Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 14:17

Jessix schreef:
Omdat ik in de bossen woon is hier een Seresto band ook noodzakelijk. Niets anders helpt zo goed tegen teken.

Ik woon ook in het bos (en daarnaast maisland etc etc) en ben zeer tevreden over Bravecto Spot-on voor katten. Hoeft maar eenmaal per 12 weken en werkt als een trein. Flip heeft dit jaar zelfs geen een teek gehad. En hij komt echt overal en nergens, gezien de andere rotzooi die soms in zijn vacht hangt (plakblaadjes en dennenaalden :D

Natuurlijk is het ieders eigen keuze, ik geef alleen aan - op basis van eigen ervaring - dat er een risico zit aan het laten dragen van halsbandjes. Niet iedereen realiseert zich dat.

LoveUggs

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:27

Wij hadden eerst hele mooie kittenhalsbandjes met een normale sluiting (gespje) maar de mannen klommen op het wasrek (zo'n uitklapbare) was als de doods dat ze zouden vallen en aan en van de haakjes zouden blijven hangen. Daarna hebben we deze gekocht omdat ik dus niet wilde dat het gevaarlijk zou zijn en deze schieten netjes los als er wat druk op komt te staan. Dus ben me er zeker van bewust dat het gevaarlijk zou kunnen zijn, maar hebben wel bewust hiervoor gekozen. :j

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:52

Dorien66 schreef:
Jessix schreef:
Omdat ik in de bossen woon is hier een Seresto band ook noodzakelijk. Niets anders helpt zo goed tegen teken.

Ik woon ook in het bos (en daarnaast maisland etc etc) en ben zeer tevreden over Bravecto Spot-on voor katten. Hoeft maar eenmaal per 12 weken en werkt als een trein. Flip heeft dit jaar zelfs geen een teek gehad. En hij komt echt overal en nergens, gezien de andere rotzooi die soms in zijn vacht hangt (plakblaadjes en dennenaalden :D

Natuurlijk is het ieders eigen keuze, ik geef alleen aan - op basis van eigen ervaring - dat er een risico zit aan het laten dragen van halsbandjes. Niet iedereen realiseert zich dat.

Ik ben me bewust van het risico. Maar maak de keuze bewust vanwege het risico op Lyme en het feit dat ik anders wel 5 of meer teken per dag kan verwijderen, die al vast zitten. De spot-on werkt bij mijn katten niet. Met de Seresto band heb ik nooit een teek.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:14

Hoi liefhebbers, ik zit met een vraag.

Een tijdje terug meldde ik in dit topic al dat ik op zoek was naar een (asiel)kat. Gezien mijn eisen (binnenkat, appartement, geen andere katten, werk fulltime) zijn de keuzemogelijkheden beperkt. Afijn, ik ben dit weekend langsgeweest bij 1, en een andere heb ik opgebeld met de vraag of ik een afspraak kon maken een aantal katten te komen zien. Helaas waren 2 van de 3 al besproken, de derde heeft kattenaids.

Nu heeft de kater in het eerste asiel ook FIV, en dat hoeft in mijn ogen geen probleem te zijn, echter zei het andere asiel dat dat niet kan ivm mijn cavia's :? Naar mijn weten is FIV alleen besmettelijk naar andere katten, of ben ik nou gek?

Ik heb al min of meer besloten voor de kater uit het eerste asiel te gaan (ik moet ze nog wel bellen). Hij was zwerver, is nog niet helemaal gewend aan menselijk contact, maar laat zich wel over zijn enorm bolle kop aaien. We denken dat hij nog wel uit zijn schulp zal kruipen als hij eenmaal ergens gesetteld is. Ik vind het alleen erg vreemd dat het ene asiel zegt 'geen probleem' en de ander zegt dat het wel een probleem is. >;)

patrice02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:06

Hallo allemaal!

Stille mee lezer breekt even in omdat hier volgens mij wel een aantal ervaringsdeskundige zitten -:) .

Ik heb zelf twee kittens volgende week zijn ze zes maand oud. Ik maak me af en toe een beetje zorgen om ze(waarschijnlijk onnodig hoor )

Denzel lijkt sinds twee week iets dunner te worden op haar heupjes wel is ze vrolijk speels en hongerig en lijkt geen last hiervan te hebben .

Kunnen ze nog steeds in de hoogte groeien nu?

En dan hebben we nog Morgan onze andere dame, zij heeft af en toe een piepje in haar neus, deze maak ik dan schoon met een watje, het lijkt vaak of er wat opgedroogd in stof zit -O- ( hierna is het piepje ook weer een poosje weg)
ze is verder niet benauwd of anders, en ze laat het ook prima toe.

