Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:10

Hier krijgen ze een mix idd van verschillende soorten. Qua brok (wat hier eerder een aanvulling is als we te laat waren met vlees uithalen) wisselen we eigenlijk af wat id aanbieding staat en wat past in onze visie. Nu hebben we bv smølke staan. Maar dat staat dan ook weer lange tijd.

Cody krijgt wel zijn brok dagelijks. Dit is van een merk wat ze ik turkije ontwikkeld hebben. Zit meer glucosamine ik als id brokken hier. Scheelt weer een suplement. Verder krijgt hij ene dag kvv andere dag barf. Soms eens voer uit blik. Soms tafelrestjes.
Hij is nu 2 jaar 80cm schoft en 65kg. Perfect op gewicht dus :D we vermoeden wel dat hij volgend jaar de 70 aantikt maar dat is dan ook een mooi gewicht voor een reu van zijn grootte.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:13

Hier krijgen ze orijen original.
Niet de energie om aan de gang te gaan met rauw of vlees.
Ze zien er top uit, mooie vacht en heerlijk energiek

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 10:30

Hier kvv(verschillende merken)
Djes krijgt acana brok. Ik heb wat tht zakken die de rest nu opmaakt. Maar daarvoor moet ik djes echt teveel voeren om op gewicht te blijven dus zij blijft op acana.
Ik overweeg farmina te proberen. Iemand hier ervaringen met farmina?

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:36

kiwiwitje schreef:
Djes krijgt acana brok. Ik heb wat tht zakken die de rest nu opmaakt. Maar daarvoor moet ik djes echt teveel voeren om op gewicht te blijven dus zij blijft op acana.

Ja ik! Of nou, ik heb het nu twee weken in gebruik en ben tot nu toe zeer tevreden. Mooie, geurende brok. Ietwat vettig in de hand maar ik heb uit de ND lijn en die heeft ook een zeer hoog vleespercentage. Vesper krijgt de brok naast haar vlees. Niet als hoofdmaaltijd. Ze is er gek op dus ze zitten ook in mijn beloningstas haha.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 10:44

Hier krijgen ze dagelijks een senseokopje Wolf of the Wilderness, momenteel de blue river maar ik wissel nog weleens in de smaken.
En nu we bij mijn moeder zijn krijgen ze af en toe eenzelfde hoeveelheid Wooof ipv WotW.
Dit vul ik aan met een beetje natvoer (half zakje/kuipje per hond), wat Smuldier of bijvoorbeeld pasta/rijst/kliekjes oid.
Daarnaast een paar keer per dag een koekje of dentastix/beefstrip oid en 1-2x per week een knaagje.
En als ik chips oid eet krijgen zij vaak ook een chipje, gewoon omdat het kan. :+
Worden ze te romig dan halveer ik de hoeveelheid tussendoortjes, ze krijgen net zo vaak maar kleinere hoeveelheden, paar wat langere wandelingen oid erbij en ze zijn zo weer terug op gewicht.
En ik kijk per seizoen hoeveel brokken ze nodig hebben, koudere periodes vereisen iets meer voer dan warme periodes.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 11:26

Ik voer Melle al een tijdje Carnilove brokken en daar doet hij het erg goed op. Elvis kreeg bij z’n fokker puppybrokken van Eukanuba, maar ik ben nu net overgestapt op de puppybrokken van Carnilove. Hij was niet erg gek op het Eukanuba voer en kreeg de hoeveelheid die hij eigenlijk zou moeten eten gewoonweg niet op. De Carnilove gaat er echt als zoete koek in en daarvan krijgt hij ook (met gemak) de aanbevolen hoeveelheid op. Ik wil me de komende tijd nog wel gaan oriënteren op het voeren van KVV, al dan niet in combinatie met brokken. Voor nu doen ze het beide goed op dit voer dus het heeft geen haast, maar me eens oriënteren kan sowieso geen kwaad.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 11:36

Flux schreef:
kiwiwitje schreef:

Ja ik! Of nou, ik heb het nu twee weken in gebruik en ben tot nu toe zeer tevreden. Mooie, geurende brok. Ietwat vettig in de hand maar ik heb uit de ND lijn en die heeft ook een zeer hoog vleespercentage. Vesper krijgt de brok naast haar vlees. Niet als hoofdmaaltijd. Ze is er gek op dus ze zitten ook in mijn beloningstas haha.

Oh good to know!

