Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

MIJN Lellijkerd, míjn gekke sproethoofd, rasgroepwinnaar!! 

Ik ga hier ook maar even meelezen 
petitparis schreef:@Neej: zul jij wel apetrots zijn op je reu. Prachtige verschijning ook.
Wij moeten op zaterdag naar Genk, anders hadden we een mini-meeting kunnen houden![]()
en tja mijn reu is helaas niet "goed genoeg" om op officiële shows goed te scoren. Maar ik vind het wel leuk om eens te doen.
En hij vind het ook zo leuk 
Dus zeg nooit nooit
petitparis schreef:Dan is er nog hoop. Mijn reu wordt 4 in februari![]()
Ach hij is zeker niet slecht, mooi aansprekend hoofd, mooie bevlekking, goed bone en hoekingen en een goede beweger. Maar hij is zo onzeker dat hij net niet ineen duikt van zodra je de ring in gaat.(eerste show stond hij zelfs bellen te blazen en sprong hij in mijn vriendin haar armen). Doordat hij zijn kont wat intrekt benadrukt hij zijn enige echte minpunt, zijn ronde croup.
En tja als je moet kiezen tussen een hond die vrolijk rondloopt of eentje die er geslagen uitziet...
Nu is het al gebeterd sinds ik hem zelf ben gaan showen en hoop dat hij door met z'n vriendinnetje de ring in te gaan wat meer zelfvertrouwen krijgt.

Een aardige hond kan met een goeie handler heel veel bereiken en andersom gaat die vlieger ook op: een goeie hond kan met een slechte handler helemaal niks meer voorstellen. Zie het binnen ons ras ook genoeg, honden die hun passen niet afmaken omdat de handler te kleine stappen neemt, honden die hun toplijn laten zakken omdat ze beroerd neergezet worden.. En ik heb ook het idee dat van die allrounders vaak vooral kijken naar showy idd. En soms, heel soms heb je een goeie keurmeester die door je handling heen kijkt haha
En daarbij blijft het ook de smaak van de keurmeester, en de rasstandaard is open voor interpretatie. Bij ons staat er "matige hoeking" maar wat is precies matige hoeking? Dat is heel afhankelijk van waar je vandaan komt en wat je referentiekader is. Kom jij uit de doggenwereld dan vind je iets al snel stevig gehoekt terwijl als je uit de staande jachthonden komt dan denk ik dat jouw interpretatie van "matig gehoekt" heel anders is. Heb ik zelf ook last van, ik ben gewend aan iets gestrekte honden en ik vind iets dus al gauw raar vierkant. Terwijl Kelly met d'r leeuwhondjes (die horen vierkant te zijn) al snel iets te lang vindt. En zo gaat dat met keurmeesters ook.