Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 14:36

Hier al jaren kivo kvv. En wij hebben eigenlijk 0,0 verschil gemerkt in de afgelopen jaren. Maar dat kan per batch verschillen. Wie weet hebben wij geluk gehad en andere niet bijv. Ook geen klachten gehad van mn puppybaasjes. T enige wat ik heel jammer vind is dat hun basis gevogelte is.. de vismix vind ik wel troep en de 5 diersoorten voer ik niet
Daarom wissel ik af met kiezebrink,alroda en darf. Om wat meer te kunnen doen qua afwisseling.

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:47

KimD schreef:
Het is overigens echt grappig hoe je al die FBH honden eruit haalt, die zien er echt allemaal hetzelfde uit. :D

Met wat training en de goede handler zullen er vast resultaten te halen zijn.

Wat bedoel je met FBH? :) from borders home ?

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:27

cursebreaker schreef:
Hoewel ik ook een groot liefhebber van paars ben, zou ik voor Cody idd de andere kleur kiezen; echt super mooi staat 'm die <3

Sem
Ahh mooie keus hoor en gaat hard idd, maat L. Ik wil voor Arya ook nog een Anny-X erbij tzt.

-

Ik ben net terug van een wandeling met Cupcakes & Jip, zonder Arya. Gister heel veel gedaan, dus A. krijgt even een rust dag vandaag. Morgen weer samen wandelen met cupcakes en KimD.

Gister losloop wandeling gehad en was heeeerlijk! Erna terrasje gedaan. Terras zat Stampvol (mooi weer, zaterdagmiddag) dus het was een vuurdoop, maar overall gezien heeft Arya het heel erg netjes gedaan rekening houdend dat ze met terrasjes minder ervaring heeft. Erna door Kim nog verwend met home made kippensoep en met z'n allen bank gehangen en F1 quali gekeken bij haar thuis. Was een mentaal drukke dag voor d'r, maar wel blij dat we bepaalde dingen hebben gedaan/kunnen oefenen zo *\o/*

[ [url=m/aF6cSg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FgA8VE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BWWo4T.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/27f6Eg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Willemijn had nog een bestelling mee met 2 nieuwe woolly wolf halsbanden. In luv <3

[ [url=m/cAvC0l.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh jeetje, mijn hond wil ineens niet meer wandelen zonder dat hij een Woolly Wolf halsband om heeft O:) . Het is een 'normale' clip toch? Niet zo eentje die eerst ergens door moet voor hij vast kan? Dat vind de 'grote baas' nl niet fijn en dan belandt de halsband aan de kapstok :D .

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 19:47

Is een gewone clip! Ik ben toevallig ook kortgeleden eigenaar geworden van een Woolly Wolf halsband :))
Afbeelding

Alvast voor als hij groter is. :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:10

meisie94 schreef:
KimD schreef:
Het is overigens echt grappig hoe je al die FBH honden eruit haalt, die zien er echt allemaal hetzelfde uit. :D

Met wat training en de goede handler zullen er vast resultaten te halen zijn.

Wat bedoel je met FBH? :) from borders home ?

Yes!

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 20:27

Leo schreef:
Is een gewone clip! Ik ben toevallig ook kortgeleden eigenaar geworden van een Woolly Wolf halsband :))
[ [url=m/WS7vgu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alvast voor als hij groter is. :+

Dank je wel! Hele mooie set <3

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 22:48

PSvanLot schreef:
Kivo heeft fijne spullen vind ik. Haalde eerste alles bij de dierenwinkel, maar Kivo is beduidend goedkoper en de hond vind het erg lekker en doet het er goed op.

Waarom pas volwassen over op brok van Kivo?

Simpel omdat ik nu nog 13 kilo wolf of wilderness heb staan en ze bijna 8 maanden is.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 22:50

kiwiwitje schreef:
Hier al jaren kivo kvv. En wij hebben eigenlijk 0,0 verschil gemerkt in de afgelopen jaren. Maar dat kan per batch verschillen. Wie weet hebben wij geluk gehad en andere niet bijv. Ook geen klachten gehad van mn puppybaasjes. T enige wat ik heel jammer vind is dat hun basis gevogelte is.. de vismix vind ik wel troep en de 5 diersoorten voer ik niet
Daarom wissel ik af met kiezebrink,alroda en darf. Om wat meer te kunnen doen qua afwisseling.

Mag ik vragen waarom je vismix troep vindt?

Voor de eerste lading heb ik van alles wat besteld. Heb het voorbeeld menu van voerwijzer gepakt met onder andere dus de vismix

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 00:34

Jamiefris schreef:
PSvanLot schreef:
Kivo heeft fijne spullen vind ik. Haalde eerste alles bij de dierenwinkel, maar Kivo is beduidend goedkoper en de hond vind het erg lekker en doet het er goed op.

