Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_classic

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 20:54

Leuk die snuffelmat, Tara heeft uitgevonden dat het sneller gaat als je de mat gewoon omdraait :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:42

Wat is een snuffelmat?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:20

Afbeelding
ZhuZhu maakt overal haar eigen mand. Hier op een bergje zand tegen de hooicontainer. In het zonnetje, altijd droog en goed uitzich op wat er op straat gebeurt :D

Het is echt geen half werk, want het mandje wordt heel precies uitgegraven, zodat er een kuil ontstaat waar ze precies in past. :=

In de paddockrand heeft ze ook zi n rugleuning gemaakt. Maar die is nu te nat. Dus dan weer op haar troon... :D

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:10

Mijn Jack Russell van vroeger deed dat ook altijd.

Zhu Zhu ligt er heerlijk bij in ieder geval.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:09

Fabster schreef:
Wat is een snuffelmat?

Een snuffelmat is een mat met allemaal lange slierten, waar je koekjes in kunt stoppen. Die moet de hond er dan weer uit proberen te speuren :D

Afbeelding

Haha lekker zo'n hooi mandje ZhuZhu, Tara zou zoiets ook doen denk ik :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:06

Is dat een snuffelmat, waar Tara op ligt? Wel een grappig ding. Kan ik ook wel eens naar kijken.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:16

Ik heb de snuffelmat eens opgezocht, maar ik snap m nog niet goed. Waar verstop je die koekjes dan in? Of liggen die gewoon los tussen die slierten? Want dan is t inderdaad zo gevonden, denk ik. Of niet?

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:23

Tara ligt daar inderdaad op haar snuffelmat, ik zal straks thuis even een duidelijkere foto maken :')

De bedoeling is inderdaad om de koekjes gewoon tussen de sliertjes te verstoppen.
Alleen heb ik die van mij zelf gemaakt van een rubberen deurmat (als deze: http://www.voetenvegertje.nl/rubberen-d ... -1208.html) en ik stop de koekjes in de gaatjes van de mat, waardoor ze een beetje klem komen te zitten. Daardoor moet ze harder haar best doen om de koekjes te krijgen.

Al heeft ze het vaak binnen een paar minuten al klaar..

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:10

Afbeelding

Is het al 2 maart? O:)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:12

]
TinkerTreas schreef:
[ [url=m/m3elTy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is het al 2 maart? O:)

Bos is gehalveerd was er al tijdje niet geweest....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:05

Duurt lang he wachten tinkertreas. :D
Wow flinke boom ligt daar om sjolvir !

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:00

Hier zaterdag trouwens een dag gehad. Oud papier Kwam, Dus ik was alles aan het buiten zetten. Opeens doet de jongste de deur van de gang open en balou rent erlangs zo de straat op. Wou ie spelen ipv terug komen. Toen vriend eraan kwam met wat lekkers rende ie gelukkig terug naar binnen. Pff.
En smiddags was ie druk bezig met de kong daar had ik wat ingestopt, poept ie me ook nog op de bank. :oo
En het was ook nog eens zijn verjaardag. :')
Ik hoop dat zijn tweede verjaardag beter verloopt. :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:11

Haha Sannert! Dat is inderdaad een mooie dag.

Vandaag weer naar de Drunense Duinen geweest. Enorm veel stormschade daar. Heel veel omgevallen bomen op de (paarden) paden.

Afbeelding

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 19:18

Mag ik mij onder voorbehoud melden hier in het topic?

Ik heb vandaag gebeld voor een hond bij Animal in Need en desbetreffende hond is nu gemarkeerd als optie voor mij.
Ze klinkt echt zó lief en echt perfect voor mij.
Grote lieve lobbes, een Mastin teefje van 6 jaar oud.

Ze gaan dinsdag uitgebreide filmpjes maken van haar hoe ze is aan de lijn, Hoe ze met andere honden is en ze gaan een uitgebreide test doen hoe ze met katten is en dat filmen.
Dan kan ik haar gedrag en karakter een beetje zien.

