Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:32

Thanks voor de tips!

Ze likt zich regelmatig 'down under', maar dat doet ze al sinds ze pup is. Ze vind het schijnbaar fijn om zichzelf schoon te houden daar beneden hihi. Maar als ze echt gaat bloeden zal ze zich vast en zeker opvallend meer gaan likken dus dat gedrag zal ik dan ook wel opmerken. Ik wist idd niet zeker meer hoe het zat met wanneer ze dekrijp zijn, maar als dat rond de 10 dagen ligt, dan ga ik er vanuit dat ik dan idd wel op tijd merk wanneer het moment daar is en dan worden losloop gebieden sowieso vermeden ja.

En ik ben dus niet de enige die besluiteloos is qua 'waar gaan we wandelen' vandaag haha :')

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 11:59

Komt vast helemaal goed!

Ach ik ben inmiddels maar begonnen met knuffels ''dicht naaien'' Ondertussen kijk ik naar ''the good doctor'' :o

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:21

Hopelijk heb je een betere wandeling dan ik!
Ik was aan het wandelen met naya aan de lijn en ik kom een man tegen met een golden dus haal naya een wat in. Komt die golden borst vooruit, staart omhoog grommend op naya af dus ik zet er mij voor en vraag om zijn hond bij zich te houden want hij was aan een lange lijn. Begint de man op mij te schreeuwen dat hij hier woont en da ik maar moet weg gaan etc echt agressief naar mij toe aan het komen met zijn hond nog steeds aan lange lijn en ik kon gewoon niet door. Straks moet ik met pepperspray op zak wandelen gewoon omdat ik niet wil dat naya met elke vreemde hond zou snuffelen ... 8)7

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 12:24

Jeetje, wat zuur. Soms is het toch allemaal wel erg moeilijk voor andere mensen om eens rekening te houden met een ander en om te zien dat hun lieve fluffies zo lief niet zijn :(

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:04

Oh xLaraaj wat naar dit zeg!! Ik leef echt met je mee :( Zo verdrietig om te lezen dat er toch zoveel mensen zijn die geen rekening met elkaar willen houden - en dan ook nog een grote bek geven/agressief worden. Dat is toch echt van de zotte zeg!

---

Ik heb een heerlijk rondje gehad gelukkig. Bewust wel bij geblaf uit de buurt gebleven enz omdat ik vond dat ze het al druk genoeg krijgt vanavond, dus wilde het liefst gewoon even lekker met z'n 2tjes lopen en dat is gelukt gelukkig. Het was rustig genoeg waardoor ik gewoon lekker de ruimte kon opzoeken. Moest wel lachen toen we bij het stukje kwamen waar ze gister met d'r labrador vriendje heeft gespeeld, heeft ze als een dolle lopen snuffelen daar alsof ze zijn geur nog ruikt (wat best zal zijn aangezien hij ook veel gelegen heeft in het zand daar. Ze besloot wel nog even de achtervolging in te zetten toen een paar kraaien vlakbij wegvlogen. Vogels vliegt ze als een dolle achteraan en op het moment dat ze weg is stopt ze natuurlijk ook niet meteen. Zodra ze weer stil staat, komt ze wel meteen terug als ik d'r roep, maar dit is opeens wel een dingetje... Herkenbaar voor iemand? En wat doen jullie of zouden jullie doen daarmee ?

Erna nog even snel langs de pets place want ik moest nieuw voer uitzoeken voor de kat - ze krijgt normaal applaws, maar dat is ook weer niet verkrijgbaar in gewone winkels en ik wil liever iets wat ik in de winkel kan halen. De zak vh huidige voer was nu bijna op, dus het werd nu tijd om wat nieuws te gaan halen haha. Ik denk ik neem Arya toch nog even snel mee, omdat het nu wel rustig zal zijn in de winkel en dan kan ik dat even oefenen. Heel veel laten snuffelen ook, zodat ze op de momenten dat ik wilde kijken ik d'r kon vragen om te zitten en te blijven. Ging redelijk, lol. Maar toen lag ik opeens languit op de grond bij de kassa toen ik ging afrekenen :') := . Ik verloor m'n evenwicht even en Arya besloot op dat moment om ineens een ruk te geven en bij de kassa aan de andere kant van ons te gaan snuffelen aan de zakken brok die daar lagen. Heb ik me nog een beetje kunnen opvangen, anders was ik vol op d'r gevallen. Zij stond me als een botsauto aan te kijken en snapte er niks van, lol.

