Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:18

Maar zijn die wel stevig?
Jouw hondje gaat (nog) niet super snel maar als ik mijn herder er door heen stuur die het al beheerst maar het niet te vaak meer mag doen die gaat eigenlijk best wel hard, staan ze dan wel stevig genoeg?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:25

Geen idee. Ik heb een hondje die klein is en de palen niet raakt dus ik hoef me geen zorgen te maken om een lompe hond ;)
Ze is trouwens best snel hoor, zo'n 2 seconden over 6 palen is vrij normaal :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:27

Het oogt namelijk heel relaxt :)
Maargoed, ik ga dan ook over 12 palen eigenlijk.

Ik vroeg het alleen maar

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:30

Ikvwilde ook die palen, maar vond uiteindelijk stokken die je naast een plant in de grond steekt, voor 50 cent per paal. Dus praktisch niks!
Bodhi ging er na 5x al vrij goed doorheen. Nu doet ze ze alle 10 al goed! Zalvanavond even filmpje latenvzien, toevallig vanmorgeb gefilmd.

Jesda: mijn paaltjes zijn voor jouwvduitse herder misschien niet super fijn. Ligt er ook aan hoever je ze in de grond steekt. Maar Bodhi tikt ze niet snel omver maar weet niet hoe dat is metgrote Jesda :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:31

Nouja, als je je hond zo onder appèl hebt dat ie m niet peert zie ik niet in waarom niet kohtje :) ik zal het grote ringregelsboek er eens op naslaan :D

T ziet er inderdaad heel relaxed uit zo, de paaltjes :D handig om dat thuis te kunnen oefenen!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:32

Jesda gaat redelijk hard en raakt de palen ook echt volop aan. Op de training gaan ze echt alle kanten op.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:51

Seni schreef:
Ikvwilde ook die palen, maar vond uiteindelijk stokken die je naast een plant in de grond steekt, voor 50 cent per paal. Dus praktisch niks!
Bodhi ging er na 5x al vrij goed doorheen. Nu doet ze ze alle 10 al goed! Zalvanavond even filmpje latenvzien, toevallig vanmorgeb gefilmd.

Jesda: mijn paaltjes zijn voor jouwvduitse herder misschien niet super fijn. Ligt er ook aan hoever je ze in de grond steekt. Maar Bodhi tikt ze niet snel omver maar weet niet hoe dat is metgrote Jesda :)

De palen bestaan uit 12 palen he ;)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:00

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:03

Mooi begin, maar wat springt hij 'ver' of beheerst hij dit nog niet helemaal 100%?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:03

Machie schreef:
Seni schreef:

De palen bestaan uit 12 palen he ;)

mag tussen de 9 en 16 palen zijn. in engeland gebruiken ze bijv vaak maar 9 palen

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:04

JesdaPower schreef:
Mooi begin, maar wat springt hij 'ver' of beheerst hij dit nog niet helemaal 100%?

kijk eens goed naar haar lichaamstaal ;)

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:06

Ik heb hier zelf gemaakte paaltjes.. :D

Afbeelding

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:07

9 palen kan toch helemaal niet? Dan kom je toch niet goed uit? Het is toch altijd een even-aantal.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:07

ik heb het ook niet verzonnen, maar heb van 1e hand gehoord dat ze er maar 9 hebben in de engelse parcoursen

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:17

EmptyWords schreef:
ik heb het ook niet verzonnen, maar heb van 1e hand gehoord dat ze er maar 9 hebben in de engelse parcoursen

Kan heel goed :)
aar iig, in Nederland doen we er 12 ::F:

Seni, je hond volgt jou hand heel erg, daardoor springt ie zo wijd. Als je het filmpje van mijn hond bekijkt zie je dat mijn hond naar voren springt. Omdat ze niet naar mij kijkt. Ik wil heel graag dat mijn hond de palen zo zelfstandig mogelijk neemt omdat ik er niet altijd bij kan zijn verwacht ik ;)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:21

Machie schreef:
EmptyWords schreef:

Kan heel goed :)
aar iig, in Nederland doen we er 12 ::F:

Seni, je hond volgt jou hand heel erg, daardoor springt ie zo wijd. Als je het filmpje van mijn hond bekijkt zie je dat mijn hond naar voren springt. Omdat ze niet naar mij kijkt. Ik wil heel graag dat mijn hond de palen zo zelfstandig mogelijk neemt omdat ik er niet altijd bij kan zijn verwacht ik ;)

niet alleen die hand geeft het aan, ze drukt de hond ook weg door het feit dat ze bukt.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:23

Klopt, ze doet ze ook pas sinds kort, hoe zorg ik ervoor dar ze ze zelf neemt en niet naar mij kijkt/mijn hand volgt? Of is dat echr gewoon oefenen?

Edit: uit de tekst hierboven maak ik al op dat ik zowiexo recht moet lopen :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:28

recht lopen.. doe eens 2 palen en gooi dan een bal. gaat dat goed neem je 4 palen en dat breid je steeds meer uit. de bal alleen gooien als ze de palen goed doet. slaat ze over... niet gooien. hierdoor komt de drang naar voren

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:01

Maar als ik de palen doe met mijn herder dan doet ze ook zo 'vreemd' en wanneer de bal weg is dan gaat het goed. Kan dus ook aan de bal liggen?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:04

ze kunnen heel erg gefixxerd op de bal zijn, waardoor ze minder opletten. er zijn ook meerdere wegen die naar rome leiden.

de palen die rianne heeft zijn bijv ook erg fijn om je hond makkelijekr en sneller door de palen te laten gaan

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:05

Jesda beheerst ze al, alle 12 en ik ben beetje bezig met zoeken naar een goeie manier om Jinn het aan te leren wanneer hij oud genoeg is

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:20

Als je het zelf gaat aanleren vind ik de 2x2 pole/ wave methode er fijn en duidelijk uitzien. http://www.youtube.com/watch?v=7anJ3egQmyw

Ik heb vandaag stukjes van mijn behendigheids les laten filmen :) parcoursje van 5 hindernissen en de hoge kat los. En dat al tijdens haar 3de les *\o/*

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:38

8K ga het zeker even proberen met jullie tips. Ik doe het niet helemaal zelf,maar we hebben nu een winterstop wn tijdens de les besteden we er niet genoeg tijd aan dat ze het principe gaat snappen :)
Bodhi heeft nu ongn 5 lessen gehad en de rest was afgelast vanwege slecht weer..

HhildeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:59

Leuk LO! Ga je het filmpje hier ook laten zien? :D
Ga straks bij thuiskomst andere filmpjes ook even kijken, leuk!
Heb zelf gisteren een filmpje gemaakt van een toch wel heel enthousiast apporterende Beau. Bewijst dat beagles ook werkwillig kunnen zijn <3 Zal hem straks posten!

Ben ooit begonnen met 2x2 maar niet echt goed. Nu vakantie en maar een paar daagjes werken dus kan het wel weer eens oppakken :D

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 18:16