Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:13

Ja precies, daarom gaf ik idd aan dat ik de dierenarts ff ga contacten om iets te regelen.
Ff kijken of mijn mams tussendoor ff op en neer kan met ontlasting om te laten checken.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 15:03

Wat vervelend Loez. Maar begrijp ik dan goed dat dit de eerste keer is dat je volledig over gaat op vlees?

Hoezo zit Boelie aan de prednison Rockey? :(

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:26

Hier gaat het gelukkig al weer een tijdje goed met eten en het gevolg van eten ;)
Zolang we Eyck maar van de kip af houden
Zelfs een brok gevonden die hij eet ter beloning (thuis trainen)
Carnis lam, konijn of zalm(zelfs nog keuze , wat een luxe :') )

Wel hebben we van het weekend besloten dat ik ook met Eyck ga trainen ipv mijn vriend .
Die heeft het gewoon te druk om als ie op de club zit de rest los te laten
Zijn andere semi proffesionele hobby vergt gewoon veel tijd nu met de cd presentatie over twee weken en optredens die volgen
Dus dan ga ik gewoon lekker met die smurf aan de gang
Eens zien of we ipo 1 er op krijgen
En of ik doorga met standaard werken of over stap op hand touch

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:35

Voor Nelson nu wel idd.
Zenna en Beast hebben dit voorheen eerder gehad en kregen ook gewoon 2x daags Kivo compleet. Dat was prima. Beide super in hun vacht en vel.

Leuk toch Sonja? :) Lekker trainen!!

Zelfde vraag als Britt indd, waarvoorheeft Boelie prednison nodig?

Pff weet dat Beast dit kreeg voordat we hem lieten gaan. Bah... We dachten serieus dat we een nieuwe hond terughadden en dat er niets meer aan de hand was.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:46

Het kan zo simpel zijn als gevoelig voor een diersoort zijn Loez
Hier ging hij van kip aan de dunne
(Achter gekomen door met kip te stoppen in zijn KVV)
Toen hij regelmatig kip kreeg was het on de haverklap raak en kreeg hij op den duur zelfs jeuk

(Maar snap goed dat gezondheids dingen toch een beetje extra vervelend zijn met beast in je achterhoofd :(:))

Maar ik vin het idd leuk hoor, het trainen
Word alleen even hard aan de bak on me een paar zaken eigen te maken
Moest gister om het verstek heen lopen en dan loop ik stug de verkeerde kant op er omheen :+

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:19

Hahaha :') Kan niet alles hebben Sonja! Komt wel goed joh!

En nee, idd, ik ben zo ontzettend bang tegenwoordig :oo
Laatst bij Zenna ook, dan ben ik meteen bang dat ze kanker heeft en doodgaat...... Heel stom. Maar je kijkt nog beter dan normaal. Niet altijd even fijn voor je gemoedstoestand kan ik zeggen. -O-

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:03

Brenda en Tankie zijn beiden 60 kilo of zwaarder, zij krijgen een kilo vlees per dag. Brenda is gecastreerd en ik merk wel dat ze nu snel dikker wordt. Eigenlijk heeft ze nu overgewicht, terwijl ze niet anders krijgt dan voor de castratie.

Kane weegt ongeveer 45 kilo en hij krijgt ook een kilo, maar hij eet het lang niet altijd. Of het kieskeurigheid is, of gewoon geen honger weet ik niet, maar het kan zomaar zijn dat hij twee maaltijden overslaat.

Lara weegt krap 40 kilo denk ik. Zij krijgt rond de 700-800 gram en ook zij is eigenlijk wat te dik.

Ze kregen Lotgering, maar daar ben ik niet meer over te spreken. De honden weigeren het steeds vaker en vorige week vond ik twee keer stukken plastic in het vlees. Dus dat hoef ik niet meer.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:04

Oei dat wil je idd niet Diablo!! Wederom diarree dus ben er klaar mee. Wil voorkomen dat ie nog verder af gaat vallen!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:05

Ik heb al meer gehoord over plastic in voer van Lotgering. Wij voeren het ook maar tot nu toe geen klachten.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:53

Ik heb heel af en toe een klein stukje plastic in het voer.
Wat ik nu wel al drie keer gehad heb is een korrel hagel (van het schieten dus) in het voer.. Dat vind ik ook niks!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:12

Brrrr dat zou voor mij echt een reden zijn om het niet te voeren

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:14

Zodra je wild voert loop je idd het risico op hagel tegen komen

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 22:20

Hier helaas ook al eens gehad. Nee het is niet netjes nee. Maar geen levens gevaar ofzo :P. En vind dat lotgering nog betaalbaar is.

Edit: het moet natuurlijk geen dagelijks grapje worden !!!

Loez meeste honden schijten zich leeg als ze overgaan op kvv. Opzich niet heel vreemd, maar wel heel vervelend voor Nellie natuurlijk :(.
Laatst bijgewerkt door briitje op 15-08-16 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:23

Bij het overgaan vind ik dat geen ramp en had dat uiteraard verwacht. Alleen zitten ze ondertussen al bijna 3 weken op vlees... :(

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:26

Als Hij ook kip en rund soorten krijgt zijn dat wel de eerste twee opties waar ik aan zou denken bij diarree/dunne ontlasting
Dat hij daar overgevoelig op zou kunnen reageren
(Twee meest voorkomende diersoorten waar reactie op is)

Maar goed, das puur een optie
Je moet gewoon je gevoel volgen qat betreft wat wijsheid is en welke stappen je gaat nemen om er achter te komen wat de oorzaak is ;)
(Dat heb ik inmiddels wel geleerd van mijn eigen beestjes )
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 15-08-16 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:28

loez schreef:
Bij het overgaan vind ik dat geen ramp en had dat uiteraard verwacht. Alleen zitten ze ondertussen al bijna 3 weken op vlees... :(

Dan zouden ze het wel gewend moeten zijn ja.