Nu ligt ze languit naast me, is ze KO. Zoonlief gaat na school naar m'n ouders, dus de rest van de dag gewoon lekker rustig tot we vanavond weer weg moeten. Ik aan de koffie nu, want ik ben ook al door m'n energie reserves heen nu :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:22

Wat word Arya toch mooi <3
Oei, onderuit gegaan niks aan overgehouden? Ik struikel ook vaak over Jip, omdat hij er dan net voor schiet bijvoorbeeld. :')

Laraa, dat is echt heel naar! Zulke mensen lopen hier jammer genoeg ook vaak.

Ik ga straks een ronde doen met Jip, nu wel in een losloop gebied. Daar zijn we alleen nog niet geweest dus ben benieuwd. Moeders heeft hier een flexilijn gekocht, maar ik weet niet of ik daar fan van moet zijn of niet.. -O-

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 15:55

Over loopsheid, liep laatst in een losloopgebied en daar begon een vrouw op haar chihuahua te tetteren dat ze door moest lopen, ja ze is loops zegt ze tegen de andere wandelaars. Ik had nog net mijn kin niet op de grond zeg maar. Het was ook echt een bepaald type zeg maar en de hond was ook niet bepaald goed gelukt, waarschijnlijk broodfok. Snap echt niet dat je dan risico's gaat lopen en andere mensen hun reuen het hoofd op hol brengen _-:(

Laatst dachten we dat Mila loops ging worden omdat een reu erg veel belangstelling voor haar had, maar tot nu toe niks, ook geen andere verliefde reuen. We wachten het af...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 16:12

Haha wat een draak die Ayra! Wel leuk dat ze mee geweest is! Geslaagd voor kattenvoer? :P

Hier ben ik heel blij met de flex cupcakes. Ik word gek van vaste lijnen en ze mogen van mij niet los dus voor ons een super oplossing.

Oh lekker handig Anna... Ik snap ook niet dat je een loopse teef mee neemt t losloopgebied in.. En vind t ook niet leuk voor de andere honden. Zo'n teef neemt toch een lekker luchtje mee en sommige reutjes zijn daar heel gevoelig op..

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:38

Roek heeft een stalker :')
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 16:40

whahhaha geweldig! Vind ze haar leuk? :P

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:26

nieuwe hond Van ? :P

Hier totaal niet geen fan van Flexi's maar dat is waarschijnlijk te wijten aan de eigenaars die ze gebruikten die ik tegen ben gekomen :P Ik snap wel dat als je honden niet los kunnen ofz dat dit wel een oplossing is :)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:54

Flexi alleen als de hond al netjes zonder getrek kan wandelen en alle handige commando’s kent ( andere kant, hier, ho, langzaam etc etc ). Ik noem het altijd ‘ loslopen met een veiligheidsriem .’

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:15

kiwiwitje schreef:
whahhaha geweldig! Vind ze haar leuk? :P
Roek wil spelen maar dat vind de pup nog te spannend en als ze niet wil spelen vind Roek haar niet boeiend :+

Xlaraaj, nee is de nieuwe pup van mijn ouders maar zij werken beiden dus mag ik oppassen :Y)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:18

Hier ook geen fan van flexis prima als iemand anders er mee loopt maar niet bij mij in de buurt graag. Hoe Vaak ik wel niet bijna op mijn nek ben gegaan door mensen die hun honden er gewoon hun gang mee laten gaan :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 18:37

StonedRomy schreef:
Flexi alleen als de hond al netjes zonder getrek kan wandelen en alle handige commando’s kent ( andere kant, hier, ho, langzaam etc etc ). Ik noem het altijd ‘ loslopen met een veiligheidsriem .’

''hier'' en ''wachten'' kennen ze. Daarnaast kennen ze ''deze kant'' met druk welke kant we willen dat ze lopen.

Maar het is ook loslopen met veiligheid. Ze mogen hier niet los, maar zo hebben ze wel de ruimte. Wel moeten ze direct hier komen als ik ze roep. Zo niet gaan ze strak naast me en is het feest over.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:40

Dankje Cupcakes
God ja, ik voelde me echt een sul. Mooie show hebben de medewerkers gehad daar, lol. Maar zoiets kan soms snel gebeuren haha. Ik probeer wel te oefenen met d’r dat ze natuurlijk netjes zit of minstens gewoon BLIJFT staan, maar zoals je dus ziet heeft dat nog wat meer oefening nodig buwhaha.

