Dat is pas een combinatie: een Husky-reus, een langpoot-Podenco en een Corgi op korte pootjes

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Lisitano schreef:Wat fijn al die inside info, enorm bedankt!
Voor wandelen zijn we altijd in, lijkt me heel erg leuk!
Ik kan me goed voorstellen dat jouw hond, Ikke, niet goed met Husky's kan. De meeste zijn druk en opdringerig maar mijne is behoorlijk stoïcijns en kalm ondanks zijn grootte. Daar verwacht ik dus geen problemen
Ikke89 schreef:Oh nee, ik denk dat het ook zeker wel goed zal gaan, zeker als hij/zij als pup bij jullie roedel erbij zou komen.
Het heeft niks met het drukke en opdringerige te maken, maar met de natuurlijke lichaamshouding. De (bijna) op de rug gekrulde staart, en de donkere randen om de ogen, die strak doen overkomen. Dat vertrouwen ze gewoonweg niet. Ze kunnen die rassen niet lezen. Snappen hun lichaamstaal niet, omdat die tegenstrijdig is soms.
Jackytje schreef:Op 10 juni organiseert het WCCN ook de familiedag in Laag-Soeren met allerlei leuke activiteiten voor Corgi's. (Cardigans) Ik hoop dat ik er bij kan zijn, maar mijn moeder heeft teambuilding met haar werk en voor ons is het een flink eind..
Bonna schreef:Rea kan wel keffen hoor:p Gelukkig doet ze dat wel alleen uit opwinding bij frisbee of behendigheid.
Natuurlijk hebben ze wel hun kwetsbaarheden, maar echt kwetsbaar in het kader van niets kunnen hebben zijn ze absoluut niet. Je moet eens naar hun botten kijken. Zoals ikke ook zegt: juist lekker veel beweging geven. Goed voor hun spieren en geestelijke ontwikkeling. Ze kunnen echt heel lui op de bank liggen en zijn qua drive zeker niet te vergelijken met een border oid, maar het zijn wel werkhondjes.
21 mei is er trouwens een corgi meet en Greet in noordwijk. Mocht je interesse hebben, laat het dan maar even weten. Zelf ga ik zondag waarschijnlijk als kleine nestreunie met 2 van rea's broertjes wandelen, daar mag je ook zeker bij aansluiten als het zou uitkomen.
Tigress schreef:Jackytje schreef:Op 10 juni organiseert het WCCN ook de familiedag in Laag-Soeren met allerlei leuke activiteiten voor Corgi's. (Cardigans) Ik hoop dat ik er bij kan zijn, maar mijn moeder heeft teambuilding met haar werk en voor ons is het een flink eind..
He verhip, daar heb ik nog niks over kunnen vindenDaar wil ik eigenlijk wel heel graag heen