Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 21:56

Nicky, je hebt bij Apeldoorn de Cantharel, huisdieren toegestaan en hier op de Veluwe prachtig wandelen. Vlak daarbij heb je een heel mooi groot losloopgebied het Leesten en nog veel meer inde buurt. Wil je water, is Bussloo leuk. En zat mooie stukken hei en bos. Maar Limburg is idd ook prachtig natuurlijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 07:31

Zeker nu in Limburg goed te doen, er is bijna niks van toeristen en het is nog relatief goed weer waardoor je nog veel en lekker kunt wandelen zonder verkleumd of zeiknat thuis te komen! En alles is goedkoop. :')

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 08:30

Ik ken helemaal niets van Zuid-limburg maar toen de show in maastricht was zijn wij ook naar Valkenburg geweest. Zeer leuk stadje, super schattig en heel erg netjes (of is dat iets gewoon "Hollands" ? :P ) Er was toen ook een soort straattheater etc. :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:44

xLaraaj schreef:
Ik ken helemaal niets van Zuid-limburg maar toen de show in maastricht was zijn wij ook naar Valkenburg geweest. Zeer leuk stadje, super schattig en heel erg netjes (of is dat iets gewoon "Hollands" ? :P ) Er was toen ook een soort straattheater etc. :)

Valkenburg is denk ik niet 'typisch Nederlands' haha, meestal propvol toeristen, maar buiten het seizoen wel heel leuk :j
Rond de kerst ook leuk: kerstmarkten in de grotten, mooi versierd. En ieder jaar levende standbeelden in het centrum te vinden en regelmatig straattheater ja.
Nadeel is wel dat je vaak over de hoofden kunt lopen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:49

Oei neen bedoelde dat op de netheid. :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:53

xLaraaj schreef:
Oei neen bedoelde dat op de netheid. :D

Ah op die manier. Nou, op zich is Nederland denk ik best netjes voor wat betreft straatvuil in vergelijking tot veel andere landen ja. Maar dit soort toeristische trekpleisters doen wel éxtra hun best natuurlijk :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:50

Valkenburg is momenteel idd voor Valkenburgse begrippen echt uitgestorven, dus als je het stadje wil ontdekken is echt Nu het moment haha! Ik ben er laatst met Arya geweest nog omdat het Zo rustig was, waardoor het voor haar net genoeg was qua prikkels allemaal en zo kon ik op m'n gemakje alles eens mooi bekijken. Normaal kom ik er echt Niet, want je blijft kapot van de toeristen :') Ben er zelf 10min vandaan opgegroeid. Normaliter, buiten Corona om, zijn de kerstmarkten in de grotten wel echt eens leuk om gedaan te hebben - mits je tegen drukte kan haha. Qua netheid was het idd echt bijzonder goed schoon ja, maar wat skippy zegt; denk dat ze op dat soort plekken extra hun best doen haha.

op deze plekjes in het centrum vind je normaal ook Overal mensen, nu af en toe eentje waardoor ik gewoon foto's kon maken zonder mensen erop - ongekend haha
Afbeelding

Tussen delen van de oude kasteel ruïne in. 2 mensen tegengekomen op dit stuk; normaal kun je hoofden tellen op dit pad.
Afbeelding

het Eet straatje, waar het normaal ook bruist van de mensen die gezellig overal op de terrasjes zitten te eten en drinken - ook in de winter, want alles is super goed verwarmd en dekentjes overal
Afbeelding

Afbeelding

En wat Kim ook zegt; momenteel is het echt aan te raden om hier te komen wandelen want ook op de trekpleisters zoals Epen e.d. waar normaal de parkeerplaatsen vol staan doordeweeks ook, is het nu heel erg rustig dus je kunt vooral doordeweeks echt vrijwel overal rustig wandelen nu. Vorige week nog in vijlen geweest waar de parkeerplaats zo leeg was als ik 'm nog nooit had gezien, zelfs voor doordeweekse begrippen. In de weekenden daarentegen is het wel gewoon erg druk overal dus dan zijn de grotere/bekendere wandel plekken en routes wel minder leuk vind ik - dan kom je echt om de haverklap mensen tegen. Maar is ook maar net wat je erg vind of niet haha. Ik kom liever gewoon zo min mogelijk mensen tegen zodat ik in rust van de omgeving kan genieten <3

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:56

Ooh wat ziet dat er tof uit!!

Nou ik heb geboekt!!!

https://www.oud-holset.nl/index.php

Lemiers.

Het was dit of een hotel.... hahaha nou die keus was makkelijk!