Anna
O dat is ook wel weer echt typisch he met die chihuaha in het losloop gebied, jeetje. Ik kom me er ook met m’n verstand niet bij dat je je loopse teef daarmee naartoe neemt, brr. Dat risico wil je toch niet nemen dat er dadelijk een reutje op zit, jeetje. Ik ben al bang dat zelfs met aangelijnde honden iemand z'n reu niet houdt dadelijk of gewoon op ons afkomt omdat ze niet luisteren naar je en we pech hebben - maar ik ben echt een doemdenker :')

kiwi
Hihi ja een draak kan ze wel zijn. Mooi voorbeeld van iets waar we dus nog wat meer mee moeten oefenen. Normaal gesproken is of m’n man of zoontje erbij die helpen met spullen afrekenen/dragen zodat ik me met Arya veelal bezig kan houden maar nu maakte ze er toch mooi gebruik van meteen toen ik de aandacht moest verdelen, gehaaide wat ze is.

Van
Leuke stalker hihi. Wat vind Roek idd van d’r so far?

Wat de flexi betreft:
Ik gebruik 'm zelf niet, ook nooit gedaan tenzij het was om een andere hond uit te laten waarbij het gebruikt werd, maar de flexi kan wel echt heel fijn zijn in gebruik als je hond gewoon netjes opgevoed is ermee. Het kan net wat meer vrijheid geven als je je hond niet los wilt laten lopen en dan is een flexi fijner als bv. een lange lijn die je elke keer handmatig moet 'oprollen' weer. Nu zullen paardeneigenaren er wat handiger mee zijn omdat je meestal bekend bent met longeren en het omgaan met lange lijnen, maar anders is het maar lastig zo'n lange lijn en dan is een flexi handiger. Het hangt gewoon weer allemaal af van mensen en hoe ze ermee omgaan haha. Als je er met gezond verstand mee omgaat, kan het echt wel een mooie uitkomst zijn voor jou en je hond. Ik ken iemand met een oudduitse herder pup van Arya's leeftijd die haar niet los durft te laten en die gebruikt al vanaf het eerste moment een flexi met brede band en dat werkt voor hun helemaal prima. Ik heb altijd het idee dat ik met een flexi niet genoeg overmacht heb als ik een grote hond echt zou moeten houden als die in de lijn gaat hangen. Als je een hond hebt wat niet in de lijn hangt, kun je dat ding prima gebruiken. Hier gebruik ik een politielijn die ik tot 2m kan verstellen. Ik heb Arya graag gewoon bij me aan de lijn, zeker nu ze ook nog steeds genoeg moet leren wat betreft lopen aan de lijn, maar wij hebben dan wel idd genoeg losloop gebieden waar ze los kan elke dag ook, dus dan vind ik een flexi lijn voor ons sowieso overbodig omdat ze die ruimte van mij dan sowieso niet krijgt met lopen aan een lijn want die krijgt ze wel als ze los mag. Ik gebruik alleen 's avonds laat een lange lijn met uitlaten zodat ik niet het gras op hoef te lopen om d'r te laten poepen - ik heb zo'n haat aan in de poep stappen dus in het donker vermijd ik gras liever hihi. :')
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 06-01-20 18:50, in het totaal 2 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:43

Ik brak vanochtend nog bijna mijn nek omdat ik in de stront stapte en daarna op de straat :') Liep vanmiddag nog langs de afdruk ….

Hier geen flexi's en ken ook geen mensen die er fatsoenlijk mee omgaan. Met kennen bedoel ik echt kennen, niet dit topic :P

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:45

Helaas zijn het idd veelal meer mensen die er niet mee kunnen omgaan als wel ja, dat klopt hihi. Dat zijn de 'mensen die in het losloop gebied ook nergens naar omkijken' maar dan in aanlijn variant :') Je wordt er toch ook mee doodgegooid, met die flexi's, als je de winkels inloopt en veel mensen rennen daar dan meteen op af omdat ze dat anderen ook zien doen en denken dat dat 'hoort'.

En heerlijk he, die stront overal, bah. Bij school van m'n zoontje is ook veel gras rondom het hekwerk en absurd hoeveel mensen hun honden laten poepen daar. Iedereen elke dag schelden op hun kind(eren) dat ze niet over het gras moeten rennen als ze buiten komen, maar via de paden. Zoooo vies gewoon, brr. Ik heb daar echt een gruwelijke hekel aan.

