Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 00:28

Cody wilt als het regent het liefst naar binnen om vervolgens wel de sloot in te duiken die om onze wijk heen ligt :') Aan de riem nog wel, op een heel klein onoplettend momentje :+

x_Jeanine_x

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 09:59

Mijn mams heeft Yoshi als bijnaam waterrat gegeven... Nouwja dat klopt ook wel....
Ik keek ook ff 2 tellen de andere kant op.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 10:09

Hier ook een water/modder monster en die duikt hartje winter ook gewoon het water in als het even kan haha.
Gelukkig kan ze veel hebben met d'r dubbele vacht, dus dat scheelt. Echt zwemmen deed ze vorige winter nog niet, maar ze dook wel flinke waterplassen in enz. Ik hoef idd ook maar 2 tellen een andere kant op te kijken als ze los is en er is water in de buurt :')

En met regen heeft ze ook eigenlijk geen moeite. Gister nog een paar km's in de regen gewandeld en we kwamen zeiknat terug bij de auto, brr. Gelukkig droogt ze ook nog snel op icm wat afdrogen. Moet wel Echt eens investeren in een badjas - heb eentje van Dry-Up op het oog - want dat is toch wel net wat makkelijker als je d'r daarmee in de auto kunt zetten na de wandeling.

EDIT:
En bij kiwi geef ik idd al heel snel veel meer uit in de shop als origineel gepland haha :')
Als je soms die rekeningen ziet, wetende dat ze voor 1 hond zijn... :') Terwijl ze ook niet eens de hele dag door snacks krijgt ofzo hoor haha. Maar er zit dan ook regelmatig veendrenkstof bij en de laatste keren ook supplementen en dat tikt dan ook al snel aan natuurlijk. En zeker nu in deze periode vh jaar waarin we het vuurwerk pakket van PUUR bestelden + een kerst box. Dus de rekeningen zijn nu sowieso wat duurder geweest hihi.

In de regel bestel ik eerst BIJ wat ik mis aan 'basis' en het liefst altijd in huis heb, en dan zoek ik vaak nog iets 'nieuws' uit wat ik nog wilde proberen en kijk ik ook altijd even naar aanbiedingen ofzo en bestel ik soms nog wat extra daarvan.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:19

Kunnen jullie mij helpen?

Ik wil over 2 weekjes een paar nachtjes weg met Mezzy en mijn vriend.

Waar kan en mag je lekker wandelen met de hond?
(heel NL is welkom behalve strand.. want dat hebben we hier al... :D )

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:41

Nicky91 schreef:

Zuid-Limburg uiteraard! :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:42

KimD schreef:
Nicky91 schreef:

Zuid-Limburg uiteraard! :D

+1 *\o/*

Hier vind je eigenlijk alles wel qua diversiteit (behalve strand) dus dat is precies wat je zoekt denk ik hihi. Kunt echt alle kanten uit <3

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:44

Hahahaha KimD & CB
En welke natuur gebieden moet je dan echt gewandeld hebben? :D

Mezzy luistert overigens (op dit moment) echt prima als ze los loopt.
Dus los loop gebieden zouden wel een plus zijn.

We hebben wel een lange lijn en die nemen we ook gewoon mee.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:58

Als alternatief is deze regio ook wel mooi :j : Loonse Duinen/ Huis ter Heide aan de ene kant, aan de andere kant de Chaamse bossen (je loopt zo België in via de smokkelroutes, en meestal is dat stuk bos niet druk), en dan nog Surae en het Mastbos dicht in de buurt hier (maar die zijn beide momenteel helaas wél druk).

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:59

Skippy01 schreef:
Als alternatief is deze regio ook wel mooi :j : Loonse Duinen/ Huis ter Heide aan de ene kant, aan de andere kant de Chaamse bossen (je loopt zo België in via de smokkelroutes, en meestal is dat stuk bos niet druk), en dan nog Surae en het Mastbos dicht in de buurt hier (maar die zijn beide momenteel helaas wél druk).

Okee, ik schrijf hem op :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 16:07

Skippy01 schreef:

Ik vraag me wel eens af of je niet regelmatig iemand tegen komt met een par staffords. :')
Als je in de omgeving van t mastbos loopt. Met een witte. 1 donker bruine en 2 zwarte en dan een zwarte met mega witte poten :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:14

kiwiwitje schreef:
Skippy01 schreef:

Ik vraag me wel eens af of je niet regelmatig iemand tegen komt met een par staffords. :')
Als je in de omgeving van t mastbos loopt. Met een witte. 1 donker bruine en 2 zwarte en dan een zwarte met mega witte poten :')

Mastbos loop ik niet zo heel vaak eigenlijk, toen ik nog in Breda woonde wel, maar nu zelden meer. Surae is mijn 'achtertuin', dus daar loop ik veel meer.
Maar nee, eigenlijk kom ik nooit mensen met een groepje staffords tegen, alleen dezelfde individuele staffs steeds: een zwarte (die woont hier in t dorp), een blauwe (die woont hier om de hoek), en en nog een blauwe (die in Tilburg reeshof woont, maar daar mogen honden niet meer los in t wandelbos, dus die gaat altijd hier in t dorp het losloopbos in), en af en toe een zwarte met veel wit (géén idee waar die vandaan komt). Maar nooit in groepjes.