Waarom pas volwassen over op brok van Kivo?

Simpel omdat ik nu nog 13 kilo wolf of wilderness heb staan en ze bijna 8 maanden is.

Haha dat zou ik dan idd ook eerst op maken!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 06:17

Jamiefris schreef:
kiwiwitje schreef:

Mag ik vragen waarom je vismix troep vindt?

Voor de eerste lading heb ik van alles wat besteld. Heb het voorbeeld menu van voerwijzer gepakt met onder andere dus de vismix

Tuurlijk. T is net pap. En t stinkt vreselijk vind ik. En mijn honden/katten blijkbaar ook want ze eten t slecht tot niet.

Zoe_97

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 06:35

Ik voer ook kivo aan teven met pups en de pups worden hier afgespeend op kivo KVV en brok zodat baasjes makkelijk kunnen kiezen wat ze willen voeren.
Ik ben het met Kim eens, ik ben super tevreden hiervan. Maar gisteren voor het eerste de 4 vissoorten open gemaakt en mijn alleseter hond laat het gewoon staan. Terwijl alle andere smaken vlot binnen geschoven worden (en ze gek is van vis want ze krijgen ook brok met haring en zalm)

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 07:54

kiwiwitje schreef:
Tuurlijk. T is net pap. En t stinkt vreselijk vind ik. En mijn honden/katten blijkbaar ook want ze eten t slecht tot niet.

O ja, die vismix. Dagen rook ik nog de vislucht. Beer eet dan wel alles, maar echt die vismix was vreselijk! Ook nog een tijdje een vismix van een ander merk gehad en die was veel minder visserig qua geur.

Hier nog steeds tevreden met het geven van brok. Het vers in combinatie met het darmprotocol hebben hem heel erg goed gedaan, maar op brok blijft hij nu ook goed.

Prachtige foto's van wandelingen komen er voorbij!

KimD dank voor de zooplus tip! Vandaag komt de baskerville als het goed is binnen. Ben benieuwd :)

-------------------------------------------------------------------------
Wij hebben zeer waarschijnlijk woonruimte gevonden in Canada. Op een domein van 7 hectare bos / bramen /meer. Zoals zoveel in Canada is niet het hele gebied omheind, dus het wordt even uitzoeken hoe we dat het best met Beer gaan doen.

Vandaag komt ook zijn nieuwe tuigje binnen. Een Dog copenhagen comfort walk (las er veel goede dingen over in dit topic). We hebben best wat tripjes gepland de komende tijd en had opeens zoiets van: wat als zijn tuigje opeens stuk gaat? Dus maar een extra / reserve gekocht!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 08:00

Ik heb een DC comfort walk air maar vind hem zo stug op die kleine lijfjes!
Heb hem 2de hands gekocht voor mn oudje die ineens soms uit t niets gaat rennen en dan een ruk geeft aan haar lijn maar hij zit bij haar niet fijn.
Zijn ze altijd zo stug of niet?
Bij die naakies schuurt dat zo snel.
Wat is jullie ervaring want weet dat veel hem gebruiken hier in t topic.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 08:18

Oshaa schreef:
kiwiwitje schreef:

O ja, die vismix. Dagen rook ik nog de vislucht. Beer eet dan wel alles, maar echt die vismix was vreselijk! Ook nog een tijdje een vismix van een ander merk gehad en die was veel minder visserig qua geur.

Hier nog steeds tevreden met het geven van brok. Het vers in combinatie met het darmprotocol hebben hem heel erg goed gedaan, maar op brok blijft hij nu ook goed.

Prachtige foto's van wandelingen komen er voorbij!

KimD dank voor de zooplus tip! Vandaag komt de baskerville als het goed is binnen. Ben benieuwd :)

-------------------------------------------------------------------------
Wij hebben zeer waarschijnlijk woonruimte gevonden in Canada. Op een domein van 7 hectare bos / bramen /meer. Zoals zoveel in Canada is niet het hele gebied omheind, dus het wordt even uitzoeken hoe we dat het best met Beer gaan doen.

Vandaag komt ook zijn nieuwe tuigje binnen. Een Dog copenhagen comfort walk (las er veel goede dingen over in dit topic). We hebben best wat tripjes gepland de komende tijd en had opeens zoiets van: wat als zijn tuigje opeens stuk gaat? Dus maar een extra / reserve gekocht!

Wat gaaf in Canada!!

Ik vind de DC comfort heel fijn.

