Mijn kleine dondersteen. Mevrouw ontsnapte gisteren steeds uit de ren om door de keuken te gaan rennen. Ze vind Kito super leuk. Kito vind haar nog wel een beetje spannend. Als ze uitgerend is klimt ze met broertjes op de bank om bij je te komen slapen
Isabel_k
Geplaatst: 02-10-20 17:55
Ik ga echt stuk om de kop van die rooie. Net die van mij
Hier doet hij alsof hij slaapt maar stiekem speelt hij met de rafels van mijn spijkerbroek
ILoveJip
Geplaatst: 02-10-20 20:45
Fireheart schreef:
je hebt pb!
Jaaa dan heb ik een nieuw slachtoffer om op de foto te zetten
Isabel_k
Geplaatst: 02-10-20 23:11
Hebben jullie bijnamen voor jullie katten? Het viel me net op dat ik Pjotr eigenlijk altijd Pjotr noem. Maar dat is natuurlijk maar 1 lettergreep. Evita noem ik vaak Vita of Kleine Muis (ze is grijs en klein )
Bij mijn paarden is dat eigenlijk hetzelfde. Mijn ruin Joep noem ik meestal Joepie maar verder is dat de enige echte bijnaam (naast haarbal). Mijn merrie heeft wordt nooit bij haar volledige naam genoemd (Rimska). Dat is altijd Rims, Rimpel, oma, Dikbil, (onvriendelijk bijvoeglijk naamwoord) heks en nog heel veel meer
Ik loop ook de hele dag met namen te roepen. Pip, pippy, pippetje. Myka is vaak wel gewoon Myka. Maar daarnaast zijn beide: moppie(s), knappie(s), lieffie(s), kinders. Klinkt vast allemaal onnozel als een buitenstaander bij mij op bezoek is.
Bij mij reageren alle dieren ook op “Willen jullie snacks?” Dat betekend gewoon dat ze eten krijgen. Zeker mijn cavia reageert daar goed op
ILoveJip
Geplaatst: 03-10-20 08:37
Als ik ze samen aanspreek zeg ik meestal 'hallo dames of kleine monsters/aapjes/munchkins'.
En als je op een bepaalde toon 'Hallo' zegt om ze te begroeten mauwen ze dat in dezelfde toon terug
Luna wordt vaak: Loentje, of kleine aap/dame/prinses. Abby wordt vaak: Abs, klein monster, kleine knuffel(beer), dikje of dikzakje.
Hun bijnamen zegt ook meteen iets over hun karakter haha
De kat bij mijn ouders heet Manoe, dat wordt altijd: Noetje, Noedels, Manoedels of theezakje. En hun hond heet Bayka: Baykie of Kaatje.
Elise_K
Geplaatst: 03-10-20 09:10
Wij hebben woensdag ook onze kittens opgehaald van bijna 8 weken
King Julian
Catniss Everdeen
Het is even zoeken, en veel informatie opzoeken want het zijn onze eerste kittens, maar tot nu toe gaan ze heel goed! (Vroeger heb ik bij mijn ouders wel een kat gehad, maar dat was een buitenkat die ook in de schuur sliep en af en toe een paar uur binnenkwam, is toch heel anders)
Morrie
Geplaatst: 03-10-20 09:35
Pamuk noem ik vaak Tutti, mijn man noemt haar Bolle (hij kan de naam Pamuk niet onthouden
Ik heb als algemene naam voor Perry, Pjotr en Evita (mijn cavia dus ook) 'Huisdieren!' . Meestal gevolgt door hun eten en drinken. De paarden noem ik vaak 'de veertjes'. Vroeger noemde we hen vaak Pferden omdat er heel veel duitse toeristen bij ons langskamen. Mijn broertje kon dat niet uitspreken en maakte er veertjes van. Die is blijven hangen.
Verder is shiro ook wel: Pretty boy, gorgeous Origan ook wel: Snorrie, ori, of (liefkozend) fat-ass (hij is echt een beetje vet maar geen mogelijkheid bijna om hem af te laten vallen en ook nog eens super lomp) Sierra heet ook wel: prinses, snoetje
Ze komt uit het asiel en ze is bijna 4 maanden oud. Ze is heeeeeel bang en zit nu nog even in een bench. Spotty reageerde ontzettend lief Coco begon te blazen en te grommen, terwijl het juist zijn vriendinnetje moet worden