In de Chaamse bossen kom ik sowieso zelden iemand tegen, heeeeeeel af en toe iemand met een hollandse herder die op dezelfde plek parkeert als wij.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:16

Drenthe *\o/* omgeving Dwingeloo is mooi of rond Drents-friesewold (drenthe/friesland).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 16:31

Bevriende fokker woont een paar minuten van t mastbos geloof ik. Ze noemt die vaak. Dus vandaar. Meestal per 2 of 3 gaat ze dacht ik. Haha

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:34

Nicky91 schreef:
Hahahaha KimD & CB
En welke natuur gebieden moet je dan echt gewandeld hebben? :D

Mezzy luistert overigens (op dit moment) echt prima als ze los loopt.
Dus los loop gebieden zouden wel een plus zijn.

We hebben wel een lange lijn en die nemen we ook gewoon mee.

Nouja, hier kun je echt overal wandelen natuurlijk.

Vaals (drielandenpunt), Vijlen, Epen, Mechelen, Eperheide, stukje België, Maastricht. Noem maar op!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:36

En bij mij heb je de Brunssummerheide, teverenerheide (DL, 10min hier vandaan), Schinveldse bossen om maar wat te noemen xD maar het heuvelland waar Kim zit is vanaf hier dik 20min rijden dus je kunt eigenlijk alle kanten uit.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:45

Ik wil ook echt nog een keer naar Zuid-Limburg. Jullie hebben ook echt een hele mooie omgeving! <3

Ik heb de hele middag online les en Jip ligt onder de tafel. Maar meneer is er klaar mee geloof ik, want hij ligt toch een partijtje te stinken _O-

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:35

Veluwe :D
Omgeving Hoenderloo/Apeldoorn, richting Arnhem.

Yoshi is vandaag lucky lady :D Super leuke prijs gewonnen op insta :D
Bij KimD :D :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:38

De Veluwe vind ik idd ook erg mooi. Hoenderloo zijn we ook een aantal jaren naartoe geweest met Rex nog en wil ik ook zeker weer eens naartoe met Arya.

Maar moet zeggen dat we ook zo eigenlijk al vreselijk verwend zijn met onze omgeving hier, en dat ik daarvoor op zich dus niet eens verder weg hoef te gaan zoeken, want op een echt strand na vind je hier eigenlijk alles qua diversiteit; verschillende bossen, genoeg open veldwegen met uitzichten, De Brunssummerheide en de Teverenerheide kortbij (en op die heides zelf heb je al heel veel diversiteit; heide, bos, hoogteverschillen, zand vlaktes), hoogteverschillen in 't algemeen waardoor je weer leuke uitzichten en diverse wandelingen hebt en het heuvelland zelf natuurlijk wat heel erg uniek is binnen NL.

Maar als je naar ZL komt is het met name voor het Heuvelland. De brunssumerheide en Tevernerheide zijn natuurlijk erg mooi - en er is een leuk losloop gebied hier in Brunssum/Heerlen - maar dat soort heides vind je natuurlijk wel op meer plekken in NL. Het heuvelland daarentegen... die uitzichten vind je toch echt nergens anders <3

St. Pietersberg in Maastricht
Afbeelding

Oud-Valkenburg
Afbeelding
Afbeelding

Epen
Afbeelding

uitzicht vanuit Vijlen
Afbeelding

Eyserheide - deze omgeving wordt ook wel het Toscane van Limburg/NL genoemd haha
Afbeelding

Klimmen/Kunderberg
Afbeelding

En dan zijn dit nog geen foto's die het allemaal echt eer aan doen.

Jeanine
Echt superleuk dat jullie gewonnen hebben! Alvast heel veel plezier gewenst met alles <3

Cupcakes
Jaaaa Willemijn; jullie moeten Echt eens richting Zuid-Limburg komen <3
En zodra kerst/nieuwjaar achter de rug is, ga ik ook eens een tripje richting Zeeland plannen :j Wil ook echt met Arya eens wandelen daar bij jou!
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 02-12-20 17:52, in het totaal 7 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 17:40

T zijn hele slechte foto’s, ze komen als screenshot uit een filmpje

Maar t eerste snackje;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:42

Ik zag het ja Jeanine, superleuk! Gefeliciteerd **\O/**

Qua mooie omgeving moet je hier niet zijn :')

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:20

Jeanine leuk gefeliciteerd met jullie prijs. :D

Cursebeaker zeeuws Vlaanderen is ook een mooie gedeelte van Zeeland. O:) Wij gaan meestal op vakantie vlak bij of in limburg in een centerparcs. Helaas dit jaar niet.

