Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:54

MARIE!

<3 <3 <3

Afbeelding

Ted is aan het chillen

Temeraire

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:04

Wat een schatje is Marie <3 Ze heeft echt de perfecte naam! Mooi huis ook trouwens.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:05

Wat een popje!!!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:07

Oh, Marie is echt te lief! En wat staat ze mooi bij jullie interieur.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:16

Wat een schatje, die Marie! <3

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:56

Marie! <3
Een roze halsband met strass-steentjes zou het helemaal een perfecte Marie maken, al is ze nu al geweldig. <3

Hier is Chloë per direct op dieet gegaan, ze woog zo'n 7kg toen ze half juni hier kwam, wat al veel te zwaar is en bleek vrijdag 8,48kg te zijn. :oo
Gelijk zaterdag maar even een keukenweegschaal gehaald en ze krijgt nu 3x per dag 35gram of diezelfde hoeveelheid (105gram) verdeeld over 4-6x, maar net hoe het uitkomt en ik ga langzaam terugschakelen naar 45-60gram brok per dag (even kijken op de zak wat aanbevolen wordt voor ideaalgewicht van 4kg).
En ipv kattensnoepjes komt er een bakje met lightbrokjes voor de snackmomentjes.
Ook ga ik de komende tijd veel verschillend kattenspeelgoed halen, beetje kijken wat ze nou echt tof vind en haar wat activeren want het liefst ligt ze de hele dag te pitten en knuffelen. :+

Moet tegelijk goed in de gaten houden of Aife niet gaat vermageren, zo wel moet er een opvangkat bij die ik 's nachts bij Aife kan zetten zodat ze dan onbeperkt kan eten, Chloë komt dan bij mij te slapen tot ze weer op gewicht is en langzaam terug naar gewone brokken.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 23:12

Dat lijkt me nog best moeilijk een kat op dieet. Maar inderdaad, dat is gewoon 2 x te zwaar. Eet ze dan die brokjes meteen op? Wij hebben de hele dag door een bak (droge) brokjes staan en onze kas eet er zelf verspreid over de dag van. Is ook nog niet eens op als ik 's morgens bij ga vullen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 23:51

Nee ze eet op zich niet heel veel maar ze doet gewoon bijna niets dus ze verbrand vrijwel geen calorieën.
Vandaar nu op lightbrokken en afgepaste hoeveelheden, iig tot ze weer richting de 4kg gaat.
Dat ze artrose gaat ontwikkelen is vrijwel zeker, maar de belasting op de gewrichten verminderen gaat iig helpen om verdere slijtage tegen te gaan.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 06:36

Marie.. Wat een mopje.

Híer mogen ze alleen op bed de nacht voor ik het bed ga verschonen en als het dan weekend is.

Ik lig altijd klem met 3 katten om mee heen.
Ze gaan ook niet bij de baas liggen maar bij mij.

Hier is Maes zo ondeugend. pfff. Puber

Wíj hebben een afgesloten veranda maar die ondeugd hangt gewoon in het gaas.
Die is echt zo van het niet luisteren...
Papier slopen
Bakjes leeg hengelen
Plastic zakjes jatten

Al moet ik zeggen dat het water spetteren minder is. Hij probeert het wel maar die waterbak is een uitkomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:45

Ik hoop dat het hier mag, vond het wat onzinnig om een nieuw topic aan te maken...

Wij hebben 4 kittens van inmiddels twee maand oud (10 augustus geboren). De moeder kijkt er steeds minder naar om.

Er is één bij die de knie/poot op slot heeft. De dierenarts heeft hier naar gekeken en verwacht dat dit vanzelf over gaat. Hij loopt wel maar valt soms om. Deze blijft nu achter in ontwikkeling helaas. Blijft klein.

Ik geef ze elke dag veel brok. Nu wil ik sowieso graag wat extra geven, maar helemaal aan het kleintje. Welk voer is een aanrader voor zulke achter blijvertjes?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:04

Dat zou ik met je dierenarts overleggen. Die heeft vast speciaal voer met veel calorieën en een juiste dosis vit/min. speciaal geschikt voor kittens die wat extra nodig hebben. Vaak kun je gewoon even bellen met de assistent voor dieetadvies.

Zijn ze goed ontwormd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:40

Oké dankjewel! Natvoer uit blik is dus niet voldoende?