Kunnen jullie mij wat geruststellen dat ik me onnodig zorgen maak of moet ik toch maar weer een ritje dierenarts doen? Hier zijn we verleden maand nog geweest ivm wisselende tandjes en controle ( ook ongerustheid van mij := )

Dit zijn onze huistijgers trouwens :Y)

Afbeelding

Denzel met de gelige ogen en Morgan aan de muur kant. De vader van deze dames is een blauwe Rus en moeders een kruising met een Noorse boskat

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 22:48

Geen tips, maar wat een práchtige katten!!

Verwende tut. := Ze weet precies bij wie ze moet liggen!
Afbeelding

Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 22:50

Ik kan jullie beiden niet helpen.

Maar patrice! Prachtig zijn ze!

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:23

Wat gaat dit topic snel! :):)

En wat een lief, jullie reacties op Marie. En mijn huis, haha.. :o
Het gaat best wel goed met de kleine, maar voel mij wat schuldig dat ze gelijk al van 08:00 uur tot 16:00 uur alleen is overdag.. Had haar toch graag op een vrijdag opgehaald. Maargoed! Ze gedraagt zich wel voorbeeldig en is heel blij als er iemand thuis komt <3 .

Ik sta steeds om 06:00 uur op zodat ik eerst een dik uur met haar kan spelen en kroelen voordat ze weer 8 uren alleen is. Dat vindt ze er gezellig en vanochtend lag ze te slapen in de kraag van mijn badjas <3 . Likken aan mijn kin wil ze dan ook graag, maar dat voelt wat uuhh.. gek :') . Wel schattig.

Haha, Mando, dat puberale krijgen wij hier ook nog wel denk ik! Moet ook wat in zitten toch.. O:)

Amy, ik zou dat inderdaad ook met de DA overleggen. Mocht het dan na het bijvoeren toch niet goed gaan, dan weten ze ook precies hoe ze moeten handelen.

Halsbandje heb ik wel gekocht (roze uiteraard!), maar doe ik binnen ook niet om. In de tuin ook niet. Mocht ik ervoor kiezen haar buiten te laten, dan doe ik die haar wel om met een kokertje. Ten eerste omdat ze doof/slechthorend is en ten tweede omdat ze haar dan thuis kunnen brengen. Verder liever niet, want ik vind het zelf ook ondingen.

Ik moet trouwens wel echt even één met een roze strikje, al is het maar voor de foto :')

Prachtige katten Patrice! Wauwie <3
Helaas geen goede raad of tips voor je..

Giolli, aahw wat een schatje! Hier weet Marie ook al precies bij wie ze moet zijn voor spelen en bij wie ze moet zijn voor het kroelen. Haha, slimme diertjes!

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:27

Vanochtend <3

Afbeelding

Afbeelding

Trouwens, let niet op de gruwelijke badjas! :D Haha!

patrice02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:49

Dank je wel allen ! Ze zijn inderdaad prachtig he :+:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Even een spam tussen door :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 10:57

En ze passen bij je interieur :D

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:08

Ja een roze strik voor Marie <3

Ik twijfel nog of ik mijn kitten buiten ga laten. Ik wacht sowieso tot hij gecastreerd is. Ik heb hem wel laten chippen vorige week.
Maar het liefst hou ik hem gewoon lekker veilig binnen :o Maar als ik merk dat ie de tent afbreekt/als ik merk dat hij echt iets mist, dan ga ik het misschien toch doen... Ik heb wel een tuin maar die is niet af te zetten helaas, anders had ik dat gedaan.
Ik hoop eigenlijk dat ie gewoon lekker binnen wil blijven.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:22

Kan hij er makkelijk overheen, over de omheining? Poeslief is hier zo aanhankelijk dat ze er niet eens aan denkt om het muurtje over te klimmen <3 Dat geluk kan je ook nog hebben haha. En goed oefenen dat ze steeds komt (voor een snoepje) als je haar roept, echt blijven herhalen. Ze mag eender waar zitten, maar als ik roep komt ze purrend aangesneld.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:59

Ik kom net thuis van de HA.. Heb een infectie in mn luchtwegen :(
Wordt ik toch een partij stom aangestaard door sammie :+

Afbeelding

Afbeelding

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:18

Afbeelding

Ted ligt er ook lekker bij!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:41

Kelly_J schreef:
Halsbandje heb ik wel gekocht (roze uiteraard!), maar doe ik binnen ook niet om. In de tuin ook niet. Mocht ik ervoor kiezen haar buiten te laten, dan doe ik die haar wel om met een kokertje. Ten eerste omdat ze doof/slechthorend is en ten tweede omdat ze haar dan thuis kunnen brengen. Verder liever niet, want ik vind het zelf ook ondingen.