EDIT:

Ik heb het momenteel echt zwaar om mezelf op te peppen voor de les dadelijk om 19u. Wil het liefst lekker binnen blijven en niks doen, lol. Ben vooral bang dat de rest dadelijk super netjes alles doet en bij ons duidelijk zichtbaar gaat zijn dat we de afgelopen weken vooral gewoon op standje relaxed alles gedaan hebben ipv volop door trainen hihi. Heb volgens mij een kou opgelopen aan m'n linker schouder en die kant van m'n nek, dus dat is ook echt awesome -O-

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:51

goedemiddag, ik wil me hier graag ook even melden. Om mee te lezen en te leren :)

Mijn teefje, Romy, is nu 2,5 en we willen haar volgende loopsheid laten dekken. Waarschijnlijk is dat begin februari. Romy is een kruising, de vader is een Heidewachtel en de moeder een Australian Shepperd.. een niet geplande combi, maar het heeft heel leuk uitgepakt. Romy en haar broers en zusjes zijn heel knappe honden geworden. Romy is red merle.
Ik heb nog geen reu voor haar gevonden, en ben nog wat aan het rondkijken. We wonen op een boerderij en Romy is een geweldige hond, lief, braaf, waaks, en super rattenvanger! dat is heel fijn. In de reu zoek ik ook wel een jachtinstinct. Het drijven (aussie) snapt ze helaas wat minder, de koeien hebben weinig respect voor haar.
Ik ben nu dus aan het rondkijken voor een reu. Ik zoek in de richting van Heidewachtel, Stabij, labrador, oid.. toevallig kwam ik vandaag een knappe Nova Scottia Duck Toller retriever tegen.. .misschien is dat wel wat.

Ik heb nog nooit eerder een nest gefokt, dus alles is nieuw.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:51

Ahjoh, niet je gevoel laten overheersen. Je gaat op jouw tempo, toch? :) Ik denk ook wel eens van, 'Pfoe beetje balen dat ik nu die cursus heb verzet, wat als we straks gigantisch achterlopen?', Nou lekker boeiend. De GHH heb ik met Bodhi op een leeftijd van bijna 3 gedaan dus niets aan het handje!

Ik ruim normaal de poep wel op maar mijn rolletje was op. En als ik dat van mij heb opgeruimd sta ik wel in die van een ander. Beetje jammer. De hondenbelasting is ook weer omhoog gegaan .. ik kan mij beter als kennel registreren dat scheelt me €0,30ct :P

_HS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:52

Hier ook geen gebruik van flexi lijnen. Maar ben niet per se tegen het gebruik ervan.

Elinn heeft vandaag haar eerste puppy les gehad. En ja, haar oren doen een beetje raar _O-
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 19:09

Lange lijnen vind ik RUK. Toevallig van de week met een veldlijn ''moeten'' werken met speuren. Echt ik vind t bloed irritant en of t sleept naast/achter je. of je hebt een hele bos in je handen.. die met afrollen met een beetje pech nog in de knoop schiet ook.

Terwijl ik met de flexi's gewoon meer ''noodrem'' heb zegmaar. En wij overdoseren de flexi's wij hebben de Giant XL 50+ kg voor echt wandelen. en de ''tot'' 50 kg (giant maat L) voor alles daar buiten. Ook zodat ik zelf niet de groenstroken in hoef als ze plassen. Of als ik er 2 tegelijk mee neem ze beide hun eigen kant op kunnen.
Voor hondjes van max 17 kg. (boellie 16,7 en Chick en Djessey 14,7)

Maar; Hier is ook echt hier. En blijf oid ook.

Vandaag een, voor ons, flinke wandeling gemaakt. In aanlijnplicht veel loslopers tegen gekomen maar gelukkig wel allemaal baasjes die hun hond strak naast zich hielden als ze die van ons aangelijnd zagen.
alleen een drijvende (ik denk) aussie tegen gekomen. Die schoot dus ons pad in al ''tijgerend'' :') Wat er overigens best mooi beheerst uit zag :D Maar duurde even tot baasje hem/haar terug riep. Maar dat drijven vonden ze hier maar gek.

Chick is gelukkig echt makkelijk en beheerst tegenwoordig met andere honden. Geen geborstel en geklier meer!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:17

Elinn is sooo cute ! <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 20:26

Ahh dat oor <3

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:28

Oh Elinn dat kopje.

Fijn is dat he kiwitje dat het steeds beter ga met Chick. Heb dat met Senna ook. Half jaar terug had ik zo een wandeling ook echt niet gedaan.

Cursebeaker toch geen pijn gedaan en viel de les mee?

Welkom Juval. Spannend dus wat de reu nog gaat worden.

Lara fijn zo een boze meneer tegenkomen.

Anna sommige zijn echt niet slim.

Van heeft de pup al een naam?