Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:34

meisie94 schreef:
Hier ook getiterd, ontwormen, ontvlooien ook niet preventief.

Heeft er iemand tips voor losloopgebieden rondom brielle? volgende week een weekje met de caravan op pad.

In rockanje heb je het annabos, dat is losloop, de kogeloven in brielle is ook losloop, brielse meer is ook losloop.

Verder mogen ze bijna overal het hele jaar door op het strand, als je even op google zoekt op strand rockanje kan je precies zien waar ze los mogen.

Tenelleplas is inderdaad aanlijn gebied en de duinen zijn ook aanlijngebied.

PSvanLot

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:07

Voert er hier iemand vers vlees?

Ik voer half/half. In de ochtend/middag koudgeperste brok van Kivo en in de avond vers vlees uit de diepvries van Kivo.

Over een paar weekjes eens naar 2x per dag voeren ipv 3. Hij is volgende maand alweer een half jaar.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:13

Psvanlot, ik geloof dat hier 2/3e vers voert.

Wij stappen over van merk & leverancier. Jip eet het nieuwe merk ook prima met dank aan KimD 8-) en ik hoop dat deze leverancier wel netjes tijdig levert in onze "uithoek". Dat zal een hoop frustratie en ergernis schelen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 10:15

Hier ook vers. En brok.
Sochtends vlees, savonds brok.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:17

KimD schreef:
Let wel dat als je de sleeplijn niet vast hebt je alsnog de boete aan je broek hebt. ;)

De enige uitzondering daarop zijn d'r geschakelde e-collar banden met afstandsbediening. Die gelden officieel als aangelijnd als de honden deze om hebben en jij het kastje vast hebt.

Volgens mij zijn e-collars verboden sinds 1 januari toch? Dus toch maar gewoon een riem/sleeplijn lijkt mij.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:26

PSvanLot schreef:

Ik voer half/half. In de ochtend/middag koudgeperste brok van Kivo en in de avond vers vlees uit de diepvries van Kivo.

Over een paar weekjes eens naar 2x per dag voeren ipv 3. Hij is volgende maand alweer een half jaar.

Wij voeren ook half/half nu nog tijdelijk BARFmenu vlees en Wolf of wildernis puppy vanaf vrijdag gaan wij ook over op Kivo vlees en als ze volwassen is wil ik ook Kivo brok geven.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:55

Jamiefris schreef:
PSvanLot schreef:

Wij voeren ook half/half nu nog tijdelijk BARFmenu vlees en Wolf of wildernis puppy vanaf vrijdag gaan wij ook over op Kivo vlees en als ze volwassen is wil ik ook Kivo brok geven.

Kivo heeft fijne spullen vind ik. Haalde eerste alles bij de dierenwinkel, maar Kivo is beduidend goedkoper en de hond vind het erg lekker en doet het er goed op.

Waarom pas volwassen over op brok van Kivo?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:56

turtlelito schreef:
KimD schreef:
Let wel dat als je de sleeplijn niet vast hebt je alsnog de boete aan je broek hebt. ;)

De enige uitzondering daarop zijn d'r geschakelde e-collar banden met afstandsbediening. Die gelden officieel als aangelijnd als de honden deze om hebben en jij het kastje vast hebt.

Volgens mij zijn e-collars verboden sinds 1 januari toch? Dus toch maar gewoon een riem/sleeplijn lijkt mij.

Zijn nog gewoon te krijgen, onder KVK kun je ze ook nog gewoon bestellen overigens.

En over de grens kun je ze ook nog kopen.

Wij voeren ook KVV, sowieso twee keer per dag en als ik vrij heb of het uitkomt drie keer per dag. Behalve Maze, die kan kiezen of ze brok of vlees wilt maar dan is het óf óf, niet én én.

Zoals een paar keer hier nu benoemd is kun je prima combineren als je maar niet mengt in één maaltijd en niet alle honden kunnen het combineren verdragen. Dan kun je beter óf brok óf vlees voeren.

Kivo ben ik overigens absoluut geen fan van. Jaren geleden naar tevredenheid gevoerd maar toen haalde ze een aantal grapjes uit met het vlees en toen ik dat aangaf kreeg ik de meest belachelijke reacties. Toen overgestapt en dik tevreden. Krijgen het nu ook thuis (op tijd) geleverd, grootverbruikerkorting en een fijne service.