Ik moet trouwens wel echt even één met een roze strikje, al is het maar voor de foto :')

Ik zou haar binnen houden als ze daadwerkelijk doof/slechthorend is, dit omdat ze meer gevaar loopt omdat ze de omgeving niet (goed) hoort. :)
Katten horen wat mij betreft niet buiten (in de bebouwde kom) ivm de vele gevaren en overlast, maar dove/slechthorende/slechtziende katten al helemaal niet simpelweg omdat ze imo te kwetsbaar zijn.
Mocht je haar toch graag naar buiten willen hebben dan zou ik de tuin afzetten of een ren plaatsen, kan ze lekker naar buiten maar wel in een beschermde omgeving. :)

Roze bandjes met strikjes zijn spotgoedkoop op AliExpress te vinden. :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:58

Dove kat zou ik ook echt niet buiten de tuin laten! Ze horen ook geen verkeer aankomen..

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:11

lor1_1984 schreef:
Kelly_J schreef:

Ik zou haar binnen houden als ze daadwerkelijk doof/slechthorend is, dit omdat ze meer gevaar loopt omdat ze de omgeving niet (goed) hoort. :)
Katten horen wat mij betreft niet buiten (in de bebouwde kom) ivm de vele gevaren en overlast, maar dove/slechthorende/slechtziende katten al helemaal niet simpelweg omdat ze imo te kwetsbaar zijn.
Mocht je haar toch graag naar buiten willen hebben dan zou ik de tuin afzetten of een ren plaatsen, kan ze lekker naar buiten maar wel in een beschermde omgeving. :)

Roze bandjes met strikjes zijn spotgoedkoop op AliExpress te vinden. :D

IMJ schreef:
Dove kat zou ik ook echt niet buiten de tuin laten! Ze horen ook geen verkeer aankomen..

Klopt! Gelukkig is mijn tuin ideaal daarvoor met 4 gladde, hoge muren dus dat scheelt. Ik denk ook niet dat ik haar buiten de tuin laat, maar ik zie dat t.z.t. wel. Mijn collega heeft namelijk 20 jaar twee dove katten gehad welke wel gewoon naar buiten gingen. Zij gaf aan (en het valt mij ook op bij Marie) dat ze extra scherp zijn op trillingen. Als er een busje buiten rijdt, dan kijkt Marie gelijk naar buiten. Misschien komt dat door de klinkerweg, geen idee. We hebben nog een dove (ook witte) kat op de buurt die ook buiten loopt. Maar het lijkt mij ook eng qua confrontaties met andere katten en/of honden als ze grommen/blaffen/etc. niet hoort.

Ze moet ook nog op de doofheid getest worden, want ik ben er niet helemaal zeker van. Maargoed, haar reactie kan dus ook zijn op trillingen en niet per sé op geluid.

Eerst blijft de baby in ieder geval lekker binnen en daarna onder begeleiding de tuin in! :P

Ik ga gelijk zoeken naar een roze bandje met strik! :o

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:20

4 muren zijn ook heel makkelijk af te zetten!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 17:29

Wanneer je samen eigenlijk niet bovenop de krabton past..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn ouders willen ook niet dat de katten buiten-buiten komen, die gaan ook de tuin afzetten!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 18:15

hebben wij ook. Ik vind het zo prettig!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:32

Ik weet niet wat ik zou doen als ik in een woonwijk of aan een drukke weg zou wonen.. Ik woon achteraan een doodlopend straatje met 3ha eigen grond. De paar buren die ik heb hebben zelf ook katten, dus dat is voor mij ook geen reden om ze binnen te houden.

Ik vind het in het begin altijd wel spannend om ze buiten te laten, maar gelukkig bouwen ze het zelf altijd wel heel geleidelijk op en blijven ze altijd wel zo in de buurt dat ze met een paar keer roepen wel weer bij me zijn. En ik vind het wel heerlijk om te zien hoe ze zich uitleven in het bos en samen met mij de hond uitlaten en naar de paarden gaan.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:50

Hoi! Mag ik me ook hier melden?
Ik ben al heel lang kattengek maar omdat ik tot voor kort (lekker lang) thuiswonend was is het er nooit van gekomen.
Sinds mei woon ik samen met mijn vriend en afgelopen zondag zijn wij trotse eigenaars geworden van een toyger! <3
Hij heet Bram en hij woont nu nog bij de fokker omdat wij over een week nog een vakantie gepland hebben. 19 november komt hij naar huis! ik kan niet wachten :D

Afbeelding
Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:53

Heel gaaf!!!
Jaaa beetje brutaal.. maar zijn die niet kneiterduur?

Zijn ze een beetje relaxed in huis?

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:58

Wat een knapperd!!

Ik zit hier maar kou te lijden terwijl mevrouw lekker op mn dekentje ligt _O-
(ondertussen heb ik heb wel gepakt)

Afbeelding