Het waren meerdere stukjes plastic en toen ik op Facebook ging lezen, begreep ik dat het echt veel vaker voorkomt, dat moet niet mogen. Ook harde stukken, dat wil ik mijn honden niet voeren.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:31

Harde stukken dat eten ze hier wel, maar ik geef ook met enige regelmaat lamsribben en ander knaagmateriaal wat ze met plezier wegkluiven

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:59

Daarom Diablo. En z'n reserve is op nu. Hij moet aan gaan komen nu!

Oef nee dat plastic enz wil ik er absoluut niet tussen hebben!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 23:04

Ooh 3 weken is idd andere koek nu... Wellicht idd gevoeligheid voor een bepaalde diersoort.

Moeilijk wat je nu moet doen.... volgende je gevoel

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:24

Over op brok zegt mijn gevoel nu :j
Even spekken nu want hij moet echt aankomen.

Denk dat ik de brok pak die ik voor zenna ook had. Doglovers gold. Op basis van zoete aardappel. Zenna is er ook van aangekomen terwijl die nergens dik van werd hehe en zij is erg lastig met voer. Dus kijken of Nellie het goed doet daarop.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 07:59

Is dat diaree bij overstappen zo standaard dan? Dus eigenlijk niet iets om te overwegen bij een hond die 0,0 reserve heeft?

Wat waren voor jullie de redenen om het wel te doen?

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:11

@bakkabouter

Niet iedere hond heeft last van de overstap naar vlees. Bij Charlie was het bijvoorbeeld meteen goed. En ook de honden van mijn ouders hadden nergens last van.

Hier was mijn redenering dat door de allergieën voor verschillende soorten granen, brok net zo duur zou zijn per dag als vlees. Tsjah en dan geef ik echt liever vlees.
Ook ik geef lotgering en daar doet hij het super op. Groeit nog als kool en mag echt niet minder dan een kilo per dag. Als hij wat in begint te vallen haal ik wat Rodi burgers en dan krijgt hij op die manier makkelijk wat extra voer tijdens de groeispurten.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:17

vervelend diarree! en ze vallen dan zo snel af. als boelie weer wat dunner is, krijgt hij gewoon eten wanneer hij wil.

even ter info. boelie zit aan de prednison, zeker 3 maanden. jullie weten dat hij een heftige operatie heeft gehad in maart toch? hij had toen lymfevocht in zijn borstkas. chylotorax. zijn longen en hart hebben toen zo hard moeten werken, gewoon over uren gedraaid, vanwege dat vocht. zijn longen zijn nu dus iets minder van kwaliteit. 3 weken terug vonden we hem ineens weer wat minder in conditie. leek wel wat verkouden, weer wat ruw in zijn haar, en t leek alsof hij het weer wat zwaarder had met ademen . dus op naar de dierenarts voor een check up, god dank, geen druppel vocht, maar wel zag ze op de echo en foto een soort van ontsteking, daar heeft hij antibiotica voor gehad en dus nu hebben we besloten dat we hem met momenten wat helpen met prednison, dat hij niet ineens weer in een gat valt, hij krijgt het maar minimaal en nu alweer om de dag, maar het is wel net genoeg om hem lekker in zijn vel te hebben. verder doet hij het nu echt weer top :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:59

Oooh ja klopt Rockey! Nou als je hem er zo doorheen kunt helpen zodat hij op zijn tempo aan kan sterken is het prima toch!

Qua diarree bij overstappen, heb regelmatig honden gezien die bij het overgaan op een andere brok of van brok naar vlees of andersom even 1 dag wat last hadden van diarree.

Daarom gebruiken we wel vaak rijst met kip oid tijdens de overstap om tussendoor de boel te laten rusten voor ze over gaan op een ander type vlees. maar dit heeft deze keer niet geholpen bij Nel tijdens de overstap.

Juist omdat Nel het op zijn brok niet goed deed naar onze zin en we weten van onze vorige honden dat vlees ze geholpen heeft om aan te komen en lekker in hun vel te komen, besloten hem over te zetten op vlees. Juist om hem meer reserves op te laten bouwen.

Helaas zit er dus echt iets in waar hij niet tegen kan.
Gisteravond rijst met gekookte kip gehad en wederom vanochtend alweer 'redelijk' vaste poep. Nog niet erg vast, maar in elk geval al velen malen beter dan smiddags.

Dus we laten hem overgaan op de brok die ik voor Zenna gebruikt heb de laatste maanden. Zenna is ook lastig met brok ivm allergieën en ze kwam moeilijk aan. Door deze brok (Doglovers gold) kwam ze aan en kwam ze lekker in haar vel te zitten. Dus dit gaan we proberen voor Nel. Als hij het er goed op doet is dit wel het handigst uiteraard. 2 honden op dezelfde brok. Werkt dit niet, dan gaan we op zoek naar een brok die wel bij hem past.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:45

Ik dacht inderdaad ook aan een bepaalde samenstelling in het vlees waar hij voor 'iets' overgevoelig is Loez? Had je al contact gehad met de da? Of heb ik daar overheen gelezen.... Onze ervaring is dar de ontlasting juist harder wordt van kvv.

Maggie, 45 kg, krijgt 600 gram kivo / kiezebrink per dag. Dit verdelen we over 3 porties.

Arme boelie! Prednison is dan ook echt wonderspul hè? Wel troep, maar wonderspul :D