Betreffende stugheid of schuren kan ik er weinig van zeggen. Heb hem tweedehands en het is stevig en naar mijn idee niet stug.
Schuren kan ik niks van zeggen met Sello zijn dikke vacht.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 08:20

Sello weer naar dierenarts. Nu weer een zeer oor.

Iemand hier zijn of haar hond tegen ziektekosten verzekerd? En als dat zo is, wat is een goede verzekeraar

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 08:26

Hier 3 verzekerd vd 4 en zitten alle 3 bij Ohra (voorheen Reaal en daarvoor Proteq)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 08:27

PSvanLot schreef:
Sello weer naar dierenarts. Nu weer een zeer oor.

Iemand hier zijn of haar hond tegen ziektekosten verzekerd? En als dat zo is, wat is een goede verzekeraar

Hier Jip sinds afgelopen jaar verzekerd na het grapje in Utrecht. Ik zit bij Ohra met het aanvullende pakket aangezien deze lompe olifant geregeld tegen een boom loopt of over de kop gaat. :+

Wij gaan zo nog voor een laatste wandeling op pad met Cursebreaker en daarna gaan we weer naar huis. Gisteren hebben we 14 km gelopen met KimD :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 09:11

Wat bijzonder zeg, Canada. Gaaf!

Ik snap wel wat je bedoelt met stugheid van het DC tuigje. Dan is een gevoerd Anny X tuig denk ik zachter (ten minste, dat verwacht ik, vandaag komt ons Anny X tuig binnen als het goed is). Al ben ik wel gewoon tevreden met het DC tuig. Maar op een naakt huidje is dat natuurlijk minder prettig.

Hier geen ervaring met verzekering en/of vers voeren. Hopelijk is Sello snel van zijn oorpijn af!

Fijne wandeling CupCakes_ en Cursebreaker! :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 10:25

Sem_ schreef:
Wat bijzonder zeg, Canada. Gaaf!

Ik snap wel wat je bedoelt met stugheid van het DC tuigje. Dan is een gevoerd Anny X tuig denk ik zachter (ten minste, dat verwacht ik, vandaag komt ons Anny X tuig binnen als het goed is). Al ben ik wel gewoon tevreden met het DC tuig. Maar op een naakt huidje is dat natuurlijk minder prettig.

Hier geen ervaring met verzekering en/of vers voeren. Hopelijk is Sello snel van zijn oorpijn af!

Fijne wandeling CupCakes_ en Cursebreaker! :D

Wil je mij laten weten of het Anny x tuig zachter is als je hem binnen hebt?

Anders ga ik weer voor een perfect fit tuig maar ben zelf kwa kwaliteit niet echt te spreken over dit tuig.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:06

Als ik me mag melden ertussen haha; Anny-X ligt idd wel zachter vind ik. Ik heb zelf de Walk Air van DC voor Arya, en zie de Anny-x bij de herder van m'n schoonzus. Heeft ook op vrijwel alle honden-modellen een fijne ligging vind ik, die Anny-X. Ik zou persoonlijk voor de nakies dan eerder daarvoor kiezen, afgaand op wat ik zie met DC en Anny-X. Hier gaan we zelf af stappen van de DC tuigen - vind ze niet meer zo fijn zitten bij Arya, ze zijn te compact geworden voor haar lijf) en volledig naar Non-stop wat 'gewone' tuigen betreft. Ben daar gewoon erg tevreden over. De Anny-X nog over getwijfeld omdat die qua pasvorm erg goed is , maar heb van meerdere kanten gehoord (en merk 't zelf al in gebruik tijdens het wandelen met de hond van schoonzus) dat deze met een grotere/zwaardere hond die nog wel eens in de lijn kan hangen weer minder sterk/kwalitatief lijkt te zijn en daarin is de NS line harnas dan wel weer heel erg goed, dus ga hierbij blijven voorlopig. Er komt dus binnenkort een 2e NS bij en dan ga ik de DC tuigen verkopen.

Oshaa
Oh wauw, 7 hectare!!! super gaaf! En qua omheining zul je daar vast tzt wel wat op gaan vinden. Misschien als je eenmaal daar bent kijken bij de bouwmarkten e.d. en lokale mensen hoe zij dit aanpakken bv. Je zult daar misschien weer heel andere materialen krijgen als hier.

