Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cursebreaker schreef:In zo'n groep zelf, als ik zou deelnemen aan zo'n wandeling, zou ik Arya wel gewoon los durven laten, want meestal past ze zich echt snel aan en start je ook vanaf een parkeerplaats waar je eerst even met z'n allen nog wacht op elkaar voor alles losgaat en door elkaar gaat vliegen hihi. Maar het was nu gewoon heel spannend omdat we de groep tegenkwamen tijdens het wandelen en dan is het echt heel indrukwekkend voor een enkele hond natuurlijk, als je zoveel mensen en honden lopend tegenkomt ineens en er dan ook nog best een aantal honden op je af vliegen en hun snufferd meteen overal duwen waar het maar kan. En leuk hoor als ze speelmaatjes hebben aan elkaar.
Ik zit even aan't ontbijt en moet wachten tot een pakketje afgeleverd wordt en dan ga ik eens een ronde maken. Ben aan't bedenken waar ik ga wandelen, maar ik ben mezelf onwijs lastig vandaag en kan geen keus maken haha. Het is tot nu toe wel heel lekker weer met het zonnetje erbij dus dat is wel fijn.
En als het goed is krijg ik morgen mail over een eventuele plek als deelnemer aan de 1e module van een cursus gedragsdeskundige via een dierengedragscentrum hier in de buurt. Hoop ik een beetje te kunnen bijleren, aangezien ik gedrag wel mega interessant vind.
Net m'n profiel en Arya's profiel op de DoggyDating app ook maar weer eens up to date gebracht. Ze hebben mooie ontwikkelingen doorgebracht in de app vind ik. Hoop dat er meer mensen actief mee gaan zijn. Nu we op 30minuten zitten, zal het voor ons misschien ook gaan lonen om eens oproepjes te plaatsen.
Ik zit wel een beetje met een ding wat betreft loops worden. Aangezien het voor ons de eerste loopsheid wordt met Arya, heb ik nog niet echt een heel goed idee Hoe het bij haar duidelijk gaat worden dat ze loops begint te worden, dus ik ben vooral bang dat ik het te laat zie en dat risico vind ik wel erg groot om te nemen met het lopen in losloop gebieden bv. Ze is nu 6 maanden, dus ik hoop dat ik nog eventjes heb, maar hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken? Vanaf een bepaalde tijd gewoon even losloop gebied helemaal vermijden tot na de loopsheid? Of over denk ik nu teveel?