En 'alles' in de buurt wat jullie vermeld hebben! :D

Kan je die wandelroutes makkelijk vinden? Of hebben jullie (mag via PB om het topic niet te vervuilen := ) linkjes naar de parkeerplekken waar je direct er op kan of iets? :D

Heb er zin in! *\o/*

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:04

Oh, in Holset/Lemiers! super leuk!! Dan zit je echt HEEL KORT bij KimD haha!
En bij mijn oude stal in Harles (Vijlen) - loopafstand!

Ik ga even voor je achter die wandelroutes/parkeerplaatsen na; heb nog een leuke site! En KimD en arabella zullen ook vast nog heel wat leuke tips hebben! Zij hebben al wat meer kilometers gemaakt in het heuvelland als mij!

Parkeerplaatsen vind ik een RAMP altijd - als ik de grotere plekken wil vermijden vooral. Ik rijd vaak gewoon doelloos rond richting een dorpje waar ik graag wil lopen en zoek dan naar plekjes :'). Niet alles is altijd goed te vinden online e.d. Ik sla ze erna op in Google Maps. Maar een aantal parkeerplaatsen, de grotere, zijn idd wel gewoon goed te vinden en van daaruit starten dan ook vaak veel routes dus ik zal wat ik weet wel even in PB delen :j

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:12

Alle tips zijn welkom! :D

Mn vriend zei: Wil je zó graag naar Duitsland dat je maar aan de grens wilt gaan slapen? :') :')

Dus ik zei: We gaan een nachtje weg of niet... Ik ga niet om de hoek slapen, dan heb ik nog geen gevoel van vakantie :o
En Mezzy is dan 8 maanden als we alleen wandelen (zonder spelende honden) dan wandelt ze gewoon een uur mee tegenwoordig.
Ik kijk het niet zo op de minuut aan, ik kijk naar Mezzy

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:47

Je kunt het allemaal nog combineren met een tripje naar de Teverenerheide als je wilt hahaha. Dat ligt vlak bij Schinveld over de Duitse grens - voor mij 10min rijden bv. Dan heb je nog een stukje DL meegepakt :') Ik vind het erg leuk wandelen daar - deze week nu 2x geweest. Gister nog;

Dit is echt maar een klein stukje van de heide, maar heb je een beetje een idee;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier is veelal plat, met mooie stukken bos en water - maar heb nog lang niet alles ontdekt daar dus misschien is er nog meer diversiteit te vinden. Zal vanuit Holset een half uurtje rijden zijn ongeveer. De Brunssummerheide is dik 20minuutjes. De brunssummerheide bv. is dan weer heel erg heuvelachtig met bos, heide en zandvlaktes (heb ik veeeel foto's van als je daar meer van wilt zien nog)

En je kunt dan idd wel leuk wandelen al met Mezzy hoor. Op die leeftijd ging ik met Arya ook lekker al eens het heuvelland in enz. Zeker als je een beetje combineert met de wandelingen qua intensiteit, afhankelijk van waar je gaat lopen.

De Duitse Eifel is bv. ook erg mooi - zou je in de toekomst misschien kunnen combineren. Dat je Zuid Limburg meepakt op doorreis en vanuit hier dan doorrijdt naar de Eifel. Dat is ongeveer 2,5u tot Aan de Eifel, afhankelijk van waar je daar precies naartoe wilt, dan nog wat langer soms maar dus wel ook heel goed te doen bv.

Je gaat eigenlijk gewoon te weinig tijd hebben, want je kunt echt zoveel verschillende soorten wandelingen doen in de hele wijde omtrek hier. Dus ik zou ook zeker eens wat websites opzoeken met wandelroutes waar foto's bij staan zodat je eens een selectie kunt maken voor jezelf.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:26

Wauw ik denk dat ik volgend jaar (als Corona er nog steeds is) maar een weekje boek... :Y)

Ik denk dat wij ons prima gaan vermaken *\%/*

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:46

Ik heb voor m’n verjaardag van m’n ouders een weekendje weg bon gekregen, dus misschien dat we dan met Otje ook wel die kant op komen :D
Twijfel nog of ik een superluxe spa hotel wil boeken en dat Otje gaat logeren bij m’n ouders, of we met Otje lekker een weekendje weggaan. Nog even over nadenken :+

Super mooie omgeving iig!

Oh en gefeliciteerd Nynkster! Fijne dag vandaag! Y)(^) **\O/** **\O/**

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:06

Wat grappig! De eigenaren zijn bekende van ons, hele leuke en gastvriendelijke mensen. Ik kan ook zeker het eten aanraden, wordt met véél liefde bereid. <3 Maar je zit inderdaad in de achtertuin bij ons. :Y)

Ik zal straks het een en ander sturen, moet je me even zeggen hoelang/hoever jullie willen wandelen.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:23

KimD schreef:
Wat grappig! De eigenaren zijn bekende van ons, hele leuke en gastvriendelijke mensen. Ik kan ook zeker het eten aanraden, wordt met véél liefde bereid. <3 Maar je zit inderdaad in de achtertuin bij ons. :Y)

Ik zal straks het een en ander sturen, moet je me even zeggen hoelang/hoever jullie willen wandelen.

oh echt wat leuk!!

