Hondenshows

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:50

Hmmm foto lukt nog niet

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:08

Jammer dat het zo stil is hier. Begin mei eerste show gehad met mijn toller. Puppyklasse Veelbelovend behaald en mochten de erering in. :)
As zaterdag weer een show, in utrecht maar dat is van de vereniging zelf. Daar dan voor de eerste keer jeugd klasse. Spannend. :)

Hier nog mensen die binnenkort weer een show gaan lopen?

Neej

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:35

Hee wat leuk! Mooi resultaat :)

Oll is zo'n beetje uitgeshowd, dus daar ben ik ook niet meer zo actief mee. In Februari is ie in Waalwijk nog geweest omdat Kell met z'n dochter zo graag de koppelklas wilde lopen, (Was weer onverwacht leuk: Oll en Zoë samen 3BIS koppelklas, Oll zelf 1U beste reu BOB, won ie WEER de groep EN werd ie zelfs 3e BIS!) en volgende week mag ie in Hulten nog even in actie komen. Verder ben ik wel veel op show geweest dit jaar maar meestal met vriendinnetjes mee voor de gezelligheid en af en toe mag ik dan van haar een hondje showen. Komend weekend show ik de cockers van een kennisje op de KCM.

En waarschijnlijk ga ik de komende tijd ook weer veel op show zijn maar dan met een andere reden :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:08

Leuk ash :)
Ik ga zga niet op show (grote poppenkast) maar wel naar de kcm in juli. Bisou loopt als nl kamp in de werkhondenklasse (toegang ivm schapen werk) en Jolie haar moeder in de kamp klasse
Een teef uit t eerste nest in open klasse (voor de lol) en uit t tweede nest in de tussenklasse, vorig jaar de jeugd gewonnen met dik 20 teven dus ben benieuwd :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:17

Oeh in de werkhondenklasse Es, hoe tof! Ik juich dat toe :D

Wanneer is de KCM van jullie?

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:35

Ik heb in april voor het laatst een show meegedaan hihi. Jill werd beste puppy bij de Duitse doggen. Joep werd ook beste bij de doggen en daarna beste van rasgroep 2. Tot slot werden we 8e over de hele show! Was super trots op hem :)

Volgende show is een clubmatch en dan ga ik Joep ook aan laten keuren :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 19:15

Wij hebben zondag een kcm van de ras vereniging in hoogeveen. Laatste keer met 1 van onze gefokte teven in de tussenklasse.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 08:58

Neej schreef:
Oeh in de werkhondenklasse Es, hoe tof! Ik juich dat toe :D

Wanneer is de KCM van jullie?

Ja leuk he!
3 juli in houten (zilvia s hoeve)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:17

Aaaa dan zit ik in Denemarken! Jammer, had graag ff komen supporten :D

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:54

Wij waren in Hulten vandaag!

Kijk, natuurlijk schrijf ik Ollie ondertussen alleen nog maar in als ik denk dat ie een kans maakt, en de keurmeester van vandaag heeft 'm al eerder BOB gemaakt. Geen garantie natuurlijk, maar toch. Op verzoek van z'n handler ingeschreven en hup, Oll mee naar Hulten. Helaas maar een kleine inschrijving; 6 reuen en 3 teven. Ollie pakt de beste reu én de BOB, en daar zijn we heel blij mee!

Dezelfde keurmeester keurt de groep. Sterke groep ook. Oll wordt geselecteerd bij de beste 5 en dat was voldoende. Vriendinnetje die mee was was hoopvol: "ik denk wel dat een podiumplaats er in zit". Nou met BIG5 was ik ook al blij. Maar het werd niet BIG5. Nadat de BIG3 was uitgedeeld (en niet aan Ollie) ging ik toch wel een piepklein beetje stuiteren. Alleen Oll en een bloedmooie Golden Retriever waren nog over en samen mochten zij nog een rondje doen. En toen riep Rony Doedijns "..en de winnaar van rasgroep 8 is de Welsh Springer Spaniel!"

Ik denk dat ze me in Groningen nog hoorden piepen hahahaha :') MIJN Lellijkerd, míjn gekke sproethoofd, rasgroepwinnaar!!

