Met mijn mannen gaat het ook nog steeds goed! Jammer van het slechte weer waardoor ze weer altijd binnen zitten. Maar hopelijk gaat het gras nu terug goed groeien met al de regen
DD, hier haal er ik er soms ook vanalles uit.. Er zat is een stukje hooi van 5 cm in, dat vond ie niet plezant toen ik dat eruit haalde...
xIrlijn
Geplaatst: 08-05-14 20:11
Hè getver DD, maar beter voor de caafs dat het er uit is!
Onze twee kleine dametjes (nu 2,5 maand oud) zijn flink aan het verkleuren! Pluk krijgt allemaal witte haartjes op haar snoet, en Zaza gaat van lilac naar zalm/bruin. Ben benieuwd hoe ze er over een paar maanden uitzien! Verder beginnen ze steeds harder te piepen en staan ze al bij het luikje te wachten als je er aan komt Helaas zitten we nog wel steeds met schurft/schimmel te klooien. Dat is al vier weken bezig nu, word er gek van. Morgen hebben we weer een afspraak bij de DA, ik hoop dat ze daar meer duidelijkheid kunnen geven en een definitieve oplossing die werkt.
hier wat drinkprobleempjes bij de heren. Viel me op dat de fles wel erg vol bleef de afgelopen dagen, dus had water in hun voerbakje gedaan, ze dóken er op af, bleken inderdaad veel dorst te hebben! arme jongens.. nu ik de drinkfles zelf teste kwam er wel gewoon wat uit.. maar morgen voor de zekerheid toch maar een nieuwe halen. Laat vannacht hun waterbakje ook wel staan.
Geertje bleek toch wel erg gehecht aan de drinkfles. zodra ik hem weer ophing hing hij er al aan haha.
Hier heb ik een ander soort drinkflessen dan bij de dierenwinkel. Hier drinken ze allemaal erg goed uit. Ook een keertje een andere gehad, en daar dronken ze minder van. Ik heb ze van een Duitse website.
Elena lijkt drachtig! Is nog niet zo goed te zien aangezien ze een stevige caaf is van zichzelf
Dat hadden we hier pas ook! Ook water in een bakje gedaan en ze hadden het binnen een minuut op, zaten ook helemaal onder zo snel dronken ze. Toen ik in het flesje kneep deed die het ook gewoon maar als hun dronken niet, lag inderdaad aan dat balletje dat er in zit. Hier hebben ze dus ook een nieuwe en doe er nu ook altijd 200 ml in zodat ik zie hoeveel en of ze drinken.
Wat een gedoe is dat zeg dat verhuizen en verbouwen enzovoort. Heb in heel mijn leven nog nooit zoveel koffie geschonken met koek erbij en dat altijd om 9 uur , 12.30 en 15.00
Maar goed we zitten in ons nieuwe huis en ze zijn nu met de grote schuur bezig met metselen. Morgen willen ze beginnen met boxen op te gaan zetten en weiland afzetten. Ik zeg succes in de regen ik ga lekker werken.
Eind volgende week komt de loodgieter voor de leidingen en de meneer met de kraan om nog bomen weg te halen en dan hebben we het een heel eind gehad.
De cavia's zijn ook verhuisd die zitten in het nieuwe hok. Ze hadden eerst niet door dat ze over de trapjes konden lopen maar toen ze dat eenmaal door hadden kwam er toch een gerommel en gevecht uit het hok niet normaal . Zelfs de 2 oudste begonnen te vechten met elkaar. Ik had ze bijna uit elkaar gehaald en de verdieping afgesloten. Ze aten ook niet meer nu nog steeds niet veel maar het word beter. Vechten is aan het minderen en ze worden rustiger.
Wat mij wel opvalt is dat de oudste 2 echt niet makkelijk zijn met andere cavia's . De 2 die ik als laaste heb gekocht kan ik zo overal bij zetten maar die andere ..... die worden echt boos.
@viphorse: verhuizen is idd een crime...en dan te denken dat er mensen zijn die dat jaarlijks doen. Ik moet er niet aan denken. Beertjes hebben idd wat 'aanpassigsproblemen' zit hem in de hormonen Gewoon even aankijken, meestal trekt het wel bij.
Het wil ook wel helpen als je ze allemaal buiten zet. Dan hebben ze de ruimte om elkaar uit de weg te gaan. Alleen het weer werkt nu niet mee.
Ik ben precies tien keer verhuisd, waarvan maar één met de caafjes. Ging wel goed, het interesseerde ze niet zoveel volgens mij. Zo lang ze maar te eten hadden.
Hier hebben ze weer een schoon hokje en een slaatje.
Uhm het zijn vrouwtjes Wij dachten dat het mannen waren maar het zijn vrouwtjes .
Ze zijn nu iets rustiger maar echt gezellig is het nog steeds niet. Ze maken nu 2 kampen de oude tegen de jonge. Wist niet dat koppelen zo moeilijk gaat dit terwijl de jongste helemaal niet moeilijk zijn.
Ik snap niet dat mensen verhuizen leuk vinden ik doe het nooit meer. Ben ook het wachten op dat de stallen klaar zijn ook zo beu maar goed even doorbijten .
Viphorse, wat fijn dat jullie nu helemaal verhuisd zijn! Ik heb geen verstand van koppelen, maar hoop dat de rust snel terugkeert bij jullie
Wij zijn begonnen met antischimmelcrème smeren op de oortjes. Het wordt bepaald niet gewaardeerd Spartelen en krabben dat ze doet, zo sneu.. Iemand een idee hoe ik het minder stressvol voor haar kan maken? Ze begint al te spartelen als we alleen al aan haar oortje komen nu.
Tooske
Geplaatst: 11-05-14 16:40
Hier gaat koppelen altijd super makkelijk. Weet niet of dat aan mij ligt of aan de cavia's die ik uit kies en heb er de laatste tijd veel bij gekregen. Heb wel eigenlijk altijd vrouwen ja en 1 castraat nu.
Hier gaat het ook meestal goed, maar ik heb er ook wel eens eentje bij gehad die ruzie bleef zoeken. Een nachtje alleen buiten (in een afgesloten hok) heeft dat wel opgelost Hier heb ik nu de buitenhokken ook maar dicht gedaan, ze komen toch haast niet buiten met die regen.
Ik had een teddyzeug die een beer was dacht ze. Castraat opgehaald nooit meer last gehad. En met deze groep ook oma Cookie is de baas Jack komt alleen als ie wat wil doen of ruzie is
En -vreemd genoeg- heeft die hier niet veel te vertellen Het waren hier meer de Borstels die het hoogste woord hadden, zowel moeders als de kinders die ik aangehouden heb bleken niet erg aardig voor de rest.
xIrlijn
Geplaatst: 13-05-14 15:45
Nu het eindelijk niet meer regent heb ik onze cavia's verwend met een flinke pluk gras. Het werd warm onthaald, ze whiepten alsof hun leven er vanaf hing