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 13:00

kiwiwitje schreef:
Ik doelde op je havermout combi hahahaha

Oh hahaha :') ik let alleen op de calorieën. En dat zit op ongeveer 430 kcal.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 13:12

Ik voer de meeste honden(engelse buldog,sheltiekruising, maltheser en bearded collie) dog lovers gold original.
Voor mijn cockerspaniel poedel kruising ben ik echter op zoek naar een ander soort voer.
Ze zit nu op hills sensitivities ivmjeuk onder de voetzooltjes en in de liezen.de jeuk verdween en mijn man voerde haar 1x dog lovers gold en de jeuk kwam terug.
1 van de ingredienten van dog loverd gold is kip, dus ik vermoed dat het een kipallergie is. Ik ga de komende tijd dat nogg even uitzoeken dmv 1 eiwitbron snacks.

Maar ondertussen wel al op zoek naar nieuwe brokken. Ze is vrij actief en heeft genoeg energie nodig.
Als iemand tips heeft hoor ik het graag.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 14:00

arabella2000 schreef:
Ik voer de meeste honden(engelse buldog,sheltiekruising, maltheser en bearded collie) dog lovers gold original.
Voor mijn cockerspaniel poedel kruising ben ik echter op zoek naar een ander soort voer.
Ze zit nu op hills sensitivities ivmjeuk onder de voetzooltjes en in de liezen.de jeuk verdween en mijn man voerde haar 1x dog lovers gold en de jeuk kwam terug.
1 van de ingredienten van dog loverd gold is kip, dus ik vermoed dat het een kipallergie is. Ik ga de komende tijd dat nogg even uitzoeken dmv 1 eiwitbron snacks.

Maar ondertussen wel al op zoek naar nieuwe brokken. Ze is vrij actief en heeft genoeg energie nodig.

Ivm jeukklachten ben ik destijds overgestapt op dog lovers gold passion salmon and sweet potato. Werkte goed, maar helaas wel een keer gehad dat er andere brokjes tussen zaten. Wel goed door ze opgelost en uitgelegd. Nu voer ik brit care salmon and potato. Vergelijkbaar (ook qua prijs) maar zonder erwten en linzen en dergelijke.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 15:54

Wauw het gaat soms hard hier!
De discussie over castreren/steriliseren of niet vond ik erg interessant. Dank voor alle input daarvoor! Ik ga me er eens goed in verdiepen want ik weet er duidelijk nog niet genoeg van. Gelukkig is ze nu nog jong dus heb ik nog even.

Wij voeren nu nog wat de fokker voerde. Maar vind het lastig. Denk dat we het liefst wel bij brokken blijven, simpelweg omdat we weinig vriesruimte hebben, maar er is zooo veel op de markt en er zijn zooo veel meningen.

Daarop aanhakend; wat is normaal qua hoeveelheid poep voor een pup? :+
Woensdag hebben afspraak bij de DA voor inenting e.d. dus zal het dan ook eens bespreken, maar wij vinden dat ze best veel poept maar twijfel of het normaal is voor een pup haha.
Het is overigens wel normaal van kleur en vorm.

Verder zag ik nog wat puppy foto's langskomen van bezoekjes aan de fokkers/nestjes, superleuk! Wachten wordt steeds korter *D

Wij hebben de foto's van de fotograaf binnen en ze zijn zoo mooi.. heel blij mee <3

Afbeelding
Afbeelding

En met wat normale puppystreken erbij, doet ze het ook supergoed. Ze vind alles leuk en is heel stoer. Is vanochtend even meegeweest naar stal en dat vond ze ook vooral leuk haha. Niks spannends aan.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 15:58

Het is echt een knaptoetje!

Ik vond dat Fitz als pup ook veel (of vooral: vaak) poepte. Inmiddels gewoon normaal 2x per dag. Maar als pup gerust 4 of 5 keer een hoopje. Hij vond doorpoepen ook altijd lastig, ging op 3 verschillende plekken een keuteltje doen. Daar moest hij echt leren zijn rust in te nemen, maar uiteindelijk kon hij ook dat gewoon in 1 keer. Ik vermoedde dat hij zich gewoon nooit goed leeg poepte ondat hij er de rust niet voor had.

Ik voer naast KVV ook af en toe een brokdag, dan krijgt hij Carnilove tot nu toe.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 16:23

arabella2000 schreef:

Acana red. Bevat geen gevogelte.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 16:24

Leo schreef:
Het is echt een knaptoetje!

Ik vond dat Fitz als pup ook veel (of vooral: vaak) poepte. Inmiddels gewoon normaal 2x per dag. Maar als pup gerust 4 of 5 keer een hoopje. Hij vond doorpoepen ook altijd lastig, ging op 3 verschillende plekken een keuteltje doen. Daar moest hij echt leren zijn rust in te nemen, maar uiteindelijk kon hij ook dat gewoon in 1 keer. Ik vermoedde dat hij zich gewoon nooit goed leeg poepte ondat hij er de rust niet voor had.

Ik voer naast KVV ook af en toe een brokdag, dan krijgt hij Carnilove tot nu toe.