PSvanLot
Oei, oorpijn is niet fijn. Hopelijk kun je snel behandelen en trekt het weer snel weg!

edit:
Leo
Die set is ook echt super mooi!
Die halsband wil ik denk ik ook nog wel eens erbij haha. Ik heb nu beide halsbanden gebruikt en ben er erg blij mee. Ze zijn zo leuk <3

--

Mooi rondje van 6,8km met CC & Jipperd gelopen hier op de heide. We zouden een heuvelland route gaan doen, maar ik kwam er vanochtend achter dat ik m'n ID kwijt ben - die ik voor m'n Parijs trip as vrijdag nodig heb. Dus ik moest zorgen dat ik voor 14:00 bij de gemeente ben geweest (+ nieuwe foto maken) om spoed ID aan te vragen. Gelukkig was Willemijn zo lief deze kant op te komen, dat scheelde mij in totaal wel 40min minder reistijd en had ik wat meer speling.

Lekker rustig op de heide, mooie uitzichten gehad en die 2 monsters van ons hebben zich net als ons goed geamuseerd *\o/* Foto's komen er nog aan xD

--

Wat die vis mixen van niet alleen kivo betreft, maar veel andere merken ook; daar zit vaak maar een klein aandeel vette vis in, vaak weet je de verhoudingen ook niet etc... Ik zou zelf kiezen voor een enkelvoudige vis rol van een vette vis zoals zalm, haring... eventueel aangevuld met een goede omega 3 olie bv. Die vis mixen zou ik persoonlijk iig niet als enige vis aandeel voeren binnen een volledig rauw menu. Dan zijn er echt betere opties vind ik :) Ik geef bv. ook een vis mix van BARFmenu omdat die in het pakket erbij zit, en die eet Arya ook prima. Maar ik vul dit wel aan met af en toe volledige zalm rollen en omega 3 olie bv, zodat ze wel de goede vetten binnenkrijgt.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:02

Thanks CB voor je reactie!
Het scheelt dat mn naakies niet echt trekken en weinig wegen,Parel is een beetje dement denk die begint ineens uit het niets heel blij te rennen en hangt dan in haar halsband waardoor ze gaat hoesten.
Voor over haar jas/trui is de DC prima maar nu de zomer eraan komt wil ik toch voor een zachter tuig gaan.
Maar wat jij zegt over AnnyX kwalitatief zou hier denk niet echt aan de orde zijn maar denk t over t hoofd aantrekken weer wel.
Stof om overna te denken dus.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:08

Ja, ik denk idd dat het voor jullie zeker een optie is, mits het over de kop aandoen lukt. Maar ik vind het tuig wel heel erg goed mee geven, dus het kost bij deze vind ik echt niet veel moeite om aan te krijgen. Misschien met heeeeel veel lekkers even oefenen? Of is het echt pertinent iets wat niet lukt? Dat maakt het dan idd iets lastiger. Zo denk ik idd dat het wel een mooie optie zou zijn qua materiaal, maar is soms idd lastig met afwegingen maken. Misschien eens overleggen met bv. Dierenoppas Amersfoort of je kunt passen en retourneren mocht het niet zijn wat je verwacht/hoopt? Zij heeft veel keus in Anny-X :j Dan zou je kunnen bestellen, passen en kijken hoe het gaat en anders terugsturen bv.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:10

cursebreaker schreef:
Ja, ik denk idd dat het voor jullie zeker een optie is, mits het over de kop aandoen lukt. Maar ik vind het tuig wel heel erg goed mee geven, dus het kost bij deze vind ik echt niet veel moeite om aan te krijgen. Misschien met heeeeel veel lekkers even oefenen? Of is het echt pertinent iets wat niet lukt? Dat maakt het dan idd iets lastiger. Zo denk ik idd dat het wel een mooie optie zou zijn qua materiaal, maar is soms idd lastig met afwegingen maken. Misschien eens overleggen met bv. Dierenoppas Amersfoort of je kunt passen en retourneren mocht het niet zijn wat je verwacht/hoopt? Zij heeft veel keus in Anny-X :j Dan zou je kunnen bestellen, passen en kijken hoe het gaat en anders terugsturen bv.

Oefen heeft niet zoveel zin meer bij haar 13 jaar,snapt het allemaal niet meer zo,doof en geen gehoorgangen ect,wil haar geen stres meer aan doen.
Maar als t meegeeft lukt het wel denk.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 15:12

Oeh ja snap ik inderdaad!

Dan zou ik eens contact leggen met een verkoper zoals bv Dierenoppas Amersfoort. Als het goed is doet zij echt niet moeilijk over passen en retourneren als het geen match is op wat voor manier dan ook - mocht je voor AnnyX gaan. Qua andere merken zijn er meestal ook wel verkopers te vinden waarvan je mag pasen en retourneren.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 18:47

Geven jullie ook iets anders met vis in plaats van dan die vismix? Lees dat de vetten en dergelijke van vis wel weer goed zijn.