Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:25

TrIjNiE__ schreef:
Al die lieve foto's <3 <3
Even een vraagje, wat voor borstel gebruiken diegenen met een langharig poezebeest? Tequila spint als je haar kamt maar tegelijk wil ze ook weglopen. Het haar op haar buik krijgt zo van die krulletjes en dat vind ik niet mooi. En op haar achterpoten klit het zo snel samen en wordt het vies, kan je dat laten trimmen?

Ik gebruik voor onze sibeer zo'n borstel met van die ijzeren dunne pinnetjes zeg maar. Gewoon een goedkope van de dierenwinkel. En soms borstel ik nog na met een zachte borstel! Die van ons ligt het liefste op z'n rug dus als ik zijn buik en achterpoten wil borstelen pak ik hem vast en draai op z'n rug en dan kan ik hem zo borstelen!

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:27

Dit heeft bij Nova ook ruim een week geduurd MET dierenarts. Als er verder geen troep meer uit komt, is er weinig aan de hand. Nova had een virusje door de verhuizing.

Nova is rond 18 april uitgerekend en het worden er ws 2. 1 heeft al een huis en de andere houd ik wellicht zelf, als ze mooi zijn dan :o .

Even een vraagje voor lindatje: ga jij ooit met Siep fokken en woon je in de buurt van zuid Holland? Ik ben al heel lang op zoek naar een bevat masqeurade kater, maar die zijn nergens te vinden. Hoeft geen stamboekkater te zijn btw. Nova is half Sibeer en wil haar graag aanvullen met meer Siberenbloed. Heb twee nestjes gepland en dan is het klaar. Nestje 1 is onder weg en nestje 2 over een jaar of evt 2 ofzo.
Laatst bijgewerkt door ikkedus op 29-03-15 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:32

Ook zo'n pinnenborstel. Nova hoeft eigenlijk nooit geborsteld, maar vindt het wel lekker. Op haar buik kan ik vergeten helaas. Ze verhaart in plukken, schijnt normaal te zijn, dus met borstelen gebeurt er niet zo veel. Ze wordt lekker fluffy en zacht, maar als ik het niet doe is er ook niks aan de hand. Mijn gewone HTK kat wel, die moet ik echt borstelen.

Voor de Sibereneigenaren: Nova is totaal NIET anti allergeen. Sterker nog, mijn neef is vreselijk allergisch voor haar en geen enkele andere kat. Zijn jullie katten dat wel? Nou is Nova half Sibeer en half La Perm, beide rassen zijn antiallergisch. 1 +1 is in haar geval dus duidelijk geen 2!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:36

Roosch schreef:
Wat een poppie. <3 Ik zou wel even naar de dierenarts gaan met dat oogje hoor, maar goed, ik ben ook snel bezorgd. :o

Wat is het een lieffie, Shanna. <3

Ja ik ben ook snel bezorgd, alleen mijn ouders zeggen steeds dat het wel meevalt en zo haha! Helaas heb ik ook met hun rekening te houden :o

ikkedus schreef:
Dit heeft bij Nova ook ruim een week geduurd MET dierenarts. Als er verder geen troep meer uit komt, is er weinig aan de hand. Nova had een virusje door de verhuizing.

Dus jij zegt gewoon nog even aankijken nu er geen troep meer uit komt? Naja, we kijken het uiterlijk tot morgen/overmorgen aan. Als ze er dan nog last van heeft gaan we haar bij onze dierenarts introduceren haha!

ikkedus

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:40

Gewoon blijven schoonmaken met gekookt water. En even checken f je het derde ooglid niet ziet in haar binnen ooghoek. Dan kan het virus toch nog actief zijn.
Mijn dierenarts gaf druppels en zalf mee. Druppels in haar neus en zalf in haar oog. Dat gaf ook flink veel stress hoor!

Paulaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:46

ikkedus schreef:
Voor de Sibereneigenaren: Nova is totaal NIET anti allergeen. Sterker nog, mijn neef is vreselijk allergisch voor haar en geen enkele andere kat. Zijn jullie katten dat wel? Nou is Nova half Sibeer en half La Perm, beide rassen zijn antiallergisch. 1 +1 is in haar geval dus duidelijk geen 2!

Ik ben allergisch en heb sinds eind oktober een sibeer. Had toen ik ging kijken bij de fokker helemaal geen klachten, maar toen we onze kitten in huis kregen wel lichte benauwdheid en jeukende ogen. Was denk ik vooral ook wennen want heb nu bijna nooit meer klachten, terwijl als ik bij een HTK kat kom ik het wel meteen merk! Dus ik merk wel dat er verschil zit tussen rassen.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 22:18

Apart! Mijn neefje gaat binnen 5 min op een pandabeer lijken bij mij thuis.
Nova heeft heel fijn haar. Bijna niet van je spullen te krijgen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:31

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:15

Wat een poepie!