Als brok hebben we trouwens Orijen, ook heel erg tevreden over.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:58

Koudgeperste brok kun je toch wel met vers vlees combineren?

Waar was je niet tevreden over betreffende Kivo?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 11:00

Hier ook kivo. En darf, kiezebrink en alroda

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:04

PSvanLot schreef:

Niet in één maaltijd.

Onze honden vielen af na een spontane wissel in samenstelling, vlees was waterig en nadat ik dit aangaf zeiden ze dat ik maar meer moest voeren. Daarna zaten er stukken blauw vlees in de rollen en stukjes hard plastic. De reactie van de fabriek zal ik je besparen nadat ik dat aangaf en graag de herkomst wilde weten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:09

meisie94 schreef:
Wat een lekkere wandelingen, mooie foto's! Wat een gave halsbanden!

Hier ook weer lekker aan de wandel.. Voor mij is ook veel opbouwen gezien mn gezondheid een tik gehad heeft en daardoor ook aangekomen ben.. Waar we in januari 1,45km in 38 minuten liepen. Vandaag 3,2km in 58min.. Best trots!

Vandaag voor het eerst met meer hondjes gewandeld in plaats van alleen Woody, hij is dat wel al gewend bij de uitlaatservice, hij is nu hartstikke moe. haha!

Na lang wikken en wegen, en de overtuiging van zowel de fokker als de eigenaar van zn vader gaan we toch een keer uitbrengen op show. Ben zelf ook wel heel benieuwd erna hoe hij het zou doen en het eens ervaren. Mocht het echt iets voor ons zijn dan serieus aan het lessen en meer. Zoals nu naar uitziet word kortrijk de eerste in november. We hebben dan ook iemand die met hem gaat lopen en al nodige show ervaring heeft. Spannend!

Moet dat nou echt?
[ [url=m/ABjsYA.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3
[ [url=m/5l0VlG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gekke pluk op de kont xD
[ [url=m/KAMoc6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is overigens echt grappig hoe je al die FBH honden eruit haalt, die zien er echt allemaal hetzelfde uit. :D

Met wat training en de goede handler zullen er vast resultaten te halen zijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:11

KimD schreef:
PSvanLot schreef:

Niet in één maaltijd.

Onze honden vielen af na een spontane wissel in samenstelling, vlees was waterig en nadat ik dit aangaf zeiden ze dat ik maar meer moest voeren. Daarna zaten er stukken blauw vlees in de rollen en stukjes hard plastic. De reactie van de fabriek zal ik je besparen nadat ik dat aangaf en graag de herkomst wilde weten.

Waarom niet in een maaltijd? Ik heb van verschillende vers vlees leveranciers en da's gehoord dat koudgeperst en vers geen probleem is samen.

A oke, dat is niet zo mooi. Ik heb, gelukkig, tot nu toe geen bijzonderheden aan de worst gezien.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:13

Dan doe je dat toch? Dan hoef ik me de moeite niet te nemen om het tegendeel te bewijzen.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:36

Hier ook kivo zowel vlees als de brok. Geef ochtend en avond gecombineerd. Doet onze lab het goed op. Netjes 2x per dag vaste ontlasting.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:37

KimD schreef:
Dan doe je dat toch? Dan hoef ik me de moeite niet te nemen om het tegendeel te bewijzen.

Ik zou graag weten waarom het niet zo mogen. Altijd goed om andere visies te horen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:04

Ik voer ook geen brok en rauw vlees in 1 maaltijd, ook niet de zogenaamde koud geperste brok. Die is alsnog verhit hoor, alleen Iets minder heet als krokante brok e.d. en zal bij veel individuen alsnog niet lekker vallen; PH-waarde in de maag is bv. ook heel anders wanneer brok gevoerd word of vlees - en hierdoor is er dus veel meer belasting tijdens het verteren. En dan denk ik eerlijk; ik zie dan ook niet zo goed in waarom je dat zou doen en willen? Wat is het voordeel ervan? Dan zou ik eerder ervoor kiezen om 1 voerbeurt het een te doen en de andere voerbeurt de ander met genoeg tijd ertussen, op 1 dag. Als je graag beide wil voeren.

