Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Natasja22

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 14:12

Ja morgen om 19:30 opent de inschrijving. Hopelijk zitten we erbij, want het is altijd zo snel vol.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 14:29

Oké de tijd had ik nog niet gelezen bedankt!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 17:55

Natasja22 schreef:
Karin ziet er goed uit!

JJ je hebt ook nog van die omgevingsspray. Veel zuigen (niet dweilen als ik het goed herinner, want vocht was juist goed voor vlooien). Als ik er vond dan ga ik ook 2 maal daags met de vlooienmarkt aan de slag.
Misschien kan ze de vraag aan dierenartsassistente vragen die zou het moeten weten.

Gaan jullie je ook inschrijven voor Jump for Joy in Wormerveer?

Die omgevingsspray heeft ie idd ook gebruikt!

Ik ga niet naar Wormerveer.
Ga volgens jaar beginnen met raad en weer dogsports en af en toe es een hooper wedstrijd.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 20:10

Vanmorgen onverwacht met Jaxx en Simba getraind.
Jaxx liep super goed. Lekker op afstand en lekker simpel rondje. Geen filmpje van.

Toen Simba. Kwartje begint echt te vallen. Wat ie nog moeilijk vindt is insteken. Palen opzich prima maar het insteken vindt ie lastig. Je ziet hem ook beetje twijfelen en dit doet ie. Denk kwestie van kilometers maken.
Hij vindt het zo leuk.
Je kan aan m'n laarzen zien dat ik niet in de planning had om te trainen maar ach. Dit ging prima haha.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 20:47

Hier ook van plan in te schrijven, ik twijfel om daar misschien maar gewoon 1e graad te doen, kan ze palen oefenen op vreemd terein. De rest kan ze wel, al is haar raakvlak op de kattenloop nog niet 100%. En we gaan ook laag Soeren inschrijven de dag erna, 1e graad, daar hebben ze geen debutanten. Is ook een wilde wedstrijd.

Vlooien, gelukkig zelf nooit gehad. Belangrijk, behandel vooral de katten, want die dragen ze aan. Verder idd alles zuigen ( als met zak, stop er een goedkope vlooienband in), kleedjes idd heet wassen. Idd niet dweilen, eventueel een stoomreiniger kan wel. Hond idd behandelen, even kijken op de fles van de shampoo, hoe snel pipet oid mag, anders iig wachten tot hij goed droog is. Idd die omgevingsspray ( indorex dacht ik), is aan te bevelen. Oh, en voor elke vlo op de hond, lopen er minimaal 10 rond in huis, hielden wij aan.

JJ, dat doet die kleine Simba dan toch heel braaf.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 21:00

JJ als je er maar mee kan rennen, zo een leuk en blij ei Simba!

Fannetje ik twijfel zelf ook of we niet gewoon eerste graad doen om te oefenen met alles.
Dan lukt het misschien makkelijker om straks bij de officiële debutanten wedstrijden dat ene puntje te halen in het eerste rondje. Een beetje uitdaging kan geen kwaad en thuis loopt ze makkelijk graad 1 maar daar is geen stress.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 00:54

@jesdajinn ziet er goed uit hoor met Simba! Komen we elkaar nog wel tegen in de small klasse :D

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-24 09:37

Nog even inhakend op de vlooien. De omgeving is inderdaad heel belangrijk, gebruik een goede omgevingsspray. Kleedjes hoeven overigens echt niet op 90 graden hoor, vlooien kunnen niet tegen water dus 40 graden is ook prima.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 16:20

@natasja nog gelukt om binnen de minuut in te schrijven? Hihi want toen zat het al vol

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 18:48

Ja het is mij gelukt nu nog even afwachten of er niet alsnog teveel inschrijven waren.
Bij jou ook gelukt?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 20:01

Ja ik zat er helemaal klaar voor hihi nu even afwachten inderdaad

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 22:12

Ik heb ook voor beiden ingeschreven. Ben benieuwd of ik erbij zit.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 00:26

Hier gaat de trainingen ook lekker. Nero gaat goed vooruit en beheerst de slalom nu ook bijna.
Vrijdag had instructeur zich vergist en maar 4 wires erop gezet (begin en einde) ipv helemaal maar Nero deed het ook nog :+

Ik ben nog steeds kampioen in verkeerde aanwijzingen geven. Hem in de weg staan en te veel of te weinig commando's geven. Dat heeft wat meer tijd nodig :')

Gisteren in de les een parcours van 15 hindernissen gelopen en wat is dat magisch als dat samen lukt <3

22 december gaan we een wedstrijdje proberen en 1e weekend van januari clubmatch. Hopelijk lopen we dan net zo lekker als nu in de training. :')