Ruilen? Ik heb er eentje die inmiddels dit jaar 7 word. En nog steeds in tig etappes poept. Die poept dus gerust 5/6 x per dag. Maar in totaal dezelfde hoeveelheid als mn andere honden in 2x doen :')

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 16:33

Wat een schatje is het! Zo’n leuk koppie. <3

Elvis poept zo’n 3-4 keer per dag, maar dan is het niet enorm veel per keer (1 à 2 drollen). Het lijkt mij logisch te verklaren doordat ze als pup ook nog meerdere keren per dag te eten krijgen, maar misschien denk ik dan te simpel hoor.

Wij zijn net weer even lekker naar het bos geweest. Het was echt heerlijk om te wandelen in het zonnetje. Elvis vindt het echt geweldig om stukjes mee te lopen en luistert ook al erg goed als ik hem weer terug roep. Nu ligt hij in diepe slaap alle nieuwe indrukken te verwerken.

Ik had - naar aanleiding van mijn bezoek aan het bos - nog wel een vraag omdat ik niet zo goed wist wat nou de etiquette is in deze situatie. Ik had net weer eens last van een opdringerige reu die ons lastig bleef vallen en een baas die hem (van grote afstand) niet teruggeroepen kreeg. Ik was toen erg aan het twijfelen of ik door moest lopen met mijn honden in de hoop dat de hond af zou haken of dat ik die hond moest vastpakken en naar de baas moest brengen op zo’n 100 meter afstand. Wat doen jullie in zo’n situatie?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 16:41

Ik weet niet of dit t gewenste antwoord is. Maar ik loop aan, luistert de hond niet krijgt ie een trap

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 16:50

Ligt aan de situatie, hoe opdringerig hij is. Als de hond dusdanig opdringerig is dat die hond mijn honden écht lastig valt, dus rijden, springen, etc, dan geef ik de eigenaar ook een vriendelijk verzoek te roepen en anders inderdaad ook na een keer wegsturen een trap.

Als de hond niet opdringerig is maar gewoon niet luistert geef ik de eigenaar meestal even tijd om te anticiperen op de situatie, dus hond komen halen oid. Als de eigenaar niet anticipeert en op meters afstand zonder resultaat blijft roepen dan loop ik door. Op die manier hebben wel wat eigenaren hun hond pas bij onze auto terug gekregen. Maarja, dan hoort hij niet van de riem hè. :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 16:53

Ik geef wel toe, ik schop zo’n hond eerder als ik met Djes of chick loop omdat die niet gediend zijn van vreemde opdringerige honden. En ik geen zin heb dat mijn honden hun tanden in die hond zetten. Dan kan ik t beter zelf oplossen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 17:16

Ik zou eerst proberen de hond weg te sturen, en te blokken van mijn honden. Als mijn honden geen last hebben van de hond dan zal ik hetzelfde doen als kim. Even tikd geven en dan doorlopen.

Van de week in het dorp kwam er een kleine koffer (boomertje) op ons af, los, in het dorp en geen eigenaar. Sta ik daar dan. De pup meteen in 'ik blaf je weg weg modus'. Normaal maak ik afstand zodat ik de focus weer op mij krijg, maar dat ding volgde natuurlijk.
Dus ben maar gewoon blijven staan en heb de honden hun ding laten doen. Ik heb ze niet afgeleid, niet korter genomen, gewoon niks.
Gelukkig heeft sky een flinke blaf, dus eigenaar kwam toch maar om de hoek kijken, hondje was zomaar ontsnapt....
Ik ben snotverkouden, train mijn honden om andere met rust te laten en dan dit... heb maar niet gezegd wat ik op dat moment dacht.

Maar goed. Middenin het dorp weglopen doe ik dan ook weer niet, iets met auto's. Met het feit dat ik bijna thuis was en als ik dan weer omdraai heb ik Bo in paniek. Die kan er echt niet tegen als we vlakbij huis weer teruggaan.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 17:24

Als Max word lastig gevallen en eigenaar grijpt niet in of hond luistert niet naar eigenaar. Dan trek ik die hond er gewoon vanaf! Zodat Max weet dat hij het zelf niet hoef op te lossen. Fijne er van is dat ie mij nu gelijk opzoekt als hij een hond niet meer leuk vind :)

Als het nodig is, trap ik ze er ook vanaf. Dat doe ik meestal als mijn mechels worden belaagd, maar dan heb ik mijn handen al vol aan hun :')

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 18:01

Sorry hoor maar ik vind het schoppen van je eigen en de hond van een ander echt een no go. De meeste honden zijn prima weg te dirigeren met een: ga jij maar even naar je eigen baasje. Of simpel commando ZIT!! En een koekje erin. Je zal verbaasd zijn hoeveel honden dat gewoon doen omdat ze het niet verwachten. Hoe meer drama jezelf maakt, hoe meer drama er is.
Niet alle honden eigenaren zijn even ervaren en iets meer begrip daarvoor is wel op zijn plaats. De meeste honden moeten worden niet kant en klaar geboren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 18:09

Er is niemand die zijn eigen hond schopt. :=

Wacht maar tot je belaagd wordt door een echt opdringerige hond, of een hond die volledig verkeerd reageert op jouw hond en dan aanvalt.