Maar nu voeren wij sowieso volledig rauw en als we met vakanties ofzo iets anders voeren, kiezen wij voor gestoomd of goed blikvlees tegenwoordig < en dit is ook niet heilig want hierbij zijn er ook individuen die bv. op gestoomd minder goed gaan etc. Dus dat is gewoon even uitzoeken wat werkt. Arya gaat niet lekker op switch tussen brok/vlees en ik zie er zelf geen meerwaarde in om beiden te voeren, zeker niet op 1 dag, aangezien ze met vlees gewoon voldoende heeft met wat ze binnen moet krijgen (al voegen we dan wel zelf nog wat dingen toe, maar ik vind het wel fijn om zelf te kiezen wat er allemaal in gaat en vooral wat niet).

Uiteindelijk kijk je gewoon naar wat voor je hond werkt. En er zijn individuen waarbij je zonder issues kunt mengen, en helemaal prima als dat dan het geval is bij iemand. Maar in de regel doe ik het zelf niet en zou ik het een ander ook niet adviseren kijkend naar hoe een spijsverteringsstelsel werkt. Maar iedereen moet uiteraard zelf weten wat ze doen en denkt dat past bij hun dier(en). Tegenwoordig zijn er echt heel veel honden die best gevoelig zijn met eten, dus ik zou zelf standaard dan gewoon kiezen voor het een of het ander of anders ochtend en avond afwisselen ipv in 1 voerbeurt mengen.

Qua merken e.d...
Wij zijn gestart met volledig kivo toen we aan vers begonnen. Ondertussen geef ik niks meer ervan.
Er zitten een aantal rollen bij die ik nog wel prima vind, maar met inkopen van andere merken heb ik die diersoorten al die ik van kivo anders nog wel zou voeren. Ik heb een tijdje terug 10kilo 5 diersoorten van kivo weggegooid. Zodra het ontdooid was, ging je over je nek zo zuur en vies was het. En een gros aantal andere soorten van ze ben ik ook niet tevreden meer over omdat ik vond dat ze kwalitatief echt achteruit zijn gegaan qua vlees vorig jaar. Geen idee wat ze gedaan hebben precies, maar ik ben er in inderdaad ook niet meer zo over te spreken overall gezien. Erg jammer, want eerder voerde ik het graag hoor.

Wij voeren nu meerdere merken ook overigens. Ik ben zelf wel voorstander ervan om verschillende merken te voeren/af te wisselen. Wij voeren oa BARFmenu, alroda, dogmeat, Kiezebrink en DARF wild. Meestal een basis van een vast aantal merken, maar ook dingen die we afwisselen weer en dan tussendoor eens wat nieuws proberen, etc. Het voordeel voor ons is dat ik een fijne leverancier heb die veel merken heeft die mij aanspreken, dus dat koopt erg fijn in. Kan het zelf 5min verderop ophalen, dus ik ga 1x per 3 maanden groter inkopen en dan kunnen we er weer even tegenaan :j
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 28-03-22 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:09

In principe voer ik het apart, maar heel soms ontdooi ik te weinig vlees en dan heb ik te weinig voor 1 portie. Is me nu twee keer overkomen en dat heb ik dan aangevuld met brok.

Dit is el iets om over na te denken bij Kivo. Ik heb tot op heden enkel puppyvlees gevoerd en daar heb ik geen bijzondere dingen bij gezien of geroken tot op heden.

Vanuit de fokker kregen we heel grof gemalen vlees mee, dat vond ik wel zo smerig er uit zien en ruiken.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:14

Ja, misschien iemand die nu aan kivo begint die er niks op aanmerkt. In theorie als je kijkt naar bv. de enkelvoudige rollen, hebben ze prima verhoudingen. Maar in vergelijk met hoe veel rollen waren toen ik startte en hoe ze nu zijn vind ik het achteruit gegaan qua kwaliteit. En vlees wat zo zuur is waar ik van sta te kokhalzen, wat ik serieus nog bij geen enkel ander soort vlees heb gehad so far, ga ik sowieso niet voeren. Maar wel zonde als je 10kilo zo de kliko in kunt gooien :') Zijn wel dingen waardoor ik dus idd ben gaan uitwijken. Gelukkig zijn er meer dan genoeg merken ondertussen, dus er zit altijd wel iets tussen wat bevalt en werkt voor je dier(en).

