Hopelijk (als ze al gezond groot wordt) gaan haar nakomelingen ietsiepietsie rutiger zijn. Ze doet op wandeling absoluut niet onder voor 2maand oudere stippels, zij is echt de gangmaker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dierenfan schreef:xMaxxiee schreef:
Het gekke is dat beiden ouders voor zover bekend volle jack russels zijn. Beiden ook bruine ogen, moeder wit met bruin en vader wit met zwart. Is ook het enige van het nest.
Goed om te weten dat je na 8 weken de zekerheid hebt!
Beide ouders stamboom? Wat is dan de reden waarom de puppen niet?
In dat geval zou ik zeker laten controleren. Ik zit niet in de jacks maar weet voor 99,9% absoluut zeker dat blauwe ogen absoluut niet kan. Ik zou dus rekening houden dat de pup kruising is met ander ras. Heb je foto?
xMaxxiee schreef:dierenfan schreef:
Beide ouders stamboom? Wat is dan de reden waarom de puppen niet?
In dat geval zou ik zeker laten controleren. Ik zit niet in de jacks maar weet voor 99,9% absoluut zeker dat blauwe ogen absoluut niet kan. Ik zou dus rekening houden dat de pup kruising is met ander ras. Heb je foto?
Het is niet bij een erkende fokker, dus ik verwacht geen stamboom. Wel zijn beide ouders aanwezig. De eventuele kruising zou dus al eerder in de lijn moeten zitten, en dan nog vind ik het raar dat hij de enige is met een blauw oog. Wij zaten dan te denken aan misschien een merle gen, is heel zeldzaam bij jack russels. Maar wat het anders moet zijn...
Ik ga geen foto plaatsen omdat het niet onze pup is, en we staan als 3e op de wachtrij (Kreeg ik net te horen) dus helaas is de kans klein dat we hem nog krijgen.
dierenfan schreef:xMaxxiee schreef:
Het is niet bij een erkende fokker, dus ik verwacht geen stamboom. Wel zijn beide ouders aanwezig. De eventuele kruising zou dus al eerder in de lijn moeten zitten, en dan nog vind ik het raar dat hij de enige is met een blauw oog. Wij zaten dan te denken aan misschien een merle gen, is heel zeldzaam bij jack russels. Maar wat het anders moet zijn...
Ik ga geen foto plaatsen omdat het niet onze pup is, en we staan als 3e op de wachtrij (Kreeg ik net te horen) dus helaas is de kans klein dat we hem nog krijgen.
Merle gen komt niet voor bij stamboom jacks ook niet zeer zeldzaam
Merle gen en blauwe ogen heeft ook niets met elkaar te maken...
Ik zou nooit een pup halen bij iemand die fokt met ouders waar niets bekend is qua gezondheid ouders. Weet je of de ouders getest zijn op patella luxatie? Is groot probleem bij jack hussells en zou daar echt erg in hebbennet overigens als oogafwijkingen helaas.
Blauwe ogen vererven niet gemakkelijk alle andere oogkleuren zijn dominant over blauw.
Ook geen foto's van de ouders? Welke kleuren zijn hun? Zeker met russelltjes wordt er veel gef*ckt waar men veel geld voor vraagt maar wat grotendeels een heel ander ras is. Hier komt ook het vertekend beeld door wat men vaak heeft van jacks (hyper en stresserig en zelfs makkelijk agressief richting dier en ook wel mens)
Neonlight schreef:Wij hebben dus ook bewust fokkers uitgekozen die er goed over nadachten, maar toch had dit nest ook veel "afkeur". 1 geheel dove pup, paar eenzijdig horend en wat pups met een blauw oog, en Kiko dus 2 blauwe ogen. Frappant genoeg is Kiko wel goed horend (wat niet wil zeggen altijd goed luisterend).
Fotsy schreef:OMG ik zie het zo voor me verschrikkelijk![]()
Sorry dierenfan maar ben zelf niet zo voor de kruisingen,waar blijft de echtheid dan nog van het ras. Als iedereen gaat kruisen hebben we straks allemaal dezelfde hond en weg verscheidenheid.