Ze zijn ontwormd en ontvlooid :)

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:06

Ik zie best vaak foto's van katten met halsbandjes langs komen, en ik vraag me af waarom jullie die gebruiken. Zeker bij binnenkatten snap ik het echt niet.
Mijn ervaringen met bandjes zijn uitermate slecht en ik ben er bij onze vorige kat definitief mee gestopt. De kat van mijn buurvrouw had een keer een ontstoken wond onder haar oksel, toen ze na een paar dagen verdwenen te zijn geweest weer op kwam dagen met haar bandje onder dat okseltje. Mijn katten hadden altijd volledig elastieken bandjes met breeksluiting, ze zijn er dan ook een aantal kwijtgeraakt zonder vervelende gevolgen, anders dan voor mijn portemonnee. Maar na de tweede keer bij de vorige kat zijn bandje over zijn onderkaak te hebben gehad, ben ik ermee gestopt.
Huidige kat heeft een chip die ik bij ieder bezoek aan de dierenarts laat controleren op werking.

Edit: ook ik ben totaly in luv met Marie! <3 <3 <3

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:16

Dorien66 schreef:
Ik zie best vaak foto's van katten met halsbandjes langs komen, en ik vraag me af waarom jullie die gebruiken. Zeker bij binnenkatten snap ik het echt niet.
Mijn ervaringen met bandjes zijn uitermate slecht en ik ben er bij onze vorige kat definitief mee gestopt. De kat van mijn buurvrouw had een keer een ontstoken wond onder haar oksel, toen ze na een paar dagen verdwenen te zijn geweest weer op kwam dagen met haar bandje onder dat okseltje. Mijn katten hadden altijd volledig elastieken bandjes met breeksluiting, ze zijn er dan ook een aantal kwijtgeraakt zonder vervelende gevolgen, anders dan voor mijn portemonnee. Maar na de tweede keer bij de vorige kat zijn bandje over zijn onderkaak te hebben gehad, ben ik ermee gestopt.
Huidige kat heeft een chip die ik bij ieder bezoek aan de dierenarts laat controleren op werking.

Mijn kat heeft een tuigje om, hij komt alleen aan het lijntje buiten. Hij had eerst een katten tuigje maar daar werd hij zowat in gewurgd zo onhandig zat dat ding inelkaar. Nu heeft hij een hondentuigje en die zit zo veel beter.

Hondentuigje met borst stuk zodat hij niet gewurgd word:
Afbeelding

Het kattentuigje die anatomisch echt ruk inelkaar zit.

Afbeelding

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:26

Wij hebben de halsbandjes om omdat onze mannen zo erg op elkaar lijken dat we ze anders niet goed uit elkaar houden. Tuurlijk zien we inmiddels wel wie wie is, er zijn kleine verschillen. Jessie heeft bijvoorbeeld een klein snebje op zijn lip die sammie niet heeft. Ook heeft hij een zwarte vlek op zijn linker achterpoot. Maar verder zijn ze dus vrijwel identiek aan elkaar. Ook wij hebben een sluiting die netjes loslaat mochten ze blijven hangen ergens aan. Sinds kort zijn ze gechipt, maar ik vind het wel zo belangrijk dat ik makkelijk mijn eigen katten uit elkaar kan houden zonder dat ik eerst moet inspecteren wie wie is.

Sammie
Afbeelding

Jessie
Afbeelding

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:36

Dorien66 schreef:

Ik zou mijn katten wanneer ze buiten komen het liefst ook een halsband met kokertje om doen. Uiteraard zijn ze gechipt en staat de chip op mijn naam. Echter moeten ze daarvoor wel naar iemand gebracht worden die de chip uit kan lezen. Het kokertje openen en mij bellen kan iedereen.

Omdat ik in de bossen woon is hier een Seresto band ook noodzakelijk. Niets anders helpt zo goed tegen teken. Aan die band bevestig ik het kokertje. Om mijn kittens te laten wennen aan iets om hun nek krijgen ze straks wel een halsbandje.

Uiteraard heeft het nadelen en risico's, maar dat is een kwestie van afwegen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:38

Amy schreef:
Oké dankjewel! Natvoer uit blik is dus niet voldoende?

Ze zijn ontwormd en ontvlooid :)

Het meeste blikvoer zit echt bijna niets (gezonds) in. Kijk dan tenminste goed naar welk blikvoer je geeft. Hoog percentage vlees of voer helemaal vers vlees.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:08

Lau, een beetje een laat antwoord, maar wij hadden gelijkaardige ervaringen met een mannetjes kat die even op logement kwam bij mijn kattin. Zij kwam voorzichtig snuffelen, maar toen de baasjes de kat (veel te vroeg) uit zijn transport ding loslieten, ging hij de hele boel op eisen en heel dominant doen naar de poes. Met als gevolg dat Boo twee dagen niet durfde eten/drinken/op de kattenbak durfde gaan :(:) Hebben de logé noodgedwongen moeten opsluiten op een aparte kamer voor een week, en hem daar dan gevoerd en verzorgd terwijl de baasjes op reis waren.