Ik had een knuffelfilmpje gezien en ze is echt <3

Ik heb er eerder nooit over gedacht om een asielhond te nemen, alleen een pup zat altijd in mn hoofd maar dat gaat gewoon niet.
Toen vroeg iemand, waarom geen asielhond? En toen dacht ik, Ja waarom eigenlijk niet?

Toen zag ik Cherry en ik smolt <3
Ze komt overdag op stal te zitten met de hond van mn vader waar ze lekker rond kan lopen en doen en dan gaat ze smiddags weer met mij mee naar huis.

Ik ben zó benieuwd!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:18

Spannend Sayajones! Ik hoop voor jou en de hond, dat t een goede match is. Mooie hond ook. Maar wel huges! Valt niet op tussen de ponies! :=

Hier een stim dingetje. Ik was maandag met pony en ZhuZhu op pad. Dit x het tuigje om gedaan, omdat ze vorige x dus ook uit de halsband ontsnapte. Had wel gezien dat ze steeds zat te krabben onderweg. Niet gewend aan get tuigje, dacht ik. Maar vanmorgen aai ik gaar op haar borst en voel ik korsten. Alles weggeknipt en gekeken, is het precies op de plek van het tuigje :\ Die moet ik dus niet meer gebruiken. Maar wat dan?

Solvir, wil jij nog eens een foto van jouw tuigje plaatsen, hoe die aan de onderkant zit?

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 20:29

Oh ik hou van grote lobbessen <3

Ik vind het wel spannend hoor! Je kan natuurlijk de hond niet ontmoeten voor de adoptie. Wat als het niet klikt? Wat als ze niet is zoals verwacht? Wat als wat als....

Vond jullie dat niet spannend? :=

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:34

Fabster schreef:
Spannend Sayajones! Ik hoop voor jou en de hond, dat t een goede match is. Mooie hond ook. Maar wel huges! Valt niet op tussen de ponies! :=

Hier een stim dingetje. Ik was maandag met pony en ZhuZhu op pad. Dit x het tuigje om gedaan, omdat ze vorige x dus ook uit de halsband ontsnapte. Had wel gezien dat ze steeds zat te krabben onderweg. Niet gewend aan get tuigje, dacht ik. Maar vanmorgen aai ik gaar op haar
borst en voel ik korsten. Alles weggeknipt en gekeken, is het precies op de plek van het tuigje :\ Die moet ik dus niet meer gebruiken. Maar wat dan?

Solvir, wil jij nog eens een foto van jouw tuigje plaatsen, hoe die aan de onderkant zit?

Je hebt ook tuigjes die extra zacht zijn. Misschien is zo één een optie?
Mijn honden hebben op wandeling altijd een halsband aan. Zino een gewone, Galia een halfcheck. Gelukkig. Anders was ze ook al enkele keren ontsnapt.

Hier heb ik deze week het werkboekje voor gehoorzaamheidswedstrijden voor Zino aangekregen. Maart staat de eerste wedstrijd normaal op de planning! En als hij zo agility blijft trainen, kan het zijn dat we daar ooit ook hobbymatig wedstrijden in gaan meenemen :D
Tijdje niet meer getraind omdat hij geen enkele sprong wou nemen. Dan terug gestart bij de beginners en hij deed het volledige parcours en nog een extra sprong/hindernis. Sinds vorige week trainen we terug een stapje hoger en hij blijft er voorlopig plezier in hebben! Dat is het belangrijkste vind ik. Maar de wedstrijden in agility is nog verre toekomst. Eerst maar eens van de eerste keer foutloos door de paaltjes geraken.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:36

Jazeker! Ik was er al van overtuigd dat ik de verkeerde had gekozen. Maakte me enorme zorgen. En dat slaat natuurlijk nergens op.

Ik geloof niet zo in een klik, eerlijk gezegd. Je weet niet wat je krijgt, maar je zal t er mee moeten doen. En tenzij het een vreselijk agressieve hond is of je paarden en/of stalkatten en -hond opvreet, kom je er vast wel uit. En je groeit zo langzamerhand naar elkaar toe.