Zoals gezegd, ik roep eerst altijd een keer naar de eigenaar, geef ze de kans het probleem op te lossen, als de hond alleen komt kijken/ spelen wacht ik wel even, maar als de eigenaar niet anticipeert, dan niet hè, dan zie ik je wel bij mijn huis of bij mijn auto verschijnen. Maar als een hond de mijne aanvalt dan krijgt ie zonder pardon een schop naar zijn harses hoor.

Ik heb de mijne opgevoed, ben niet van plan ook nog de honden van andere op te voeden, dat doen ze zelf maar. Ook niemand zegt dat ze kant & klaar geboren moeten worden maar ik blijf erbij, als de hond niet luistert en zo'n gedrag vertoont hoort hij niet van de lijn, dan is hij zeker nog niet klaar om los te mogen lopen. Heeft niks met ervaring te maken verder.

Ik vind een vreemde hond zomaar een koekje geven ook geen goed idee, ze zullen maar een allergie hebben of iets anders waardoor snoepjes niet gewenst zijn.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 18:16

Bedankt voor jullie reacties. Het ging in dit geval echt om een hond die voornamelijk Melle lastig viel door hem naar de grond te willen duwen, op hem te willen rijden en hem obsessief ging besnuffelen. Daarnaast sprong hij ook een paar keer tegen mij op omdat hij bij Elvis wilde, dus dat leverde hem al een knietje op. Het was helaas een beest van zeker 40kg, dus mijn toch ietwat lieve knietje maakte niet zoveel indruk. Ik ben wel blij jullie reacties te lezen want dat maakt dat ik me dan niet zo asociaal voel dat ik ben doorgelopen en die hond op een gegeven moment echt even duidelijk gemaakt heb dat hij mijn honden niet lastig dient te vallen. :+ Ik kan dan zo aan mezelf gaan twijfelen of ik dan niet mega slecht bezig ben, maar ik vind het gewoon niet oké dat een andere hond mijn honden op welke manier dan ook lastigvalt. De eigenaar deed in dit geval echt niks en riep vanaf afstand alleen 100x “Belloooooo, hierrrrr!”, maar het was wel heel duidelijk dat Bello dat commando niet zo goed kende. Leuk dat je je hond loslaat in een losloopgebied, maar dat geeft hem geen vrijbrief zich onbehoorlijk te gedragen. Helaas lopen er in dit bos steeds meer mensen die hun hond bij de auto losklikken en er vervolgens niet naar om kijken totdat ze het tijd vinden om weer naar huis te gaan.

Bij jonge honden of honden die even bananen in de oren hebben, maar niet opdringerig/vervelend zijn, wacht ik vaak wel even als ik zie dat de eigenaar mijn kant op komt om de hond aan te lijnen of loop ik iemand even tegemoet. Daarvan denk ik dan “Kan gebeuren” en ik zou het in zo’n situatie ook fijn vinden als iemand dan even wacht.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 18:41

Jennyj01 schreef:
Sorry hoor maar ik vind het schoppen van je eigen en de hond van een ander echt een no go. De meeste honden zijn prima weg te dirigeren met een: ga jij maar even naar je eigen baasje. Of simpel commando ZIT!! En een koekje erin. Je zal verbaasd zijn hoeveel honden dat gewoon doen omdat ze het niet verwachten. Hoe meer drama jezelf maakt, hoe meer drama er is.
Niet alle honden eigenaren zijn even ervaren en iets meer begrip daarvoor is wel op zijn plaats. De meeste honden moeten worden niet kant en klaar geboren.

Er schopt niemand zijn eigen hond.

Maar als ik Jipperd even als voorbeeld neem, die is laatst weer belaagd door twee staffordachtige honden welke niet loslieten na een schreeuw. Deze heb ik er er ook echt af moeten schoppen.
Als andermans hond mijn hond belaagd, dan gaat die er echt niet zachtzinnig eraf gehaald worden. Hadden ze hun hond maar moeten opvoeden. Want door zulke fratsen worden wij elke keer weer stappen terug in training gezet.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 18:48

Jennyj01 schreef:

Wat moet ik dan doen? Mijn mechelaars zijn reactief, loop altijd met hun in een aanlijnplicht gebied.

En elke negatieve ervaring zorgt er weer voor dat we heel wat stappen terug moeten doen in de training.

Dus ik heb geen tijd om rustig zit te zeggen en een snoepje erin te mikken.