Qua grof gemalen en geuren van bepaalde soorten - pens stinkt bv ook echt enorm als je dat niet gewend bent - dan wen je ook nog wel aan het een en ander als je eenmaal langere tijd bezig bent. Arya wist de eerste keer met pens bv echt nietttt wat ze daarmee moest doen (en ik had het er toen ook wel even moeilijk mee met versnijden hahaha), was wel even hilarisch. Ondertussen is het een van d'r favoriete smaken := Grof gemalen kan idd wel voor sommige honden ook nog even wennen zijn qua structuur en het meer moeten knagen ook, maar wel prima om als afwisseling tzt ertussen te hebben zitten. Grof gemalen moest Arya ook aan wennen. Zat ze soms echt 5minuten op een stuk te knabbelen en liet ze het weer vallen. Echt denken zag je d'r dan ook van wat moet ik hiermee? Maar het ging op en nu gaat het erin alsof ze nooit anders deed zeg maar haha. En genoeg individuen die er geen moment bij stil staan en het zo wegwerken :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:22

Ik heb in het begin van alles door elkaar gevoerd wat ze aan puppyvlees hadden bij de dierenwinkel. In het dorp zit een hele grote speciaalzaak die ook enorme diepvriezen hebben vol vlees.

Ik ben Kivo gaan voeren op aanraden van een bekende. Zij waren er vol lof over.

Grof gemalen wil ik in de toekomst nog wel eens geven, maar toen was hij pas 12 weken oud en dat was wel wat veel van het goede.

Zou iemand bij onderstaande link willen kijken wat ik dan beter zou kunnen aanschaffen? De winkel zit in het dorp en heeft best wat keuze.
Ik denk eigenlijk wel dat de NUVO van hun ook van Kivo komt...
https://dierencompleet.nl/product-categ ... envoeding/

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:52

Raw4Dogs is een fijn merk. Rollen zien er kwalitatief goed uit, Jip deed het hier heel goed op. Het nadeel alleen is dat ze niet veel variatie in de rollen hebben. Maar dan zou je een combinatie kunnen maken met een andere merk.
Zit je echt gebonden aan die winkel?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:55

CupCakes_ schreef:
Raw4Dogs is een fijn merk. Rollen zien er kwalitatief goed uit, Jip deed het hier heel goed op. Het nadeel alleen is dat ze niet veel variatie in de rollen hebben. Maar dan zou je een combinatie kunnen maken met een andere merk.
Zit je echt gebonden aan die winkel?

Nee niet perse, wil ook wel bestellen. Maar dacht dat ze een behoorlijk ruim assortiment hadden.

Heb ook een keer bij Petsplace gekeken, die hebben ook veel verschillende merken zag ik en die zit redelijk in de buurt.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:02

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 13:38

Ik ben ook van plan om grotendeels kvv te gaan voeren. Ik ben er nog volledig onbekend mee, maar de fokker voert haar honden kvv (pups krijgen wel brok en die krijgen deze brokken ook mee met nestverlaten omdat niet alle nieuwe eigenaren kvv willen voeren). Ik wil in principe meteen over op vers. We gaan proberen om 1 of 2 dagen brok te voeren, afhankelijk hoe hij het doet op combi. Dit ivm praktische overwegingen. Als de combi niet werkt zal het waarschijnlijk 2 dagen gestoomd vlees worden.
Na uitgebreide gesprekken met Melissa over voeding ben ik er zeker van overtuigd dat we voor vers gaan. Qua merken ben ik me nog aan het inlezen via voerwijzer.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 14:14

CupCakes_ schreef:
Je zou eens op https://www.voerwijzer.com/kvv-vergelij ... t_voor=001 kunnen kijken. Daar kan je veel rollen vergelijken.

Ik voerde voorheen Kiezebrink, Raw4dogs, Pure instinct, Darf en soms Dailymeat. Over deze merken ben ik heel tevreden! :)

Daar heb ik idd regelmatig op gekeken, maar heb te weinig know how over de producten om er een goed oordeel over te vellen.