Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Brimi_Disa schreef:Helaas waren alle eieren die ik in de broedmachine had gelegd onbevrucht![]()
Maar ik ga morgen Wyandotte kuikens van een paar dagen oud halen, dus graag wat goede energie deze kant op zodat ik met merendeel hennen thuiskom
Antheman schreef:sietske83 schreef:Ja ze krijgen nadat ze 24 uur uit het ei zijn kuikenmeel.
Ok, goed om te weten
Citaat:Gewoon bakje meel erneer zetten (niet te hoog) en drinkwater (waar ze niet in kunnen verdrinken, zo'n torentje). Als ze uit de broedmachine komen moet er ook een lamp boven waar het 30 graden onder is. Ze moeten hiervan ook kunnen weglopen als het te warm voor ze wordt.
Laptopmuis schreef:Gewoon bakje meel erneer zetten (niet te hoog) en drinkwater (waar ze niet in kunnen verdrinken, zo'n torentje). Als ze uit de broedmachine komen moet er ook een lamp boven waar het 30 graden onder is. Ze moeten hiervan ook kunnen weglopen als het te warm voor ze wordt.
dblijham schreef:Gisteren heb ik de paarden ontwormd en nu bedacht ik mij ineens dat het dan misschien niet verstandig is om de eitjes te eten die nu gelegd worden. Iemand daar ervaring mee? Hoe lang zou ik daar mee moeten wachten?
anneliesdj schreef:Het lijkt mij juist wel ideaal, omdat je ze dan dus tam krijgt.
Mijn ervaring is dat het lastig is om kippen van 20 weken nog goed tam te krijgen, als die nooit echt in handen zijn geweest.
Maar ik heb nog nooit kuikens opgefokt, lijkt me erg lastig gezien ze toch heel kwetsbaar zijn? En groot risico dat je veel hanen hebt?