijden af of ik mee doe met de bikejoring weet ik nog niet maar kijken zeker wel en praten ook. Weet namelijk nog niet of ik nu showlijn achtige huskys of racelijn huskys of greysters of malamutes wil haha.

Ik ben voor groot en grof maar voor de sport is beter om anders te nemen. De hussen die ik nu train zijn show uiterlijk. Deze werken wel maar niet zo als de racelijn die ik deze winter ook mocht trainen. Scheelt ook dat de honden van nu uit asiel komen en op volwassen leeftijd begonnen zijn en de andere honden de sport vanaf pup kennen. ;)

Oh Greysters <3

Gaaf hoor, die echte sport! Aan de ene kant vind ik het jammer dat mijn hond zo lui is, aan de andere kant is het wel makkelijk :D Als ik zie hoe fel die werklijnen zijn blijf ik er lekker naar kijken haha. Dat gespring, gejoel en die blik in die ogen. Geweldig om te zien.

De Groenlander vind ik ook zo'n geweldige hond, jammer dat ze met soortgenoten niet zo fijn zijn.
Malamutes zijn niet zo fel en snel als de Husky. De Malamutes die ik ken zijn wel wat meer laidback dan de Husky's, meer kracht dan snelheid.

Leuk hoor, de sport. Ik zou het graag willen doen, maar alles is zo ver weg waardoor je er gelijk zoveel tijd aan kwijt bent. En je moet minstens 5 honden hebben en daar heb ik niet de ruimte voor |(
Als ik nou een sledeteam Podenco's houd zou ik wel als een speer gaan :')

Ik ben ook een van de weinige die dit barre weer toe juicht haha, eindelijk weer steppen *\o/*

Ik heb ook geen middelen en ruimte voor zoveel honden vandaar dat ik step en mountainbike doe ;)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:03

Inmiddels al weer een aantal keer met de step op pad geweest *\o/*
Hij is zo blij als ik zijn tuig pak!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:25

Jada had in het park een dode duif gevonden.

Ik kreeg haar niet meer te pakken en ze heeft het vieze ding helemaal op gegeten en dat terwijl ik er geen vers vlees in kan krijgen

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 15:28

Dat heb ik een paar maanden geleden met een dood konijn gehad, achterpoten zaten er niet meer aan.
Hoor het geluid en zie de poppende ogen :') nog voor me. gelukkig vond mexx hem te harig en heb ik hem met een stokje geholpen dat ding weer uit zijn strot te krijgen :r

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:43

Gadverdamme!!! Dat klinkt helemaal ranzig. Jada ging met dat ding in een bosje zitten. Ik hoopte nog dat ze hem ging begraven. Maar helaas. Hij is helemaal op gegaan

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 15:45

Heb geloof ik ook heel de buurt bij elkaar geschreeuwt dat mijn man me moest komen helpen :')

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:51

Dat geloof ik ja! Hahahahaha

En als ze dan soms weer wat gevreten hebben waardoor er zo'n draadje aan hun kont blijft hangen die er niet uit wilt

Ook zo vies

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:20

Iemand hier die in de buurt van Losser (Enschede, overijssel) woont?

Wil graag een step maatje, Pepper is lui en heeft wat competitie nodig :Y)

Ben al weer 2 weken kleine rondjes aanbhet fietsen met hem voor ik naar school ga, hopelijk gaat het steppen dan makkelijker en heeft hij er meer plezier in. (Uiteraard let ik op de temperaturen, ik fiets ook vroeg in de ochtend)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:33

xTiffani schreef:

Ben al weer 2 weken kleine rondjes aanbhet fietsen met hem voor ik naar school ga, hopelijk gaat het steppen dan makkelijker en heeft hij er meer plezier in. (Uiteraard let ik op de temperaturen, ik fiets ook vroeg in de ochtend)

Ik ben dus niet de enige met een luie sledehond _O-

Wij wonen echt totáál niet in de buurt, sorry.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:57

Lisitano schreef:
xTiffani schreef:

Ik ben dus niet de enige met een luie sledehond _O-

Wij wonen echt totáál niet in de buurt, sorry.

Pff, en iedereen maar roepen jaa je moet zeker de hele dag met hem bezig zijn...

Kuch, ja tuuurlijk :') Die luie donder ligt liever lekker in de zon, en als ik hem voor de step zet kijkt ie me aan of ik gek ben geworden want wat ik hem aan doe is niet normaal :+

Afbeelding
Ach met loslopen kan hij wel uren doorlopen..