Hondenshows

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Re: Amsterdam Winnershow 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:56

Nee op zaterdag -O-

Hahahaha ooooh loopse dame :') Ik hoop ook dat ze t haalt Es!

Titel ga ik ff fixen ja :)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 15:17

je ziet inderdaad vaak dezelfde junioren, sommige ken ik wel van shows maar de meeste alleen oh heb je haar, niet bij naam zegmaar.
edit: iemand die uit zijn hoofd weet wanneer leiden is?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:21

23 maart

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 15:23

oh dat is best wel snel al!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:23

wie kent keurmeester dhr j vd berg?

ja snel he :) waar woon je?

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 15:24

Hoofddorp, ongeveer een uur tot anderhalf uur rijden naar leiden volgensmij

kohtje

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:39

Leiden wordt gehouden in Hazeswoude dorp toch?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:55

Ja meneer v/d Berg ken ik wel :j Niet altijd even zuinig met ZGtjes en hij heeft ooit eerder geen enkele U uitgedeeld aan de kooikers :+ Maar vond het geen nare man met keuren, 3 jaar terug althans..

Leiden is hazerswoude ja :j

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 15:59

oh kijk net is een halfuurtje rijden vanaf hier ;)
mag wss meedoen met junior handling, word dan voor het eerst "serieus" heb 1 keer met gitou meegedaan in arnhem maar toen had ik gewoon normale kleding aan omdat ik eigelijk niet zou voorbrengen ofzo maar toch opeens wel mocht en toen ook maar gelijk junior handling meegepakt

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 16:34

Leuk! Hazerswoude staat ook op mijn lijstje. Dan is het precies 1 (show)jaar geleden dat ik geïntroduceerd werd in de show wereld. Toen was ik een leek 1ste klas en snapte er niks van := En nu show ik 2 honden met meestal leuke resultaten.

Terwijl het eigenlijk niet de bedoeling was om zo actief te gaan showen. Vooral niet met mijn eigen hond.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:02

liliekska schreef:
oh kijk net is een halfuurtje rijden vanaf hier ;)
mag wss meedoen met junior handling, word dan voor het eerst "serieus" heb 1 keer met gitou meegedaan in arnhem maar toen had ik gewoon normale kleding aan omdat ik eigelijk niet zou voorbrengen ofzo maar toch opeens wel mocht en toen ook maar gelijk junior handling meegepakt

Wellicht handig om te kennen http://www.raadvanbeheer.nl/uploads/med ... 013_01.pdf

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 17:14

tja toen ik het daar vroeg of het wel kon aangezien ik eigenlijk niks zou showen zeiden ze: ja het mag wel voor een keer omdat je voor het eerst meedoet enzo.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:18

Nu maar hopen voor mij dat de Borders op zondag zijn.

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:35

kohtje schreef:
Nu maar hopen voor mij dat de Borders op zondag zijn.

Wanneer tijdens de kerstshow? Dan is het antwoord JA, anders geen idee :')

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:44

in leiden, zondag idd. km rutten

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:54

Kennen jullie toevallig km dhr. C. Beenen?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:55

ja die hebben we zondag in wijchen :') hij keurt nogal uhm... wisselend :P heb liever zn vrouw, heel aardig en keurt goed

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:57

LhinnOlijf schreef:
essiesilly schreef:
zo ik ben weer thuis! sorry heb niemand gezien, was super druk want we moesten de stand in hondendorp bemannen.
bisou was erg moe, 2 zg maar wat een k u t wijf die km zeg haha heeel nors tegen de mensen en honden echt niks leuks aan!
maar ja toch weer mooi 2e en bisou heeft t weer super netjes gedaan :) nu lekker slaapie doen!

Dat had ik begrepen nadat de Tervuerenaars geweest waren. De km had geen eens een U gegeven aan de jeugdhonden, met gekke redenen kregen ze allemaal een ZG := Wat ben ik blij dat ik mijn teef niet had ingeschreven voor vandaag.
Tevens was ik ter gelijkertijd in de ring met de Does. Dus de Does en de klasse waarin ik mijn teef geplaatst zou hebben. Het had vandaag blijkbaar een reden.