Beetje jammer dat we morgen nu wéér richting Tilburg moeten _O-

Afbeelding
foto door Kynoweb

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:50

Gefeliciteerd...ik zag het inderdaad al.voorbijkomen op FB :)
Succes in bis!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 00:08

Super gedaan reneetje! Knappe gekke ollie!
Sterkte morgen weer :p hahaha

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:59

zijn we hier nog een beetje wakker?? :D

hier niet veel te melden, behalve dat ik vd zomer de KCM gewonnen heb met een reu die ik voorbracht (zijn broer is de vader van mijn laatste nest)
en dus naar de hond van het jaar show ga :) :) *\o/*

het gaat om girbaud des bergers aventureux

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

km is g de wit-bazelmans (welke heel gecharmeerd is van mijn jongste beauceron teef) :)

mijn eigen meiden show ik niet meer, vind t zo n poppenkast en ze zijn nl kampioen dus vind t prima

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:04

terug activiteit in het showtopic?

hier gaan we met de komst van een nieuwe pup (intussen al 6m) ook terug vaker op show gaan. De clubmatch van onze ringtrainingsclub is alvast goed verlopen, mijn koppeltje mocht het podium op. Weer een ervaring rijker.
Afbeelding

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:14

Hey weer activiteiten :D

Wij gaan as zaterdag weer, dit keer 4 teefjes uit het laatste nest mee.
Mensen doen het allemaal voor het eerst, dus ben heel benieuwd hoe het gaat lopen haha

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:03

Wat leuk weer wat leven in dit topic!

Wij gaan waarschijnlijk naar Eindhoven in februari.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:19

Hee leven hier!

Sinds Hulten ben ik met Ollie naar Denemarken geweest alwaar ie 2 shows gelopen heeft, specialties. Op de eerste show werd ie beste reu en op de tweede show BOB en RESERVE BEST IN SHOW!!! Hiermee is ie nu ook Deens kampioen.. We zijn in België geweest op de Europese Spanielshow (ook weer 2 stuks), weer 1 show BOB 1 show BOS, we zijn in Maastricht geweest op de Benelux Winner alwaar ie BOB werd en daarmee Benelux Winner 2016

En afgelopen weekend zijn we op de Winner geweest alwaar meneer uit een inschrijving van 29 Welshjes óók weer BOB en daarmee Winner 2016 is! Extra leuk, want dit keer heb ik 'm zélf geshowd!

Afbeelding

Afbeelding

in januari mogen we ook naar de Hond van het Jaar show en deze week komt onze nieuwe aanwinst Jamie uit de UK *\o/*

@petitparis oh wat leuk met je koppeltje!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:36

Oeh, wat een gave honden komen hier voorbij! <3 Ik ga hier ook maar even meelezen :D
Ik heb mijn eerste stap gezet, en ik heb hondenschool gemaild voor ringtraining. Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe Jarvis het doet, of hij het leuk vind, en ik wil sowieso de ervaring eens meemaken. Eerst maar eens rustig beginnen, clubmatch o.i.d. en in april de hondenshow. Eerst nog maar even niks groots, eerst even kijken hoe het ons bevalt :))

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:39

Afbeelding

dit was op de Winner.
eerstvolgende show met m'n teef in Genk op 08/01 in Genk.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:48

@Neej: zul jij wel apetrots zijn op je reu. Prachtige verschijning ook.

Wij moeten op zaterdag naar Genk, anders hadden we een mini-meeting kunnen houden :+
en tja mijn reu is helaas niet "goed genoeg" om op officiële shows goed te scoren. Maar ik vind het wel leuk om eens te doen.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 00:15

petitparis schreef:
@Neej: zul jij wel apetrots zijn op je reu. Prachtige verschijning ook.

Wij moeten op zaterdag naar Genk, anders hadden we een mini-meeting kunnen houden :+
en tja mijn reu is helaas niet "goed genoeg" om op officiële shows goed te scoren. Maar ik vind het wel leuk om eens te doen.

Ja, inderdaad! Was leuk geweest! Wie weet kom je terug als BOG voor BIS :+

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 08:27

@petitparis ik ben trots als een pauw met 7 staarten :D En hij vind het ook zo leuk :D

Of je reu niet "goed genoeg" is... Dat dacht ik ook jarenlang over Ollie hahaha, die is pas sinds dat ie een jaar of 4 is echt leuke dingen gaan doen op show :P Dus zeg nooit nooit ;)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:42

Wat "niet goed genoeg" betreft.. alles valt of staat met heel goed voorbrengen..
Ik ken 2 (eigenlijk veel meer) honden waar ik echt geen reet aan vind en die echt wel aanzienlijk fouten hebben maar die toch alles winnen doordat ze gedrild worden op heel goed staan en netjes mee lopen.
Van t weekend nog stond een kampioens teef die echt geweldig gangwerk heeft in de ring voor bob en de teef stond gewoon relaxed naast de eigenaar. De reu durft geen pas te zetten want die is zo in show stand gedrild, gangwerk Geef ik nog geen stuiver voor.. maar wint omdat hij zo goed voorgebracht word