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 07:49

Wat leuk dat het zo goed gaat!
Veel plezier bij de wedstrijden!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 08:16

Shaya, fijn dat het zo goed gaat. Succes met de wedstrijdjes.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 13:47

Ben ik weer even, heb al een poos niet gelest, eerst Mila beetje kreupel en nu iedere keer te nat. Nu gaf Mila de afgelopen week een paar keer een piep met het van de bank springen en uit de auto springen. Verder niks te zien en lijkt nu ook weer goed. Ik heb haar een paar weken geleden na laten kijken door de dierenarts. Die kon toen aan de voorpoot niks ontdekken. Heb zelf ook weer zitten voelen en knijpen maar nergens reactie. Toch zit het me niet lekker. Waar zouden jullie beginnen? Foto's maken? Maar waar beginnen? Of toch fysio?
Ze heeft dus een paar weken geleden een dag gehad dat ze een paar keer met rechtsvoor in de lucht stond bij het spelen. Ook een keer linksachter maar dat was eenmalig. 1x een stuk gehinkt rechtsvoor, daarna weer goed en niks aan te zien. Toen 2 weken lijnrust gehad.
Het is een beetje vaag maar er moet rechtsvoor toch iets zijn denk ik. Ze is nu 6 jaar en nog steeds een echte wildebras :o

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 14:53

Ik zou even naar een Dierfysio gaan om haar te laten nakijken.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 14:57

Shaya het is steeds weer aanpassen dat merk ik zelf ook, want naarmate jouw hond meer zelfstandig kan kan je ook weer op een andere manier gaan lopen en zo wordt het steeds iets anders.
Gelukkig wordt je een steeds beter en kunnen jullie elkaar aanvullen bij foutjes dat is het mooiste.

Anna79 ik zou zelf eerst naar de fysio gaan om te kijken of die wat ziet en als er niks uitkomt kun je altijd nog foto’s in overleg maken. Misschien komt er wel iets uit dan kan je gelijk gerichter zoeken.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 15:39

Anna79 schreef:
Ben ik weer even, heb al een poos niet gelest, eerst Mila beetje kreupel en nu iedere keer te nat. Nu gaf Mila de afgelopen week een paar keer een piep met het van de bank springen en uit de auto springen. Verder niks te zien en lijkt nu ook weer goed. Ik heb haar een paar weken geleden na laten kijken door de dierenarts. Die kon toen aan de voorpoot niks ontdekken. Heb zelf ook weer zitten voelen en knijpen maar nergens reactie. Toch zit het me niet lekker. Waar zouden jullie beginnen? Foto's maken? Maar waar beginnen? Of toch fysio?
Ze heeft dus een paar weken geleden een dag gehad dat ze een paar keer met rechtsvoor in de lucht stond bij het spelen. Ook een keer linksachter maar dat was eenmalig. 1x een stuk gehinkt rechtsvoor, daarna weer goed en niks aan te zien. Toen 2 weken lijnrust gehad.
Het is een beetje vaag maar er moet rechtsvoor toch iets zijn denk ik. Ze is nu 6 jaar en nog steeds een echte wildebras :o

Ik zou zeker eerst even naar de fysio gaan.
In mijn ervaring halen die er meer uit dan de gemiddelde dierenarts.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 20:57

@anna79 zou denk ook eerst even een Dierfysio laten kijken

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 21:46

Jullie zijn het goed met elkaar eens :D, ik ga haar denk ik eerst even appen, is drie kwartier rijden namelijk, horen wat zij vindt. Ben er eerder geweest en is echt goede. Bedankt voor jullie advies!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 22:57

Ik zou idd ook naar een fysio gaan.
Sws zet ik alle honden waar ik behendigheid mee ga doen op de foto en wanneer ze 3 of 4 jaar zijn weer. Gewoon ter controle om te kijken hoe het binnen in zit.

---

Vanavond mocht Jaxx even een afstand rondje rennen. Iets wat ie goed kan maar de ommetjes er in maakt het toch weer iets lastige, maar hij liep super goed. Iemand die aan het kjjken was vroegof ik hem had voorgeprogrammeerd
had. Dat vatte ik op als een conpliment omdat ik best wel afstand kon sturen. Brave hond.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 01:26

Grappig hoe hij op het eind gelijk zijn traktatie komt halen.
Ziet er goed, en gemakkelijk, uit!
En nee, gemakkelijk is het niet :')

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 07:52

@jesdajinn ziet er goed uit hoor!

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 08:58

JJ ziet er inderdaad heel goed uit zo mooi gecontroleerd en op je gemak rond sturen.
Wat zet jij dan precies op de foto?