Ik had met mijn vorige hond een enorme band. Was geen makkelijke hond. Na haar dood is haar plaats gewoon moeilijk te vullen. ZhuZhu is natuurlijk een hele andere hond. Dat viel me eerst tegen, maar ik kan haar moeilijk kwalijk nemen dat ze mijn oude hond niet is. Het duurt gewoon weer even voor je aan elkaar gewend bent.

ZhuZhu is hier nu een half jaar. Ze gaat natuurlijk nooit meer weg. We raken steeds meer op elkaar ingewerkt. Het is natuurlijk (nog) niet zoals mijn oude hond. Maar ook dat heeft wel een aantal jaar geduurd. Dus wie weet hoe het er over 2 jaar weer bij staat.

Dus geen zorgen. Tenzij die hond echt niet tof is, worden jullie vast goede maatjes.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 00:46

SayaJones schreef:
Oh ik hou van grote lobbessen <3

Ik vind het wel spannend hoor! Je kan natuurlijk de hond niet ontmoeten voor de adoptie. Wat als het niet klikt? Wat als ze niet is zoals verwacht? Wat als wat als....

Vond jullie dat niet spannend? :=

Leuk is Cherry !
De heenreis naar het vliegveld Balou oppikken heb ik de hele tijd gedacht wat heb ik in godsnaam gedaan ?! Waar ben ik aan begonnen. :') (en het was een ritje van 2,5 uur := :') )
En ik had alleen een foto met beschrijving. :=

Wat Fabster zegt over vergelijken met de vorige hond heb ik ook wel gehad en nog steeds af en toe.
Al is Balou nog meer aan mij geplakt dan mijn vorige hond. Balou volgt me binnenshuis letterlijk overal. Als ik me ga douchen dan ligt ie voor de deur te piepen als ik die dicht het gedaan. (Wel handig als hij op mijn plek op de bank ligt. Dan loop ik even de keuken in en als ie dan achter me staat ren ik terug naar de bank :)) )
De oude was heel rustig en luisterde super.
Balou is een ongeleid projectiel. :')
Maar nog aan het puberen en hij kan al heel veel moet ik zeggen.
Maar af en toe denk ik wel wat ging het toch makkelijk met Mailo.
Maar het zijn natuurlijk 2 verschillende honden die je niet met elkaar kan vergelijken.
En ik zou zo weer 5 uur rijden voor Balou als ik het over mocht doen. <3

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 08:09

Oh dat vergelijken heb ik ook ontzettend erg.

Mijn grootste vriend, een one of a kind hond, is in juli ingeslapen.
Ik was/Ben zo op zoek naar een 2e hij en dat moet ik gewoon niet doen.
Ook voel ik mij met vlagen super schuldig omdat ik het gevoel heb dat ik hem zou vervangen.

En het vergelijkingsgevoel zal ik nog wel meer hebben als hond er is.
Vind het wel moeilijk maar dan aan de andere kant denk ik ook, ik kan hond nog een aantal hele mooie jaren geven.
Zeker als het Cherry wordt met haar 'al' 6 jaar oud. Is toch best op leeftijd al voor een hond.

Ik zit dus met regelmaat in gevecht met mezelf :=

Ik ben trouwens ook voor haar gevallen omdat ik iets zag in haar blik wat mij deed denken aan mijn hond. Zo'n lieve goedzakblik <3

Ik ga straks even jullie hondjes kijken in het topic! :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 08:56

Dr. Pol zegt: als je hond is overleden en je krijgt een nieuwe, krijg je nooit je oude hond terug. Maar dat zegt niet dat je niet meer net zo gek kan worden op je nieuwe hond.

Ik denk dat t klopt. Alleen kiest een hond ook een persoon. Mijn oude Miep koos voor mijn vader (nog wel, maar omdat ze zi dement is, wordt dat anders), ZhuZhu trekt naar mijn man. Mijn overleden hond (Jens) was helemaal van mij. Dat is wel eem bijzonder gevoel, vind ik. Dat mis ik.

