De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gigixponys

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:20

@kimberley, River is leukkk. <3

@caro, vind je het niet moeilijk een konijn weg te doen dat je al zo là hebt?
Schattige baby's! Maareuh, vienna is altijd dominant hoor, het kan zich alleen goed verstoppen!

@utopia, Fudge is mooi met die blauwe oogjes! Geen witje gehouden dan?
En ooh die 2de combi! <3

@art, mooi hok! Lijkt me wel niet zo handig om uit te kuisen/konijnen vangen?

@idylle, is ze niet gewoon schijnzwanger?

@jolmer, ohnee wat erg! Hoe komt het? Sterkte!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:47

Gigixponys schreef:

Schattige baby's! Maareuh, vienna is altijd dominant hoor, het kan zich alleen goed verstoppen!

En ooh die 2de combi! <3

oh jawel hoor. Dak kan volledig open en er is een poortje aan 1 korte zijde dus kan er makkelijk in geraken

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:37

Art, maar is het niet lastig om te moeten bukken met schoonmaken? Op 1 meter hoogte kun je niet staan ga ik vanuit :+ Wel fijn dat het op ten duur eventueel uit te bouwen is! Sparen voor de operatie is ook erg belangrijk ja. Ze krijgen een prachtig onderkomen hoor.

Jonker, ohneee, hoe kan dat?! |( Wat naar zeg! Maar welkom terug, zelf ben ik ook even weggeweest.

Gigixponys ik denk het niet, mocht vandaag even haar buik aaien en die is serieus dik, ook voelde ik duidelijk tepels zitten. Ik heb even terug een filmpje geplaatst, daar zie je de baby's ook bewegen als een soort golf door de buik heen (of ben ik de enige die dat ziet :o )

Ze is nog steeds met tussenpozen een nestje van stro aan het maken, wordt een heel holletje al
Afbeelding
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:42

Gigixponys schreef:
En ooh die 2de combi! <3

Vooralsnog niet :P Ben wel van plan een blauw (marter?) voedstertje te houden... maar meer om de moeder ooit te vervangen.. vind dat qua karakter niet zo'n leuk konijn om mee te fokken.. die moet gewoon lekker gecastreerd worden en een heel onderdanig mannetje als vriendje krijgen _O-
Ja, ben zo benieuwd!! Nog een paar daagjes wachten, en dan nóg weer een paar daagjes tot we de kleuren kunnen zien _O-

Welcome back Jolmer :D :+: :knuffel:

Holletjes zijn toch vaak wel een teken dat er een echt nestje aan gaat komen <3 Duimen dat alles goed gaat met deze temperaturen!! Altijd zo spannend! Tot de laatste snik houden konijnen 't spannend of ze nou wel/niet goed gedekt zijn :')

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:45

Gigixponys schreef:

En ooh die 2de combi! <3

Lastig blijft het altijd maar ik kan gewoon niet alles houden. Met sommige kleintjes heb je meer dan met de andere. Er is er 1 die tot zijn dood blijft. Ik zie nog geen bont bij de baby’s maar ik heb ze ook nog niet in handen gehad.
Als deze babies uitvliegen dan zoek ik ook een nieuw huisje voor de voedster. Ookal vind ik blue ook erg leuk geworden. Kwam uit een donkere schuur en was niks gewend. Zij is hier helemaal opgebloeid

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:54

idylle schreef:
Art, maar is het niet lastig om te moeten bukken met schoonmaken? Op 1 meter hoogte kun je niet staan ga ik vanuit :+ Wel fijn dat het op ten duur eventueel uit te bouwen is! Sparen voor de operatie is ook erg belangrijk ja. Ze krijgen een prachtig onderkomen hoor.

Jonker, ohneee, hoe kan dat?! |( Wat naar zeg! Maar welkom terug, zelf ben ik ook even weggeweest.

Gigixponys ik denk het niet, mocht vandaag even haar buik aaien en die is serieus dik, ook voelde ik duidelijk tepels zitten. Ik heb even terug een filmpje geplaatst, daar zie je de baby's ook bewegen als een soort golf door de buik heen (of ben ik de enige die dat ziet :o )

Ze is nog steeds met tussenpozen een nestje van stro aan het maken, wordt een heel holletje al
[ [url=m/yuKGpq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UF5jBj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het dak klapt volledig open waardoor je er dus gewoon rechtop in kan staan ;)

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 15:34

Oh Jolmer, wat ontzettend naar. Sterkte. Ik begrijp heel goed hoe dat voelt.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 15:37

Wat een leuke Caro :j

Jolmer, vervelend om te lezen. :( en welkom terug :))

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 16:21

wat heftig jolmer! heel veel sterkte :(:) Wat moet dat ontzettend moeilijk zijn geweest.

