Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 11:44

Abby & Luna hebben een nieuwe kartonnen doos om zich mee te vermaken. Ze hebben al ruzie gehad over wie als eerste in de doos mag :Y)

Zoals jullie kunnen zien heeft Abby gewonnen *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Fireheart

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 12:41

Arme Luna _O- _O-

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:03

Luna kijkt ook zo van: BAAS Doe er iets aan!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:08

In me&my cat staat een artikel over de Turkse Van, de fokster van mijn Van vertelt erover. Ik heb het blad besteld, kijken of het klopt :+

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:22

Mijn kittens zijn nu vier maanden en beginnen echt hun karakter te ontwikkelen. 1 wordt echt wat dominanter maar zoekt ook veel contact met ons. De andere is wat rustiger en heeft veel minder behoefte aan contact. Pas keek de dominante van het stel ineens heel vreemd naar haar zus. Alsof ze haar niet herkende. Ik moest haar echt even haar geur laten ruiken.
Heeft iemand ervaring met nestgenoten. Kunnen ze op een gegeven moment conflicten krijgen?

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:03

@Napie Abby & Luna zijn zusjes. Er wordt soms vrij ruig gespeeld en dan komt het wel eens tot een conflict. Maar dat loopt nooit uit tot echt vechten.

Het gebeurd ook vaak op momenten dat de één wilt spelen en de ander niet. Of als ze elkaar wassen en één van de twee er klaar mee is. Of als de één op een plekje ligt waar de ander ook wilt liggen.

Het staren komt ook wel eens voor, dan zitten ze teveel in elkaars persoonlijke ruimte en nemen later weer afstand van elkaar. Het volgende moment kan het zo maar zijn dat ze samen op de bank liggen te slapen. Het is hier dus een mengeling van vriendschappelijk (soms eenzijdig) en vijandig gedrag.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 21:15

Napie, die kans bestaat wel :j zelf geen ervaring mee, maar wel eens over gelezen. Kan altijd zijn dat de karakters bijvoorbeeld te ver uit elkaar gaan liggen en ze elkaar dus niet meer zo liggen.
Maar wat ILoveJip ook zegt, is het ook gewoon normaal dat ze soms eens ruzie hebben hoor!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:51

Ik heb zelf nog nooit nestgenootjes gehad dus geen ervaring mee maar hier vochten ze ook af en toe dat je dacht jemig die maken elkaar af. Maar ze vonden elkaar toch wel leuk want ze speelde en sliepen ook samen.

Mag ik mijn kleine meisje nog showen?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:15

Ik heb broer en zus en dat gaat redelijk.
De zus is een etterzak en valt regelmatig broer aan En vechten steeds vaker.
Maar ze kan haar broer niet aan dus gaat ze de volgende pesten. Mijn oudste poes, dat is nu momenteel zo erg dat de poes beneden is en de ergste boven.
Ze heeft er dit jaar al eentje weg gejaagd die ik noodgedwongen heb herplaatst maar ik wou er niet nog eentje kwijt..heb inmiddels alles al geprobeerd :x _-:(

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-20 20:22

Coco begint weer haartjes te krijgen op de plek waar de schimmel zit *\o/*

Afbeelding

Ik geef hem nu ter ondersteuning elke avond een schepje L-Lysine poeder door het natvoer, is een goede boost voor de weerstand.
En ik weet niet of het puur toevallig is of niet, maar sinds ik dat gebruik, groeien de haren weer terug.

Verder gaat het gewoon heel goed hier met de poezelige wezens :j

Afbeelding

Eetsmakelijk :j
Afbeelding

De buurman was vanmiddag in de gang aan het boren, gelukkig zaten de inspecteurs er bovenop :')

Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:33

Afbeelding
Pamuk zit nog steeds in het kattenhotel, ik ben een weekje met de caravan weg. Madame weigert te eten, maar wil wel uit de hand gevoerd worden. Heb ik weer, een prinsesje met sterallures

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:41

Hier gaat het ook super goed met de meisjes. Ze zijn nu een week of 17 en voor het eerst mee op vakantie. Al regelmatig geoefend met het reizen. We zijn op de Veluwe. Huisje met schuifpui dus ze kunnen de hele dag buiten kijken en ze gaan lekker aan het tuigje het bos in. Lekker bomen klimmen. S nachts mogen ze bij ons slapen. Dat mogen ze thuis niet. Ze zijn zo braaf.
Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:46

Wat leuk Napie, dat wil ik met Pamuk ook een keer proberen. Pamuk is alleen overal heel bang voor.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 09:21

Goed om te horen dat het zo goed gaat met iedereen <3

Ik zit zelfs te twijfelen om er nog een jonger broertje of zusje bij te nemen voor Coco maar ik vind het eng :')

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 09:29

Hier heb ik tuigjes die ze echt niks vinden. Dus ga nu ook die tuigjes proberen. Zit war meer om 't lichaam dan die ik heb. Heb het gevoel dat ze de vrijheid bij de benen missen ofzo.. Geen idee maar lopen doen ze niet...

