Ons kogeltje zwemt nu thuis rond Hij is nog wel erg gestressd en hij zit dus helemaal onder het zand en prut, maar dat word wel beter.
Woensdag komen er nog 5 bij trouwens..... 2 Fahaka's en nog 2 andere soorten die 15 en 20 centimeter worden. Diertjes moeten echt weg daar, voor ze het loodje leggen door het ontbreken van ook maar enige kennis van kogelvissen. 2 Fahaka's zullen wel weer weg moeten omdat ze niet samen kunnen blijven, maar goed wij kunnen de geinteresseerden wel op weg helpen en informatie geven.
Aaah fretjes komen er bij ooit ook nog als ik op mezelf woon! Ik krijg later echt een dierentuin in huis vrees ik. Zelf heb ik ook twee teddy dwergen in huis. Niet zo heel bijzonder, alhoewel sommige mensen altijd raar op kijken dat het konijnen zijn Zijn nu trouwens wel kort geknipt, veel prettiger voor hun zelf.
ik heb vanmiddag nog een spin bij de apotheek gered . ik vind spinnen tof , maar wel om naar te kijken ( aanraken ben ik geen fan van , maar daar is een vogelspin ook geen beest voor)
Cerilene_
Geplaatst: 24-10-13 12:34
Ik red ook altijd spinnen, zelfs degene waar mijn vriend bang voor is . Zelfs een tijd terug nog een spin uit een restaurant gered. Ik was met vriendinnen, die opeens begonnen te gillen omdat er een dikke spin op de muur zat. Ik heb hem gevangen met een leeg glas en ermee door het hele restaurant gelopen (we zaten helemaal achteraan) om hem naar buiten te brengen. Mijn vriendinnen en andere eters vonden me maar raar geloof ik . Ik vind vogelspinnen ook wel fascinerend op zich, maar ik zou ze ook weer niet zo snel als huisdier kiezen. Dan toch liever iets knuffeligers (zoals een baardagaam, haha, die vinden ook veel mensen die ik ken maar eng).
Mannetje baardagaam (outback jack ) hebben we vandaag toch maar even naar de dierenarts gebracht. Hij bleef maar rommelen met dat eten, dan weer wat beter, maar daarna toch weer slechter etc. Hij heeft ook al veel te lang niet gepoept daardoor, en is sloom. Nu blijft hij daar in ieder geval één dagje zodat de dierenarts hem kan observeren en onderzoeken. Morgen kan ik bellen of er al wat bekend is of dat hij langer moet blijven. Hopelijk snel duidelijkheid dus. Ondertussen lijkt mevrouwtje baardagaam hem totaal niet te missen, die is lekker fanatiek op krekeljacht .
Polivy
Geplaatst: 24-10-13 13:40
Cerilene, wat vervelend, maar wat herkenbaar! Onze Bert kwakkelt ook nog steeds. Wel wat actiever, na 10 dagen flagyl-kuur, maar eten is nog niks. Heb dus nu met een kit wat ontlasting opgestuurd naar zo'n lab. Zal er vandaag of zo wel zijn. Krijg dan per mail uitslag. Gewoon just in case om te checken dat er niet nog steeds flagellaten in zijn lijf zitten. Zo niet en het blijft een drama met eten dan gaan ook wij naar de dierenarts. En ook hier is de ander helemaal fit.
Mijn vriend vindt het trouwens oneerlijk. Hij is nu ziek en de beesten zijn de hele dag hyper en willen ze niet bij 'm zitten, en als ik thuis kom gaan ze lekker in mijn nek slapen. Vooral Koek vindt het heerlijk 's avonds bij je. Dus gisteren pakte mijn vriend 'm van me af, haha. En hebben ze samen op de bank gehangen. Koek in slaap en mijn vriend naar de tv loerend. Zoek de baardagaam
Ik ben me aan het oriënteren op Degoe's. Ik wil een huisdier voor in een appartement. Ik ga zelf een hok bouwen(waarschijnlijk in een kast). Eerst nog een appartement zoeken dus ik heb alle tijd, maar ben vooral benieuwd of mensen hier ervaring met de diertjes hebben en misschien een adres weten waar ik kan gaan kijken zo in het zuiden. Ken wel een dierenwinkel met de beestjes maar die fout maak ik niet meer.
Ah Polivy, die van jou zijn wel echt knuffels he ! Dat hebben die van ons minder. Het mannetje geeft gewoon niet zo om aandacht van mensen lijkt het wel, blijft wel gewoon zitten, maar ik heb niet het idee dat ik hem er echt een plezier mee doe om hem er te vaak uit te halen. het vrouwtje is wel heel mensgericht en echt leuk van karakter naar mensen toe, maar zij is meestal te hyper om stil te zitten. Ze rent liever de hele tijd over je heen en weer, haha. Laatst had ik ze eens meegenomen toen ik ging douchen en op een handdoekje neergezet naast de douche (inloopdouche). Het mannetje ging alleen aan de muur naast hem likken, maar het vrouwtje had de grootste lol. Die rende lekker rondjes onder de douche tussen mijn voeten door, dronk uit het doucheputje, scheurde daarna nog een rondje door de hele badkamer en daarna weer de douche in voor een rondje onder het warme water. Ik heb in een deuk gelegen om haar .
Ik ben benieuwd wat de dierenarts vindt inderdaad. De ontlasting is kort geleden nog gecontroleerd, dus ik verwacht eigenlijk dat het iets anders is. Ik dacht zelf aan een verstopping, maar de dierenarts kon het zo in eerste instantie niet voelen zitten in elk geval. Nouja, we wachten het maar weer af...
Zo grappig Ceriliene, want de onze houden dus ab-so-luut niet van water. Die vinden in bad gaan echt een hel. Zo stom! Hebben ze ook nooit leuk gevonden trouwens. Van baby-baardagaam af al niet. Wel echt supercool dat jouw baardjes er zo van genieten
De man in de dierenzaak waar wij onze krekels kopen zei trouwens dat Bert misschien wel al richting winterrust gaat, dat hij daarom zo slecht eet, maar wel nog actief is. Schijnt dat ze daarin heel erg kunnen verschillen, ook al leven ze samen, zei hij. Dit wordt sowieso onze eerste winterrustperiode, dus moeten ons daar echt even op gaan inlezen.