Show je caviaverblijf!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Show je caviaverblijf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:38

@guusje: hoe groot had je hem willen hebben ??

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 20:44

In ieder geval 2 verdiepingen, de maten moet ik morgen even voor opmeten hoeveel ruimte er is :)

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:41

@Sielka, leuk idee haha! Vind die omheining ook wel leuk, lekker natuurlijk!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:45

Afbeelding

Mijn laatste nieuwe flat.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:09

Tooske schreef:
[ Afbeelding ]

Prachtige kooi! Hoe heb je hem gemaakt? :D

Ik zie in de topic een aantal mooie caviaflats voorbij komen, veel leuker dan de standaard kooien. Maar zoiets bouwen zou ik niet weten hoe je moet aanpakken. Ik heb nog nooit een kast of kooi gebouwd. :P

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:16

hoihoi,

WAT mooie kooien en flats komen hier voorbij :)
ik heb ook een cavia, hij zit nu in een simpele kooi en eigenlijk komt ie er niet zo veel uit, als hij eruit is blijft hij namelijk alleen maar stil zitten... Iemand hier misschien tips voor?
EN ik zag hier de theemutsen voorbijkomen, wat zijn die superleuk, maar ligt jullie cavia er echt in?

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:19

@jessica, misschien er een cavia bij nemen ? Aangezien het echte groepsdieren zijn! ;)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:25

we hebben nog een cavia, ze zitten alleen niet bij elkaar omdat ze elkaar de tent uit vechten, zijn 2 mannetjes. maar de kooien staan wel bij elkaar waardoor ze wel met elkaar kunnen 'praten' en elkaar kunnen zien. En die cavia van mij is een ongecastreerd mannetje en ondertussen ook alweer 5jaar oud. die ander is ook een ongecastreerd mannetje..

dus dat is geen optie. ook weet ik niet of ik hem er een plezier mee doe,zeker op zijn oude dag terwijl hij dat niet gewend is. (ik heb hem niet vanaf jongs af aan en daarvoor heeft hij ook alleen gezeten voor zover ik weet)
Laatst bijgewerkt door Jessica_1998 op 08-11-15 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 22:30

Wauw Tooske, echt mooi en supernetjes!

@ Goldenflower
Ik heb de mazzel dat mijn vriend redelijk handig is :D Anders zou ik ook niet weten waar ik moet beginnen!

@ Jessica
Cavia's horen nooit alleen. Elkaar kunnen zien/ruiken hebben ze niets aan als ze elkaar niet leuk vinden. De karakters matchen niet. Jammer dat ze nooit gecastreerd zijn. Het diervriendelijkst zou toch zijn ze beide te laten koppelen aan een ander beertje in de opvang. Als je max 2 cavia's wil en geen 4, zou ik één van de twee afstaan aan de opvang (daar wordt hij dan gekoppeld aan een vriendje en opnieuw uitgeplaatst) en de ander laten koppelen. Misschien niet leuk, maar wel het diervriendelijkst. Cavia's kunnen soms zelfs 8 jaar worden en zijn nooit te oud voor gezelschap :)

Die theemutsen vinden ze vaak helemaal geweldig! :j hier liggen ze er ook veel in.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:34

dat ga ik nu niet meer doen, zeker omdat de oudste nu echt oud word.
en eerlijk gezegd vind ik het ook eng, aangezien een vriendin van mij 2 cavia's had, wat in t begin supergoed ging en daarna opeens niet meer. dit is echt heeel erg fout gegaan.

Oke, dan ga ik zo'n ding voor hem kopen. :)
en verder kruip ik hier weer onder mijn steen en blijf de mooie kooien en flats volgen die geplaatst worden.

Sielka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:37

Tooske schreef:
[ Afbeelding ]

Echt een mooie kooi!
Maar het lijkt mij wel een beetje saai voor je caivia's.. Misschien zou je er een paar leuke, kleurrijke spulletjes in kunnen leggen? :D

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:43

Sielka schreef:
Tooske schreef:
[ Afbeelding ]

Echt een mooie kooi!
Maar het lijkt mij wel een beetje saai voor je caivia's.. Misschien zou je er een paar leuke, kleurrijke spulletjes in kunnen leggen? :D

Kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij maakt het een cavia echt niet uit of ze er leuke kleurrijke spulletjes in hebben of niet :=

Sielka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:46

Ik heb het altijd gedaan aangezien cavia's ook een heleboel kleuren kunnen zien, maar ik bedoel ook dat je misschien een paar leuke knaagstokken, wilgentakjes, snackballetjes in je kooi kunt leggen.. Dan hebben ze iets om zich een tijdje mee bezig te houden! :)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:49

Goldenflower schreef:
Tooske schreef:
[ Afbeelding ]