Hier blij met 2 broertjes. Al heb ik ze natuurijk tegelijk inhuis genomen. Heel anders dan later erbij. Zou het ook spannend vinden... Zeg nu wel dat ik later er een kat met haar bij wil. Maar of ik het dan ook durf... :+

Nou. Tobi heeft Mikki in gewicht in gehaald. Mikki rond de 3.5 en Tobi net niet 4 kilo 8)7 en nog geen half jaar oud... Woops..

Afbeelding

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 09:37

oh die tuigjes. Echt zo leuk! Ik ben ook aan het oefenen, maar ze weten nog niet wat ze er van vinden. :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:14

mijn Queen is weer thuis uit het kattenhotel, in het mandje was even een dingetje, ik kwam de ruimte waar ze zat binnen en riep haar en ze kwam blij naar me toe, tot ze het mandje zag en zoefffff weg was ze. Het mandje in ging *uh* niet geheel vrijwillig. Ik heb altijd dieren niet vervoerd willen worden, paard, ezel en nu een poes.

Er was een kattengedragdeskundige die uitgebreid onderzocht heeft wat de beste match zou zijn om er een kat bij te nemen en dat is een volwassen Main Coon ex-kater.

Heeft iemand enig idee hoe ik aan zo'n exemplaar kan komen, bij voorkeur een gezonde?

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:21

Wat ontzettend specifiek dat ras ook zeg. Misschien kan je bij een dierenasiel langsgaan of een fokker?

Wel vervelend trouwens dat ze zo moeilijk 'laad'. Heb je clickertraining een keer geprobeerd? Mijn ruin laad niet af ( :+ ) en na heel veel moeite en clickers kan ik hem nu in mijn eentje op en af laden. Althans, iemand anders moet de klep nog dichtdoen en dan moet ik langzaam stil verdwijnen anders draait hij om. Maar ook daar zijn we op aan het oefenen. _O-

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:41

er zaten toevallig heel veel verschillende rassen daar, alleen de main coons mepte ze niet in elkaar en ging ze lief mee neuzen.
Ik had een optie op een Turkse Van ex kater, maar die is pas een jaar en nog veel te wild voor haar.

Ik hoopte dat er hier iemand zou zitten die een beetje thuis was in het main coon wereldje

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 09:20

Morrie, ik zou eens wat fokkers contacten of zij misschien een ouder exemplaar hebben dat niet meer voor de fok is en ze dus willen herplaatsen?

Het idee om er een jonger katje voor Coco bij te nemen wordt steeds groter, dus mocht iemand nog een jong en heel sociaal katje/kitten weten die herplaatst moet worden :D?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:06

Fireheart schreef:
Morrie, ik zou eens wat fokkers contacten of zij misschien een ouder exemplaar hebben dat niet meer voor de fok is en ze dus willen herplaatsen?

Zo ben ik ook aan Pamuk gekomen, maar die heeft toch behoorlijk wat (gedrags)problemen

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:44

Fireheart schreef:

Het idee om er een jonger katje voor Coco bij te nemen wordt steeds groter, dus mocht iemand nog een jong en heel sociaal katje/kitten weten die herplaatst moet worden :D?

Afbeelding
Hij is de weg naar jou al aan t zoeken :')

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 14:04

<3 je hebt pb!

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:51

Aaaah wat een leuke foto’s. Hier kleine Grumpy haha Afbeelding

Vocht uit haar oogjes lijkt minder, we maken het 1 á 2 x per dag schoon. (Op de foto’s is het nog niet gedaan) en eigenlijk ziet het er dan heel mooi uit.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:52

LukieBradley schreef:
Fireheart schreef:

[ [url=m/0ZPXUB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij is de weg naar jou al aan t zoeken :')

_/-\o_

Fido is inmiddels niet zo baby meer... wel een beetje boel terror :+

Afbeelding