Sinds een maand hebben we er een vijf maanden oude pup bij (groot beest wel in vergelijking met kleine Boo), en die hebben we 3 dagen in zijn bench gelaten (wel heel vaak uitgelaten of even buiten gezet, voor het grote raam in de woonkamer). Na de eerste dag kwam zij alweer mooi de woonkamer in, de derde dag vluchtte ze voor niets meer naar boven en ging ze al dominantie spelletjes doen bij het raam. Boo had echt die tijd nodig om hem in te schatten: hoe ver kan hij, hoe wordt hij gecorrigeerd door de baasjes, mag hij aan mijn spullen zitten, wat gebeurt er als hij zo eng blaft?

Nu jagen ze voortdurend op elkaar, waarbij de pup wel uitdaagt maar steeds de onderdanige positie in neemt.

Een beetje een lang verhaal aangezien jij een dominante mannetjes kat hebt en het niet gaat om een hond, maar kan je ze niet eerst beiden laten wennen in een bench oid (elk apart) in de gemeenschappelijke delen van de woning en dan de nieuwkomer in een bench/transportbox doen, zodat de oude kat de nieuwkomer kan inschatten/ de les kan lezen terwijl hij er niet bij kan?

Ons bezoek vond het 'zielug' dat de hond de eerste dagen veel opgesloten zat, maar nu hebben we wel wat: een ontspannen poes die de pup prima jaagmateriaal vindt (ze slaat hem nooit met klauwtjes) en een hond die weet dat hij zachtjes moet doen met de poes, die baas is van de roedel. Hadden we ze meteen bij elkaar gelaten, was dat nooit mogelijk geweest de eerste maanden. Mijn kat laat dan gewoon over zich heen lopen en kwijnt weg.

Edit: Jagen is voor Boo dus liefdevol spelen *D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:12

Ik ga hier even het topic inspringen. Ik heb 2 gecastreerde katers, nu heeft mijn zus in mijn kamer zitten zoeken achter iets achter de rug.. kast laten openstaan. Mijn ene kat is er in geklommen en heeft wat naar beneden gegooid net voor de opening van hun kattenbak (typisch). Dit s'avonds pas gezien (had les) en natuurlijk lag er een mooie bruine op het tapijt en had al het vermoeden van "als er kak ligt zal er geplast zijn ook" en ja hoor stinken..

Kan ik nog hopen de geur er uit te krijgen of moet ik er niet op hopen? Is zo een "harig" tapijt eentje van 1meter ongeveer op 1m50.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:14

Je hebt een spray, urine off, die zou ook geschikt zijn voor tapijten. Heb er net een besteld voor de puppy, je moet wel kijken dat je de katten versie hebt. Bol.com verkoopt ze gewoon.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:16

Even opzoeken, dankjewel :).

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:17

Probeer het met azijn, dat maakt vaak luchtjes "kapot".

Mijn poezen dragen een seresto bandje. Behalve mijn rode jeweetwelkater Luc, die reageert allergisch (verkouden, hangerig, slecht eten) binnen 2 dagen dat het bandje om gaat en knapte meteen om toen we het bandje af deden. Aangezien Luc echt een luie kater is en niet ver gaat, hebben we bij hem geen risico op teken. Rest van de poezen hebben bandje om dus die nemen ook geen vlooien etc mee naar binnen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:01

Dorien66 schreef:

Wij wonen in het buitengebied en heb wel eens gehoord dat jagers hier het ook leuk vinden om katten af te schieten. Met een halsbandje (opvallende kleur) zien ze dan in ieder geval dat die kat van iemand is en zullen ze dat niet doen.

Maar mensen die ze om doen omdat het leuk staat is ook prima toch? Marie zou ik zeker een rose halsbandje om doen...
En die van Sammie en Jessie staan ook echt super mooi.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:03

Hier krijgen ze alleen een bandje (met door mijzelf geteste kittysafe sluiting) om als ze uit logeren gaan, mochten ze dan ontsnappen dan is er een extra herkenningspunt.
Ook gaat er een kokertje aan dat bandje met het telefoonnummer van de oppas.
Buiten dat om zijn ze gewoon 'bloot', er zit immers een chip in.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:35

Maar Amy, knie op slot?
Kan die niet er uit gehaald worden of schiet het dan direct weer op slot?