Hier vind ik het wat lastig om het allemaal bij te houden want het gaat zo snel! Ben dus iets meer in een meelees modus :o

Ik zag van de week dat de haartjes tussen de nagels/bij de pootjes best wel lang worden bij Ziggy. Knippen jullie dat weg?
Afbeelding
Afbeelding

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 16:43

Art, wat slim! Super handig bedacht! :D

Laugh, dat was voor mij ook de reden om in meeleesstand te gaan, gaat zo ontzettend snel! :o Ga m'n best doen om het nu wat beter bij te houden, maar beloof niks :+

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 17:41

Vraagje, wij zijn 2 dagen geleden een nachtje weg geweest en een vriend van ons heeft wombat en ziggy eten gegeven. Ik heb niet gezien dat er nog oude peterselie in de koelkast lag, en heeft hij die gegeven ipv de nieuwe. Nu voelt Wombat zich niet goed (vorige x toen ie ziek was, kwam dat ook van wat oudere groentes). Volgens mij had de dierenarts toen metacam voorgeschreven, iemand daar verstand van? Moet hij iets krijgen voor de pijn, of om darmen op gang te krijgen..? Hij is te rustig en duwt z'n buikje op de grond. Kan zien dat ie pijn heeft. Moet ik snel handelen? Kan morgenvroeg even naar de dierenarts rijden.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 17:43

Ik heb gisteren ook pellets gehaald voor junior konijnen. Zodra de jongen dan vast voer eten ga ik hen dat aanbieden. Ook voor Nina kan dat voer nog makkelijk want zij is nog maar 12 weken oud.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 18:05

laughterline schreef:
Vraagje, wij zijn 2 dagen geleden een nachtje weg geweest en een vriend van ons heeft wombat en ziggy eten gegeven. Ik heb niet gezien dat er nog oude peterselie in de koelkast lag, en heeft hij die gegeven ipv de nieuwe. Nu voelt Wombat zich niet goed (vorige x toen ie ziek was, kwam dat ook van wat oudere groentes). Volgens mij had de dierenarts toen metacam voorgeschreven, iemand daar verstand van? Moet hij iets krijgen voor de pijn, of om darmen op gang te krijgen..? Hij is te rustig en duwt z'n buikje op de grond. Kan zien dat ie pijn heeft. Moet ik snel handelen? Kan morgenvroeg even naar de dierenarts rijden.

(Nog) geen ervaring mee gelukkig. Maar je zou even de dierenarts kunnen bellen misschien en je vraag voorleggen of het kan wachten tot morgen of niet?

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 18:28

Ook geen ervaring mee LL. Hopelijk knapt hij snel op. Hoe gaat het met de hond?

Hier even de wei aangeveegd...Afbeelding
Staan er altijd met hun neus bovenop...

Bollebuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 18:33

laughterline schreef:

Zo snel mogelijk langs de DA iig. Voor nu kun je pijnstillers en iets van cisaral geven om de darmen te stimuleren. Nooit dwangvoeren als je niet weet wat hij precies heeft. Hoe langer je wacht met behandelen hoe slechter de prognose. En temperatuur opmeten is ook slim om mee te beginnen, alles onder de 38 graden is niet goed en dan moet ie opgewarmd worden.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 19:47

Dank jullie wel. Hij heeft hetzelfde als vorig jaar en toen heeft de dierenarts pijnstiller meegegeven en was ie weer de oude na 2 dagen. Merkte vanavond dat ie niet (veel) heeft gegeten dus heb m al met de syringe wat gegeven, wil niet dat het stil ligt. Gelukkig wilde hij het wel redelijk goed aannemen :) Morgenvroeg meteen de DA bellen voor de pijnstiller. Helaas waren ze al gesloten toen ik er achter kwam dus kon er niet meer naar toe of bellen.

NAIWHL: Ah het gaat goed met onze hond Tito! Het is een echte knapperd :j alleen enorm obsessed met eten, dat is nog wel een dingetje. Kan je wel aan merken dat hij op straat is opgegroeid.