Afbeelding

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 10:29

Ik heb snel een band met een hond.
Onze ridge back hadden we toen ik nog thuis woonde. Die luisterde naar mij het beste.
Mijn schoonouders hadden een cattle dog, een reu. Ook meteen mijn vriendje. Beschermde me tegen mijn vriend als hij gek met mij aan het doen was enz. Super blij als ik daar aan kwam.
Nu hebben ze nog een acd. Die is vorig jaar 2 weken hier komen logeren. Mijn vriend kreeg dr niet eens mee naar buiten. :')
En Balou hetzelfde. Als ik thuis kom dan gaat ie door het dolle. Als vriend thuis komt dan kwispelt ie eens. :')

Nadeel van aan het bos wonen; lopen geregeld wilde dieren in de tuin die Balou erg leuk vindt. Van de week een fazant en vanmorgen was hij op eekhoorns aan het jagen. Arme beestjes. :')

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 13:17

Mijn eerste hondje was mijn alles, die mis ik nog steeds. Maar ik zat toen ook in een andere levensfase, het was een klein hondje en ik nam hem vrijwel overal mee naartoe.
Mijn tweede hond duurde voor mijn gevoel langer, maar ik had een enorme sterke band met haar. Ook omdat zij enorm naar mij trok. En mijn laatste hond heb ik de minst sterke band mee gehad, maar ik was wel gek met haar. Zij trok minder naar mij toe en was eigenlijk meer een mannen hond.

Nu krijg ik weer een hond in huis die ik alleen op foto's en filmpjes heb gezien. Dat vind ik spannend, maar vooral vanwege de kinderen. Daarom komt hij eerst in opvang met optie voor adoptie.
Voor mezelf ben ik niet zo bang dat het niet zou klikken eigenlijk.

Ik vind Cherry een enorm gave hond om te zien. Als ik vrij zou wonen zou ik ook graag zo'n hond erbij willen <3

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 14:35

ik woon alleen, dus honden trekken sowieso naar mij toe ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:07

SarahJones, Leuke enorm!! grote lobbes! Laat ze even closeup geode foto's van zijn ogen maken met name de linker. Hij heeft namelijk wel van die schepbakjes die bij veel mastins overigens er zijn, maar fijn om dat van dichtbij te zien dat er niets over zijn oogbol wrijft aan huid met haren.

Woon ook alleen dus hond is gewoon mijn hond....
(oke en van de oppas)
En ja, vergelijken met vorige doe ik ook hoor, dat was enorm leuke gave alles wat je gooit ga ik terug halen hond en zwom graag en luisterde goed, daar werd je eng van! Kon je ook niet kwijtraken en wsa echte knuffel.
En onze eerste ontmoeting, was.... Die is lelijk... die moet ik niet..... Maar neem hem nu wel even mee, zoeken we wel andere baas voor (was gedumpt dus moest ergens heen... die avond nog.. riep ik... hmmm, als ie alleen thuis kan blijven mag ie blijven en zo geschiede (na training want hij kon dat dus niet))

Huidige kan ik je ellenlange waslijst van geven waarom ze niet leuk is... En minder leuk dan.. vorige hond... MAAR !!! Ze is fantastisch!!!!
Klik weet ik niet, uitgangs material moet je enigszins liggen, denk ik en de rest is werken aan je band.
Paard of hond...
Ben wel van de wil hond echt gezien en gevoeld hebben, kon bij mijne ook.

Heb in mijn leven 5 fantastische honden gehad, Sjonnnie (Gordonsetter of iets wat er naast gelegen had), Pashja (x Rhodesian Ridge back), Bronco (x Beaucheron x Labrado) was allemaal nog toen ik thuis woonde en daarna Dibbes (x Stafford x mechelaar) en nu Little Miss Murphey (ras total???????? oke iets met herder...)

En wat anderen ook zeggen het is ook in welke levensfase je zit. Mazzel honden trokken altijd naar mij toe en mijn moeder en luisterden ook naar ons en total niet naar mijn vader, geen van al die honden. Hij vind ze hartstikke leuk, maar is dusdanig inconsequent en niet te begrijpen dat dat hem niet echt gaat worden.