Zag het filmpje kiwitje wat waren ze lekker aan het peuzelen van de oortjes.

Tja als ik bij kiwitje bestel is het ook altijd te veel volgens mijn man.
Heb wat vertrouwde dingen en altijd ook iets anders om te proberen.

Wou niks meer voor Senna bestellen dit jaar. Heb al genoeg voor haar kerst. :o Helaas mislukt vandaag een nieuwe riem besteld om te laten maken bij kimD. :+

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:41

Ik ben stiekem wel beetje jaloers hoor CB op je mooie fotos in al die ruimte! wij hebben hier ook wel mooie plekken om te wandelen maar vind limburg altijd zo mooi :D

Kiwi : dat zal wel smaken! Wat geef je de pups over algemeen? Wat niet te hard is? Zal ook eens bij jullie bestellen. Leuk voor onder de kerstboom :')

Warboel en Kaus nog gefeliciteerd!! De leukste mensen zijn jarig in december {:} (ik morgen namelijk :+ )

JesdaJinn Fijn dat het goed ging!

Nicky : ik zou ook kiezen voor limburg of bijvoorbeeld in huisje bij de veluwe ofzo.

Hier zijn de pups nu 6,5 week. Ga vrijdag heen mijn pup te kiezen. Spannend maar heb al wel voorkeur. Even dagen aftellen en dan nog even afwachten tot ik haar op kan halen. Ben super benieuwd hoe guinness erop gaat reageren :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:52

Limburg is zeker mooi, vooral het zuiden :j
Heb daar heel wat uurtjes doorgebracht, wij meestal het stuk rondom Margraten/ Gulpen vroeger, mijn oma woonde in Cadier en Keer. Nu meer naar mijn oom in Schin op Geul en dan ook meer naar rondom Valkenburg. Het mooiste vind ik zelf denk ik rondom Mheer, Sint Geertruid, Noorbeek :j

@nynkster spannend!!
Laatst bijgewerkt door Skippy01 op 02-12-20 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 20:58

Nynkster schreef:
Ik ben stiekem wel beetje jaloers hoor CB op je mooie fotos in al die ruimte! wij hebben hier ook wel mooie plekken om te wandelen maar vind limburg altijd zo mooi :D

Kiwi : dat zal wel smaken! Wat geef je de pups over algemeen? Wat niet te hard is? Zal ook eens bij jullie bestellen. Leuk voor onder de kerstboom :')

Warboel en Kaus nog gefeliciteerd!! De leukste mensen zijn jarig in december {:} (ik morgen namelijk :+ )

JesdaJinn Fijn dat het goed ging!

Nicky : ik zou ook kiezen voor limburg of bijvoorbeeld in huisje bij de veluwe ofzo.

Hier zijn de pups nu 6,5 week. Ga vrijdag heen mijn pup te kiezen. Spannend maar heb al wel voorkeur. Even dagen aftellen en dan nog even afwachten tot ik haar op kan halen. Ben super benieuwd hoe guinness erop gaat reageren :')

Ik ben nu begonnen met konijnenoortjes met vacht. Ze zijn vandaag 5 weken dus t is nog vroeg zat.
Maar lamsoren, lamskophuid (met en zonder vacht) kunnen ook prima. Als ze ouder worden kun je al snel veel meer geven. Ik adviseer geen bot en alleen snacks die makkelijk zacht worden met kauwen voor een pup. Bijv runderkophuid word wel makkelijk zacht, maar een klein hondje moet meer moeite doen. Hoe sneller ze hard moeten kauwen hoe moeilijker om ze straks tevreden te kunnen houden qua kauwen en hoe harder de snacks hoe meer kracht ze moeten zetten en met wisselen van de tandjes staan ze wat los. Met harde snacks kunnen de dan verkeerd gaan staan. En dat willen we ook niet.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 21:07

Zuid limburg is zo mooi <3 <3
Wij wandelen iedere zaterdag hier en blijven nog steeds zeggen dat we met dit uitzicht echt niet naar een ander land hoeven. Van de week weer een rondje simpelveld gedaan. 12km gelopen.

Nog gefeliciteerd warboel en kaus!!!

Gefeliciteerd met de theorie (weet niet meer wie :') -O- )