Van de week het hek niet helemaal goed dichtgemaakt toen ik bij de konijnen was en toen bleef die toch mooi aan de andere kant wachten :j
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:26

Oh NAIWHL je hebt een wei voor de nijntjes?

Hier zitten ze in hun nieuwe hok. Nina en Savannah gewoon weer samen gezet en dat gaat prima. Savannah heeft zelfs al een vaste plaats om languit te liggen :D

Savannah laat Nina ook goed toe in het hokje waar de babykonijntjes zitten. Nina doet ook niks naar hen.

Hondjes leren ze nu ook kennen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:31

En een primeur...
De grootste van het nest kwam ook even naar buiten
Afbeelding

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 07:25

Worden al hele konijntjes zo Art, schattig hoor.

Nou, Bloem heeft volgens mij toch het kleine hokje gekozen om een nest te maken. In het grote hok is het nest weg en ze loopt de hele ochtend al heen en weer heel onrustig lijkt ze. Normaal als ze eten krijgen, krijgt ze eerst groenvoer wat ze gaat eten terwijl ik ondertussen brokken pak en als dat staat gaat ze dat eten en dan gaat ze uitbuiken. Ze heeft nu wat groenvoer op en kwam steeds op me af huppen en duwen met Dr neusje tegen mn benen. Na een paar blaadjes groenvoer is ze weer heen en weer uit t kleine hok en maar weer graven in t hokje. Ze is anders als anders. Misschien door het warme weer, of misschien heeft ze vanavond als ik uit m'n werk kom een nestje liggen.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 08:57

Wat fijn dat het met Tito zo goed gaat LL. En hopelijk knapt Wombat snel op. :j

Wij hebben inderdaad een wei voor de konijnen.
Links is cavia en rechts de konijnen. De konijntjes die morgen komen, komen eerst bij de cavia’s in de wei tot we kunnen koppelen. Ziva niest weer en wat ruis op de longen. Dus nog even geen nieuwe erbij. En over de hele lengte van de schutting willen we de hokken in 1 eenheid maken.

Afbeelding

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:07

Nou heb de hele ochtend lopen bellen.. helaas is de dierenarts die hem de vorige x medicijnen gaf weg. Dus een andere gebeld. Die wilt hem graag zien maar weet eigenlijk niks van konijnen af en behalve een pijnstiller injectie wilt ie hem niks geven. Maar sorry als je niets weet van konijnen laat ik je ook niks in m’n konijn zetten :=

Dus de dierenarts gebeld waard die is gesteriliseerd, alleen door wegwerkzaamheden is dat 45min rijden en zo stressvol voor ze.. ook die willen hem eerst zien dus zo op naar de dierenarts met alle twee :(

edit; wauw wat een gave plek voor de konijnen en cavia's NAIWHL! Wat een ruimte <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 10:29

Mooie ruimte voor je diertjes NAIWHL !

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 11:36

Mooie ruimte NAIWHL. Maar ben je niet bang voor roofvogels of andere roofdieren? Of is het daarop voorzien ook?

Bij mijn ouders in de buurt zouden vossen, Buizerds en marters zitten ( enkele buren hebben geen kippen meer daardoor) dus vandaar dat het hok ook een dak heeft en er niet onderdoor gegraven kan worden.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 13:14

Eruit/erin graven is geen mogelijkheid. Overal zit gaas onder. Ik zit in een woonwijk, dus roofvogels verwacht ik niet direct eerlijk gezegd. Die jagen aan de rand van de wijk waar de weilanden zijn.
En marters tot nu toe ook geen problemen mee gehad. Maar hebben drie honden en die lucht schrikt marters ook af zover mij bekend.
Hebben 1x een kat bij de konijnen gehad, maar na een op roep op fb heeft de eigenaresse zich gemeld en blijft ook die nu binnen snachts. Dat was enige incident in de 5 jaar dat we nu knagers hebben.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 13:56

Jullie gaan zo snel!

Bedankt voor de lieve woorden <3
Ik weet helaas niet waar ze aan zijn overleden, ik verdenk ze van RHD..

Mooi holletje wordt het inderdaad Idylle! Ben benieuwd!

Ik knip de haartjes niet weg Laughterline! Maar misschien wel lekker voor ze?
Mooi hok hebben de wel!
En wat goed dat je hond zo netjes bleef wachten!! Hij is wel heel leuk hoor!

Netjes gedaan Art! Mooi zo!

Heerlijk stuk NAIWHL! Jaloers haha

Moeilijk Laughterline… snap dat je ze niks laat doen dan..