Het eten zit er nu standaard bij ivm corona. Ik zag hertenbiefstuk op de kaart staan <3

Leuk!!

Zo'n beetje een uurtje per wandeling?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:56

Nicky
Denk idd dat jullie je prima gaan vermaken ja! Erg benieuwd hoe het jullie gaat bevallen!

Warboel
Jaaa lekker naar Limburg komen met Otje!!

---

Hier is eentje met een serieuze taak bezig: De kerstboom en vooral haar pakketjes bewaken van kiwi en Beerbox. Do.not.touch - IT'S MINE

Afbeelding

en vandaag komt als het goed is nog de kerst deluxe box van Ekowolf binnen *\o/*
#VerwendNest

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:18

Cody heeft een goodiebag van de Jumper gewonnen en krijgt een jaar lang een ere plekje aan hun muur! *\o/*

Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:19

Nicky leuk vooruitzicht wandelen en slapen in limburg.

Zo Cursebeaker ze word echt verwend. Hier ook hoor cadeautjes voor Senna met sint en kerst. Straks ff der pakje nog ophalen voor morgenavond. Voor kerst heb ik ook bijna alles al in huis.

Had voor de grap een truitje voor der besteld omdat ze alsmaar onder de dekens en kussens kruip met de kou. Nou ze is er dik tevreden mee. Alleen Paul wat minder. :+

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:19

Kiimm_ schreef:
Cody heeft een goodiebag van de Jumper gewonnen en krijgt een jaar lang een ere plekje aan hun muur! *\o/*

[ Afbeelding ]

Gefeliciteerd *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 12:31

punjab schreef:
Nicky leuk vooruitzicht wandelen en slapen in limburg.

Zo Cursebeaker ze word echt verwend. Hier ook hoor cadeautjes voor Senna met sint en kerst. Straks ff der pakje nog ophalen voor morgenavond. Voor kerst heb ik ook bijna alles al in huis.

Had voor de grap een truitje voor der besteld omdat ze alsmaar onder de dekens en kussens kruip met de kou. Nou ze is er dik tevreden mee. Alleen Paul wat minder. :+

Ik ben hier aan t wachten tot de voorraad in deze shop weer aangevuld word
https://sbt1935.com/webshop#!/fleece-coat/sort/manual

Dan krijgen ze hier allemaal een fleecetruitje.
Vooral voor buiten maar chick wil hem in de echte winter ook binnen.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:45

Ik zie echt al jullie cadeaus

Ik voel mij plots een slechte puppy mama! hahaha
Wij hebben niet eens de kerstboom opgezet vanwege puppy-sloopgraag. :o
en ze krijgt dus ook geen cadeautjes :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:48

Nicky91 schreef:
Ik zie echt al jullie cadeaus

Ik voel mij plots een slechte puppy mama! hahaha
Wij hebben niet eens de kerstboom opgezet vanwege puppy-sloopgraag. :o
en ze krijgt dus ook geen cadeautjes :')

De heren hier durven niks uit te pakken haha, dus die krijgen altijd wel iets extra's op kerstavond, maar geen cadeauboxen hoor, een knisperend papiertje is al té eng. Toby durft zelfs niet eens een snack uit de snacktrommel te pakken, en die knispert niet :')

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:14

Oh kiwitje die paarse is leuk op die site. <3

Afbeelding

Hier krijg Senna ook geen kerstboxen. Maar wat lekkers om te kluiven. En het pakje van vandaag is een nieuwe kartband om te spelen. Ook bij ouders en schoonouders lig er wat lekkers voor der onder de boom.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 13:23

Leuk he <3 t idee is om er 7 te bestellen. Allemaal 2 en een puppy versie

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:27

Skippy01 schreef:
De heren hier durven niks uit te pakken haha, dus die krijgen altijd wel iets extra's op kerstavond, maar geen cadeauboxen hoor, een knisperend papiertje is al té eng. Toby durft zelfs niet eens een snack uit de snacktrommel te pakken, en die knispert niet :')

Ik ben bang dat als ik mn kerstboom neer zou zetten Mezzy Kerstboom + versiering wel even opnieuw zou decoreren. :')

Mezzy is nergens bang voor... een voordeel maar ook een nadeel. :')