Hier is Naya om 13u begonnen om 14u waren er al 5 geboren om om 16u10 waren we klaar: 8 teefjes en 1 reutje. Mama en kids stellen het goed en ben zo fier op Naya. Nu zijn we sinds 2u deze nacht onrustig en wakker dus ik ben al moe
Jeetje mega vlot! Way heerlijk! Lekker genieten van de babies! En lekker even op de bank gaan slapen. Of als er iemand op mama en de babies let lekker in bed!
Zeer goed! Ze doet het echt top, ben er zelf lichtjes verbaasd over
Deze nacht had ze koorts. Nu is het niet abnormaal voor wat verhoging te hebben de dagen na de bevalling maar dit vond ik te hoog en ze hijgde heel hard. Haar opnieuw een extra dosis homeopatisch middel gegeven zoiets als puur utero, warmtelamp uitgezet, doek over de helft van de werpkist en warmtekruik erin en na een half uur was haar temperatuur al stuk lager en hebben zowel zij als de pups heerlijk geslapen. Moedertje wilt het te goed doen en kolt amper uitde kist
Even jullie hulp inschakelen. Voor onze komende 2 pups (waarschijnlijk, 1 die we aanschaffen en 1 die we mogelijk uit ons toekomstige nest aanhouden) ben ik op zoek naar leuke roepnamen met 2 lettergrepen die met eten te maken hebben. Het nest van Cookie wordt het “snoep” nest en we hebben de onderstaande namen ik ons hoofd, maar zijn er nog niet helemaal weg van Eindigend op -ie (qua uitspraak) heeft de voorkeur. Candy valt af want de oma van Cookie heet al zo... - Lolly - Spekkie
Voor de pup die we aanschaffen hebben we nu “Sushi” staan, maar ook daar twijfelen we over... Onder het mom van durf te vragen.... Iemand nog leuke ideetjes?
Als tip zou ik willen geven niet alle namen te laten eindigen op hetzelfde. Dat is voor de honden niet handig, ze luisteren voornamelijk naar de ie-klank namelijk.
ChefsSpecial
Geplaatst: 08-01-21 18:11
I know Alleen we hebben nu al een Marley, een Tip(pie), een Happy en een Cookie. Dus dat is inmiddels al faliekant mislukt
Graag Chubby Toffee heb ik net geopperd, vond ‘ie niks
Chubby
Geplaatst: 08-01-21 21:44
Fudge Bonbon Caramel (sorry, zijn er 3) Nougat Praline Salmiak Skittle Sugar Tikkel Tumtum
Chubby
Geplaatst: 08-01-21 21:53
Zo kom ik niet uit de stamboeknamen.
Ik wil een thema ipv beginletters. Eerst dacht ik als thema aan 'Viva la France' omdat de reu in Frankrijk woont. Of 'Avicii' omdat ik die cd grijs heb gedraaid onderweg. Of iets met reuzen en goden uit de noorse mythologie (de kennelnaam van de reu is van een noorse reus). Of iets met liefde (ik denk steeds aan 'french kisses' en ik heb voor het eerst maretakken in de bomen gezien onderweg naar de reu).
En als ik pech heb, is mijn kennelnaam niet op tijd akkoord rn moet ik nog uitwijken naar enkele namen. Dat wordt dan iets met Mac (zoon van) en Ní (dochter van).
" a bit of a bohemian" als prefix is in aanvraag. Maar stel dat ie niet op tijd wordt goedgekeurd, dan ga ik een andere aanvragen voor ons evt volgende nest. Geen idee welke, want ik kom er niet aan uit