Tsja.. ik doe niet mee aan die poppenkast ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:47

Dan is er nog hoop. Mijn reu wordt 4 in februari :D
Ach hij is zeker niet slecht, mooi aansprekend hoofd, mooie bevlekking, goed bone en hoekingen en een goede beweger. Maar hij is zo onzeker dat hij net niet ineen duikt van zodra je de ring in gaat.(eerste show stond hij zelfs bellen te blazen en sprong hij in mijn vriendin haar armen). Doordat hij zijn kont wat intrekt benadrukt hij zijn enige echte minpunt, zijn ronde croup.
En tja als je moet kiezen tussen een hond die vrolijk rondloopt of eentje die er geslagen uitziet...
Nu is het al gebeterd sinds ik hem zelf ben gaan showen en hoop dat hij door met z'n vriendinnetje de ring in te gaan wat meer zelfvertrouwen krijgt.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 08:36

petitparis schreef:
Dan is er nog hoop. Mijn reu wordt 4 in februari :D
Ach hij is zeker niet slecht, mooi aansprekend hoofd, mooie bevlekking, goed bone en hoekingen en een goede beweger. Maar hij is zo onzeker dat hij net niet ineen duikt van zodra je de ring in gaat.(eerste show stond hij zelfs bellen te blazen en sprong hij in mijn vriendin haar armen). Doordat hij zijn kont wat intrekt benadrukt hij zijn enige echte minpunt, zijn ronde croup.
En tja als je moet kiezen tussen een hond die vrolijk rondloopt of eentje die er geslagen uitziet...
Nu is het al gebeterd sinds ik hem zelf ben gaan showen en hoop dat hij door met z'n vriendinnetje de ring in te gaan wat meer zelfvertrouwen krijgt.

Oh ja dat is jammer he, als je wel een mooie hond hebt die zoiets heeft van "kijk niet naar mijjjjjjj". Vriendinnetje van me heeft zo'n teef. Práchtig hondje, echt waar, maar die presenteert zich totáál niet in de ring. Ze is niet zo onzeker als de jouwe maar ze vindt er gewoon totaal niks aan. Heb het hondje een paar keer geshowd en ze is echt prachtig maar ze legt het af tegen haar halfzusje die het fantastisch vindt, al die aandacht.

Dat is ook mijn grote voordeel met Ollie, hij vindt het súper in de ring :+

En natuurlijk valt of staat showen voor een heel groot deel met het voorbrengen. Niet omdat ze nou zo braaf en gedrild zijn, maar omdat de handler (als deze het goed doet) de pluspunten van de hond benadrukt en de minpunten verdoezelt. Doe ik zelf ook. Ollie heeft echt niet het meest uitgrijpende gangwerk ooit en als ik een pasje te hard loop gaat ie meteen inkorten. Dus moet ik het juiste tempo aanhouden, dan lijkt het nog ergens op :P Een aardige hond kan met een goeie handler heel veel bereiken en andersom gaat die vlieger ook op: een goeie hond kan met een slechte handler helemaal niks meer voorstellen. Zie het binnen ons ras ook genoeg, honden die hun passen niet afmaken omdat de handler te kleine stappen neemt, honden die hun toplijn laten zakken omdat ze beroerd neergezet worden.. En ik heb ook het idee dat van die allrounders vaak vooral kijken naar showy idd. En soms, heel soms heb je een goeie keurmeester die door je handling heen kijkt haha :P En daarbij blijft het ook de smaak van de keurmeester, en de rasstandaard is open voor interpretatie. Bij ons staat er "matige hoeking" maar wat is precies matige hoeking? Dat is heel afhankelijk van waar je vandaan komt en wat je referentiekader is. Kom jij uit de doggenwereld dan vind je iets al snel stevig gehoekt terwijl als je uit de staande jachthonden komt dan denk ik dat jouw interpretatie van "matig gehoekt" heel anders is. Heb ik zelf ook last van, ik ben gewend aan iets gestrekte honden en ik vind iets dus al gauw raar vierkant. Terwijl Kelly met d'r leeuwhondjes (die horen vierkant te zijn) al snel iets te lang vindt. En zo gaat dat met keurmeesters ook.

Oh en Es, jij hebt ook een klein en vrij onbekend ras, dat spreekt echt in je nadeel ook denk ik..
Laatst bijgewerkt door Neej op 15-12-16 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt