Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mandje schreef:Ik kwam het word treibball tegen. Wij hebben het geprobeerd. Maar ik moest mijn border eerst leren wat rust was. Hij was te enthousiast. Misschien dat hij ook nog wat te jong was. Ook heb ik geen cursus ofzo ervoor gehad. Maar wel heel veel ingelezen over de sport. Misschien dat we het nog eens gaan proberen.
Gister weet even Thuis getraind. Hij heeft nog al zijn eigen willetje met apporteren. Hij wil wel blijven zitten. Het speeltje dan wel ophalen maar halverwege terug gaat hij er zelf mee spelen. Heb tips van mijn instructeur waar ik mee bezig ben. Even afwachten hoe dat vordert. Ook zijn we bezig met begin van los volgen. Terug plaats oefening zit er perfect in. En de rest maak ik me ook niet zo druk om.
Vandaag maar even weer proberen.
Rosannee_ schreef:Ik meld me! Ik heb nu 3 lessen behendigheid gehad met mijn boerenfoxXengelsespringerspaniel.
Ik was er na 2 lessen 2 weken niet geweest omdat ik mijn pols heb gebroken maar vandaag ben ik weer geweest en hij snapte alles nog. Wij vinden het samen erg leuk
love_western schreef:Het continue belonen met voer. Dus ook voor oefeningen die al vanaf de eerste week bij mij kent. En ook bij oefeningen die hij niet niet helemaal goed uitvoert. Waardoor Blaz helemaal gefixeerd raakte op het voer. En niet meer op mij lette. En alleen maar commando's wou uitvoeren als ik een snoepje vast had in mijn had. Anders vertikte hij het. En ook omdat hij zo gefixeerd raakte, nam hij de snoepjes ook niet meer rustig aan. Waardoor ik elke keer terug kwam met wondjes. En ik mocht hem alleen corrigeren door EHH te zeggen. Nou als Blaz een middelvinger had, dan had hij die opgestoken.
Maar we gaan nu weer de goede kant op. Pakt intussen alles ook weer rustig aan. Meeste commando's heb ik er nu inzitten. Iig de basis commando's. Alleen commando blijf moet hij nog leren. Zit er al gedeeltelijk in. Kan hem gerust kwartier voor zijn voerbak vol met voer laten zitten.
Ben gisteren een half uurtje wezen wandelen met mams + haar vriend en mijn zusje. En vriend van moeder had zijn mechelaar van 9 maanden mee. Konden ze even lekker ravotten. Maar zelfs tijdens het spelen luisterde hij zeer goed.
edit: Ik trainde op puppy cursus met deze voertjes. http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/2901313 ... ti-mix.jpg 500 gram dus. Maar na 1 uur puppy cursus was zo'n emmertje volledig leeg.
Nu heb ik pensreepjes wat ik telkens in stukjes breek en beloon ik hem dus af en toe.
dierenfan schreef:love_western schreef:Het continue belonen met voer. Dus ook voor oefeningen die al vanaf de eerste week bij mij kent. En ook bij oefeningen die hij niet niet helemaal goed uitvoert. Waardoor Blaz helemaal gefixeerd raakte op het voer. En niet meer op mij lette. En alleen maar commando's wou uitvoeren als ik een snoepje vast had in mijn had. Anders vertikte hij het. En ook omdat hij zo gefixeerd raakte, nam hij de snoepjes ook niet meer rustig aan. Waardoor ik elke keer terug kwam met wondjes. En ik mocht hem alleen corrigeren door EHH te zeggen. Nou als Blaz een middelvinger had, dan had hij die opgestoken.
Maar we gaan nu weer de goede kant op. Pakt intussen alles ook weer rustig aan. Meeste commando's heb ik er nu inzitten. Iig de basis commando's. Alleen commando blijf moet hij nog leren. Zit er al gedeeltelijk in. Kan hem gerust kwartier voor zijn voerbak vol met voer laten zitten.
Ben gisteren een half uurtje wezen wandelen met mams + haar vriend en mijn zusje. En vriend van moeder had zijn mechelaar van 9 maanden mee. Konden ze even lekker ravotten. Maar zelfs tijdens het spelen luisterde hij zeer goed.
edit: Ik trainde op puppy cursus met deze voertjes. http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/2901313 ... ti-mix.jpg 500 gram dus. Maar na 1 uur puppy cursus was zo'n emmertje volledig leeg.
Nu heb ik pensreepjes wat ik telkens in stukjes breek en beloon ik hem dus af en toe.
ieder zijn ding natuurlijk. Ik beloon wel met voer maar dat geef ik aan door een klik te geven met de clicker en dan pak ik pas een voertje. Werk nooit met voer in de hand maar een lege hand met 'touch' anders idd dat voer volgen wat je weer af moet gaan bouwen. Die klicker hoef ik niet af te bouwen om het feit dat ik zelf beslis of ik klik en het apparaatje verder niet interessant is.
Maar was is het voor nut dat je je hond een kwartier kan laten wachten met een volle voerbak? Voor mij is dat puur je hond pesten en niets meer of minder. Dat hij moet wachten met eten totdat jij het in de bak gedaan hebt of de bak heb neergezet oke maar een hond die erg graag eet ga je toch niet langer dan nodig is laten wachten met zijn bak voor zijn snuit?
EmptyWords schreef:Niet iedere hond is hetzelfde. .. de ene hond kun je prima op die manier leren, de ander niet. Ik ben van mening dat een hondenschool dat ziet en er op in kan spelen. Ik train ook niet of nauwelijks met voer. Een braaf, goed zo en even spelen zijn ook beloningen. Met gg volgen gebruik ik op t moment wel een voertje, ze volgt perfect, maar blijft mij niet aankijken dus dat ben ik nu met een voertje aan het trainen