Waarom heeft iedereen die teksten erbij, bij het bericht bedoel ik?!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:17

1 aprilgrap :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:17

Hoe krijgen jullie dat dan? Want ook namen zijn gekleurd?!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:26

gewoon smileys :D :D :)
namen weet ik niet

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:30

Kijk even op de voorpagina voor de namen. Die blauwe zinnen zijn ipv de smileys.
Nog een paar uur en alles is weer gewoon!

Ohhh, wat wordt Ginger snel groot!!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:58

Wauw prachtig is Ginger zeg!

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:23

ikkedus schreef:
Even een vraagje voor lindatje: ga jij ooit met Siep fokken en woon je in de buurt van zuid Holland? Ik ben al heel lang op zoek naar een bevat masqeurade kater, maar die zijn nergens te vinden. Hoeft geen stamboekkater te zijn btw. Nova is half Sibeer en wil haar graag aanvullen met meer Siberenbloed. Heb twee nestjes gepland en dan is het klaar. Nestje 1 is onder weg en nestje 2 over een jaar of evt 2 ofzo.

Nee en nee :o Wij mogen (en willen) niet met Siep fokken. Hij is nu bijna 5 maanden oud, dus zal binnen 1 en 4 maanden onder het mes gaan. Over 2 jaar kan hij dus zeker geen kleine Siepjes meer maken.
Aan de ene kant jammer, volgens de fokker heeft hij qua uiterlijke kenmerken alles mee en ik zou best benieuwd zijn naar z'n kindjes :D

Sienna en Ginger zijn echt heel knap :D

Heb je nog meer foto's Shanna? :D

Wij hebben ook een borstel met 'pinnen' en haren. Daarnaast halen we af en toe de stofzuiger over hem heen, vind ie prima :')

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:24

Nog meer? Waren het er nog niet genoeg? :P

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:31

Oh oeps, heb de hele link naar je topic gemist :+

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 00:32

ooooh, die rosse poesjes zijn zooooo mooi !!!

Heb zelf ook rosjes, maar niet zo pluizig jammer genoeg..(wel even schattig :D)

Afbeelding

Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 00:17

Ik zeg slaap lekker! Er ligt er hier 1tje zo hard te spinnen dat ik het niet kan maken om ze van m'n plekje te jagen... <3
Afbeelding

Ze zijn trouwens ook heel blij dat we even klaar zijn met het rot weer van afgelopen week. Ze wilden (mochten) absoluut niet naar buiten, maar nadat gister de zon weer is gaan schijnen willen ze amper meer binnen zijn.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:37

Lieve Sienna mocht vandaag met dat lekkere weertje ook even buiten spelen! :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En hier Sienna samen met Bayonne op mijn bed <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En bij oma! :D
Afbeelding

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:48

Wat lief zeg! Sammie is nog nooit buiten geweest... Heb hem wel laten wennen aan een tuigje maar het lijntje eraan was geen succes :')

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:54

Genieten! Heerlijk in het zonnetje, hier lopen ze ook al de hele dag buiten en zijn nog lang niet van plan binnen te komen :+

Tuigje aan, lijntje eraan, kat optillen en buiten weer neer zetten. Wedden dat ie het hele lijntje dan vergeten is?! :P :D

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:02

Dit was de aller eerste keer dat Sienna zo'n tuigje om had. Ze vond het wat raar met omdoen (wilde het aanvallen/ mee spelen).
Eenmaal buiten was ze inderdaad meer onder de indruk van de omgeving. Echter toen ze wat meer gewend was, begon ze af en toe wel met het touwtje te spelen of te rollen omdat ze het tuigje wilde pakken haha. Maar het viel mij nog mee! Onze overleden kat zette geen stap met het tuigje. Dit viel 'dood' neer en deed niets meer. Hoe lang je ook wachtte haha!

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:39

Sienna is echt heel erg mooi! Zou d'r zo willen hebb hoor

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:43

Wat schattig, zo aan een tuigje <3

Heb van de week foto's gemaakt en geplaatst van Kiska, wat worden die kleintjes toch snel groot! [BB-ITP] Knappe X Blauwe rus Kiska 6 maanden

En vanmiddag ook nog een stukje van het trainen gefilmd :D