Prachtige kooi! Hoe heb je hem gemaakt? :D

Ik zie in de topic een aantal mooie caviaflats voorbij komen, veel leuker dan de standaard kooien. Maar zoiets bouwen zou ik niet weten hoe je moet aanpakken. Ik heb nog nooit een kast of kooi gebouwd. :P

Niet zelf gemaakt hoor! Laten maken!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 00:18

Sielka schreef:
Ik heb het altijd gedaan aangezien cavia's ook een heleboel kleuren kunnen zien, maar ik bedoel ook dat je misschien een paar leuke knaagstokken, wilgentakjes, snackballetjes in je kooi kunt leggen.. Dan hebben ze iets om zich een tijdje mee bezig te houden! :)

Ah ja dat snap ik ja, zullen ze leuk vinden denk ik!
Ik kruip ook weer onder mn steen, maar blijf foto's posten, erg leuk!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:46

@tooske: een echt dameshok met die kleurtjes :D Het ziet er heel vrolijk uit.

Laat ik dan ook maar een foto plaatsen van mijn binnenhok. Ik heb er de eettafel voor de deur uit gedaan :D

Het voor aanzicht
Afbeelding

En in de lengte gezien
Afbeelding

Momenteel heb ik 9 dames (de jongste 4 dagen oud), 1 beer en 1 castraat. De meesten zitten momenteel nog buiten op het gras, want ik heb ze tenslotte om het gras kort te houden :)

Het schuurtje (één van de) en de vaste overdekte ren, met daarvoor hun Paddock Paradise en de rest van het gras waar een ren tegen de grote ruimte wordt gezet als strookbegrazing.

Afbeelding
Afbeelding

Verder hebben ze nog een strook gras van 30 m2 tussen de paarden en de buren met een eigen schuurtje of als het gras daar ook op is zitten ze onder de perenboom in de zijtuin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:39

haha ja bij jou is het echt een caviaparadijs DD!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:46

Blijkbaar niet goed genoeg om cavia's uit de opvang te krijgen :)
Dus heb ik zelf maar een nestje gefokt. Helaas is er eentje overleden (stuitligging) dus is er nog eentje over..

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:49

Agossie hoe schattig!!!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:55

Heh, heeft een opvang je een cavia geweigerd? Wat vreemd!

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 12:02

Ben ook wel benieuwd naar de reden...
Je paradijsje blijft leuk :D Maar heb je ze nou puur voor het gras maaien, of vind je ze ook écht leuk en heb je er een band mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:05

Ik heb zo'n vermoeden dat het niet zo is dat DD geen cavia's uit de opvang mag adopteren (en er dus voor mag betalen om ze een huisje te geven) maar dat DD bedoelt dat de opvang geen opvangcavia's direct doorstuurt om daar opgevangen te worden...

Als ik zo'n opvangadres kon bieden als DD, ging ik ook geen 20 euro per cavia aftikken, eerlijk gezegd.

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 12:12

Sonja schreef:
Ik heb zo'n vermoeden dat het niet zo is dat DD geen cavia's uit de opvang mag adopteren (en er dus voor mag betalen om ze een huisje te geven) maar dat DD bedoelt dat de opvang geen opvangcavia's direct doorstuurt om daar opgevangen te worden...

Als ik zo'n opvangadres kon bieden als DD, ging ik ook geen 20 euro per cavia aftikken, eerlijk gezegd.

Hoe moet de opvang dan blijven draaien? Zonder inkomsten van gedumpte en geadopteerde dieren zouden opvangen niet kunnen bestaan. Jammer dat veel mensen dat niet inzien...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:16

@sonja: je gaat door voor de koelkast :)

Ik had plek voor 4 cavia's omdat het gras ze hier boven het hoofd groeit (en als dat op is krijgen ze gewoon hooi bijgevoerd.) Maar ik ga dus idd geen geld betalen voor cavia's die ze zelf ook gratis gekregen hebben (of zelfs moet je soms betalen om ze af te staan). Ik bespaar hen tenslotte geld door cavia's van ze over te nemen.

@sperziemone: ik ben geen knuffelaar (al zitten ze best wel op schoot en komen regelmatig in handen om de gezondheid en nagels te kontroleren). Ze krijgen de verzorging die ze nodig hebben (dus brokjes en fruit/groente), maar leven verder als een cavia zonder al te veel 'pamperen' :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:20

Sperziemone schreef:
Sonja schreef:

Hoe moet de opvang dan blijven draaien? Zonder inkomsten van gedumpte en geadopteerde dieren zouden opvangen niet kunnen bestaan. Jammer dat veel mensen dat niet inzien...

Hoezo zou ik niet inzien hoe een opvang het hoofd boven water moet houden?
Ik zeg alleen dat als ik in dezelfde situatie zat, ik dat geld er ook niet voor neer ging leggen :?

Hier thuis ook alleen maar beestjes uit de opvang hoor. Maar hier zijn ze echt gezelschaps- en knuffeldiertjes.