De does heeft een 1U, 3de geplaatst van de teven en RCACIB (waar wij geen drol aan hebben) gekregen.

Volgende week gelukkig nieuwe ronden, nieuwe kansen voor mij. Voor jullie ook?

sorry had deze nog niet gezien... ja ze was echt een heks hoor!! niet leuk meer vooral niet op de winner met dat belachelijke geld!

ja zondag ben ik weer in wijchen

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:19

essiesilly schreef:
ja die hebben we zondag in wijchen :') hij keurt nogal uhm... wisselend :P heb liever zn vrouw, heel aardig en keurt goed

Ja, ik dus ook. ik ken zijn vrouw wel. Wat een schat eerste klas is dat! Naja, dan merken wij wel hoe de wind gaat waaien zondag aanstaande :=
Ik loop zondag met de Does en Tervuerenaar.

toevallig ook bekend met Dhr. G. Pedersen? Volgens mijn fokster is dat een aardige kerel die wel van haar type hond houd. Ik ben benieuwd iig!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:33

Julian, het broertje van Naomi liep zondag geloof ik ook bij de beste 6.
Naomi wordt gesponsord door Jean Peau, dus zij lopen wel eens met de schnauzers van Paul en Muriel (van JP)

Heb het ook weleens gehad dat een KM alleen ZG gaf aan jeugdhonden, aangezien de honden 'er nog in moetsen groeien, konden ze niet hoger krijgen...'

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:38

Gebeurt vaker idd. Zeker met KMs uit het buitenland. In oa België en Duitsland krijgen jeugdhonden ook met een ZG het JCAC, dus keurmeesters weten dat vaak ook niet..

Soms vind ik het ook wel verdiend hoor, vorig jaar op een of andere show kregen alle jeugdhonden van ons ras een ZG, maar het wás ook gewoon niks. Los in de ellebogen, rare toplijnen, platvoeten... Reutje waar ik laatst mee liep (nét 9 maanden) was ook echt aan alle kanten nog zó in de groei dat het op dat moment gewoon nergens naar leek. Die kreeg dus ook in mijn ogen volledig terecht een ZG. Zijn baasje was direct gedemotiveerd, dat was dan wel weer jammer :')

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:46

Tsja bisou werd vrijdag 1u en nog eens beste teef. En zondag 2 zg haha maar ja joh op naar Eindhoven! :D

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:57

Donja schreef:
Julian, het broertje van Naomi liep zondag geloof ik ook bij de beste 6.
Naomi wordt gesponsord door Jean Peau, dus zij lopen wel eens met de schnauzers van Paul en Muriel (van JP)

Heb het ook weleens gehad dat een KM alleen ZG gaf aan jeugdhonden, aangezien de honden 'er nog in moetsen groeien, konden ze niet hoger krijgen...'

En Julian liep met een Tervuerenaar :D Als een km een goede beredenering kan geven is dat niet erg, maar anders word ik er niet blijer op.

Afgelopen zondag liep er een 8 maand oude Tervuerense herder pup, wat een beer was dat (had me een dot haar en leek qua uiterlijk op een volwassen reu). Die kreeg een VB van de km. De reu die heel volwassen toonde in de jeugdklasse kreeg een ZG, want er was wat mis met zijn vacht :roll: >;) Ach, zo kan je bij iedere hond redenen verzinnen waarom het geen U waard is.
Als alle km zou zouden denken, wat is dan het nut van een jeugdtitel?

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:22

de exposant blij maken met een dooie mus.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 06:59

leuk dat topic naar shows veranderd is, ik doe dus voor het eerst mee met off show aanstaande vrijdag in Wychen, rottweiler DK van bijna tien maanden.

vind het best spannend, daarentegen hangt er ook weer niets vanaf houd ik mezelf voor, we hebben absoluut geen plannen om hem voor de fok te gebruiken, vinden het gewoon leuk om eens een beoordeling te krijgen.